Nekromanti Supernaturalgate - runda 2

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Beväpning
Kniv: Möller, Dr. Frankenstein
Pistol: unfair, Paxen, Vimes, Korpa, Recca
Gevär: Fain, Lu-kaazh
Eldkastare: Konrad Konvalj
Hagelgevär: Smrtihara, Vicotnik, Maniac

Vicotnik´s hagelgevär kan vi inte lita på.

Kön

Man: Dr. Frankenstein, Maniac, Paxen, unfair, Lu-kaazh
Kvinna: Vicotnik, Smrtihara

Vicotnik som kvinna kan vi inte lita på.

Övrigt
Det finns en shapeshifter – unfair
Mer än två varulvar – Vimes
Vapen och förmågor kan hänga ihop - Vimes
Ingen med pistol har samma förmåga som jag – unfair
Minst en kvinna är demon – Vicotnik
Jag kan inte bli påverkad av magiska förmågor – Vicotnik
En demon är beväpnad med ett hagelgevär – Recca
Maniac och unfair kan prata med varandra utanför tråden, är bröder – unfair
unfair outade Maniacs beväpning
Minst en jägare har sålt sin själ - Lu-kaazh
Har salt och kan skydda en person fyra gånger eller fyra personer en natt - Smrtihara
50% av alla som är beväpnade med skjutvapen har pistol - Smrtihara
Jag vet att två demoner är kvinnor. (dvs misnt två kvinnor är demoner) - Vimes
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Fain said:
Jag har bara frågor, men inga svar.
Jag märker det...

Ärligt talat: alla som skriver "Jaha, hur ska vi gå vidare nu?" i den här rundan kommer jag vara extremt skeptisk mot. Det finns skitmycket från förra rundan att nysta i.

Jag tror på en smash-dunk-seger för byn, vi kommer knipa en varis i den här rundan och en till i nästa. Sen är det bara att packa ihop och planera för nästa varulvsspel! Varulvarna sitter och trycker i ett hörn med sina ludna svansar mellan benen, fan vad grymma vi är.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Dr. Frankenstein said:
Men Vimes upplys gärna mig om hur du vet att Möller var siaren. Jag har läst igenom gamla tråden och inte hittat det någonstans.
Ett längre inlägg är på ingående. Men jag har inte skrivit att jag vet att Möller var siaren, utan att "Möller var vår siare är jag rädd", det vill säga, jag tror att han kan ha varit vår siare. Även om han inte var siare är jag ganska säker på att han hade en s.k. powerroll.

Hur som helst kommer jag med ett längre inlägg snart.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Vimes said:
Dr. Frankenstein said:
Men Vimes upplys gärna mig om hur du vet att Möller var siaren. Jag har läst igenom gamla tråden och inte hittat det någonstans.
Ett längre inlägg är på ingående. Men jag har inte skrivit att jag vet att Möller var siaren, utan att "Möller var vår siare är jag rädd", det vill säga, jag tror att han kan ha varit vår siare. Även om han inte var siare är jag ganska säker på att han hade en s.k. powerroll.

Hur som helst kommer jag med ett längre inlägg snart.
Gott, försöker bara se hur du drog en sådan slutsatts.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Personligen tycker jag att det är dags att outa kön, då jag tror några sitter på info om det.

Jag inser mycket väll att mitt kön höjer mig över skyarna när det kommer till att bli misstänkt, men det är smällar man få ta.

Jag är KVINNA
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
unfair said:
Recca said:
Är det möjligt att demonerna kan använda en kraft som gör att de tar bort möjligheten för oss att se faktion på den de dödar? Kanske kan användas en gång i spelet bara och då valdes Maniac och kraften dödade även Maniac? Då skulle Unfair fortfarande kunna vara misstänkt, samtidigt som hans förmåga blir obrukbar?

Äsch. Jag känner mig alldeles för oerfaren för att göra sådana spekulationer.

Nu tänker jag gå och lägga mig. Natti.
Så klart jag fortfarande borde räknas som misstänkt. Men tänk på att:

Om maniac var ulv så är det troligtvis bara en ulv kvar, och då är det troligtvis mig. I så fall behöver ni inte rösta ut mig för ens vi än 3-4 personer kvar.

