Nekromanti Supernaturalgate - runda 3

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Vimes said:
Eftersom det är Recca som höll i trådarna för förra rundans utröstning av Korpa vill jag gärna se henne resonera kring hur vi ska gå vidare.
Jag vill gärna höra åsikter nu, vi verkar ändå inte kunna fråga henne.

Tror du att Recca om hon är jägare vet något som hon inte avslöjat?
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Jag vill också höra Reccas uttalande, men jag vet ej vem som kan vara ulv i dagsläget. Det kan vara i princip vem som helst.

Vi blev grundlurade förra rundan, vi kan ej låta det hända igen.
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Jag kan använda alla mina saltdoser på en runda om jag vill.

Jag har tre doser kvar.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Fain said:
Jag vill också höra Reccas uttalande, men jag vet ej vem som kan vara ulv i dagsläget. Det kan vara i princip vem som helst.

Vi blev grundlurade förra rundan, vi kan ej låta det hända igen.
Jag gillar inte allt detta "jag vill ha svar från X innan jag gör något".

Tror du att hon har något att säga? Något som hon vet som hon inte avslöjat?

Givetvis vill jag höra en förklaring men tror tyvärr att ifall hon är ulv så har de redan planerat ut vad de ska säga nu. De bör ha kommit på en plan för att rikta misstankarna precis dit de vill nu.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Lu-kaazh said:
Förra rundan hade vi en som siade fel
den här rundan så har vi en väktare vars förmåga är paj.
Jag tror att vi har någon som kan manipulera andras krafter.
Ja, det verkar vara så. Vilket är en jäkligt god anledning till att inte rösta ut Smrtihara. men jag vill se vad Recca säger i saken.

Som jag skrev förra rundan anser jag att vi ska rösta ut de mest misstänkta och skita i taktiken. Mängden felkällor i långa resonemang som vi såg Recca presentera förra rundan är stor, och att dra igång kedjeutröstningar baserade på resonemang baserade på vad som egentligen är halvblinda spekulationer tycker jag vi ska vara jävligt försiktiga med.

Det vi dock vet är följande: Korpas info stämmer (alla med pistol är bybor) och att Paxen antagligen är grön (om inte Frankies förmåga mixtrades med förstås).

Konrad Konvalj ska inte vara så blyg. Jag vill ha all info på bordet från honom. Vadå "jag säger så mycket byn vill"? Vi vill att du säger allt kring det märkliga som hände i slutet av förra rundan. Jag undrar också varför du inte flaggade för att din röst hade blivit manipulerad tidigare under rundan? Hur gick tankarna där?
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Smrtihara said:
Jag kan använda alla mina saltdoser på en runda om jag vill.

Jag har tre doser kvar.
Har du någon aning om varför du har tre doser kvar? Har du någon förklaring på varför du har saltet kvar? Om det stämmer som du säger så bör du ha fått ett PM från xyas där det står att du har 3 doser kvar men även varför. Eller?

Röst: Smrtihara
Jag kan inte för mitt liv förstå varför du än inte gått ut med en mer exakt förklaring. Vill höra allt från dig nu!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
unfair said:
Vimes said:
Eftersom det är Recca som höll i trådarna för förra rundans utröstning av Korpa vill jag gärna se henne resonera kring hur vi ska gå vidare.
Jag vill gärna höra åsikter nu, vi verkar ändå inte kunna fråga henne.

Tror du att Recca om hon är jägare vet något som hon inte avslöjat?
Det är relevant att se vad Recca säger eftersom att vi röstade utifrån hennes plan. Utfallet att Frankie blev dödad ska enligt henne under förra rundan innebära att Smrt måste vara varulv. Jag vill se hur hon resonerar nu. Betänk också att hon är kvinna, vi har fortfarande en ulvakvinna kvar att ta (minst).

Och, unfair, på tal om höra åsikter. Det vore kanske bra om du går först nu? Leder vägen? Kommer med något över huvud taget? Vart ska vi rikta våra misstankar? Jag tror fortfarande att du är den onde jägaren som sålt ut våra änglar.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
unfair said:
Har du någon aning om varför du har tre doser kvar? Har du någon förklaring på varför du har saltet kvar? Om det stämmer som du säger så bör du ha fått ett PM från xyas där det står att du har 3 doser kvar men även varför. Eller?

Röst: Smrtihara
Jag kan inte för mitt liv förstå varför du än inte gått ut med en mer exakt förklaring. Vill höra allt från dig nu!
Fan vad off du är unfair.

