Nekromanti Supernaturalgate - runda 1

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Korpa said:
Röst: Vimes
Motivering: Jag vill veta något om Vimes! Jag hoppar av drevet mot Dr. F eftersom han har outat något.
Du är medveten om att din röst inte är giltig ifall den inte är i fetstill.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Så nu har jag hunnit läsa ifall allt och det har som sagt hänt en del sen jag gick från jobbet igår. Min röst på Möller känns just nu högst inaktuell.
Och som det verkar just nu så har vi ett par drev igång främst mot Dr. Frankenstein och Vimes där Dr. Frankenstein redan gått ut med lite information. Så jag tänker lägga min Röst på Vimes för jag vill veta vad han anser vara värt att outa för information och varför.

Röst: Vimes
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Maniac said:
Ja, jag hatar press helt enkelt.
Inte för att vara otrevlig men då kanske såna här spel är fel för dig. Samt att ditt uttalande kan göra så att folk undviker att pressa mot dig för att få ut information för dom inte vill få dig att må dåligt.
 

Gamgolfi

Veteran
Joined
5 Jun 2011
Messages
142
Location
Borås
Det är också lite därför jag är med och spelar, jag måste lära mig att hantera att arbeta under press.

Så ni är välkomna att pressa mig om ni vill, jag kommer dock ta lite längre tid innan jag svarar bara, det är det som är nackdelen med att jag inte kan arbeta under press, det slutade dåligt i senaste spelet, men jag har lärt mig tillräckligt mycket för att försöka en gång till samt att utöka mina kunskaper och lära mig att fungera under press.
Så för all del, pressa mig gärna om ni känner behovet.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Maniac said:
Det är också lite därför jag är med och spelar, jag måste lära mig att hantera att arbeta under press.

Så ni är välkomna att pressa mig om ni vill, jag kommer dock ta lite längre tid innan jag svarar bara, det är det som är nackdelen med att jag inte kan arbeta under press, det slutade dåligt i senaste spelet, men jag har lärt mig tillräckligt mycket för att försöka en gång till samt att utöka mina kunskaper och lära mig att fungera under press.
Så för all del, pressa mig gärna om ni känner behovet.
Ok då vet jag/vi.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Vimes har gått ut med information, men en motivering skulle sitta fint.

Röst: Vimes

Sedan vill jag dock lägga sökarljuset på dem som inte skrivit så mycket. Fain, Recca, kanske Maniac.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Möller said:
Vimes har gått ut med information, men en motivering skulle sitta fint.

Röst: Vimes

Sedan vill jag dock lägga sökarljuset på dem som inte skrivit så mycket. Fain, Recca, kanske Maniac.
Fain said:
Jag har faktiskt inga tankar nu, och kommer tills vidare dra tillbaks min röst.
Jag kommer lägga ner min röst på Vimes, hitta detta precis. Att inte ha några tankar efter ca 160 poster får mina varningsklockor att ringa.

Röst: Fain
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Möller said:
Vimes har gått ut med information, men en motivering skulle sitta fint.

Röst: Vimes

Sedan vill jag dock lägga sökarljuset på dem som inte skrivit så mycket. Fain, Recca, kanske Maniac.
Vad har Vimes gått ut med för information?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Dr. Frankenstein said:
Möller said:
Vimes har gått ut med information, men en motivering skulle sitta fint.

Röst: Vimes

Sedan vill jag dock lägga sökarljuset på dem som inte skrivit så mycket. Fain, Recca, kanske Maniac.
Vad har Vimes gått ut med för information?
Såg inte heller det först men Vimes skrev:
Vimes said:
Jag har dock fyra röster på mig, så för att f lite drag i dreven kan jag avslöja att jag har information som rimligtvis borde innebära att det finns fler än två varulvar, och att jag i min roll har info som antyder att beväpning och förmåga hänger ihop.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Vicotnik said:
Dr. Frankenstein said:
Möller said:
Vimes har gått ut med information, men en motivering skulle sitta fint.

Röst: Vimes

Sedan vill jag dock lägga sökarljuset på dem som inte skrivit så mycket. Fain, Recca, kanske Maniac.
Vad har Vimes gått ut med för information?
Såg inte heller det först men Vimes skrev:
Vimes said:
Jag har dock fyra röster på mig, så för att f lite drag i dreven kan jag avslöja att jag har information som rimligtvis borde innebära att det finns fler än två varulvar, och att jag i min roll har info som antyder att beväpning och förmåga hänger ihop.
Med det sagt så är jag rätt nöjd till varför Vimes är smått försiktig till de som vill outa vapen endast.

Röst: Fain
Motivering: Man kan inte ha ingen åsikt efter så mycket prat och att då om man nu skulle sakna åsikt inte hoppar på och försöker hjälpa att dreva för mer information. Då är det något skumt tycker jag. Samt att jag skulle gärna se att Fain skrev lite mer, då vi inte hört så mycket av honom.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Fler än två varulvar är rätt dålig information. Två varulvar och 11 bybor var osannolikt, så det säger oss inte så mycket.

beväpning och förmåga hänger ihop betyder, att det finns en eller flera förmågor som rör beväpning, har jag rätt? Alternativet hade alltså varit att det sagt något om antalet varulvar i en viss grupp.