Jag har flera teorier på varför vi inte fick reda på Maniac's tillhörighet men inget som inte är baserat på öppen information. Vill tänka mer.
Oj. Det tänkte jag ju inte på.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Fain said:
Personligen tycker jag att det är dags att outa kön, då jag tror några sitter på info om det.

Jag inser mycket väll att mitt kön höjer mig över skyarna när det kommer till att bli misstänkt, men det är smällar man få ta.

Jag är KVINNA
Men varför outar du utan drev?

Är det någon gyllene regel i runda 2 som jag missat? Det här är ju annars väldigt dumt av dig?

"Du tror att några sitter på info om det?" Vimes kanske? Eller gissar du bara nu?
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Varför jag outar:

Jag outade här för att byn får veta, ifall diskussioner kommer igång när jag inte har tillfälle att slänga in min info.

Då jag tror någon sitter på info om det var något jag skulle ta bort sen, men glömde. Någon hade redan sagt det att det var varulvar hos kvinnorna om inte jag minns fel.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
+ att jag tycker det är viktigare att dreva mot varulvar nu än att dreva för information, men det är kanske bara jag.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
God morgon!

Tack till Möller, Vicotnic och Maniac för ett bra spel!

Apropå hur vi ska gå vidare så har vi första rundan att blicka tillbaka på och en ulv att granska. Vad gjorde Vicotnic och mot vilka? Med 800+ inlägg så måste vi hitta någonting, annars vore det allt bra märkligt.

Konrad Konvalj hann före med att hitta igen det som har outats.

Nu ska jag äta frukost innan jag dör av hunger, men jag ska börja nysta sen.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Varning: jävligt långt inlägg.

De som dog i och med runda 1

Varulvarna brukar ha lite olka förfaringssätt kring vilka de ska döda:
1. De dödar slumpmässigt - fördelen med det är att det blir omöjligt för byn att analysera deras dödande. Krank brukar förorda det här, men jag tror inte att Vicotnik är lika het på det här förfaringssättet.
2. De dödar aktivitet - bybor som skriver mycket, oavsett om de är rätt ute eller inte, dödas. Fördelen är att långsamt strypa byn, för att i slutet bara ha såsiga bybor kvar, som är lätta att manipulera. Så gjorde vi (jag, Vicotnik, Nässe och Lindenius) i Westernspelet. Hade jag varit varulv hade jag argumenterat för den här lösningen med mina varulvspolare, jag tror att Vicotnik även gillar den. Dock är vi så fasligt många som är aktiva i det här spelet, så strategin fungerar nog inte riktigt.
3. De dödar duktiga bybor, det vill säga sådana som är på rätt spår. Fördelen med det är förstås uppenbar, men nackdelen är att det är rätt lätt för byn att gå tillbaka till de som dödats och kolla vad de har skrivit och sedan arbeta vidare på det. Jag har inte sett varulvarna använt den här taktiken i något Wrnu-spel.¨
4. De dödar gröna bybor, sådana bybor som av byn uppfattas som gröna gör att antalet bybor som byn kan rösta ut blir färre. Alltså vill varulvarna döda de gröna. Det här är också en rätt bra taktik tror jag. Men den är nog inte relevant i första rundan.
5. De dödar powerroller. Siare, väktare har om de outas en stor fet måltavla på ryggen. Den här taktiken går förstås att kombinera med de överiga. D.v.s. man kör vanligtvis slumpmässigt, men om någon outas som viktig så nyper man den.

I det här fallet tror jag alltså att varulvarna har kört på alternativ 5.

Möller
För det första: varför dödade varulvarna Möller? Möller har inte varit dålig på något sätt, han har spelat stabilt och resonerat klokt och ärligt. Men han har heller inte stuckit ut speciellt mycket. Alternativet är att han varit något på spåren i något inlägg, det behöver vi kolla, men jag tror inte det är därför han plockades, se mitt resonemang kring den här typen av nattmördande ovan.

Jag har skrivit att jag tror att Möller var siaren. Det vet jag förstås inte om han var. Däremot är jag rätt säker på att han hade en viktig roll. Han har mer eller mindre skrivit det i tråden. Ni minns kanske att Möller var den förste som outade beväpning, när han skulle motivera detta skrev han att det vore bra för honom om han slapp outa något, vilket jag slog ner på. Vår diskussion avslutas med:

Möller said:
Vimes said:
Varför skulle det vara bra för just dig att slippa outa info?
Det finns inga bra svar på den frågan, va?

