Nekromanti Supernaturalgate - runda 3

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Jag tror att alla med pistol är gröna om Smrtihara är bybo.
Missade den linan.

Så om Smrt. är ulv så tror du även att någon med Pickadolerna är ulv?
Då verkar det plötsligt väldigt rimligt iaf. Om Smrtihara är demon så kan Vimes vara det, kan jag vara det, kan Unfair vara det.

Om Smrtihara är bybo så är du, Lukas eller Fain demon. That's it.
Då håller du ju ändå med mig att någon måste ha dragit en lögn om sin Pistol eftersom du redan nu är rätt säker på att Smrt. är en av ulvarna.
Om smrt är demon så kan EN person ha dragit en lögn om sin pistol. Jag finner det däremot orimligt att två personer ljugit om vapen så att smrt's information stämmer och det ändå finns en demon i pistol-skaran.

Om smrt är bybo och någon ljugit om vapen inom pistol-härvan, samt antingen Fain eller Lukas ljugit till sig ett gevär från deras ursprungliga "påkar", så går du fri från misstankar. Så jag förstår att du vill att det ska vara så, men jag tror mer och mer på att du är vår ulv, K.K. I det scenariot är även Lukas eller Fain den tredje ulven.

Vem misstänker du mest? Och varför?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Nu såg jag det lite tydligare när det förklarades så.

Är Smrt. en av Demonerna så har han givet hitta på att 50% av skjutvapnen är Pistoler för att hjälpa sin varulvskompis, och när Korpa´s information väl kom ut att alla med Pistoler var grön funkade det hela ännu bättre.

Tror att det är så du menar.

Hur som.

Just i detta nu misstänker jag Lu-kaazh mest på grund av att han har en väldigt konstig roll. Han har inga förmågor, han känner till Jägaren som sålt sin själ, och kände även till Änglarna.

Runda igenom har Lu-kaazh spelar lite småkonstigt. Att behålla sin röst på Maniac in i det längsta (för att denne skulle vara ett hot mot Änglarna) känns ju lite underligt exempelvis.

Nå.

Jag har ju förstås inte avskrivit någon, och det är säkerligen Demonerna rätt glad för. Jag tror min paranoia är helt perfekt för dem. Det går ju på många vis att använda den mot mig själv, och även haka på här och var för att förstärka paranoian.

Fain skriker efter att bli hängd, och det gillar jag inte. Han vet ju det, och känner säkert till att jag har svårt att rösta på honom just av den anledningen. Jag tror inte en ulv är så sugen på att hamna i skottlinjen så att säga, och hans röst ligger om jag inte minns fel på min främsta ulv Lu-kaazh.

Mycket pekar ju även på att Smrt. skulle kunna vara en ulv eller vad säger du Recca? Dock så har dina rätt djupa teorier gjort mig lite tveksam. Precis så som du är tveksam till att jag verkligen är en Jägare. Det är för mycket som pekar mot Smrt. och jag är dessutom av den inbillningen att någon i Pistol-härvan är en ulv.

Unfair kanske inte ens är kvar i spel?

Vimes är mitt värsta scenario varulv tillsammans med den erfarne Vic, och det nya stjärnskottet Recca. Men det är för mycket som inte stämmer för att det skall stämma.

Paxen är grön enligt mycket. Dock så var Paxen min första att misstänka från start så det ligger och skvalpar i bakvattnet. Men nu pekar ju allt på att han är grön så jag ser en bundsförvant och allierad där.

Rätt spontana tankar mitt i arbetet. Det kanske ger oss något att fundera över.

Men jag skulle hemskt gärna villa se att alla kikar på mina Pistol-tankar. Något måste finnas bland pickadollerna så att säga. Jag kan inte vara ensam att tro det. Recca ställer sig inte helt på min sida där, utan väljer att blanda in Smrt. i det mesta även gällande Pistolerna.

Sen så har jag inte lagt någon röst heller så den får falla på Lu-kaazh tillsvidare.

Röst: Lu-kaazh
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Det är inte särskilt orimligt upplägg i spelet. Problem med sådan info är ju att den sällan används korrekt. Den misstros, den skevas för att varulvar ljuger, DTF ljuger, onda förmågor påverkar infon, nackdelar påverkar, det åker ofta ut någon innan de har outat sin del i infon, osv. Det kan hända så mycket som gör sådan info svåranvänd att den inte är så mäktig som den verkar.

Vi har haft den nu i två rundor och look where it got us. Risken är att två bybor offras för att verifiera info som sätter dit en varulv (båda två kvarvarande ulvar kanske om inget av alla dessa myriader med grejer skiter sig).
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Konrad Konvalj said:
Då håller du ju ändå med mig att någon måste ha dragit en lögn om sin Pistol eftersom du redan nu är rätt säker på att Smrt. är en av ulvarna.
Alltså, jag menar att det är möjligt att så är fallet så länge vi inte vet om Smrt är demon eller bybo.

