Nekromanti Supernaturalgate - runda 4

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Nu fattade jag dig bättre Unfair.

Fain har siat Dr.F och avslöjat att han bar gevär vilket var en lögn. Vimes siade samme Dr.F och fick fram en kniv.

Således bör det inte finnas en pajko-förmåga som har sabbar för Fain´s del.

Det förklarar dock inte Smrt´s. saltande på något vis. Det där saltet är ju kässt och funkar aldrig!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Beväpning

Kniv: Möller, Dr. Frankenstein

Lu-kaazh Möller var en Ängel, senare Frankensttein och Möller var våra änglar som jag har svurit att beskydda. Kniv = Ängel

Pistol: unfair, Paxen, Vimes, Korpa, Recca (5)

Gevär: Fain, Lu-kaazh
Hagelgevär: Smrtihara, Vicotnik, Maniac

Eldkastare: Konrad Konvalj (Enligt K.K är det inget skjutvapen), Siat och grönat av Fain.

50% av alla som är beväpnade med skjutvapen har pistol - Smrtihara

Fain Är vapensiare, siat Dr F och säger att han har ett gevär, Förmågan sägs var dysfunktionell.

Unfair outade Maniacs hagelgevär

Recca: En demon är beväpnad med ett hagelgevär

Korpa Alla beväpnade med pistol är bybor

Vimes Är vapensiar. Har siat Smrt. och hagelbössan är grönad, har även siat Dr.F och fått vetskap om dennes kniv som även skymtats som ett gevär.

Kön

Man: Dr. Frankenstein, Maniac, Paxen, unfair, Lu-kaazh, Vimes, Korpa, K.K

Kvinna: Vicotnik, Smrtihara, Fain, Recca

Vimes är Man - Recca kan sia kön, och outar Vimes
Möller är död så där har vi inget kön

Jag vet att två demoner är kvinnor. (dvs misnt två kvinnor är demoner) - Vimes
Jag sitter på info om kön - Fain, 50% av kvinnorna är ulvar
Jag sitter på info om kön - K.K, inte fullt 2/3 är män på gården

Övrigt

Mer än två varulvar – Vimes, och en väldans massa fler tror att det är 3 ulvar
Vapen och förmågor kan hänga ihop - Vimes, lite luddigt

Unfair Ingen med pistol har samma förmåga som jag – , nej det stämmer. Maniac och Unfair kan prata med varandra utanför tråden, är bröder, och det finns en shapeshifter säger Unfair + broder Maniac.

Paxen Jag har info om exakta antalet änglar - För det första, om en ängel blir utröstad så får jag veta att det är en ängel, dock får jag ej veta det om en ängel blir mördad. Sen så har jag någon slags psykisk kraft som är anledningen till att jag vet att det finns två änglar, och kan känna av utröstade änglar.

Dr.F Min karaktär har en nackdel som gör att jag ej kan ljuga om mitt kön, beväpning eller förmåga. Jag är väldigt säker på att förmågor och vapen hänger ihop. Jag siade Paxen första rundan och han var inte en demon.

Lu-kaazh Minst en jägare har sålt sin själ till demonerna.

Smrt. Har salt och kan skydda en person fyra gånger eller fyra personer en natt, eller annan kombo. Saltade sig själv runda 1, och saltade sig själv och Dr.F runda två, men har fortfarande 3 doser kvar. Förmågan sägs vara pajko.

K.K Är en Jägare som sålt sin själ till EN av Demonerna. Kan sia just denna Demon.


Lite ulv info:

Minst en kvinna är demon – Vicotnik
Jag kan inte bli påverkad av magiska förmågor – Vicotnik

Tror detta skall vara en fullvärdig och trovärdig informationskälla. Från runda 3.

Den bör ju kollas igenom, och ta bort lite Fain fakta.

Sen måste vi reda ut den där Tjejpshiftärn också.

Nu har jag inläggshybris tror jag.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Suck. Då är man kvar fortfarande då... Varför tar de Vimes och inte mig för?

Och vad hände med Unfair/Fain? This is so odd.

Är spelet slut nu?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vi har ju mist en ulv kvar, och den har jag koll på.

Spelet är inte slut förens vi tagit kål på ulvasatarna, och den där Shapeshiftern kanske har några ess i rockärmen också.

Fan, upp till kamp nu Recca!
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
För övrigt siade jag Lukas som visade sig vara man. Känns ju lite B nu när vi redan luskat ut de två kvinnliga demonerna via a chance of fate.

Jag väntar fortfarande på att det ska avslöjas att xyas gjort en missräkning... <.<'
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vimes sa iofs "minst två demoner" men jag tycker det låter som att det räcker med två kvinnliga demoner så den sista är säkert pojke.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Recca said:
För övrigt siade jag Lukas som visade sig vara man. Känns ju lite B nu när vi redan luskat ut de två kvinnliga demonerna via a chance of fate.

Jag väntar fortfarande på att det ska avslöjas att xyas gjort en missräkning... <.<'
Jag har räknat alla röster, se ovan.

Nått annat är galet, och vi måste luska ut det.

