Nekromanti Supernaturalgate - runda 4

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Du får A för effort, Lu-kaazh. Du klarade dig längst av ulvarna, vilket måste kännas bra, ändå.

Vad hade du velat gjort annorlunda?
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
KK, jag har inte läst ikapp allt (och tvivlar på att jag orkar göra det), men har du avslöjat varför din karaktär har sålt sin själ? Alltså, vad fick du ut av dealen på plus sidan?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Konrad Konvalj said:
Vimes said:
Konrad Konvalj ska inte vara så blyg. Jag vill ha all info på bordet från honom. Vadå "jag säger så mycket byn vill"? Vi vill att du säger allt kring det märkliga som hände i slutet av förra rundan. Jag undrar också varför du inte flaggade för att din röst hade blivit manipulerad tidigare under rundan? Hur gick tankarna där?
Jag vet inte riktigt hur det ligger till helt enkelt.
Det finns en Demon ibland oss som kan styra vad jag skall göra i slutet av rundan, och det ålades mig att lägga min slutgiltiga röst på Dr.F.

Min plan från start var att se om jag kunde fiska fram vem denna Demon är så klart. Jag tror ju inte Demonen i fråga vet att det är jag som är Jägaren som sålt min stjäl till honom eftersom jag själv inte vet vem Demonen är. Med vetskapen om att min slutgiltiga röst skulle falla på Dr.F kändes det rätt säkert att Dr.F var grön och från start var han ju redan på galgbacken i stort sätt.

Jag startade min häxjakt mot Recca, dels på grund av avsaknad av kön, tankarna om att hänga Dr.F, alla vevor kring Fain vs. Dr.F och sedan även outandet av ditt (Vimes) kön istället för sitt eget.

Jag såg väldigt klart ett tag tyckte jag. Jag såg demonen i Recca, men tillslut blev jag ju tvungen att backa undan från mina misstankar för att försöka hitta något byboigt hos Recca. Det för byns bästa, eftersom det sades till mig att jag skulle försöka ta bort varulvsstämpeln på Recca.

Jag släppte det för stunden och försökte hitta byboiga analyser hos Recca, och fann Korpa, som dessutom var i stort sett den ända som ställde sig på min sida i häxjakten mot Recca.

Det skulle ju kunna vara ett smart drag från en varulv. Håll med den paranoida bybon, och få denne att fortsätta lägga sin press mot Recca, och behålla sina sökande ögon där. Korpa kunde också tänka sig att hänga Dr.F (det var säkerligen en väldans massa fler som också kunde tänka sig det) så jag såg det som väldigt ulvalikt.

Efter detta var min tanke att studera vad som sagts om Dr.F för att försöka utröna vem/vilka Demonerna är.

Där sket det sig.

Eftersom jag varit pappa-ledig måndag, tisdag, och onsdag (helt oplanerat) låg jag tok-jävla-bajs-mycket efter på jobbet så hur mycket jag än ville fanns det ingen tid att nysta, leta, söka, och finna ulvar.

Mot slutet fick jag rätt stor panik, och det jag kunde göra var att säkerställa att inte Dr.F blev utröstad (tack vare exempelvis en fällande röst från mig), och även skrika ut att Unfair skulle plockas.

Så med detta sagt. Jag har sålt min dekadenta själ till EN Demon

Jag vet inte vilken denna Demon är, men jag är här för att bränna den saten med mitt hemmabygge till Eldkastare. Jag besitter nån form av kass siar skill som gör att jag kan känna av den där satans Demonen som jag sålt min stjäl till.

Det som är så kasst är att jag endast kan hitta just den Demon som jag sålt min stjäl till för att få ett lyckligt liv med ära och rikedom.

Jag måste alltså pricka exakt rätt på Demonen, och det är ju satan inte lätt på 13 pers i första rundan och 10 pers i andra rundan.

I den första rundan var jag från start rätt säker på att kolla Paxen. Jag ändrade mig i slutskedet och kollade Unfair i stället.

Paxen grönades av Dr.F så det var ju tur? att jag inte kollade honom.

Min koll av Unfair gav mig inte ett skit, men det betyder ju fortfarande ingenting. Unfair kan vara kollegan till den Demon jag sålt min själ till ändå.

I runda två lutade det åt att kolla Recca, men även denna gång ändrade jag mig i slutskedet. Från att ha drivit min hexjakt mot Recca (och sedan fått tidsbrist, och även börjat förlita mig på Recca) valde jag att kolla Smrt. vilket inte heller gav ett shajte! Dock så gäller ju samma sak där, Smrt. kan fortfarande vara polare med den Demon som jag har sålt min stjäl till.

