Nekromanti Supernaturalgate - runda 4

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Min teori stämde. Om Smrtihara talade sanning så är Fain, K.K eller Lukas ulven. Shit va nöjd jag är.

Yay. Synd att jag inte litade på Smrt direkt bara.

Såååå... Vad händer om vi röstar ut fel person nu?

Smrt, Unfair, K.K, Recca, Lukas. 5 personer.

Om vi tar fel så åker två bybor. Det är alltså tre personer kvar då. Jamen va bra. Byn vinner. Då är det bara en shapeshifter att oroa oss över sedan. :gremlaugh:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
unfair said:
Byvinst!

Det ända som är relevant nu vore ifall DTF eller Demonerna har något extra vapen. Vilket jag betvivlar då det skulle göra det för svårt under omständigheterna att vi inte får två demoner på tre rundor (Yeah!).

Om vi ser det så här. Ifall vi tror på KK nu så tar vi antingen en demon denna rundan, eller nästa ifall lukas var jägare. i vilket fall så hinner vi detta gott och väl innan ulvarna kan övermanna oss. Detta då jag inte ser någon anledning för KK att ljuga om han är bybo.

1. Det som vore farligt vore alltså ifall någon ond (de är onda, tro mig) har en mäktig förmåga som inte bara dödar en, utan två extra spelare nästa natt (dvs totalt tre nattdödade bybor) OCH Lukaz är bybo. Inte troligt.

Sen kan vi se det så här: Om KK är ulv så vore det otroooligt dumt att säga som han gjorde, dvs "Lukaz är ulv" (inte ordagrant citerat), då det skulle ge byvinst ifall inte 1. uppfylls.

Så vad är felfaktorn? Jo, ifall BÅDE KK och Lukas är jägare är vi döda, men varför skulle de vara det? Någon som mixar med andras förmågor? Låter för mäktigt.

Men, som jag sa tidigare. Jag har inte läst vad ni kom fram till i förra rundan. Någon som kan summera så jag slipper 200 inlägg där kanske 10 är relevanta?

Jag vill förövrigt att ni skjuter sönder denna teorin med massa saker som kan vara fel.

Röst: Lu-kaazh
Ja, det enda som fortfarande är ett frågetecken här är ju Smrtiharas misslyckade förmåga. Men det var väl Fain som avslöjade att förmågan fanns och då menade han att man siktade på en person och det förklarar ju allting egentligen. Vimes lyckades med sitt siande på Dr f och Smrtihara misslyckades skydda Dr f i samma runda eftersom Fain eller vem ulven nu var som hade kraften, sköt den på Smrtihara. Och sen gjordes samma sak i denna runda så att de kunde försäkra sig om att plocka Vimes.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Det här bevisar också att ingen har lagt någon pajko-förmåga på K.K eftersom den lades på Smrtihara istället. Felmarginal:
Smrtihara kan logiskt sett fortfarande vara ulv, men det är alltför långsökt som det ser ut nu (tycker jag).

Röst: Lukas
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Den största skrällen här är väl att Fain gick ut med att han hade siat Dr F med gevär. O.O'
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Konrad Konvalj said:
Du missade att fira ditt 600:a jubileum också. Jag försökte påminna dig i vrållådan.
Vad är vrållådan? Är det chatten som kallas så? Tack för påminnelsen iaf, fast jag missade det helt.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
En annan felfaktor vore givetvis ifall det var 2 ulvar kvar. Men det tror jag inte på, Xyas skulle inte gjort den missen. Men jag ser då ändå det som en bra idé att ta lukas nu, sedan så ifall spelet fortgår så tar vi KK (oavsett ifall Lukas var bybo eller ulv som jag ser det), för ifall lukas var bybo och det är 2ulvar kvar så förlorar vi, då är detta får sista dag. Men jag tror som sagt inte att det är två ulvar kvar, det låter för absurt att vi ska förlora av att rösta ut 2 jägare totalt*. Tänk bara ett scenario där vi i runda 1 tar en jägare (ändå troligt då vi har hunnit sia m.m.) och sedan gör en miss i runda 2 och tar en till jägare, då skulle vi vara döda. Tror knappast Xyas skulle gjort en sådan miss, det vore ett för farligt spel.

