Nekromanti Svenska rollspel

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,027
Location
Ereb Altor
GnomviD said:
Och så Revolver. Det kanske finns ute och jag har missat det, t.o.m?
Yay! :gremsmile:

Nä, det finns inte än. Har precis fått klart The Fog of War men vet ännu inte hur det ska ges ut. Revolver blir steg 2.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,742
Location
Stockholm
Re: Den Yttersta Domen

wilper said:
Den Yttersta Domen har varit på väg alldeles för länge, det var ett tag sedan jag hörde någon prognos på när det faktiskt släpps, men i flera år har det varit den svenska rollspelsprodukt som jag ser fram mest emot.
Den Yttersta Domen, Revolver (jag har nästan noll inblick men det lilla jag hört verkar cool) och OKULT (även om jag vete fan om jag kommer att hitta någon att spela det med...) är det jag har förhoppningar om.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Fiktionslek said:
Jag är nyfiken på Marco Behrmanns nya spel och på nya Järnringen och deras spel.
Var jobbar Berhmann på nu?
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
Måns said:
Tomatalven said:
Måns said:
Det jag tycker är lite extra kul är att det är förhållandevis många "riktiga" rollspel på gång, som M0, Eon IV, Morwhayle och Western.
Riktiga?
"Riktiga" som i spel som har en rimlig chans att sälja mer än 300 ex och synas på butikshyllor lite här och där.

Peronligen lägger jag ingen värdering i det, utan spelar och skriver rollspel för min egen skull, men det känns ändå spännande med den här renässansen.
Okej, ja det låter som en bra definition.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,027
Location
Ereb Altor
Möller said:
Var jobbar Berhmann på nu?
www.noir.nu said:
Det var ett tag sedan det kom nyheter om Noir men bakom kulisserna har det under de senaste två åren varit en hel del aktivitet. Det gamla gardet, "Team Noir", har känt hungern. Än finns det mycket att utforska gällande Arkady, Guiskard, Kriger, Mengal, Orlok, Todescu och Zovrin. Något håller på att hända i Sandukar, och i Imperiet i stort.
Mer konkret information kommer under hösten, så håll utkik om ni gillar Noir.
 
Joined
31 May 2007
Messages
402
Location
Stockholm
krank said:
Robert Jonsson said:
Mutant: År Noll. Jag är oerhört sugen på att se vad Fria Ligan gör.
Medhåll. Sedan har jag ju hört att flera smarta, snygga och framför allt ödmjuka typer skrivit zoner till spelet, och då måste det ju bli bra =)
Indeed! :gremsmile:

Håller för övrigt med om att det ser grymt bra ut för svenska rollspel just nu!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,742
Location
Stockholm
Re: Den Yttersta Domen

RasmusL said:
wilper said:
Den Yttersta Domen har varit på väg alldeles för länge, det var ett tag sedan jag hörde någon prognos på när det faktiskt släpps, men i flera år har det varit den svenska rollspelsprodukt som jag ser fram mest emot.
Den Yttersta Domen, Revolver (jag har nästan noll inblick men det lilla jag hört verkar cool) och OKULT (även om jag vete fan om jag kommer att hitta någon att spela det med...) är det jag har förhoppningar om.

... men nu glömmer jag en massa! Svart av Kval och This is Pulp har jag spelat så mycket att de i mitt huvud är färdiga, men utgivna är de ju ej! Båda är grymma, fett med värt!

Sedan verkar Anatam spännande, ser fram emot att få testa!
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Anchorman said:
Leviathan ser jag fram emot och nya produkter till Fantasy :gremsmile:

Annars har jag lite dålig koll på rollspelssverige just nu
Håller ju på med Ormgudens dal till Fantasy!, extrem OSR. :gremwink:
När det gäller äventyrsdesign, layout, bilder och text. För att texta om det funkar och se om den svenska marknaden förstår grejen.
Som en modul från Judges Guild eller Flying Buffalo, anno 1980. Eller som att spela ett spel för Commodore 64, fast utan strul med laddningstider etc. ;9
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Den Yttersta Domen

wilper said:
Den Yttersta Domen har varit på väg alldeles för länge, det var ett tag sedan jag hörde någon prognos på när det faktiskt släpps, men i flera år har det varit den svenska rollspelsprodukt som jag ser fram mest emot.
Har glömt vad Den Yttersta Domen gick ut på... Vad var det och när kommer det?
 

Brokk

Veteran
Joined
16 Mar 2013
Messages
93
Jag ser fram emot järnringens nya fantasy, verkar lockande. Sen ser jag fram emot Ormgudens Dal, jag har blivit Old school frälst och har aldrig hexcrawlat förut. :gremsmile:
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,742
Location
Stockholm
Re: Den Yttersta Domen

Arfert said:
wilper said:
Den Yttersta Domen har varit på väg alldeles för länge, det var ett tag sedan jag hörde någon prognos på när det faktiskt släpps, men i flera år har det varit den svenska rollspelsprodukt som jag ser fram mest emot.
Har glömt vad Den Yttersta Domen gick ut på... Vad var det och när kommer det?
Min uppfattning, byggd på ett kort speltest:

*Snygg mekanik för keys
*Elegant spelig resolutionsmekanik med tarotkort
*Strukturer och mekanik för aktivt lyssnande
*Story Now
*Inspirerande, exotisk och bekant setting som smidigt för samman de mekaniska elementen och strukturerna
*troligen (?) bäst i kampanjformat (~5 spelmöten kanske?)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,581
Location
Rissne
Re: Den Yttersta Domen

RasmusL said:
Min uppfattning, byggd på ett kort speltest:

*Snygg mekanik för keys
*Elegant spelig resolutionsmekanik med tarotkort
*Strukturer och mekanik för aktivt lyssnande
*Story Now
*Inspirerande, exotisk och bekant setting som smidigt för samman de mekaniska elementen och strukturerna
Men beskriv det viktiga också. Settingen, alltså =)
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Re: Den Yttersta Domen

krank said:
Men beskriv det viktiga också. Settingen, alltså =)
Den mytomspunne författaren lär en gång ha sagt att färgen på settingen är brun. Brun som rost. Rostbrun science fiction i nådens år 2700, efter att själapesten har svept över jorden och den enda vettiga civilisation som kvarstår är det mäktiga kalifatet.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,742
Location
Stockholm
Re: Den Yttersta Domen

krank said:
RasmusL said:
Min uppfattning, byggd på ett kort speltest:

*Snygg mekanik för keys
*Elegant spelig resolutionsmekanik med tarotkort
*Strukturer och mekanik för aktivt lyssnande
*Story Now
*Inspirerande, exotisk och bekant setting som smidigt för samman de mekaniska elementen och strukturerna
Men beskriv det viktiga också. Settingen, alltså =)
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Den Yttersta Domen

krank said:
RasmusL said:
Min uppfattning, byggd på ett kort speltest:

*Snygg mekanik för keys
*Elegant spelig resolutionsmekanik med tarotkort
*Strukturer och mekanik för aktivt lyssnande
*Story Now
*Inspirerande, exotisk och bekant setting som smidigt för samman de mekaniska elementen och strukturerna
Men beskriv det viktiga också. Settingen, alltså =)
Exakt. För det är väl knappast ett universal rollspel?
 
Top