Antingen är jag varulv, och då vill jag ju slippa ljuga ut förmågor. Sånt kan ju genomskådas. Eller så är jag bybo, och riskerar att hjälpa ulvarna genom att outa (t.ex. en siar-förmåga, som varulvarna skulle plocka bort direkt). [Min fetstil]
Så, Möller skriver mer eller mindre att en outning från honom kan hjälpa ulvarna, och han exemplifierar med siarförmågan. Jag uppfattade det här som att han har en powerroll som eventuellt är siarrollen. Efter det här inlägget ville jag inte pusha honom mer, av naturliga orsaker. Dock lyckades nog ulvarna snappa upp det här också (i varje fall Vico är ju en slug gammal ulv, så han missar nog inte en sådan här grej). Så, det var sort of mitt fel att Möller dödades, alternativt var Möller lite oförsiktig.

Hur som helst tycker jag att jag har goda anledningar till att anse att Möller hade en powerroll, som kan ha varit en siarroll.

Vicotnik
Det var sjukt bra att vi knep ärkeulven direkt i första rundan. Med tanke på hur aktiva vi var är jag dock inte helt förvånad över att vi lyckades skaka fram en ulv, över 800 inlägg på en runda. Det är som 2-3 vanliga rundor. Klart vi nyper en ulv på det. Så, jävligt bra spelat av byn.

Det kan vara frestande att gå in och granska allt Vico skrivit, men jag tror inte det ger så värst mycket. Vi vet inte vad som säger något om något och vad som är ljug. Det som är intressant i hans inlägg är vilka han röstar på och försöker dreva mot, men allt kringsnack är nog omöjligt att göra en vettig analys av.

Jag inser att jag är ganska skyldig till att vi till slut knep Vicotnik. Detta kommer förstås mer eller mindre gröna mig för resten av spelet (tills jag blir nattdödad av ulvarna). Men: även om det verkar jävligt orimligt att jag och Vicotnik var varulvspolare så vill jag inte veta av att jag blir någon form av riktkarl för resten av spelet. Det är lätt att tänka "Hmm, vem ska jag rösta på? Äh, jag röstar på samma som Vimes röstar på, för han är ju grön i varje fall." Vi får inte sluta tänka, ifrågasätta och vara aktiva. I förra varulvsspelet hamnade jag i en position där jag fick för mycket inflytande över byn. Det duger inte, jag är egentligen ingen vidare varulvsjägare, att jag prickade in Vico berodde lika mycket på Konrad Konvaljs påpekanden och den inläggsräkning han gjorde, det berodde också på att jag pratat med Vico IRL långt innan spelet, det berodde på Reccas outning, och det berodde på den information jag själv hade. Summa summarum berodde det inte på någora awesome jägarskills från min sida, utan på en jävla massa omständigheter som var en produkt utav att vi var så aktiva under rundan. Aktivitet! Rota i allt! Ifrågasätt! Pressa! SÅ vinner vi, inte genom att någon är en übersmart jägare som pekar på den vi ska rösta ut.

Maniac
Ja, vad säger man? En massa teorier har framlagts. Även från min sida. Anledningen till att jag snackade om att han dödats av en bybo (med kniv - helt baserat på fluffet) är att det nog var en hel del bybor som gärna nackat honom också. När jag filade på MC-spelet hade jag i min originaluppsättning för 16 spelare byborollen "Modifikator: du kan en gång under spelet nattdöda en annan spelare.", och att vi inte fick någon fraktion (jägare, demon) på Maniac kanske var en inbyggd nackdel i en sådan förmåga. Tänkte jag.

Över hvuud har jag inget på det här. Och jag bryr mig inte så mycket egentligen, vi fortsätter jaga scum, tills någon kommer ut med riktig redig info som säger något annat. Vi jagar demoner, inte spöken!


Om runda 1, och hur jag anser vi ska gå vidare

Såhär är det. Vi dödade en varulv. Dessutom på ett jävligt bra sätt. Först fanns ett drev mot Vico, det växlar över till ett drev mot Lukas, för att till slut gå tillbaka till Vico. Det vi ska göra nu är att analysera röstningsmönstren. HÄR finns det skitmycket information.