Du missade att fira ditt 600:a jubileum också. Jag försökte påminna dig i vrållådan.
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Då antar jag att shapeshiftern kan dölja sin riktiga röst och det blev lottning som fain förlorade. Med andra ord: hade vi flyt eller?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Smrtihara said:
Då antar jag att shapeshiftern kan dölja sin riktiga röst och det blev lottning som fain förlorade. Med andra ord: hade vi flyt eller?
Bra tänkt!

Jag som ville ha lottning, och så blev det så. Om det nu är fallet. Hur som så är det ju en vin/vin för vår del och det är toppen.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Smrtihara said:
Då antar jag att shapeshiftern kan dölja sin riktiga röst och det blev lottning som fain förlorade. Med andra ord: hade vi flyt eller?
Intressant. Då har vi en shapeshifter att tacka för att Fain åkte i så fall. Yay, go shapeshifter! :gremlaugh:
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Någon av: Recca, unfair, Lukas och K.K borde alltså vara shapeshiftern, baserat på rösterna.

Jag gissar att K.K är safe för jag tror på hans roll. Alltså Recca, unfair och Lukas. Unfair har droppat info om shapeshiftern, vilket är ett billigt och bra sätt för en DTF att verka byboig. Anyway så klagar jag inte på shapeshiftern om det har gått vägen som jag tror det har.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Så det är ingen som är online som vill veta vem en av varulvarna är?

Fnuk. The Shapeshifter, jag har ju svaret.

Men det kanske är för tidigt att hoppa över floden, och haka på haspen?
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Klart som fan jag vill att du ska spilla bönorna.

Fram med fisken din hemlighetsfulle luspudel!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Då min förmåga prickade rätt denna gången så har vi lyckats fånga en man iklädd en lustig ulvapläd.

Lu-kaazh

Dags att gå vidare, och luska utifall vi har ännu en Demon att hänga, alternativt måste vi klura på om DTF kan spöa byn på något vis.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Nä nu var det dåligt drag här så det är nog dags att gå till sängs. Jag såg ulven logga in en sväng, men kommentarerna uteblev. Fan, ja som var så taggad på en konfrontation!
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Det var inte fel. Jag tror dig och jag tycker vi kör igång med hägningen direkt, varför dra ut på det liksom. Lu-kaazh har varit misstänkt av flera olika tidigare.

Röst: Lu-kaazh
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,595
Location
Huddinge
Konrad Konvalj said:
Då min förmåga prickade rätt denna gången så har vi lyckats fånga en man iklädd en lustig ulvapläd.

Lu-kaazh
Tack för att du gör det så enkelt.
Nu vet jag att du är vår ulv


Konrad Konvalj said:
Jag såg ulven logga in en sväng, men kommentarerna uteblev
Som jag sa så spelade jag Diablo och medan de andra sålde så han jag med att läsa ikapp men jag hade inte tid att skriva något.


jag inser att det nu blir mitt ord mot hans men jag hoppas ni tror mig.
Röst:Konrad Konvalj
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Äh, nu försöker du inte ens! Gräv skit på K.K. Varför ska vi tro dig över honom? Lite bättre kan du väl?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Smrtihara said:
Någon av: Recca, unfair, Lukas och K.K borde alltså vara shapeshiftern, baserat på rösterna.

Jag gissar att K.K är safe för jag tror på hans roll. Alltså Recca, unfair och Lukas. Unfair har droppat info om shapeshiftern, vilket är ett billigt och bra sätt för en DTF att verka byboig. Anyway så klagar jag inte på shapeshiftern om det har gått vägen som jag tror det har.
50% pistoler och alla pistoler är jägare (Korpa). Smrtihara, du argumenterar som att din information aldrig sagts ju. o.o
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Byvinst!

Det ända som är relevant nu vore ifall DTF eller Demonerna har något extra vapen. Vilket jag betvivlar då det skulle göra det för svårt under omständigheterna att vi inte får två demoner på tre rundor (Yeah!).

Om vi ser det så här. Ifall vi tror på KK nu så tar vi antingen en demon denna rundan, eller nästa ifall lukas var jägare. i vilket fall så hinner vi detta gott och väl innan ulvarna kan övermanna oss. Detta då jag inte ser någon anledning för KK att ljuga om han är bybo.

1. Det som vore farligt vore alltså ifall någon ond (de är onda, tro mig) har en mäktig förmåga som inte bara dödar en, utan två extra spelare nästa natt (dvs totalt tre nattdödade bybor) OCH Lukaz är bybo. Inte troligt.

Sen kan vi se det så här: Om KK är ulv så vore det otroooligt dumt att säga som han gjorde, dvs "Lukaz är ulv" (inte ordagrant citerat), då det skulle ge byvinst ifall inte 1. uppfylls.

Så vad är felfaktorn? Jo, ifall BÅDE KK och Lukas är jägare är vi döda, men varför skulle de vara det? Någon som mixar med andras förmågor? Låter för mäktigt.

Men, som jag sa tidigare. Jag har inte läst vad ni kom fram till i förra rundan. Någon som kan summera så jag slipper 200 inlägg där kanske 10 är relevanta?

Jag vill förövrigt att ni skjuter sönder denna teorin med massa saker som kan vara fel.

Röst: Lu-kaazh
 
Top