Smrt har redogjort för sin förmåga (fyra doser, att spendera fritt, fyra personer samma natt eller samma person fyra nätter och allt därimellan). Har du så fullt upp med att läsa varulvsPM så att du inte hinner läsa bybotråden?

Röst: unfair - han borde rykt förra rundan, och det vet ni.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Jag ska återkomma med en grundligare analys av Unfair. Men jag uppmanar alla som har tid att sätta sig och läsa hans inlägg i förra tråden (de är inte så många, och alla kommer på slutet, av någon anledning).
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Men lilla vän. Vad är det du inte förstår?

Jag har x doser, dessa kan spenderas på y personer under z rundor.

Allt har varit via spelledaren så klart.

För mer info: läs om mitt första inlägg i tråden. Läs rätt.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Hade du hängt med så hade du vetat att hon skyddade sig själv första rundan för att inte varulvarna skulle blindskjuta henne.

Då vi röstade på sättet som Recca ville så vill jag höra vad hon har att säga.

Men som det är nu flyttar jag min röst till dig Unfair, du var inte med förra rundan och nu går du hårt mot Smrtihara, som har berättat om sin förmåga.

Röst: Unfair
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Vist har smrt berättat om din förmåga. H*n ber mig även att läsa igenom detta igen:
Men va fackin' fan då.

Tack för gott spel, Korpa och Dr. F.

Vad fan är nyttan med en väktarförmåga om den inte funkar? Verkligen.

Jag saltade mig själv och Dr. Frankenstein.

Jag vet inte ens om det var demonerna som var inblandade. Jag "lyckades" helt enkelt inte. Jag har kvar allt salt, men Doktorn är död. Det verkar dock som om demonerna gjort det eftersom de visste att jag skulle salta Dr. F.

Jag förstår precis vad detta innebär. Betänk dock min väktarroll.
Vilket inte jag tycker ger ett skit.

Jag vill veta vad "lyckades helt enkelt inte" innebär. Det låter rätt underligt att någon misslyckas med att hälla salt på golvet utan att 1. bli av med saltet och 2. Veta varför man inte misslyckades.

Och ja, jag vet att smrt saltade sig själv runda 1. Men h*n sa ju faktiskt nu "Jag har kvar allt salt" vilket fick mig och undra hur mycket det innebar.

Och jag är fortfarande intresserad av hur ni hade tänkt att gå vidare i nästa runda efter att ha röstat ut mig och sätt att jag är jägare. Vem är näst? Vad fick ni för viktig information av att ta ut mig. Varför måste det vara en "ond jägare" och varför kommer ni med skämtsamt dåliga argument som det om att jag skulle ha ljugit när jag outade Maniacs vapen runda 1, utan att han protestera? Känns som att det är varulvarna som vill starta ett drev mot mig, för att jag är för grön men inte lika svår som Paxen (om denne är jägare dvs). Och Vimes: Tror du att jag har ljugit om mitt kön? Eller varför vill du inte fokusera på att ta ut en ulv när du tydligen vet att det finns en bland en väldigt liten och utsatt feminin grupp?
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
unfair said:
Jag vill veta vad "lyckades helt enkelt inte" innebär. Det låter rätt underligt att någon misslyckas med att hälla salt på golvet utan att 1. bli av med saltet och 2. Veta varför man inte misslyckades.
Det ska givetvis stå:
2. Veta varför man inte misslyckades.
Men man får inte ändra.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Jag tror att hen menade att hen har lika mycket salt kvar som hen började med denna runda.

Vi har fortfarande inte fått veta om Maniac var bybo eller ej, så jag ser inte det som ett sätt att gröna dig tyvärr. Hade vi fått veta att Maniac VAR bybo när han försvann så skulle vi kunna tro dig mycket mer, men nu fick vi inte veta.

Ja, bland kvinnorna finns det en varulv kvar(om man skall tro på informationen vi har), och om man kollar på vilka som är bland kvinnorna så träffas Smrt av två informationer som vi har, men många tror inte på det.

Det lämnar mig och Paxen, så länge inte 3+ personer har ljugit, vilket låter otroligt.

Paxen är grönad, vilket lämnar mig, har jag rätt?

