Nekromanti Supernaturalgate - runda 3

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Fain said:
Recca, med min information om att 50 % av kvinnorna är varulvar så betyder det mer att två personer måste ha ljugit som sitt kön.

Rätta mig om jag har fel, har inte dubbelkollat allt.

Vi har 4 personer som har gått ut med att vara kvinnor, Recca, Fain, Smrtihara och Vicotnik.

Utöver detta så kan även Möller ha varit kvinna.
OM Möller var kvinna så har A. Vicotnik ljugit om sitt kön (eller nån annan ljugit och tagit ett kvinnligt kön) eller B. Någon ljugit och tagit ett manligt kön.

Om ingen har ljugit så gömmer sig den sista kvinnliga varulven bland oss, MEN sen kan även två personer ljugit om att vara män, och egentligen är kvinnor, då Möller aldrig han ge något kön så kan detta vara fallet.

Det enda som går emot detta är Konrads information, så jag kommer gå vidare som om ingen har ljugit om sitt kön.
Glömmer du inte att K.K har outat information som säger att 1/3 är kvinnor?

Jag har kollat Vimes som är man och K.K som är man. Jag hade så gärna velat hitta en kvinna i K.K men tyvärr blev det inte så och jag ångrar att jag inte siade Lukas istället.

Jag har lite ångest för att jag fick Korpa utröstad. Utifrån mitt resonemang var det smart att göra så, men med facit i hand så är det inte så roligt att ha skickat ut en bybo. Det var så synd om henne på slutet också. :gremfrown:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Fain said:
Och när jag tänker efter så kvittar det ju, eftersom det betyder fortfarande att vi har en varulv kvar bland kvinnorna och en bland männen, ledsen min hjärna gav upp där.
Du är rolig du, Fain. :gremlaugh:
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Ja det som går ut mina A och B är Konrads information. Vilket gör att alla de argumenten faller, det är därför jag inte tror att någon har ljugit om kön än.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Man måste ju göra sitt bästa, nej men helt seriöst så är min hjärna mos för tillfället, så väntar er inga smarta inlägg från mig idag.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Recca said:
Vimes said:
Recca said:
Men Vimes, om Paxen är demon så är Smrtihara demon eftersom Korpa och Smrtihara grönar Paxen. Alltså röstar vi ut Smrtihara om vi misstänker Paxen.
Varför är Smrt demon om Paxen är det?
Alltså, det är väl uppenbart att Paxen inte är demon. Han har ju blivit siad av dr f. Men Paxen är beväpnad med pistol alltså är han bybo. Om Paxen har ljugit om beväpning så har Smrt ljugit om informationen att 50% har pistol.
Recca, postar du all info vi har? Jag ser att du har granskat KKs byxinnehåll också.

En annan fråga: tror du att Vicotnik ljög om att han hade hagelgevär, eller att SMrt gjorde det, eller att det helt enkelt finns två ulvar med hagelgevär?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Vimes said:
Recca, postar du all info vi har? Jag ser att du har granskat KKs byxinnehåll också.
All info. Det vill säga, allt som outats.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vimes said:
Recca said:
Vimes said:
Recca said:
Men Vimes, om Paxen är demon så är Smrtihara demon eftersom Korpa och Smrtihara grönar Paxen. Alltså röstar vi ut Smrtihara om vi misstänker Paxen.
Varför är Smrt demon om Paxen är det?
Alltså, det är väl uppenbart att Paxen inte är demon. Han har ju blivit siad av dr f. Men Paxen är beväpnad med pistol alltså är han bybo. Om Paxen har ljugit om beväpning så har Smrt ljugit om informationen att 50% har pistol.
Recca, postar du all info vi har? Jag ser att du har granskat KKs byxinnehåll också.

En annan fråga: tror du att Vicotnik ljög om att han hade hagelgevär, eller att SMrt gjorde det, eller att det helt enkelt finns två ulvar med hagelgevär?
Jag tror inte att Vicotnik ljög om varken beväpning eller kön, faktiskt. Det är ju magkänsla förstås men det är nog rätt safe to say att han inte ljög om kön iaf.

När vi kom in i lokalen så hittade jag en hagelpatron som luktade svavel. Alla demoners signum är svavel så därför kunde jag sluta mig till att minst en demon var beväpnad med hagelgevär.

Inget direkt citat naturligtvis men det är bakgrunden till min information.

Jag går och gräver upp den senaste info-sida som K.K släppte då.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Recca said:
Glömmer du inte att K.K har outat information som säger att 1/3 är kvinnor?
Öpp, öpp, öpp.

