Nekromanti Supernaturalgate - runda 3

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
Recca said:
Nä, jag understryker att det ABSOLUT smartaste av ulvarna, om smrtihara är demon, är att plocka dr f och offra Smrtihara.
Jag tänker, som det ser ut nu, inte ställa mig bakom en utröstning av Smrt. Däremot ser jag gärna att du resonerar utifrån utgångspunkten att han är bybo. Premissen för ditt resonemang ovan är ju att han är ulv, och resnoerar du så hamnar du i samma sists som Konrad var jämte dig i förra rundan (ALLT tyder på varulveri).
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Konrad Konvalj said:
Det vi definitivt har att gå på är att jag tvingades till att rösta på Dr.F, vem ville att jag skulle göra det? Där har vi en bunt med illa luktande Demoner.
Jag köns-siade dig, K.K och du är mycket riktigt Man. Såvida vi inte alla har vajsing på krafterna förstås (hehe).

Nä, smrtihara och Fain är huvudmisstänkta just nu. Dock innebär det att Smrtihara med största sannolikhet är demon att ingen riktigt går säker, misstankemässigt. Då kan en av alla med pistol ha ljugit om vapen.

Du säger att demonen måste ha använt kraften som får dig att rösta på någon i slutet av runda 1, vilket låter bra för det var ju inte speciellt smart att rösta på dr f när 6 röster låg på Korpa, för det betyder att demonerna var rädda för dr f och gärna ville påverka hans utröstning. Å andra sidan kan det vara demon-ljug också, men jag vill tro dig för det grönar Lukas.

Isåfall skulle jag rikta mina misstankar mot Fain och Smrtihara som är de två som har trasiga krafter. Att dr f plockades ut när han siade Fain är också en tell. Fain sias och Smrtiharas krafter failar.

Det enda som motsäger detta är att det är så himla dumt av Fain när han menar att dr f har ett gevär.

I vilket fall så är Smrtihara huvudmisstänkt.

Det är förstås ert val att lita på den mystiska kraften som gör att förmågor inte fungerar och att söka den tredje demonen, för min del ligger min röst på Smrtihara.

Röst: Smrtihara
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vimes said:
Recca said:
Nä, jag understryker att det ABSOLUT smartaste av ulvarna, om smrtihara är demon, är att plocka dr f och offra Smrtihara.
Jag tänker, som det ser ut nu, inte ställa mig bakom en utröstning av Smrt. Däremot ser jag gärna att du resonerar utifrån utgångspunkten att han är bybo. Premissen för ditt resonemang ovan är ju att han är ulv, och resnoerar du så hamnar du i samma sists som Konrad var jämte dig i förra rundan (ALLT tyder på varulveri).
Om Smrtihara är bybo så är alla gröna utom K.K, Fain och Lukas.

Jag har redan resonerat kring det.

Det skulle kunna vara så att xyas har skapat ett spel där det när vi har mass-outat bara finns fyra personer som går att misstänka. Vicotnik, K.K, Fain och Lukas.

Okay. Säg att vi tar Smrtihara den här rundan.

Vi är nu 6 bybor med 2 ulvar. Om Smrtihara är demon så är det 1 demon kvar och 5 bybor nästa runda och vi har väldigt många att välja mellan.

Om Smrtihara är bybo så är det 4 bybor kvar och 2 ulvar och vi har tre möjliga kandidater av ulvar kvar att välja mellan. Då har vi fortfarande 66% procent chans att vinna på ren statistik. Lukas, Fain eller K.K.

Men du är välkommen att söka efter misstänkta på annat vis, Korpas utröstning har gett oss en hel del. Jag kommer bistå i mån av tid, eftersom min kille är i stan i helgen.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Recca said:
Du säger att demonen måste ha använt kraften som får dig att rösta på någon i slutet av runda 1
Nej det gör jag inte.

Jag säger att Demonen ålade mig uppgiften att rösta ut vår Doktor i upptakten av runda 2.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Du säger att demonen måste ha använt kraften som får dig att rösta på någon i slutet av runda 1
Nej det gör jag inte.

Jag säger att Demonen ålade mig uppgiften att rösta ut vår Doktor i upptakten av runda 2.
Men spelmekaniskt kanske det gjordes i runda 1 eftersom reglerna väl säger att det funkar så?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Lu-kaazh said:
Smrtihara said:
Men va fackin' fan då.

Tack för gott spel, Korpa och Dr. F.

Vad fan är nyttan med en väktarförmåga om den inte funkar? Verkligen.

Jag saltade mig själv och Dr. Frankenstein.

Jag vet inte ens om det var demonerna som var inblandade. Jag "lyckades" helt enkelt inte. Jag har kvar allt salt, men Doktorn är död. Det verkar dock som om demonerna gjort det eftersom de visste att jag skulle salta Dr. F.

Jag förstår precis vad detta innebär. Betänk dock min väktarroll.
Förra rundan hade vi en som siade fel
den här rundan så har vi en väktare vars förmåga är paj.
Jag tror att vi har någon som kan manipulera andras krafter.
Och lägg där till att din roll är rätt pajko.

