Nekromanti Supernaturalgate - runda 4

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
De skulle förstås ha spelat ut den förmågan på ängeln så att denne siade fel. Det är nästan konstigt att de inte använde den på dr f i första rundan.

Alternativet är förstås att förmågan 1. inte fungerar på änglar eller 2. förmågan finns inte - smrt är demon tillsammans med Lukas eller K.K. *Ryser.*
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Recca said:
De skulle förstås ha spelat ut den förmågan på ängeln så att denne siade fel. Det är nästan konstigt att de inte använde den på dr f i första rundan.

Alternativet är förstås att förmågan 1. inte fungerar på änglar eller 2. förmågan finns inte - smrt är demon tillsammans med Lukas eller K.K. *Ryser.*
Eller 3. de kan ha skitit i förmågan eller lagt den på nån random person.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Okay, så här såg det ut innan Vimes ändrade sin röst till Fain precis innan slutsignalen.

(5) Unfair: K.K, Smrtihara, Fain, Lu-kaazh, Vimes

(2) Smrt: Recca, unfair

(1) Fain: Paxen


När rösten var flyttar blev resultatet följande:

(4) Unfair: K.K, Smrtihara, Fain, Lu-kaazh
(2) Fain: Paxen, Vimes
(2) Smrt: Recca, Unfair

Dock så röstades Fain ut av någon märklig anledning istället för Unfair.

Det tackar vi rollspelsgudarna, och shapeshiftern för! (Mina misstankar ligger på att shapeshiftern räddade oss)

Vad får vi ut av det hela:

Jo, ulvarna Fain & Lu-kaazh är de sista att hoppa på tåget gentemot Unfair vilket inte är så väldans konstigt med tanke på deras ulvapläd. De räknade kallt med att slutresultatet var hugget i sten.

Vimes går på sin magkänsla, och ändrar rösten precis innan slutet. Kort och gott andas ulvarna ut ändå eftersom det står 4-2 till Unfairs nackdel.

Det ingen vet är att någon av de som röstat på Unfari, eller Smrt. egentligen röstar dolt på Fain.

Vilka har vi då att välja bland?

Jo: Unfair, Recca, och Smrt.

Någon av dessa borde ligga bakom det märkliga utfallet som fick bägaren att tippa över till 3-3 mellan Unfair och Fain. Vilket i sin tur ledde till att vi i byn hade en jävulsk tur, och fick bort en ulv tack vare lottning.

Unfair: Varför lade du din röst på Smrt. istället för Fain? Misstankarna var grövre gentemot Fain, och det hela skulle ha hjälpt dig i kampen mot att hamna i galgen. Är det du som är shapeshiftern? Är det du som leker med oss, och hade koll på utfallet, och hoppades på en lottning?

Recca & Smrt. Vad tror ni?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Konrad Konvalj said:
(4) Unfair: K.K, Smrtihara, Fain, Lu-kaazh
(2) Fain: Paxen, Vimes
(2) Smrt: Recca, Unfair
[...]

Det ingen vet är att någon av de som röstat på Unfari, eller Smrt. egentligen röstar dolt på Fain.

Vilka har vi då att välja bland?

Jo: Unfair, Recca, och Smrt.

Någon av dessa borde ligga bakom det märkliga utfallet som fick bägaren att tippa över till 3-3 mellan Unfair och Fain. Vilket i sin tur ledde till att vi i byn hade en jävulsk tur, och fick bort en ulv tack vare lottning.

Unfair: Varför lade du din röst på Smrt. istället för Fain? Misstankarna var grövre gentemot Fain, och det hela skulle ha hjälpt dig i kampen mot att hamna i galgen. Är det du som är shapeshiftern? Är det du som leker med oss, och hade koll på utfallet, och hoppades på en lottning?

Recca & Smrt. Vad tror ni?
Problemet är att det inte räcker med att någon som röstade på Smrt byter sin röst för då blir det 4/3. Någon som röstade på Unfair måste ha bytt sin röst. så att det blev 3/3.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Förutsatt att förmågan ens fungerar på det sättet alltså.

Om det är en engångskraft kanske den heter: Du kan sammanlagt lägga tre hemliga röster under spelets gång. Du får lägga dem hur du vill, tre på en gång eller en i taget.

Då kan det ju vara nästan vem som helst.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Det är dock mer sannolikt då att den person som har den förmågan inte röstade på Unfair (eftersom det skulle vara ett slöseri med de egna rösterna). Troligare är att personen i fråga röstade antingen på Smrt eller på Fain.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Ojdå. Nu lät det krångligt. Vad jag menar är att om förmågan vore formulerad på det sättet jag föreslog ett par inlägg tillbaka, så vore det ju himla dumt att lägga sin röst på Unfair och sedan lägga hela tre röster på Fain. Det vore troligare att den personen la sin "vanliga" röst på något mer neutralt ställe för att slippa behöva lägga ytterligare en hemlig röst. Eller nåt i den stilen.

Det är ju bara hypotetiskt.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Recca said:
Problemet är att det inte räcker med att någon som röstade på Smrt byter sin röst för då blir det 4/3. Någon som röstade på Unfair måste ha bytt sin röst. så att det blev 3/3.
I min värld har det lottats mellan Unfair och Fain, och det tack vare att någon av de röster som låg på:

Smrt. egentligen låg på Fain.

När Vimes flyttade över sin röst stod det 4-2 till Unfairs nackdel, och således borde min, eller Smrts. röst egentlgigen betyda att den ligger på Fain fast dold.