Såhär har vi röstat från i fredagskväll (jag har även fört in kortare kommenterare kring hur Vico-drevet gick igång detta markeras med färg, samt försökt dela upp dreven, allas röster är med i räkningen med tidsangivelser):

- 24:e -

21:30: rösträkning:
Konrad Konvalj: 3 (Fain, Vimes, Recca)
Korpa: 1 (Smrtihara)
Paxen: 3 (Dr. Frankenstein, Vicotnik, unfair)
Recca: 3 (Paxen, Korpa, Konrad Konvalj)
Vicotnik: 2 (Lu-kaazh, Möller)
Blank: Maniac

23:09: Möller -> K.K. (K.K: 4, Vico: 1)
23:32: Vimes -> Recca (Recca: 4, K.K: 3)

- 25:e - (Under dagen ligger ett drevembryo mot Fain och gror, Lu-kaazh är huvudsansvarig där)
00:03: Smrt -> Recca (Recca: 5, Korpa: 0)
00:40: Recca -> Vimes (Vimes: 1, K.K: 2)
00:40: Recca outar sin beväpning.
08:08: K.K går på Vico angående hans Fainröst.

Lukasdrevet, s.k. snälldrev kring info:
09:26: Fain -> Lu-kaazh (Lu-kaazh: 1, K.K: 1)
10:23: Korpa -> Lu-kaazh (Lu-kaazh: 2, Recca: 4)
11:01: Recca -> Lu-kaazh (Lu-kaazh: 3, Vimes: 0)
11:42: Vimes plockar upp K.K.s inläggsräkning med en egen blänkare kring Vico. (10:31 postas K.Ks inläggsräkning, 11:39 K.K. pekar på Vico i den)
11:45: Vimes -> Lu-kaazh (Lu-kaazh: 4, Recca: 3)
11:52: Paxen -> Lu-kaazh (Lu-kaazh: 5, Recca: 2)
12:02: Lu-kaazh outar information om onda jägare.

Smrtiharadrevet, också snälldrev:
12:40: Recca -> Smrtihara (Smrt: 1, Lu-kaazh: 4)
12:51: K.K. kommenterar Vico: "Vad har han åstadkommit?" Återkommer till Fain-rösten.
12:52: Fain -> Smrtihara (Smrt: 2, Lu-kaazh: 3)
13:02: Recca håller med om att Vico är skum.
13:03: K.K. -> Smrtihara (Smrt: 3, Recca: 1)
15:00: Lu-kaazh -> Smrtihara (Smrt: 4, Vico: 0)
15:06: Möller -> Smrtihara (Smrt: 5, K.K: 0)
15:42 Vico svarar KK i tre inlägg. Är irriterad och postar sin excelfil.
16:18: Vimes -> Vicotnik (Vico: 1, Lu-kaazh: 2)
17:25 K.K. svarar Vicotnik. Diskussion följer, där Vimes och KK (och Recca + Möller på ett hörn) är drivande mot Vico

- 26:e -
00:32 Smrtihara -> Paxen (Paxen: 4, Recca: 0)
00:47: Smrt outar sin hagelbrakare.
07:41: Vimes säger att han i nuläget helst röstar ut Vicotnik och lägger en argumentation för det. (Egentlig drevstart?)
08:51 Fain försvarar Vicotnik kring närvarofrågan.
09:08 Möller -> Vicotnik (Vico: 2, Smrt: 4)
09:10 Fain -> Vicotnik (Vico: 3, Smrt: 3) "röstar med byn"
09:23: Vico outar beväpning, info och förmåga.