Du har känt till Änglarna från start, men kan inte skydda dom.
Du har känt till Jägaren som sålt sin själ (dvs jag) från start, och du har inga förmågor av något slag.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Recca said:
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Du säger att demonen måste ha använt kraften som får dig att rösta på någon i slutet av runda 1
Nej det gör jag inte.

Jag säger att Demonen ålade mig uppgiften att rösta ut vår Doktor i upptakten av runda 2.
Men spelmekaniskt kanske det gjordes i runda 1 eftersom reglerna väl säger att det funkar så?
Förstår inte riktigt var du vill komma, och just nu känner jag inte för att snacka om det rent spelmekaniska.

Jag skulle rösta på Dr.F och det gjorde jag. Det ålades på mig att göra det i upptakten av runda 2 alltså efter det att Möller, och Maniac dräpts och Vicotnik hängts.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vimes said:
Lu-kaazh said:
Förra rundan hade vi en som siade fel
den här rundan så har vi en väktare vars förmåga är paj.
Jag tror att vi har någon som kan manipulera andras krafter.
Ja, det verkar vara så. Vilket är en jäkligt god anledning till att inte rösta ut Smrtihara. men jag vill se vad Recca säger i saken.

Som jag skrev förra rundan anser jag att vi ska rösta ut de mest misstänkta och skita i taktiken. Mängden felkällor i långa resonemang som vi såg Recca presentera förra rundan är stor, och att dra igång kedjeutröstningar baserade på resonemang baserade på vad som egentligen är halvblinda spekulationer tycker jag vi ska vara jävligt försiktiga med.

Det vi dock vet är följande: Korpas info stämmer (alla med pistol är bybor) och att Paxen antagligen är grön (om inte Frankies förmåga mixtrades med förstås).

Konrad Konvalj ska inte vara så blyg. Jag vill ha all info på bordet från honom. Vadå "jag säger så mycket byn vill"? Vi vill att du säger allt kring det märkliga som hände i slutet av förra rundan. Jag undrar också varför du inte flaggade för att din röst hade blivit manipulerad tidigare under rundan? Hur gick tankarna där?
Kan du peka på vart mina resonemang är halvblinda specifikt, är du snäll?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Du säger att demonen måste ha använt kraften som får dig att rösta på någon i slutet av runda 1
Nej det gör jag inte.

Jag säger att Demonen ålade mig uppgiften att rösta ut vår Doktor i upptakten av runda 2.
Men spelmekaniskt kanske det gjordes i runda 1 eftersom reglerna väl säger att det funkar så?
Förstår inte riktigt var du vill komma, och just nu känner jag inte för att snacka om det rent spelmekaniska.

Jag skulle rösta på Dr.F och det gjorde jag. Det ålades på mig att göra det i upptakten av runda 2 alltså efter det att Möller, och Maniac dräpts och Vicotnik hängts.
Det är inte så viktigt, förutom att om demonerna kan få dig att rösta när som helst så gav de dig bara ett snällt och lite småkasst alibi om du blev tvungen att rösta på dr f i slutet av rundan.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Om Smrtihara är bybo så har vi bekräftat att någon två gånger i rad har kört en kraft som gör att förmågor som körs på dr f misslyckas. Därmed faller misstankarna mot Fain och vi röstar ut K.K och Lukas.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
Recca said:
Om Smrtihara är bybo så har vi bekräftat att någon två gånger i rad har kört en kraft som gör att förmågor som körs på dr f misslyckas. Därmed faller misstankarna mot Fain och vi röstar ut K.K och Lukas.
Say what now? Röstar vi ut Smrt så säger det att hans förmåga nog manipulerades, det säger inte ett skit om Fains förmåga. Visst, det stärker att Fains förmåga manipulerades, men det är inte en logisk följd av att Smrts gjorde det. Jag undrar också varför man valde att manipulera Fains förmåga, det mejkar inte mycket sens alls. Varför manipulerade varulvarna inte Frankies förmåga (det kanske de gjorde, och Paxen är varulv tillsammans med Fain)?

Alltså, vi kan inte utgå från att all information som ligger ute och skvalpar stämmer.

Att rösta ut enbart baserat på resoneamng kring vad som outats är att öppna dörren för en oändlig mängd felkällor.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vimes said:
Recca said:
Om Smrtihara är bybo så har vi bekräftat att någon två gånger i rad har kört en kraft som gör att förmågor som körs på dr f misslyckas. Därmed faller misstankarna mot Fain och vi röstar ut K.K och Lukas.
Say what now? Röstar vi ut Smrt så säger det att hans förmåga nog manipulerades, det säger inte ett skit om Fains förmåga. Visst, det stärker att Fains förmåga manipulerades, men det är inte en logisk följd av att Smrts gjorde det. Jag undrar också varför man valde att manipulera Fains förmåga, det mejkar inte mycket sens alls. Varför manipulerade varulvarna inte Frankies förmåga (det kanske de gjorde, och Paxen är varulv tillsammans med Fain)?