Jag har inte gått ut med att 1/3 är kvinnor. Jag har gått ut med informationen att det inte är FULLT 2/3 del män.

De som outat:

Män: Dr. Frankenstein, Maniac, Paxen, unfair, Lu-kaazh, Vimes, Korpa, K.K

Kvinnor: Vicotnik, Smrtihara, Fain, Recca

Vimes är Man - Recca kan sia kön, och outar Vimes
Möller är död så där har vi inget kön

Jag vet att två demoner är kvinnor. (dvs misnt två kvinnor är demoner) - Vimes


8 hanar
4 honor
1 Möller

Min information gällande könet är inte den bästa, och jag hoppas lite på Fains information här.

Vi vet från Reccas håll att Vimes är man.
Vi vet inte om Vicotnik är kvinna.
Vi vet inte vad Möller hade för kön.
Vi vet att mist två demoner är kvinnor.

Det jag har på könet är att det inte är fullt två tredjedelar hanar på platsen.

2/3 = 8,66 män
1/3 = 4,34 kvinnor

Då borde ju cirka 2/3 innebära 8 män & 5 kvinnor eller?
Nån som har matte-skills kan ta vid.

Glöm inte att vi var 13 heller.

8+4 är fortfarande bara 12.

Var Vicotnik kvinna och Möller man blir det:
9-4
Var Vicotnik man och Möller man blir det:
10-3
Var Vicotnik man och Möller kvinna blir det:
9-4
Var Vicotnik kvinna och Möller kvinna blir det:
8-5

Eller så:

Var Vicotnik kvinna, Möller man, och någon annan har bluffat sitt kön och skrivit man.
Således: 9-4 istället för 8-5
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Glömmer du inte att K.K har outat information som säger att 1/3 är kvinnor?
Öpp, öpp, öpp.

Jag har inte gått ut med att 1/3 är kvinnor. Jag har gått ut med informationen att det inte är FULLT 2/3 del män.
Oj, ursäkta. Jag förstod nog aldrig vad du pratade om riktigt. <.<'

Nu hänger jag med och din information säger alltså att Fain är demon eftersom han säger att femtio procent av kvinnorna är demoner. Om det finns 5 kvinnor vilket din information bevisar så ljuger Fain, om det finns 3 kvinnor så ljuger Fain.
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Sklle bara säga att jag är på jobbet, men jag håller koll via mobilen. Den här gången känns spelet lite mindre fördelaktigt för oss bybor mäste jag säga. Jag hade hellre haft färre siare med pålitligare krafter.

K.ks outning känns trovärdig.

Så den som är underligast är nog Lukas. Nu går jag på sättet han spelat som helhet. Inga intrikata planer. Bara ren känsla. Det lovade jag mig själv ju. Tyvärr frångick jag det förra rundan.

Röst: Lu-kaazh
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Okej, KK, det ser onekligen ut som om ingen ljugit om kön. (Möjligheten finns eftersom Möller är en osäkerhetsfaktor, but still, det ser ut så). Jag utgår nu från att det är tre demoner 2 kvinnor och 1 man.

Män: Dr. Frankenstein, Maniac, Paxen, unfair, Lu-kaazh, Vimes, Korpa, K.K

Kvinnor: Vicotnik, Smrtihara, Fain, Recca

Info säger att Paxen ska vara grön. Jag tror, givet som det ser ut, att du är det också KK. Kvar som den möjliga manliga demonen är Lukas eller unfair. Där ligger mina slantar fortfarande på unfair. Lukas info tycks peka på att han är varulv (Maniac som farlig för änglarna, inte för att han är ulv utan för att han är bybo med info som unfair har möjlighet att ta del av).

Intressantast är förstås kvinnorna dock. En av dessa bör vara ulv: Smrtihara, Fain, Recca. Ingen pingar jättemycket för mig. Recca har jag avskrivit tidigare, men hennes drevande för kedjeutröstning gör mig fundersam. Fain har spelat rörigt, misslyckats med siande men framstår inte värst ulvalik. Smrt har spelat hyfsat stabilt, hans bom med sin förmåga är förstås problematisk, men jag får ingen ping där heller. Det verkar vara en jävligt konstig varulvstaktik att outa sig som väktare som misslyckas med att skydda siaren.

Dock, Recca har sagt att minst en demon har hagelbössa. Vico outade hagelbössa, väljer vi att tro på den outningen blir Smrt grönare till Fains nackdel.