*För att räkna det hela så kör jag med att: 13-(2(ulvdödade jägare)+n(utröstade ulvar))-n-2(utröstade jägare)-1(dödad på övrgt sätt)≤(4-n(totalt antal ulvar))*2

(blå text har där ingen matematisk funktion utan förklarar ändast)

För även om vi dödar en ulv så är det fortfarande ett bestämt antal jägare vi får döda (2 i ett 4ulvs spel, 3 i 3ulv och 4 i 2ulv). Varje gång vi dödar en ulv så dör ju även en jägare (av ulvarna) så vi kommer ju inte längre ifrån att dö, det är missarna som räknas.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
unfair said:
*För att räkna det hela så kör jag med att: 13-(2(ulvdödade jägare)+n(utröstade ulvar))-n-2(utröstade jägare)-1(dödad på övrgt sätt)≤(4(totalt antal ulvar)-n)*2

(blå text har där ingen matematisk funktion utan förklarar ändast)
Lyckades givetvis sätta en parantes fel vilket gör det förvirrande. Det som står i detta citatet var det jag menade.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Recca said:
unfair said:
Byvinst!

Det ända som är relevant nu vore ifall DTF eller Demonerna har något extra vapen. Vilket jag betvivlar då det skulle göra det för svårt under omständigheterna att vi inte får två demoner på tre rundor (Yeah!).

Om vi ser det så här. Ifall vi tror på KK nu så tar vi antingen en demon denna rundan, eller nästa ifall lukas var jägare. i vilket fall så hinner vi detta gott och väl innan ulvarna kan övermanna oss. Detta då jag inte ser någon anledning för KK att ljuga om han är bybo.

1. Det som vore farligt vore alltså ifall någon ond (de är onda, tro mig) har en mäktig förmåga som inte bara dödar en, utan två extra spelare nästa natt (dvs totalt tre nattdödade bybor) OCH Lukaz är bybo. Inte troligt.

Sen kan vi se det så här: Om KK är ulv så vore det otroooligt dumt att säga som han gjorde, dvs "Lukaz är ulv" (inte ordagrant citerat), då det skulle ge byvinst ifall inte 1. uppfylls.

Så vad är felfaktorn? Jo, ifall BÅDE KK och Lukas är jägare är vi döda, men varför skulle de vara det? Någon som mixar med andras förmågor? Låter för mäktigt.

Men, som jag sa tidigare. Jag har inte läst vad ni kom fram till i förra rundan. Någon som kan summera så jag slipper 200 inlägg där kanske 10 är relevanta?

Jag vill förövrigt att ni skjuter sönder denna teorin med massa saker som kan vara fel.

Röst: Lu-kaazh
Ja, det enda som fortfarande är ett frågetecken här är ju Smrtiharas misslyckade förmåga. Men det var väl Fain som avslöjade att förmågan fanns och då menade han att man siktade på en person och det förklarar ju allting egentligen. Vimes lyckades med sitt siande på Dr f och Smrtihara misslyckades skydda Dr f i samma runda eftersom Fain eller vem ulven nu var som hade kraften, sköt den på Smrtihara. Och sen gjordes samma sak i denna runda så att de kunde försäkra sig om att plocka Vimes.
Alltså bör inte någon ha kunnat förstöra både KK's och smrt's förmågor, vilket gör att om lukas och KK är jägare så är det Smrt som är demon. Alla som kan sia m.m. bör göra det mot smrt så vi kan veta vad som pågår nästa runda ifall lukas visar sig vara jägare.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Recca said:
Konrad Konvalj said:
Du missade att fira ditt 600:a jubileum också. Jag försökte påminna dig i vrållådan.
Vad är vrållådan? Är det chatten som kallas så? Tack för påminnelsen iaf, fast jag missade det helt.
Japp, det är chatten som brukar kallas vrålan. Som tröst så kan du i alla fall snart fira att du kör om mig i poster, för det lär du göra.