Alltså, vi kan inte utgå från att all information som ligger ute och skvalpar stämmer.

Att rösta ut enbart baserat på resoneamng kring vad som outats är att öppna dörren för en oändlig mängd felkällor.
Men Vimes, om Paxen är demon så är Smrtihara demon eftersom Korpa och Smrtihara grönar Paxen. Alltså röstar vi ut Smrtihara om vi misstänker Paxen.

Om någons förmåga har blivit manipulerad så är det Fains men det verkar orimligt att de gissar att han är vapensiare, det enda vettiga som kan ha hänt är att demonerna la en "förbannelse" eller dylikt på Dr f. Någonting som fick förmågor som riktad mot honom att ge fel utslag.

Tar vi Smrtihara och hon är bybo så bevisar vi att så är fallet och Fain som misstänkt blir mycket mer otroligt och eftersom du, jag, Unfair, Paxen och Korpa är bybor om Smrtihara är bybo så måste Lukas och K.K vara demonerna per definition om Smrtihara är bybo.

Om Smrtihara är demon däremot så innebär det följande. Vimes, Unfair, K.K, Fain, Lukas kan alla vara demoner. Jag kan inte vara demon såvida det inte finns fyra demoner eftersom Vimes har gått i god för mig (såvida jag inte chansade på att Vimes var man, vilket vore en jäkla galen risk, eller hade den ytterst värdelösa demonförmågan att jag kunde sia kön).

Betänk också att du har outat att minst två kvinnor är demoner. Det innebär att Smrtihara eller Fain måste vara demon, eller Lukas ha ljugit om sitt kön.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Recca said:
Tar vi Smrtihara och hon är bybo så bevisar vi att så är fallet och Fain som misstänkt blir mycket mer otroligt och eftersom du, jag, Unfair, Paxen och Korpa är bybor om Smrtihara är bybo så måste Lukas och K.K vara demonerna per definition om Smrtihara är bybo.
Så går det när man skriver utan att korrektur-läsa.

Tar vi Smrtihara och hon är bybo så bevisar vi att du, jag, Unfair, Paxen och Korpa är bybor eftersom att Korpa sa att pistoler är bybor och Smrtihara säger att femtio procent av vapnen är pistoler. Eftersom Smrtihara som bybo stärker att det finns förmågor som kan pajja förmågor så borde Fain inte misstänkas lika mycket och vi kan börja med att rösta ut K.K och Lukas i någon vettig ordning.

Om Smrt är bybo så har antingen Lukas ljugit om sitt kön eftersom jag har kollat K.K redan och han är man. Fain är kvinna och en av våra misstänkta förstås på premissen att han är kvinna.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
Recca said:
Men Vimes, om Paxen är demon så är Smrtihara demon eftersom Korpa och Smrtihara grönar Paxen. Alltså röstar vi ut Smrtihara om vi misstänker Paxen.
Varför är Smrt demon om Paxen är det?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
Kan någon upplyst notarie lägga upp all info som outats?
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Recca, med min information om att 50 % av kvinnorna är varulvar så betyder det mer att två personer måste ha ljugit som sitt kön.

Rätta mig om jag har fel, har inte dubbelkollat allt.

Vi har 4 personer som har gått ut med att vara kvinnor, Recca, Fain, Smrtihara och Vicotnik.

Utöver detta så kan även Möller ha varit kvinna.
OM Möller var kvinna så har A. Vicotnik ljugit om sitt kön (eller nån annan ljugit och tagit ett kvinnligt kön) eller B. Någon ljugit och tagit ett manligt kön.

Om ingen har ljugit så gömmer sig den sista kvinnliga varulven bland oss, MEN sen kan även två personer ljugit om att vara män, och egentligen är kvinnor, då Möller aldrig han ge något kön så kan detta vara fallet.

Det enda som går emot detta är Konrads information, så jag kommer gå vidare som om ingen har ljugit om sitt kön.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Sen kan ju även Vic ha ljugit om sitt kön och sagt till en annan(kvinnlig) varulv att sätta sig hos männen, men det är en annan femma.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Och en riskfull sådan nu när det kommit ut att det finns en könssiare.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Och när jag tänker efter så kvittar det ju, eftersom det betyder fortfarande att vi har en varulv kvar bland kvinnorna och en bland männen, ledsen min hjärna gav upp där.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vimes said:
Recca said:
Men Vimes, om Paxen är demon så är Smrtihara demon eftersom Korpa och Smrtihara grönar Paxen. Alltså röstar vi ut Smrtihara om vi misstänker Paxen.
Varför är Smrt demon om Paxen är det?
Alltså, det är väl uppenbart att Paxen inte är demon. Han har ju blivit siad av dr f. Men Paxen är beväpnad med pistol alltså är han bybo. Om Paxen har ljugit om beväpning så har Smrt ljugit om informationen att 50% har pistol.
 
Top