Jag har förklarat detta jättemånga gånger.

Men okay, nånstans finns det en liten möjlighet att två demoner med eldkastare redan dag ett tänkte: "Hallå där, vi har eldkastare, det är ju skitjobbigt, låtom oss ljuga om detta, du tar gevär så tar jag pistol." Fast jag finner inte det scenariot trovärdigt.

Usch va svårt det här är. Det finns inget som är givet. Jag tycker dock att det mest logiska, om vi inte kommer på något bättre, är att rösta ut Smrtihara och hoppas att hon är demon. Om hon inte är demon, så tycker jag att det enda rimliga är att K.K, Fain eller Lukas är demoner. Två av dem måste nästan vara demoner om vi inte ska börja fundera över helt bisarra scenarion där ulvarna i princip chansat ihop världens mest riskfyllda lögner, som sedan på ren slump visat sig fungera.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Smrtihara said:
Det är inte särskilt orimligt upplägg i spelet. Problem med sådan info är ju att den sällan används korrekt. Den misstros, den skevas för att varulvar ljuger, DTF ljuger, onda förmågor påverkar infon, nackdelar påverkar, det åker ofta ut någon innan de har outat sin del i infon, osv. Det kan hända så mycket som gör sådan info svåranvänd att den inte är så mäktig som den verkar.

Vi har haft den nu i två rundor och look where it got us. Risken är att två bybor offras för att verifiera info som sätter dit en varulv (båda två kvarvarande ulvar kanske om inget av alla dessa myriader med grejer skiter sig).
Jag tycker att du är mer och mer byboig ju mer du yttrar dig. Jag står fast vid logiken bakom att plocka dig men jag hoppas bli övertalad att gå på någon av Lukas, Fain och K.K istället. Men då behövs det att någon kollar dem ordentligt och hittar myglandet hos dem. Kolla vad Lukas har skrivit tidigare (när han nu öppnat käften - vilket inte är ofta), kolla K.K's galna teorier och "what-ifs" som han hävt ur sig i sina paranoida tanke-kedjor, kolla Fains tillsynes slumpmässiga uttalanden.

Jag orkar inte grotta ner mig mer i det där.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Tack. Okay. Det är skönt att se att det inte bara är jag som grottar ner mig i teorier.

Just i detta nu misstänker jag Lu-kaazh mest på grund av att han har en väldigt konstig roll. Han har inga förmågor, han känner till Jägaren som sålt sin själ, och kände även till Änglarna.

Runda igenom har Lu-kaazh spelar lite småkonstigt. Att behålla sin röst på Maniac in i det längsta (för att denne skulle vara ett hot mot Änglarna) känns ju lite underligt exempelvis.
Lukas är sannerligen udda, i det här spelet. Särskilt hans sena uttalande om att Maniac skulle vara farlig för änglarna. Det kändes som en väldig efterkonstruktion och blev hans tredje information som han släppte. Jättespeciellt. Det var han som sa det va??

Vi behöver en uppdatering om allt vi "vet", tycker jag.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
En sak jag tycker är skitkonstig är: Varför har inte Fain sagt något om sitt senaste siande?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Recca said:
En sak jag tycker är skitkonstig är: Varför har inte Fain sagt något om sitt senaste siande?
Fain said:
Jag valde att sia K.K, och han har mycket riktigt eldkastare. Jag tyckte det var ett udda vapen att ha, och hans ändring i sista minut fick mig att ändra från Lu-kaazh som jag tänkte kolla.
Så.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Konrad Konvalj said:
Recca said:
En sak jag tycker är skitkonstig är: Varför har inte Fain sagt något om sitt senaste siande?
Fain said:
Jag valde att sia K.K, och han har mycket riktigt eldkastare. Jag tyckte det var ett udda vapen att ha, och hans ändring i sista minut fick mig att ändra från Lu-kaazh som jag tänkte kolla.
Så.
Aha.. Nevermind då.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
En grej som är lite skum är att ingen annan har siat kön på folk, eller iaf inte sagt något om det. Om vi utgick från att det fanns två vapensiare, två könsiare osv. Var Maniac könsiare?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Beväpning

Kniv: Möller, Dr. Frankenstein

Lu-kaazh Möller var en Ängel, senare Frankensttein och Möller var våra änglar som jag har svurit att beskydda. Kniv = Ängel

Pistol: unfair, Paxen, Vimes, Korpa, Recca (5)

Gevär: Fain, Lu-kaazh
Hagelgevär: Smrtihara, Vicotnik, Maniac

Eldkastare: Konrad Konvalj (Enligt K.K är det inget skjutvapen), Siat och grönat av Fain.

50% av alla som är beväpnade med skjutvapen har pistol - Smrtihara

Fain Är vapensiare, siat Dr F och säger att han har ett gevär, Förmågan sägs var dysfunktionell.

