Nekromanti Supernaturalgate - runda 2

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Jag vet ärligt talat inte vad byn ska tjäna på att rösta ut dig. Om du är demon så är det jättebra, om du är bybo så ger det ingen bra info. I mitt fall ger det en del att rösta ut mig, även fast jag gärna hade hunnit använda min förmåga innan. Nåja, man kan inte få allt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Tyvärr Korpa. Det ser ut som om du ryker. Jag är jävligt skeptisk mot det här...

Finns eg egentligen inte så mycket att fråga dig om, är du varulv är det bara ljug, och jag kommer inte på något bra att fråga dig utifrån persektivet att du är grön.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Fain said:
Där tappade du bort mig, varför är smrt demon bara om Dr F dör?
Inte bara om dr f dör men alltså, om dr f dör så är ju smrt demon eftersom smrt har "skyddat" dr f. Smrt måste se det riktiga i att skydda dr f framför sig själv med det sista saltet i nästa runda också.
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Inte bara. Grejen är ju att om Frankie är siare så skyddar jag ju honom denna runda och nästa om han dör denna eller nästa så är jag uppenbvarligen inte väktare utan en demon som ljuger.

Enda felet med resonemanget är om demonerna kan få förmågor att slå fel.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Tyvärr Korpa. Det ser ut som om du ryker. Jag är jävligt skeptisk mot det här...

Finns eg egentligen inte så mycket att fråga dig om, är du varulv är det bara ljug, och jag kommer inte på något bra att fråga dig utifrån persektivet att du är grön.
Rösta på Unfair.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Korpa said:
Jag tycker att du är skum, det kan jag inte förneka, och det är du eller Paxen som kan ha ljugit om att ha pistol. Paxen är garanterat ulv om Dr F är det, men du har inga egentliga kopplingar till någon vilket gör det svårt. Om du faktiskt sitter på en pistol så är du ärkegrön, men jag vet inte om du har ljugit.
Och vad skulle i runda 1 motiverat mig till att ljuga?
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Nej, jag kommer inte rösta på unfair. Om han är demon kommer ni plocka honom och är han inte det så kan ni ändå få en del info av att få bekräftat att jag är bybo.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Smrtihara said:
Inte bara. Grejen är ju att om Frankie är siare så skyddar jag ju honom denna runda och nästa om han dör denna eller nästa så är jag uppenbvarligen inte väktare utan en demon som ljuger.

Enda felet med resonemanget är om demonerna kan få förmågor att slå fel.
Sant. Jag tycker att det finns flera delar i de här taktiska reonemangen som faller på sådana här störningar. Den och den har ljugit, info från SL som är fel, etc. Jag förordar fortfarande att rösta ut den mest ulviga!
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Det är det mest logiska vanligtvis, men "om".

Om planen funkar har vi ju så goda chanser!
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Är det bara jag eller är Xyas inte inne? Jaja, dags att lämna denna chat för tillfället och vänta på nästa omgång.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
STOPP!!!

Sorry, full på jobbets bekostnad. Ny runda kommer senare inatt eller tidigt imorgon bitti, beroende på om jag fortsätter vara full.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Jävla doktorander och billig dansk alkohol :gremtongue:

Nästa runda kommer imorgon. Vänligen ha överseende.
 
Top