Jag firade för övrigt inte min 600:ade post på något sätt, siktar på 10 000!
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,596
Location
Huddinge
Jag ser hellre en bybo vinst än en Varulvs vinst så here it goes:

Jag är ingen Skurk utan jag är DTF.
Jag är en samlare som intresserar sig för övernaturliga föremål.
jag Delar vinst med det vinnande laget om jag är kvar när spelet är slut plus att min konkurrent skulle ha röjts ur spel.

jag kände till Ängel knivarna eftersom jag vill ha dem till min samling, och jag kände igen Maniac som min konkurrent genom att han hade en broder och ett hagelgevär.


Så varför pekar kk på mig som Demon?
jag ser bara ett alternativ
Han är själv demon
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Lu-kaazh said:
Jag ser hellre en bybo vinst än en Varulvs vinst så here it goes:

Jag är ingen Skurk utan jag är DTF.
Jag är en samlare som intresserar sig för övernaturliga föremål.
jag Delar vinst med det vinnande laget om jag är kvar när spelet är slut plus att min konkurrent skulle ha röjts ur spel.

jag kände till Ängel knivarna eftersom jag vill ha dem till min samling, och jag kände igen Maniac som min konkurrent genom att han hade en broder och ett hagelgevär.


Så varför pekar kk på mig som Demon?
jag ser bara ett alternativ
Han är själv demon
Det här är jävligt vågat. Genom att du avslöjar det här så borde du bli mål för varulvarna. Sen så har vi en shapeshifter som tydligen har tagit en varulvarna och troligtvis är DTF. Så, två olika DTF.

Luu-Kaazh, jag vet inte med dig. Det har varit svårt att placera dig hela tiden då du kommer med olika uttalanden. Först ska du skydda änglarna, nu så är det att du snor deras knivar.

Har du några anledningar till att Konrad skulle vara demon, förutom att han har anklagat dig för att vara demon?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,596
Location
Huddinge
Paxen said:
Luu-Kaazh, jag vet inte med dig. Det har varit svårt att placera dig hela tiden då du kommer med olika uttalanden. Först ska du skydda änglarna, nu så är det att du snor deras knivar.
Jag tyckte att antyda att jag ville ha deras knivar skulle låta väldigt suspekt, så jag ljög för att överleva dagen.

Paxen said:
Har du några anledningar till att Konrad skulle vara demon, förutom att han har anklagat dig för att vara demon?
Egentligen inte, det är därför jag tyckte det var bra att han pekar ut sig själv på ett säkert sätt.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Lu-kaazh said:
Paxen said:
Luu-Kaazh, jag vet inte med dig. Det har varit svårt att placera dig hela tiden då du kommer med olika uttalanden. Först ska du skydda änglarna, nu så är det att du snor deras knivar.
Jag tyckte att antyda att jag ville ha deras knivar skulle låta väldigt suspekt, så jag ljög för att överleva dagen.
4Du kunde ju helt enkelt säga att du visste att det fanns ett samband mellan kniv och ängel.

Visste dock att det var något skumt med din roll då du hade nästan likadan roll som mig.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,596
Location
Huddinge
Paxen said:
4Du kunde ju helt enkelt säga att du visste att det fanns ett samband mellan kniv och ängel.
jag tyckte det kändes mer trovärdigt så här
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Lu-kaazh said:
jag tyckte det kändes mer trovärdigt så här
Fast det blev det inte. Det hade nog varit bättre om du höll fast vid din roll och smutskastade K.K istället. Jag tror att den taktiken hade funkat bättre.

Men visst är det fräckt med en byvinst?!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Lu-kaazh said:
jag inser att det nu blir mitt ord mot hans men jag hoppas ni tror mig.
Röst:Konrad Konvalj
Jag tror du ser det precis lika klart som mig Lu-kaazh. Du har hållit dig under radarn rätt länge, och du har lyckats överleva så här länge trots din rätt skumma roll.