Unfair outade Maniacs hagelgevär

Recca: En demon är beväpnad med ett hagelgevär

Korpa Alla beväpnade med pistol är bybor

Vimes Är vapensiar. Har siat Smrt. och hagelbössan är grönad, har även siat Dr.F och fått vetskap om dennes kniv som även skymtats som ett gevär.

Kön

Man: Dr. Frankenstein, Maniac, Paxen, unfair, Lu-kaazh, Vimes, Korpa, K.K

Kvinna: Vicotnik, Smrtihara, Fain, Recca

Vimes är Man - Recca kan sia kön, och outar Vimes
Möller är död så där har vi inget kön

Jag vet att två demoner är kvinnor. (dvs misnt två kvinnor är demoner) - Vimes
Jag sitter på info om kön - Fain, 50% av kvinnorna är ulvar
Jag sitter på info om kön - K.K, inte fullt 2/3 är män på gården

Övrigt

Mer än två varulvar – Vimes, och en väldans massa fler tror att det är 3 ulvar
Vapen och förmågor kan hänga ihop - Vimes, lite luddigt

Unfair Ingen med pistol har samma förmåga som jag – , nej det stämmer. Maniac och Unfair kan prata med varandra utanför tråden, är bröder, och det finns en shapeshifter säger Unfair + broder Maniac.

Paxen Jag har info om exakta antalet änglar - För det första, om en ängel blir utröstad så får jag veta att det är en ängel, dock får jag ej veta det om en ängel blir mördad. Sen så har jag någon slags psykisk kraft som är anledningen till att jag vet att det finns två änglar, och kan känna av utröstade änglar.

Dr.F Min karaktär har en nackdel som gör att jag ej kan ljuga om mitt kön, beväpning eller förmåga. Jag är väldigt säker på att förmågor och vapen hänger ihop. Jag siade Paxen första rundan och han var inte en demon.

Lu-kaazh Minst en jägare har sålt sin själ till demonerna.

Smrt. Har salt och kan skydda en person fyra gånger eller fyra personer en natt, eller annan kombo. Saltade sig själv runda 1, och saltade sig själv och Dr.F runda två, men har fortfarande 3 doser kvar. Förmågan sägs vara pajko.

K.K Är en Jägare som sålt sin själ till EN av Demonerna. Kan sia just denna Demon.


Lite ulv info:

Minst en kvinna är demon – Vicotnik
Jag kan inte bli påverkad av magiska förmågor – Vicotnik

Tror detta skall vara en fullvärdig och trovärdig informationskälla.

K.K´s tankar om vad som sticker ut:

* Vimes plötsliga kraft att kunna sia vapen. Kniven hos Dr.F är ju föga intressant om man inte vill bevisa att Fain är ett scum som bluffat sin förmåga. Eller på annat vis bevisa att det finns en Demon med en Pajko-förmåga som trasslar till det. Siandet av Smrts. hagelbrajja ger ju inte heller så värst mycket eftersom Vico´s hagelgevär fortfarande kan vara en fabrikation.

* Nått bör vara fel bland pistolerna, finns trådar och tankar om det.

* Recca´s outande av Vimes kön

* Paxen är grön

* Lu-kaazh roll + den info denne har kommit med + spelandet luktar lite fiskrens.

* Lu-kaazh säger att det finns MINST en Jägare som sålt sin själ till Demonerna, tankar om det:

Finns det fler som jag så kan jag förstå pajko-förmågorna.

Runda 1 tvingades Fain att ljuga om vad han siat fram hos Dr.F av den Demon han sålt sin själ till.
Runda 2 tvingades jag lägga min sista röst på Dr.F

Även detta kan få det att spöka med Smrts. saltande månne.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Recca said:
En grej som är lite skum är att ingen annan har siat kön på folk, eller iaf inte sagt något om det. Om vi utgick från att det fanns två vapensiare, två könsiare osv. Var Maniac könsiare?
Jag tippar, utan att kolla igenom någonting att det var Vimes som tippade på att det fanns två av varje?

Han själv är ju numera vapensiare, och Fain har gått ut med det tidigare.
Du är könssiare, och visst kan Maniac ha varit den andra.

Men.

Då borde Unfair ha koll på det? Om jag inte är fel ute så har inte Unfair kommit ut med någon övrig förmåga än sitt broderskap med Maniac, eller?

Om inte Unfair hade någon övrig förmåga borde inte Maniac ha det heller är min tanke.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Bra tankar. Jag kommer kommentera mer när jag har tid. Just nu vore det väldigt bra om fler bidrog till diskussionen.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Jag är tyvärr SL idag, så hinner inte, skall försöka imorgon
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Recca said:
En grej som är lite skum är att ingen annan har siat kön på folk, eller iaf inte sagt något om det. Om vi utgick från att det fanns två vapensiare, två könsiare osv. Var Maniac könsiare?
Möller kan ju ha varit könssiare.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Eller, vafan tänkte jag på.. Jag tänkte helt fel, glöm, vad jag skrev.
 
Top