09:44: Lu-kaazh -> Manaic (Manaic: 1, Smrt: 2) Lukas flaggar för att han kan tänka sig plocka Vico.
09:59: Dr. Frankenstein -> Manaic (Maniac: 2, Paxen: 3)
12:22: Recca outar att en demon har hagelgevär
12:22: K.K. -> Vicotnik (Vicotnik: 4, Smrt: 1)


Smrtiharadrev 2:
13:17: Vicotnik -> Smrthiara (Smrt: 2, Paxen: 2) smrtdrevet kring könsinfo
13:26: Möller -> Smrtihara (Smrt: 3, Vico: 3)
13:26: Smrtihara -> Vicotnik (Vico: 4, Paxen: 1)
Runt 13:30-14:00 kommer Unfair och Maniacs outning
15:30: Dr. Frankenstein -> Smrtihara (Smrt: 4, Manaic: 1)
15:43: Recca -> Smrtihara (Smrt: 4, ingen ny röst enligt min räkning)
15:51: Smrt outar sig som kvinna.

Lukasdrevet börjar att gå paralellt med Smrtdrevet:
16:28: K.K -> Lu-kaazh (Lu-kaazh: 3, Vico: 3) drevet kring Lukas handlar om hans röst på Manaic, DrFrankie är emot men har själv lagt en röst på Maniac nyligen...)
16:42: unfair -> Smrt (Smrt: 5, Paxen: 0)
16:50: Smrt outar sin väktarförmåga.
16:55: Dr. Frankenstein -> Lu-kaazh (Lu-kaazh: 4, Smrt: 4)
17:02: Möller -> Maniac (Maniac: 2, Smrt: 3)
17:57: Lukas outar gevär.
17:58: Smrtihara -> Lu-kaazh (Lu-kaazh: 5, Vico: 2)
18:09: Fain -> Lu-kaazh (Lu-kaazh: 6, Vico: 1)
18:18: Lukas outar kön.
18:23: Smrt outar info om 50% pistoler av skjutvapen. Verkar peka på att ingen ljugit om beväpning.
18:50: Recca -> Ingen (Smrt: 2) <-Här dör Smrtdrevet ut
19:39: Vimes outar att minst två demoner är kvinnor.
19:40: K.K -> Ingen (Lu-kaazh: 5)
19:40: Möller -> Vicotnik (Vico: 2, Maniac: 1)
19:45: Lu-kaazh -> Vicotnik (Vico: 3, Maniac: 0)
19:47: Fain -> Vicotnik (Vico: 4, Lu-kaazh: 4)
19:51: K.K. -> Vicotnik (Vico: 5)
19:52: Recca -> Vicotnik (Vico: 6)
19:57: Smrtihara -> Vicotnik (Vico: 7, Lu-kaazh: 3)

Vad säger det här oss då?

Om Vicodrevet: Möller är först med att hoppa på det igen, han är grön vet vi. Sedan följer Lu-kaazh, som lika gärna kan vara varulv som räddar sitt eget skinn. Sedan tippar lite förvånande Fain över stälnningen Vico-Lukas till 4-4, detta kan anses grönande. K.K. och Recca seals the deal, de bör inte vara varulvar. Smrts röst i slutet kan vara en alibiröst, även om det som varulv nog hade varit smartare att skitet i det.

Den som sticker ut mes är Dr. Frankenstein från att Vicodrevet startade hinner han lägga tre röster: först tillsammans med Lukas på Maniac, sedan på Smrtihara för att han ska outa mer, och sedan på Lu-kaazh på grund av hans Maniacröst (som Dr.Frankie själv delade). Det jag säger är att: drevet mot Vico har legat och pyrt länge, men det startar ordenligt på morgonen på söndagen, samlar röster, tappar röster till Lukas och Smrt för att tillslut växa precis i slutesekunderna till en utröstning. Frankie har under denna period kategoriskt undivikt Vicodrevet, och istället hoppat på alla andra möjliga drev. Han har inte argumenterat för en egen drevstart utan bara ramlat in på de drev som är hyfsat starka (undantaget Maniac, men att byn skulle nacka Maniac verkar inte så osannolikt). Kontentan är att röstningsbeteendet pekar på att Dr Frankenstein är varulv nummer 2.

Hans röst på Smrt petar upp Smrt jämsides med Vico på fyra röster, och hans röst på Lukas gör att Lukasdrevet tar ledningen med 4-3 mot Vico.

Dr. Frankenstein är vår varulv.

Röst: Dr. Frankenstein

En slutnot angående förra rundan: jag har anledning att tro att Reccas information kring hagelbrakaren stämmer, eftersom hon antytt den långt innan hon outade den. Detta borde innebära att även Smrtihara är grön.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Fain said:
Varför jag outar:

Jag outade här för att byn får veta, ifall diskussioner kommer igång när jag inte har tillfälle att slänga in min info.

