Har aldrig använt det till en annan spelvärld, men har haft ett par riktigt episka kampanjer där skuggspelet fungerat riktigt väl. En kampanj där jag, som spelade en liten demonbesvärjande föräldralös flicka, började gå emot min egen skuggmakt, och konspirera i hemlighet mot honom (en stor ful demon, min karaktär tröttnade på att vara hans hantlangare, och bestämde sig för att genomföra en kupp. skulle bli ett awesome Battle of the Planeswalkers)
En av spelarna blev typ besatt vid min karaktär, och hans karaktär ville bli min hantlangare, och hade det gått längre hade han typ fått lära sig demonmagi av henne. Tyvärr spelade vi bara ett spelmöte med den kampanjen. Vilket var synd, för jag hade kul.
Men skuggspelet måste vara väldigt inblandat i karaktärsspelet för att det ska vara intressant. Skuggmakterna måste vara personer av exceptionellt intresse för karaktärernas målsättningar. Då kan de börja konkurera med varandra på ett helt annat sätt, och bli en viktig och intressant del av storyn.