Då är alltså jag det logiska valet denna runda.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Fain said:
Jag tror att hen menade att hen har lika mycket salt kvar som hen började med denna runda.
Ja, det har h*n redan svarat på. Förstår inte varför ni tar upp frågan om och om igen, jag ville bara ha ett förtydligande och det fick jag.

Fain said:
Vi har fortfarande inte fått veta om Maniac var bybo eller ej, så jag ser inte det som ett sätt att gröna dig tyvärr. Hade vi fått veta att Maniac VAR bybo när han försvann så skulle vi kunna tro dig mycket mer, men nu fick vi inte veta.
Jag har inte hävdat att jag är grön, men jag hävdar att det blir jobbigt för byn nästa runda då ni inte får någon annan information säkerställd när jag åkt ut, utöver att jag var jägare. Varför tar du upp detta, har jag sagt att jag bör ses som grön?

Fain said:
Då är alltså jag det logiska valet denna runda.
Som du själv säger så är det många som inte tror att smrt är skyldig men jag är en av dem som gör det, fast jag ska inte säga att du inte beter dig underligt med allt detta "glöm inte att jag kan vara varulv!" snacket, du är för mån om att vara synlig men inte tillföra alltför mycket.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Konrad Konvalj ska inte vara så blyg. Jag vill ha all info på bordet från honom. Vadå "jag säger så mycket byn vill"? Vi vill att du säger allt kring det märkliga som hände i slutet av förra rundan. Jag undrar också varför du inte flaggade för att din röst hade blivit manipulerad tidigare under rundan? Hur gick tankarna där?
Jag vet inte riktigt hur det ligger till helt enkelt.
Det finns en Demon ibland oss som kan styra vad jag skall göra i slutet av rundan, och det ålades mig att lägga min slutgiltiga röst på Dr.F.

Min plan från start var att se om jag kunde fiska fram vem denna Demon är så klart. Jag tror ju inte Demonen i fråga vet att det är jag som är Jägaren som sålt min stjäl till honom eftersom jag själv inte vet vem Demonen är. Med vetskapen om att min slutgiltiga röst skulle falla på Dr.F kändes det rätt säkert att Dr.F var grön och från start var han ju redan på galgbacken i stort sätt.

Jag startade min häxjakt mot Recca, dels på grund av avsaknad av kön, tankarna om att hänga Dr.F, alla vevor kring Fain vs. Dr.F och sedan även outandet av ditt (Vimes) kön istället för sitt eget.

Jag såg väldigt klart ett tag tyckte jag. Jag såg demonen i Recca, men tillslut blev jag ju tvungen att backa undan från mina misstankar för att försöka hitta något byboigt hos Recca. Det för byns bästa, eftersom det sades till mig att jag skulle försöka ta bort varulvsstämpeln på Recca.

Jag släppte det för stunden och försökte hitta byboiga analyser hos Recca, och fann Korpa, som dessutom var i stort sett den ända som ställde sig på min sida i häxjakten mot Recca.

Det skulle ju kunna vara ett smart drag från en varulv. Håll med den paranoida bybon, och få denne att fortsätta lägga sin press mot Recca, och behålla sina sökande ögon där. Korpa kunde också tänka sig att hänga Dr.F (det var säkerligen en väldans massa fler som också kunde tänka sig det) så jag såg det som väldigt ulvalikt.

Efter detta var min tanke att studera vad som sagts om Dr.F för att försöka utröna vem/vilka Demonerna är.

Där sket det sig.

Eftersom jag varit pappa-ledig måndag, tisdag, och onsdag (helt oplanerat) låg jag tok-jävla-bajs-mycket efter på jobbet så hur mycket jag än ville fanns det ingen tid att nysta, leta, söka, och finna ulvar.

Mot slutet fick jag rätt stor panik, och det jag kunde göra var att säkerställa att inte Dr.F blev utröstad (tack vare exempelvis en fällande röst från mig), och även skrika ut att Unfair skulle plockas.

Så med detta sagt. Jag har sålt min dekadenta själ till EN Demon

Jag vet inte vilken denna Demon är, men jag är här för att bränna den saten med mitt hemmabygge till Eldkastare. Jag besitter nån form av kass siar skill som gör att jag kan känna av den där satans Demonen som jag sålt min stjäl till.

Det som är så kasst är att jag endast kan hitta just den Demon som jag sålt min stjäl till för att få ett lyckligt liv med ära och rikedom.

Jag måste alltså pricka exakt rätt på Demonen, och det är ju satan inte lätt på 13 pers i första rundan och 10 pers i andra rundan.