Från runda 1 har ju bland annat jag misstänkt dig, men där klarade du livhanken tack vare att Vimes pekade med hela näven på att Vico var skurken.

I runda 2 var du också nere för räkning en sväng, och även i upptakten av runda 3. Du har haft allas ögon på dig hela tiden, och du har inte kommit ut med något som inte ser skumt ut.

Jag tror inte det kommer att handla om ord mot ord här. Utan byns seger är ett faktum. Jag kommer inte lägga ner någon tid på att analysera dig mer än vad jag gjort hittills för det tar tid ifrån mig att försöka nita dit en eventuell DTF.

Som jag ser det i nuläget har DTF räddat oss från en katastrof ( om Unfair hade röstats ut ) så jag är inte så där helt säker på att DTF har något emot att byn vinner.

Ditt samlande av Ängla-artefakter längre ner är ju fullkomligt bullshit, och du är inte DTF.

Om du väljer att försöka vända byn mot mig får du leta bra bland alla trådar. Jag vet ju redan nu vart mina fel och brister är så jag kan lägga fram dom åt dig:

* Att jag vid några svaga ögonblick blivit så grönjävligt paranoid så jag till och med satt Vimes på min ulvlista.

* Att jag jagat Recca med min eldkastare, och nära på försökt elda upp hennes byxor för att få se hennes kön.

* Att jag följde med strömmen, och röstade på Korpa strax innan jag ändrade min röst till Dr.F (som jag tvingades till att göra av dig).

* Att jag från start misstänkte att Möller var en ulv, men som tur var lyckades jag bromsa mig själv, och inte låta paranoian ta över.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Lu-kaazh said:
Så varför pekar kk på mig som Demon?
jag ser bara ett alternativ
Han är själv demon
Jag har ju pekat på dig vid ett flertal tillfällen, och anklagat dig för Demoneri. Jag har lagt fram mina teorier om att du vet vilka Änglarna är, och även har koll på att det finns en Jägare som sålt sin själ.

Jag har anklagat din roll vid ett flertal tillfällen, och ingen av dessa gånger har du gått ut med:

K.K måste vara ulv för att han anklagar mig!
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,596
Location
Huddinge
Konrad Konvalj said:
Jag har anklagat din roll vid ett flertal tillfällen, och ingen av dessa gånger har du gått ut med:

K.K måste vara ulv för att han anklagar mig!
Tidigare trodde jag att du var en bybo som bara var vilse.
MEN nu påstår du att du har siat mig på något sätt,
och det tycker jag är ett ganska bra bevis på att du är demon.

har du tänkt på att det känns skummt att du OCKSÅ har en siar förmåga?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Lu-kaazh said:
har du tänkt på att det känns skummt att du OCKSÅ har en siar förmåga?
Känns inte alls skumt att jag har en siar förmåga.

Det jag kan göra är egentligen rätt kasst. Jag hade i första rundan 1 på 12 att pricka precis den ulven som jag sålt min själ till. Runda 2 hade jag 1 på 8, och i runda 3 hade jag 1 på 5 att pricka min ulv.

Dock så var det lite lättare i runda 3 på grund av att jag egentligen hade 50% chans att pricka min ulv.

Lu-kaazh
Fain

Eftersom ni var de som stod ut mest, och som jag misstänkte mest.

Min förmåga blev väldigt bra på grund av att jag gjorde rätt val. Jag hade lika gärna kunna ha prickat dig i den första rundan, men sån tur hade jag inte. Du stod inte lika högt på min misstänkta lista kort och gott.

Hade jag inte prickat dig denna runda utan valt Fain som jag tänkte göra hade det skitit sig bigtime för byns del. Det hade slutat med att jag inte fått min information om att han var just den ulv som jag sålt min själ till, och det hade gett dig en runda till.
 
Top