Nekromanti Supernaturalgate - runda 4

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Lu-kaazh said:
Recca said:
Lukas, varför skulle du som bybo rösta ut Unfair egentligen? Du vet ju att Maniac som var dtf var Unfairs bror enligt dig, alltså borde du veta att Unfair är bybo.
Av samma anledning som vimes, misstankar om att Maniac satt på kniv=ängel kunskapen (vilket inte är speciellt otroligt eftersom jag visste det)och att det kunde vara han som gett den till Demonerna, alltså Unfair.

jag såg ingen anledning att gröna honom pga att han var bror med DTF
Du ansåg att det inte kunde vara allmän kännedom bland demonerna att änglar har kniv?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,611
Location
Huddinge
Recca said:
Du ansåg att det inte kunde vara allmän kännedom bland demonerna att änglar har kniv?
det kunnde det men jag valde att inte utesluta alternativen pga att det fanns ett annat alternativ.


sen är jag lite orolig att det här är sista rundan,
pga av KK angrepp mot mig, han måste ju veta att det innebär hans egen död nästa runda.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Lukas, dina teorier faller på så många plan. Ifall maniac kände till att kniv=ängel=powerroll och han sa det till mig, och jag vore demon: Skulle det då inte vara försent att döda Maniac ändå? Då är han ju inte direkt något hot mot byn längre, då skulle ju redan ulvarna veta hans hemlighet. Och om han inte hade sagt det till mig, tror du då inte att han skulle berätta det för mig när (ifall allt gått som du ville) han hade alla röster på sig?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,611
Location
Huddinge
unfair said:
Lukas, dina teorier faller på så många plan. Ifall maniac kände till att kniv=ängel=powerroll och han sa det till mig, och jag vore demon: Skulle det då inte vara försent att döda Maniac ändå? Då är han ju inte direkt något hot mot byn längre, då skulle ju redan ulvarna veta hans hemlighet. Och om han inte hade sagt det till mig, tror du då inte att han skulle berätta det för mig när (ifall allt gått som du ville) han hade alla röster på sig?
Jag ville främst bli av med honom eftersom han var min konkurrent, sen har jag bara försök att överleva.
jag har har inte brytt mig om vilka som vinner.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Lu-kaazh said:
unfair said:
Lukas, dina teorier faller på så många plan. Ifall maniac kände till att kniv=ängel=powerroll och han sa det till mig, och jag vore demon: Skulle det då inte vara försent att döda Maniac ändå? Då är han ju inte direkt något hot mot byn längre, då skulle ju redan ulvarna veta hans hemlighet. Och om han inte hade sagt det till mig, tror du då inte att han skulle berätta det för mig när (ifall allt gått som du ville) han hade alla röster på sig?
Jag ville främst bli av med honom eftersom han var min konkurrent, sen har jag bara försök att överleva.
jag har har inte brytt mig om vilka som vinner.
På vilket fluff sätt tjänar du på att världen blir full av blodtörstiga demoner från helvetet?!
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,611
Location
Huddinge
unfair said:
På vilket fluff sätt tjänar du på att världen blir full av blodtörstiga demoner från helvetet?!

Jag får mer mystiska saker att samla på?

Det står faktiskt inte i mitt formulär
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Lu-kaazh said:
jag har har inte brytt mig om vilka som vinner.
Då bör vi rösta ut dig oavsett om du är en Demon eller inte.

Vi vill att byn skall överleva, och vinna!

Nu vet ju jag att du är den Demon som utnyttjat mig väldigt hårt, och det skall du brinna i helvetet för. Min Eldkastare kommer att bränna bort ditt falska kött från dina ben inom kort ( Efter 20.00, torsdag närmare bestämt ).
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Varulvsspel är rätt överskattat när byn redan avgått med segern.

Jag hoppas nästan att det inträffar något väldigt udda så att omgång 5 blir något riktigt speciellt!

Nu väntar man ju bara in torsdag 20.00
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Konrad Konvalj said:
Varulvsspel är rätt överskattat när byn redan avgått med segern.

Jag hoppas nästan att det inträffar något väldigt udda så att omgång 5 blir något riktigt speciellt!