I den första rundan var jag från start rätt säker på att kolla Paxen. Jag ändrade mig i slutskedet och kollade Unfair i stället.

Paxen grönades av Dr.F så det var ju tur? att jag inte kollade honom.

Min koll av Unfair gav mig inte ett skit, men det betyder ju fortfarande ingenting. Unfair kan vara kollegan till den Demon jag sålt min själ till ändå.

I runda två lutade det åt att kolla Recca, men även denna gång ändrade jag mig i slutskedet. Från att ha drivit min hexjakt mot Recca (och sedan fått tidsbrist, och även börjat förlita mig på Recca) valde jag att kolla Smrt. vilket inte heller gav ett shajte! Dock så gäller ju samma sak där, Smrt. kan fortfarande vara polare med den Demon som jag har sålt min stjäl till.

Det vi definitivt har att gå på är att jag tvingades till att rösta på Dr.F, vem ville att jag skulle göra det? Där har vi en bunt med illa luktande Demoner.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Ok, solid och trovärdig outning K.K. Jag tror dig.

Att man åla dig att rösta ut Frankie borde betyda att vi ska titta på vilka som arbetade för att Frankie skulle röstas ut. Samtdigt låter det som en rätt kass ulvataktik att peka ut för en bybo att en annan bybo är grön (vilket man ju i praktiken gjorde för dig).

Jag antar att du fick direktivet direkt när rundan startade? har du fått andra order från demonen (den här rundan alltså)?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Konrad Konvalj said:
Morrn!

Tack för gott spelande Dr.F och Korpa.

...Fan vad spelade vi blev av ulvarna!
Det här ÄR det enda vettiga alternativet ulvarna kan ta. Smrt ÄR helt säkert demon eftersom dr f är död och därför offrar demonerna smrt för att de MÅSTE ta ut dr f. Förmågor som inte fungerar börjar bli en lite för bekväm ursäkt, tycker jag.

Smrt's förmåga låter för övrigt alldeles för mäktig med tanke på att Korpa som nu är bevisad var bybo, har en engångsförmåga.

Vidare är inte "hälla salt i en ring runt någon" en magisk förmåga. Alltså går det inte att på magisk väg blocka den som om det var en magisk förmåga.

Vimes said:
Eftersom det är Recca som höll i trådarna för förra rundans utröstning av Korpa vill jag gärna se henne resonera kring hur vi ska gå vidare.
Jag ser bara en väg att gå. Rösta ut Smrtihara. Att demonerna har en kraft som en gång pajjar folks krafter låter rimligt med tanke på Korpas kraft. Men smrt's kraft och info-outning låter som väldigt enkla lögner som dessutom är så konstruerade att de får oss att tveka bara för att vi inte vill förlora henne. Betänk att jag i förra rundan valde Korpa -enbart- för att hon hade den sämre förmågan. Smrt's icke fungerande kraft gör att hon är huvudmisstänkt.

unfair said:
Och ja, jag vet att smrt saltade sig själv runda 1. Men h*n sa ju faktiskt nu "Jag har kvar allt salt" vilket fick mig och undra hur mycket det innebar.
Jag tycker det här är en tell faktiskt. Hur "misslyckas" man att salta golvet, och hur kan man ha kvar saltet sen? Det kanske bara är spelmekanik men det låter jäkligt knepigt.

Nä, jag understryker att det ABSOLUT smartaste av ulvarna, om smrtihara är demon, är att plocka dr f och offra Smrtihara.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Ok, solid och trovärdig outning K.K. Jag tror dig.

Att man åla dig att rösta ut Frankie borde betyda att vi ska titta på vilka som arbetade för att Frankie skulle röstas ut. Samtdigt låter det som en rätt kass ulvataktik att peka ut för en bybo att en annan bybo är grön (vilket man ju i praktiken gjorde för dig).

Jag antar att du fick direktivet direkt när rundan startade? har du fått andra order från demonen (den här rundan alltså)?
Jag skulle ha gått ut med det tidigare är min ända tanke gentemot mig själv, men allt sket sig. Fnuk som jag brukar säga.

Direktivet tilldelades direkt när rundan startade.

Inga order denna runda så troligen en engångspryl.

Att vi skall arbeta på att kolla vilka som ville ha ut Doktor Frankie är rätt givet, men det utesluter i stort sett ingen.

Möjligen mig själv, och Paxen.

Kan ha fel där.
 
Top