Då jag tror någon sitter på info om det var något jag skulle ta bort sen, men glömde. Någon hade redan sagt det att det var varulvar hos kvinnorna om inte jag minns fel.
Vad less jag blir...

Nu har du ju gjort det lättare för varulvarna att ljuga om kön. Vi har fortfarande en kvinna att plocka. Ju fler bybor som outar sitt kön (spec. som kvinnor) desto mer rimligt blir en varulvslögn om kön.

Nu drevar vi mot varulvar, ja. Men det innebär inte att alla bybor ska spy ur sig all information, då det gör det mycket lättare för varulvarna att ljuga sig fria från dreven.

Hoppas du inte sabbat för mycket nu...
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Vimes said:
Varning: jävligt långt inlägg.
Dr. Frankenstein är vår varulv.
Oj, Ja vad ska jag säga annat än att jag inte är en ulv.
Jag har röstat på dom jag tycker ha varit konstiga och underliga. Jag har outat mitt kön och beväpning så det finns inte så mycket mer jag kan säga.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Riktigt bra inlägg Vimes, jag skulle dock vilja att Dr.Frankenstein svarar lite innan jag lägger min röst. Jag tror på din förmåga att finna varulvar, men jag vill helst se båda sidor av Frankenstein myntet först.

Även jag hoppas att jag inte sabbat något med att outa kön, men det tror jag inte.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Dr. Frankenstein said:
Konrad Konvalj said:
Vimes said:
Tack för spel Vico och Möller, och Maniac! I varje fall Möller kommer jag sakna på spelplanen.

(Btw: jag tror att en bybo dödade Maniac. Någon med kniv.)
Dr. F alltså..

Kniv: Möller, Dr. Frankenstein

Så länge alla har outat sanningsenligt och det kan vi ju inte hugga i sten direkt.
Jag kan säga att jag dödade inte någon.
Visst jag har kniv men det är inte min förmåga.
På tal om det, nu när du, Vimes alltså, har outat informationen 2 kvinnliga varulvar så undrar jag hur du kopplar att beväpning har något med förmågor att göra. Har du mer information (osannolikt) eller är din beväpning kopplad till den förmåga, eller var det en fint (som jag föreslog i mitt alternativ 3 :gremlaugh: ).

De förmågor vi känner till är Unfairs som ju har en väldigt unik kraft och Smrt som ju måste ha en unik kraft hen med (annars är väl spelet felkonstruerat om det har fler än en väktare?). Förutsatt att ingen av dem ljuger, men eftersom smrt outar väktarförmåga och det bara borde finnas en sådan mäktig väktarkraft så borde hen ju begå en så enorm risk att det inte är värt att ljuga om det?

Unfair vet jag inte alls vad jag ska tro om nu. Alldeles för mycket variabler för mig att nysta i.

Är det nån som har nåt att tillföra till mitt resonemang så får ni gärna göra det.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Då Dr frankenstein inte verkar komma med något mot argument denna runda så tar jag och lägger min röst där iallafall tills dess att annan info kommit upp.

Röst: Dr Frankenstein
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vimes said:
En slutnot angående förra rundan: jag har anledning att tro att Reccas information kring hagelbrakaren stämmer, eftersom hon antytt den långt innan hon outade den. Detta borde innebära att även Smrtihara är grön.
Vänta nu lite...

Min information säger visserligen att en demon har en hagelbössa helt säkert, men den lämnar det öppet om det finns fler med hagelbössa bland demonerna.

Vidare tycker jag som sagt att smrt har outat en sådan stark väktarkraft att det vore helt galet dumt att göra detta om hen inte har den eftersom det räcker med att någon annan har en förmåga som också är väktar-aktig.

Ps. Jag uppdaterade inte tråden när jag skrev.

Angående Dr. Frankenstein så har han varit ganska osynlig i mycket av spelet och i början förde han även någon form av statistik, har jag för mig. Precis samma approach som Vicotnik.

Jag är inte alls övertygad om att det är självklart att Frankie är ulv men det är nog misstankar mot honom för att han ska tvingas försvara sig.
 
Top