Nu väntar man ju bara in torsdag 20.00
+1
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Problemet är att nu börjar jag tänka på: Vad gör vi om det är helt jävla fel? Nej, det kan det ju inte vara... Det känns ju.. Liksom, det är ju säkert bara 1 varulv kvar.. Vi tar Luu-Kaazh, han är varulv, då har vi vunnit.. Är han inte det så tar vi Konrad, för då är han varulv.. Men.. Tänk om ingen.. Fuck....



Fan, jag är säker på att antingen Luu-Kaazh eller K.K är varulv.. Jag är det.. Men ändå..
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Umad said:
Problemet är att nu börjar jag tänka på: Vad gör vi om det är helt jävla fel? Nej, det kan det ju inte vara... Det känns ju.. Liksom, det är ju säkert bara 1 varulv kvar.. Vi tar Luu-Kaazh, han är varulv, då har vi vunnit.. Är han inte det så tar vi Konrad, för då är han varulv.. Men.. Tänk om ingen.. Fuck....



Fan, jag är säker på att antingen Luu-Kaazh eller K.K är varulv.. Jag är det.. Men ändå..
Om Lukas inte är ulv så tänker jag rösta på Smrtihara (om jag inte är död då). Fain har ju inte plockat den där förmågan som förstör krafter ur luften då smrt's kraft aldrig funkat. Men om Smrt är demonen så kan Smrt ha kraften att pajja förmågor och kan ha lagt den på K.K. Vilket avgett ett felaktigt beslut.

Anledningen till att jag resonerar så här är att jag tror att K.K (som demon) är för intelligent för att slänga sig framför det rusande tåget med ett påstått siande av demon-lukas.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Men nån av K.K och Smrt måste däremot vara demonen om K.K blivit lurad (så plocka inte Unfair i nästa runda). Både Smrtiharas och K.K's krafter kan inte pajjats i samma runda nämligen. Således, om Lukas inte är demon så är antingen K.K eller Smrtihara det.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Umad said:
Problemet är att nu börjar jag tänka på: Vad gör vi om det är helt jävla fel? Nej, det kan det ju inte vara... Det känns ju.. Liksom, det är ju säkert bara 1 varulv kvar.. Vi tar Luu-Kaazh, han är varulv, då har vi vunnit.. Är han inte det så tar vi Konrad, för då är han varulv.. Men.. Tänk om ingen.. Fuck....



Fan, jag är säker på att antingen Luu-Kaazh eller K.K är varulv.. Jag är det.. Men ändå..
Om det är två ulvar kvar så förlorar vi (troligtvis), och det är inte konstigt, 4 av 13 vore väldigt mycket, alldeles för mycket. Jag tvivlar starkt på att Xyas skulle fumlat så.

Om det är en ulv så borde den vara antingen lukas eller KK (troligtvis lukas då KK som ända ulv troligtvis inte skulle ha gjort som han gjorde, för risk artat). Om den inte är det, så lär det vara ett av tre alternativ:
1. Ulven i fråga är mycket skicklig och har med sin "förstör förmågor" förmåga förvirrat oss helt.
2. Ulven är mycket skicklig och har med hjälp av andra förmågor som vi inte förstått finns med, samt en del tur, lyckats lura oss.
3. Shapeshiftern har något underligt på G och vi blir dominerade av en mycket skicklig spelare utan att ens misstänka det.


I alla fallen så handlar det om en mycket skicklig spelare som har total lurat oss ända från start. Som jag ser det i alla fall.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,611
Location
Huddinge
unfair said:
[
4 av 13 vore väldigt mycket, alldeles för mycket. Jag tvivlar starkt på att Xyas skulle fumlat så.
tänk på att vi hade MÅNGA siare på vår sida.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Lu-kaazh said:
unfair said:
[
4 av 13 vore väldigt mycket, alldeles för mycket. Jag tvivlar starkt på att Xyas skulle fumlat så.
tänk på att vi hade MÅNGA siare på vår sida.
Siare gör inte mycket runda 1 eller 2. Men sure.