Det vi definitivt har att gå på är att jag tvingades till att rösta på Dr.F, vem ville att jag skulle göra det? Där har vi en bunt med illa luktande Demoner.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
unfair said:
KK, jag har inte läst ikapp allt (och tvivlar på att jag orkar göra det), men har du avslöjat varför din karaktär har sålt sin själ? Alltså, vad fick du ut av dealen på plus sidan?
För att förkorta mig själv.

Jag fick förmåga att kunna sia just den demonen som jag sålt min själ till.

Utöver det är det ju bara fluff så att säga.

Jag är här för att bränna saten med min Eldkastare från helvete, och på så vis bli en fri man.

Minus sidan var ju jag tvingades att rösta på Dr.F.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Lu-kaazh said:
Jag ser hellre en bybo vinst än en Varulvs vinst så here it goes:

Jag är ingen Skurk utan jag är DTF.
Jag är en samlare som intresserar sig för övernaturliga föremål.
jag Delar vinst med det vinnande laget om jag är kvar när spelet är slut plus att min konkurrent skulle ha röjts ur spel.

jag kände till Ängel knivarna eftersom jag vill ha dem till min samling, och jag kände igen Maniac som min konkurrent genom att han hade en broder och ett hagelgevär.


Så varför pekar kk på mig som Demon?
jag ser bara ett alternativ
Han är själv demon
Så du är dtf för att du är en samlare? Och den andra personen du anger är Maniac, vilket är väldigt safe då han är död. Du kan inte ta shapeshifterns roll, eftersom nån annan eventuellt spelar den, så du är en samlare istället?

Tre olika dtf-faktioner (1. Maniac, 2. Lukas, 3. Shapeshifter)? Väldigt udda. Det är dock intressant att Maniac trots allt dog som en dtf, dvs utan någon faktion angiven. Så på den punkten stämmer din historia. Men om du inte är shapeshifter, vem är då shapeshiftern?

K.K skulle ha varit mitt andrahandsval för röstningen om alternativen var Lukas och K.K, och säkert detsamma för många andra. K.K känns för intelligent för att ställa sig själv i kö för halshuggning genom att ljuga om att ha siat Lukas.

Hade du varit med och argumenterat lite i runda 1, 2 och 3 så hade det varit en annan sak. Då hade jag funderat mer kring möjligheterna där.

Smrtihara: Hon safe-outar 50% av vapnen är pistoler, vilket visar sig stämma, något en demon även kan känna till. Hennes förmåga fungerar aldrig. Att Fains förmåga inte fungerar är för att den inte finns - men på sätt och vis outar han att en sån förmåga existerar när han precis lyckas rädda sig undan en säker utröstning. Det är möjligt att förmågan existerar, om Fain som demon "outar" eller ljuger ihop den för att ta sig ur knipan.

I teori skulle Smrtihara kunna sitta på den kraft som Fain hintar åt existerar. På så vis skulle hon kunna förstöra K.K's kraft inför denna runda. Och anledningen till att K.K inte hittat sin demon är för att han inte använt sin förmåga på Fain eller Vicotnik; när han nu kör den på Lukas kan det antingen vara Smrtihara eller Fain som kört pajko-förmågan på K.K så att hans siande slår fel (tänk på att Fains förmåga fortfarande lyckas om han körde den i nattrundan när han dog (visst funkar det så?)). Smrtihara kan iaf fortfarande vara demonen.

Vad skulle hända om Lukas visade sig vara jägare nu då?

Vem skulle vi rösta på i så fall? Vi har en chans kvar på oss. Smrt eller K.K är enda vettiga alternativen, enligt mig. Smrtihara har fortfarande inget alibi och K.K vore en väldigt dum ulv om han outar en lögn om Lukas. Å andra sidan har Fain redan spelat "dumsnutkortet", men skulle paranoide K.K göra en sådan ologisk slutledning?

Jag hoppas Lu-kaazh är demonen och behåller min röst där, trots att det nu uppstått en del frågetecken.

Om han inte är demon får vi lösa frågan om vem den sista demonen är i runda 5.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Ops. Den fetstilade texten om Lukas blev lite galen. "Vad skulle hända om Lukas visade sig vara dtf och inte demon?" eller nåt.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Som jag ser det just nu så är det 2 styckna som anklagar varandra.


Konrad anklagar Luu-aazh för att vara varulv, då han kan sia vem han har sålt sin själ till, vilket har visat sig vara just Luu-Kaazh.

Luu-Kaazh säger att han är bybo, och pga anklagandet så anser han att Konrad är varulv.

Kan båda vara bybor? Som det känns just nu, nej. Kan Konrad vara en varulv som försöker rikta misstankarna mot någon annan? Är Luu-Kaazh en som desperat försöker överleva?

Konrad kör ett litet vågspel om han ljuger, för vi kommer ju misstänka honom direkt om det visar sig att han ljuger.

Luu-Kaazh har ju en runda att vinna om det är så att han lyckas få folk att rösta på Konrad, men bara en runda.