Som jag ser det alltså: de möjliga demoner vi har är:
Lukas, unfair, Smrt eller Fain. Jag är rätt lost, men jag tycker att hagelbössan talar för att Smrt inte är varulv.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Recca said:
Nu hänger jag med och din information säger alltså att Fain är demon eftersom han säger att femtio procent av kvinnorna är demoner. Om det finns 5 kvinnor vilket din information bevisar så ljuger Fain, om det finns 3 kvinnor så ljuger Fain.
Det är skitbra fångat!

Röst: Fain
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Jag har kunnat sova ett par timmar och det första jag vill säga är: Jag är fucked.

Jag är, som det ser ut hos dom flesta, grönad. Det älskar ju varulvar!


Kan jag säga det att jag inte har någon aning om vem jag ska rösta på? Den som är mest misstänkt enligt mig.. Ja, vem är det?

Jag ska tänka över det här.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Glömmer du inte att K.K har outat information som säger att 1/3 är kvinnor?
Öpp, öpp, öpp.

Jag har inte gått ut med att 1/3 är kvinnor. Jag har gått ut med informationen att det inte är FULLT 2/3 del män.

De som outat:

Män: Dr. Frankenstein, Maniac, Paxen, unfair, Lu-kaazh, Vimes, Korpa, K.K

Kvinnor: Vicotnik, Smrtihara, Fain, Recca

Vimes är Man - Recca kan sia kön, och outar Vimes
Möller är död så där har vi inget kön

Jag vet att två demoner är kvinnor. (dvs misnt två kvinnor är demoner) - Vimes


8 hanar
4 honor
1 Möller

Min information gällande könet är inte den bästa, och jag hoppas lite på Fains information här.

Vi vet från Reccas håll att Vimes är man.
Vi vet inte om Vicotnik är kvinna.
Vi vet inte vad Möller hade för kön.
Vi vet att mist två demoner är kvinnor.

Det jag har på könet är att det inte är fullt två tredjedelar hanar på platsen.

2/3 = 8,66 män
1/3 = 4,34 kvinnor

Då borde ju cirka 2/3 innebära 8 män & 5 kvinnor eller?
Nån som har matte-skills kan ta vid.

Glöm inte att vi var 13 heller.

8+4 är fortfarande bara 12.

Var Vicotnik kvinna och Möller man blir det:
9-4
Var Vicotnik man och Möller man blir det:
10-3
Var Vicotnik man och Möller kvinna blir det:
9-4
Var Vicotnik kvinna och Möller kvinna blir det:
8-5

Eller så:

Var Vicotnik kvinna, Möller man, och någon annan har bluffat sitt kön och skrivit man.
Således: 9-4 istället för 8-5
Tänk på att Shapeshiftern troligtvis kan ändra kön, alltså så är det möjligt att h*n valde kanske att bli kvinna/man
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Paxen said:
Jag har kunnat sova ett par timmar och det första jag vill säga är: Jag är fucked.

Jag är, som det ser ut hos dom flesta, grönad. Det älskar ju varulvar!
Jo, du är en mycket möjlig kandidat för varulvarna att döda i slutet av den här rundan. Samtidigt, du är i princip helt grönad, det ger dig en bra position genom hela den här rundan. Använd den väl!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa mig!" onclick="toggle_spoiler(this, 'Hjälp, mina ögon!', 'Visa mig!')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">
Paxen said:
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Glömmer du inte att K.K har outat information som säger att 1/3 är kvinnor?
Öpp, öpp, öpp.

Jag har inte gått ut med att 1/3 är kvinnor. Jag har gått ut med informationen att det inte är FULLT 2/3 del män.

De som outat:

Män: Dr. Frankenstein, Maniac, Paxen, unfair, Lu-kaazh, Vimes, Korpa, K.K

Kvinnor: Vicotnik, Smrtihara, Fain, Recca

Vimes är Man - Recca kan sia kön, och outar Vimes
Möller är död så där har vi inget kön

Jag vet att två demoner är kvinnor. (dvs misnt två kvinnor är demoner) - Vimes


8 hanar
4 honor
1 Möller

Min information gällande könet är inte den bästa, och jag hoppas lite på Fains information här.

Vi vet från Reccas håll att Vimes är man.
Vi vet inte om Vicotnik är kvinna.
Vi vet inte vad Möller hade för kön.
Vi vet att mist två demoner är kvinnor.

Det jag har på könet är att det inte är fullt två tredjedelar hanar på platsen.

2/3 = 8,66 män
1/3 = 4,34 kvinnor

Då borde ju cirka 2/3 innebära 8 män & 5 kvinnor eller?
Nån som har matte-skills kan ta vid.