Jo men som jag har sagt tidigare, ifall vi utgår från det vanliga att vi röstar ut en person i rundan och ulvarna nattdödar en person. Och sedan lägger till att en extra jägare dog i första rundan. Så resulterar det i att byborna förlorar omedelbart ifall de har röstat ut 2 jägare. Oavsätt hur många ulvar de röstat ut innan så, när det andra misstaget begås så dör byn. Och detta görs i snitt rätt ofta tidigt, typ "miss runda 1 och miss runda 2" för då har ändå inga siarkrafter kunnat hjälpa (ok, 1 natt). Och om vi istället ser på ett exempel med miss runda 1 och träff runda 2, alltså 8pers 3 ulvar i början av runda 3, så kommer vi alltid att vara på vår eventuellt sista runda, och behöva träffa en ulv varje runda med våra utröstningar.

Och att förneka att det är vanligare att rösta ut bybo än ulv runda ett är dumheter. Vi ska se det ur Xyas perspektiv så som han planerade innan spelet startade.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Lu-kaazh said:
unfair said:
[
4 av 13 vore väldigt mycket, alldeles för mycket. Jag tvivlar starkt på att Xyas skulle fumlat så.
tänk på att vi hade MÅNGA siare på vår sida.
4 siare? Du har inte hängt med alls. Vimes vapensiare, jag könsiare, Korpa demonsiare, änglarna x2 demonsiare, K.K semi-demonsiare. Och så en väktare med superväktarkraft.
Det är nästan orimligt att Smrt grönar fem personer med sin information tillsammans med Korpas information.

Jag känner mig inte lurad, dock. För mig har det varit självklart i rätt många rundor. Smrthiara, K.K, Lukas, Fain, Korpa. Lukas, K.K och Fain har "hängt lösa", för att låna ett uttryck, sedan Smrt och Korpa grönade fem personer och två till grönades per automatik av den gröningen (Paxen och Dr f).

Jag ställde mig frågan tidigt hur det kunde komma sig att vi hade så många siare och speciellt demonsiare när så många blir grönade. Därav ville jag rösta ut Korpa eller Smrt. Det blev att jag drevade mot Korpa för att hennes kraft var sämre än Smrt's.

Hetaste spåret just nu är ju Lukas så klart men logiskt sett är både Smrt och K.K möjliga demonkandidater. Jag anser inte att Paxen eller Unfair (eller jag själv, för den delen) över huvud taget kan vara demoner. Dock kan någon av dem (oss?) vara shapeshiftern. Enligt teorin att Unfair och Paxen är safe så måste även Unfairs information om en shapeshifter stämma.

Om Lukas visar sig vara bybo helt plötsligt så hoppas jag att jag blir nattdödad så jag slipper välja mellan K.K och Smrt.

En grej som är ett litet frågetecken är mordet på Maniac, som Lukas tagit skulden för. Att ta skulden för det mordet om det inte vore sant vore ju som att rulla en tärning för sin egen överlevnads skull. Hur dog egentligen Maniac? Var det verkligen en dtf som tog hans liv eller var det demoner som använde en specialkraft på honom? Den enda demonkraften vi vet finns är den som förstör förmågor.

Angående Fains "siande". Min tanke är att demonerna tänkte så här: Om Fain får Dr f utröstad så måste de ju ha vetat att Dr F skulle visa sig vara jägare och alla misstankar skulle genast falla på Fain. Planen måste ha varit att den där förmågan skulle komma fram först rundan därpå. På så vis skulle de få sin värsta fiende: ängeln som kan demonsia, genom att vi röstar ut denne, samtidigt som de kan knipa en till person på samma natt. Planen misslyckades tack vare Paxens information. Det blev plötsligt orimligt att dr F+Paxen+Smrt eller Korpa var demoner tillsammans med Vicotnik.

Jag anser att outningen av den förmågan kan ha varit väldigt dumt.

Fain drog snabbt sin cover-story i samma runda för att rädda sitt skinn... Sjukt riskabelt att göra så. Om jag vore ulv skulle jag inte göra så såvida jag inte hade tre ulvkompisar kvar i livet.

Gud, jag hoppas inte det finns två ulvar kvar nu... *Paranoia.*
 
Top