Jag ser ju nu att min matematik inte har något att göra med din eller Unfairs röst på Smrt.

Du har rätt i det du skriver.

Sen lägger du fram din egna teori om hur det har röstats, och det underlättar ju ingenting. Du yrar till det precis lika mycket som jag, och det ser ut som att du har bättre koll på vad du vill få fram, men inte riktigt kan få fram det.

Det kan mycket väl vara så att nån (du i det här fallet) hade tre röster att portionera ut. Osynliga sådana, men som ändå fällde avgörandet.

Hur som så tror jag ju varken Lu-kaazh eller Fain ligger bakom det hela. Dom är ulvar, och vi måste ha fått hjälp av någon som vill rädda byn.

Glöm mina tankar, och lyssna på Recca istället. Hon kan vara nått på spåren. Trots att de i nuläget bara är hypotetiska, men ändå.

Misstänkta Shapeshifters blir således:

K.K
Recca
Paxen
Smrt.
Unfair

Av dessa stryker jag mig själv.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Konrad Konvalj said:
Unfair: Varför lade du din röst på Smrt. istället för Fain? Misstankarna var grövre gentemot Fain, och det hela skulle ha hjälpt dig i kampen mot att hamna i galgen. Är det du som är shapeshiftern? Är det du som leker med oss, och hade koll på utfallet, och hoppades på en lottning?
Som jag försökt vara väldigt tydlig med men kan repetera ännu en gång: Jag var inte närvarande under andra halvan av runda 3 och kom tillbaka bara för att se ett jag skulle dö, detta var ca 15min innan rundan tog slut. Jag la min röst tidigt i rundan baserat på de misstankar som jag hade då och ändrade inte då jag inte han skaffa mig en ny uppfattning om läget och deltagarna.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Konrad Konvalj said:
Misstänkta Shapeshifters blir således:

K.K
Recca
Paxen
Smrt.
Unfair

Av dessa stryker jag mig själv.
Och jag mig. Lol, först till kvarn!

Shapeshiftern har vi ingen koll på. Jag orkar inte grotta ner mig en massa i det.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
unfair said:
Konrad Konvalj said:
Unfair: Varför lade du din röst på Smrt. istället för Fain? Misstankarna var grövre gentemot Fain, och det hela skulle ha hjälpt dig i kampen mot att hamna i galgen. Är det du som är shapeshiftern? Är det du som leker med oss, och hade koll på utfallet, och hoppades på en lottning?
Som jag försökt vara väldigt tydlig med men kan repetera ännu en gång: Jag var inte närvarande under andra halvan av runda 3 och kom tillbaka bara för att se ett jag skulle dö, detta var ca 15min innan rundan tog slut. Jag la min röst tidigt i rundan baserat på de misstankar som jag hade då och ändrade inte då jag inte han skaffa mig en ny uppfattning om läget och deltagarna.
Unfair kan inte vara shapeshiftern såvida han inte kunnat lägga 2-3 röster på Fain, vilket inte är omöjligt. Men om han är shapeshiftern, är han då som Korpa och smrt klargör med sina respektive informationer, faktiskt en jägare, eller är Smrt demon för att Unfair ska kunna vara shapeshifter?

Jag hade ett tag en teori om att Unfair faktiskt var shapeshiftern. Det skulle vara intressant för det innebar isåfall att förmågan att ta någons skepnad kanske var knuten till en telepatisk förmåga med den personen. Shapeshiftern måste helt enkelt lära sig om personen i fråga för att kunna ta dess skepnad, och dödar denne i slutet av den här "symbios-fasen".

Men i så fall ska vi inte oroa oss för shapeshiftern, då vi vet att Smrt och Korpa grönat Unfair som jägare.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
unfair said:
Konrad Konvalj said:
Unfair: Varför lade du din röst på Smrt. istället för Fain? Misstankarna var grövre gentemot Fain, och det hela skulle ha hjälpt dig i kampen mot att hamna i galgen. Är det du som är shapeshiftern? Är det du som leker med oss, och hade koll på utfallet, och hoppades på en lottning?
Som jag försökt vara väldigt tydlig med men kan repetera ännu en gång: Jag var inte närvarande under andra halvan av runda 3 och kom tillbaka bara för att se ett jag skulle dö, detta var ca 15min innan rundan tog slut. Jag la min röst tidigt i rundan baserat på de misstankar som jag hade då och ändrade inte då jag inte han skaffa mig en ny uppfattning om läget och deltagarna.
Easy boy..

Det var bara en liten undran och jag själv har inte varit så värst närvarande i runda 4 så jag hade ärligt ingen aning om det hela.

Hade jag varit du hade jag dock ändrat min röst till Fain i slutskedet ändå, men det spelar ingen roll.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Jag är så sjukt nyfiken på att få reda på allas roller och planer när spelet är slut... Får man reda på det då?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Recca said:
Jag är så sjukt nyfiken på att få reda på allas roller och planer när spelet är slut... Får man reda på det då?
Det är brukligt.

Troligen lägger xyas upp alla roller sen brukar deltagarna kommenter, och lägga upp sina personliga tankar/planer, och prylar.

Rätt intressant att se vart det har gått rätt och fel.

Röst: Lu-kaazh

Mest för att gardera. Kommer troligen inte dyka upp innan 20.00, men min röst är huggen i sten och flamberad med min eldkastare. Må Demon Lu-kaazh brinna i helvetet!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Känns som att det är rätt avgjort.

Jag skulle bli väldigt förvånad om omgång 5 startade senare i kväll.

Aktiviteten är ju lite med 0.
 
Top