Glöm inte att vi var 13 heller.

8+4 är fortfarande bara 12.

Var Vicotnik kvinna och Möller man blir det:
9-4
Var Vicotnik man och Möller man blir det:
10-3
Var Vicotnik man och Möller kvinna blir det:
9-4
Var Vicotnik kvinna och Möller kvinna blir det:
8-5

Eller så:

Var Vicotnik kvinna, Möller man, och någon annan har bluffat sitt kön och skrivit man.
Således: 9-4 istället för 8-5
</div>

Tänk på att Shapeshiftern troligtvis kan ändra kön, alltså så är det möjligt att h*n valde kanske att bli kvinna/man </div></div>

Men enligt min information så är inte fullt 2/3 män, av de samlade på gården. Det borde innefatta Shapeshiftern eller? Alltså när jag noterar att det är (som vi nu räknar) 8 män och 5 kvinnor så är det Shapeshiftern inräknat.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,608
Location
Huddinge
Vimes said:
Recca said:
Nu hänger jag med och din information säger alltså att Fain är demon eftersom han säger att femtio procent av kvinnorna är demoner. Om det finns 5 kvinnor vilket din information bevisar så ljuger Fain, om det finns 3 kvinnor så ljuger Fain.
Det är skitbra fångat!

Röst: Fain
jag kan inte annat än att hålla med

Röst: Fain
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Jag vet inte hur många gånger jag har sagt det, men vill ni rösta ut mig så är det bara att tuta och köra, det är valet för byn. Med mig borta blir det, om jag inte har räknat fel 2 / 4 vilket ger byn en runda till. Jag skall försöka(beroende på hur mycket tid jag har i helgen) göra en sammanställning över vilka jag tror är varulvarna, så att jag gör ett litet eftertryck till nästa runda, som kan vara den sista. Detta gör jag ihop om att ni tar en varulv den sista rundan.

Jag drar tillbaks min röst för tillfället, då det inte är någon mening med att ha den på en person om resten av byn går emot mig.

Röst: Ingen
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Recca said:
Konrad Konvalj said:
Recca said:
Glömmer du inte att K.K har outat information som säger att 1/3 är kvinnor?
Öpp, öpp, öpp.

Jag har inte gått ut med att 1/3 är kvinnor. Jag har gått ut med informationen att det inte är FULLT 2/3 del män.
Oj, ursäkta. Jag förstod nog aldrig vad du pratade om riktigt. <.<'

Nu hänger jag med och din information säger alltså att Fain är demon eftersom han säger att femtio procent av kvinnorna är demoner. Om det finns 5 kvinnor vilket din information bevisar så ljuger Fain, om det finns 3 kvinnor så ljuger Fain.
Jag måste ju hålla med om att det jag säger pekar åt Fain´s håll, men vi kan ju inte med all säkerhet veta att det är så.

Det finns en hel del luckor, och det kan ha ljugits precis hur mycket som helst gällande dom här könen.

Ulvarna är väldigt luriga måste jag säga, och dom tycks hittills ha spelat ut oss rätt hårt.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Paxen said:
Jag har kunnat sova ett par timmar och det första jag vill säga är: Jag är fucked.

Jag är, som det ser ut hos dom flesta, grönad. Det älskar ju varulvar!
Jo, du är en mycket möjlig kandidat för varulvarna att döda i slutet av den här rundan. Samtidigt, du är i princip helt grönad, det ger dig en bra position genom hela den här rundan. Använd den väl!
En annan bra kandidat är ju jag, och det på grund av att jag kan med lite flyt hitta på den Demon som jag har sålt min själ till.

Konrad Konvalj
Möller
Vicotnik
Maniac
Korpa
Dr. Frankenstein

Paxen, grön enligt Dr.F

Unfair, kollad av mig men inte "min" Demon
Smrtihara, kollad av mig men inte "min" Demon

Jag har 4 stycken att välja bland, men om Fain röstas ut finns det bara tre kvar. Det ger mig ju trots allt 33% chans att hitta en Demon som kanske är den som jag sålt min själ till. Det skulle lika gärna kunna ha varit Vicotnik, men det lär jag ju aldrig få veta.

Av dessa 4 känns det som ett rätt logisk val att välja Lu-kaazh för min del eller har jag fel?

Fain
Recca
Vimes
Lu-Kaazh

Mest på grund av att han från start har haft koll på att det har funnits en Jägare som har sålt sin själ till en Demon.
 
Top