Jag anser att det är bäst att rösta ut Luu-Kaazh först, om det visar sig att han är bybo så är Konrad härnäst

Min Röst: Luu-Kaazh
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Min röst:

Röst: Paxen

Men han finns ju inte i spel så jag måste lägga den på någon som är i spel, och eftersom jag själ avslöjat en ulv i Lu-kaazh så kommer givet min röst att hamna där, och sedan ligga kvar tills denna runda är slut.

Röst: Lu-kaazh
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Så, vi har bestämt oss att rösta ut Lukas? Ingen som har något annat förslag (ifall, mot förmodan, både KK och Luu-Kaazh är bybor)?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Umad said:
Så, vi har bestämt oss att rösta ut Lukas? Ingen som har något annat förslag (ifall, mot förmodan, både KK och Luu-Kaazh är bybor)?
Lukas är nr 1 på min misstanke-lista. Han kan typ säga precis vad som helst och jag kommer ändå lägga min röst där.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Umad said:
Så, vi har bestämt oss att rösta ut Lukas? Ingen som har något annat förslag (ifall, mot förmodan, både KK och Luu-Kaazh är bybor)?
Om Lukas är bybo så tänker jag ge mig på Smrtihara igen. Enligt min teori är det i det här läget bara möjligt att K.K, Lukas eller Smrtihara är demoner och K.K begår en alltför stor risk med en fejkad förmåga att kolla vem ulven som har hans själ är. Dessutom är det spännande att han ens plockade rätt demon med sin förmåga. Det är större chans att han plockade fel demon med tanke på att han aldrig siat varken Vicotnik eller Fain. Den förmåga som förstör andras krafter skulle kunna vara Smrtiharas lika gärna. Och om förmågan ger ett felaktigt svar skulle det innebära att en siad man ger resultatet "kvinna" och en siad "bybo" ger resultatet demon.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Ojsan igen. Jag upptäckte precis att K.K skriver att han har tvingats rösta på Paxen den här rundan, varför vet jag inte. Verkar jättemysko att en demon skulle göra så att K.K siktar på Paxen. o.o'

Det betyder att antingen Fain eller den demon som är kvar, satte K.K att rösta i så fall.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,596
Location
Huddinge
Recca said:
Den förmåga som förstör andras krafter skulle kunna vara Smrtiharas lika gärna. Och om förmågan ger ett felaktigt svar skulle det innebära att en siad man ger resultatet "kvinna" och en siad "bybo" ger resultatet demon.
Men rätta mig om jag har fel men de enda två som har påstått att deras krafter spökat är Fain och smit
en som vi vet är demon och en är den du anklagar.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Recca said:
Ojsan igen. Jag upptäckte precis att K.K skriver att han har tvingats rösta på Paxen den här rundan, varför vet jag inte. Verkar jättemysko att en demon skulle göra så att K.K siktar på Paxen. o.o'

Det betyder att antingen Fain eller den demon som är kvar, satte K.K att rösta i så fall.
Det var ett skojs för att Paxen bytt namn till Umad. Tror du har missat posten efter, och att jag har lagt min röst på Lu-kaazh också för den delen..
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Lu-kaazh said:
Recca said:
Den förmåga som förstör andras krafter skulle kunna vara Smrtiharas lika gärna. Och om förmågan ger ett felaktigt svar skulle det innebära att en siad man ger resultatet "kvinna" och en siad "bybo" ger resultatet demon.
Men rätta mig om jag har fel men de enda två som har påstått att deras krafter spökat är Fain och smit
en som vi vet är demon och en är den du anklagar.
Lukas, varför skulle du som bybo rösta ut Unfair egentligen? Du vet ju att Maniac som var dtf var Unfairs bror enligt dig, alltså borde du veta att Unfair är bybo.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Ojsan igen. Jag upptäckte precis att K.K skriver att han har tvingats rösta på Paxen den här rundan, varför vet jag inte. Verkar jättemysko att en demon skulle göra så att K.K siktar på Paxen. o.o'

Det betyder att antingen Fain eller den demon som är kvar, satte K.K att rösta i så fall.
Det var ett skojs för att Paxen bytt namn till Umad. Tror du har missat posten efter, och att jag har lagt min röst på Lu-kaazh också för den delen..
Umad?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,596
Location
Huddinge
Recca said:
Lukas, varför skulle du som bybo rösta ut Unfair egentligen? Du vet ju att Maniac som var dtf var Unfairs bror enligt dig, alltså borde du veta att Unfair är bybo.
Av samma anledning som vimes, misstankar om att Maniac satt på kniv=ängel kunskapen (vilket inte är speciellt otroligt eftersom jag visste det)och att det kunde vara han som gett den till Demonerna, alltså Unfair.

jag såg ingen anledning att gröna honom pga att han var bror med DTF
 
Top