Nä, jag tror jag hoppar på ett nytt tåg.
Röst: Fain
Jag vill ha ut en röst och en motiviering till rösten ur Fain. Att dröja med röster är nybörjaraktigt, vilken kan vara förståeligt. Men att inte rösta alls, det är konstigt.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Så om min röststatestik stämmer så ser det ut som följande:

Dr Frankenstein: 4 (Konrad Konvalj, unfair, Korpa, Lu-kaazh)
Fain: 3 (Vicotnik, Dr. Frankenstein, Möller)
Vicotnik: 1 (Vimes)
Vimes: 1 (Paxen)

Observera att Korpas röst har jag inte ändrat då den inte var i fetstill.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Vicotnik said:
Så om min röststatestik stämmer så ser det ut som följande:

Dr Frankenstein: 4 (Konrad Konvalj, unfair, Korpa, Lu-kaazh)
Fain: 3 (Vicotnik, Dr. Frankenstein, Möller)
Vicotnik: 1 (Vimes)
Vimes: 1 (Paxen)

Observera att Korpas röst har jag inte ändrat då den inte var i fetstill.
Det stämmer med mina anteckningar.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
A lot to catching up..

Det har jobbats på rätt bra, och jag skall försöka mig på en sammanställning för egen del.

Mycket har handlat om Paxen vs. Vimes och där står jag fortfarande kvar på Vimes sida.

Den/de som har drevet på sig outar det dom anser är bäst för byn, och det med en bra motivering. Outas kön skall det komma en bra motivering varför inte beväpningen kommer på tal, och så vidare.

Min röst på Dr.F grundade sig på att jag tyckte att han hakade på i stort sett allt till en början. Han körde många inlägg med fraser som: instämmer, precis vad jag tänkte, och så vidare. Jag citerar inte så det är taget ur minnet.

Jag fick en känsla av att Dr.F ville ställa sig in hos de flesta, men hade ingen koll på vad det egentligen betydde. Var det varulvslikt, nja. Var det nybörjar likt? Lite mer måste jag säga. Efter Dr.F´s outning har det ploppat ut en hel del ur honom, och han har egna åsikter och tankar. Min röst kommer därav att flyttas.

Möller var på mig en sväng om jag inte minns helt fel, och ville se mig svettas. Jag har i nuläget inget drev mot mig, och kommer inte yppa något förens det är dags så att säga.

Smrt. var på mig för att jag för lite stats, och det gjorde jag även som varulv i Stargate. Jag gjorde det också som bybo i MC så det är precis så som du skriver Smrt. "behöver inte betyda ett skit".

Jag för lite stats för egen del, och även andra som precis hoppat på tåget. Min tanke är att underlätta för byn, och ge dem en snabb översikt kort och gott. Nu har jag inte lagt in någon statestik på väldigt länge, och det beror kort och gott på att Dr.F gör ett strålande arbete åt oss.

Maniac har fallit in i sina dåliga vanor precis som i Stargate. Jag hoppas för din egen del att du lär dig hantera pressen/stressen, och hjälper byborna istället för att stjälper oss. Ta det här på rätt sätt Maniac, ty jag är inte ute efter att hänga dig eller så.

I Stargate utnyttjade vi ulvar dig, och det slutade med att du röstades ut på grund av att du inte försvarade dig eller kom med något bra för byns bästa:

Maniac said:
Jag kan bara hålla med om man känner sig villrådig, dock tjänar det inte något till att jag lägger en röst då mitt öde är ganska utstakat.

Jag kommer inte på något vettigt att skriva i nuläget, jag skriver väl ett längre inlägg senare om jag kommer på något vettigt.
och

Maniac said:
Anledningen till att jag inte skrivit något ännu är dels med mängden röster jag hade blev jag som det nämndes tidigare för uppgiven och jag själv kände att det inte tjänade något till att lägga tid på att skriva ett försvar då det var (förut) 100% att jag skulle åka ut, för den andre delen är att jag har varit borta hela dagen och ej funnit tid till att svara, enbart skumma igenom inläggen som kommit.

Ang. min röst, jag tycker att jag inte kan lägga den då jag inte kan motivera den riktigt.

Ska väl också passa på att tilläga att jag lär mig mycket genom att observera och för att spela detta för första gången måste jag säga att jag har lärt mig extremt mycket.

Om jag mot alla odds skulle bli kvar i spelet så vill jag säga att jag blir borta in princip hela dagen imorgon.
I Stargate ledde detta till att du blev utröstad. Du hade chansen att försvara dig och hjälpa byn, men du gjorde inte det.

För allas bästa hoppas jag att du rycker upp dig!

Vidare.

De som anlänt sent eller inte deltagit aktivt (från mina ögon sett)
* Maniac
* Reeca
* Smrt.

Bör ha lite att komma med.

Sen så drevas det gentemot Fain just nu.

Jag håller med det som skrivits gällande Fain. Det är inte okay att sitta helt utan åsikter efter allt som skrivits. Det är inte heller okay att lägga en blank röst.

Röst: Fain
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Klantigt av mig att inte fetmarkera. >.<

Anyway, Vimes har outat så jag är nöjd för stunden. Det är lite småintressant att det inte kom någon motivering till varför han outade kunskap istället för beväpning eller kön, men kommer det ingen motivering sen kan jag alltid återkomma med den frågan.

Röst: Vicotnic
Motivering: Samma som med Vimes, jag vill veta något. Drevet mot Dr. F är kvar, trots att han har outat och därför finns ingen anledning för mig att hoppa tillbaka dit. Jag röstar inte på Fain eftersom det redan är ett fint drev mot honom och sedan är det bara två som har en röst på sig och Vimes har outat men inte Vicotnic.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
För att lägga upp en sammanfattning då det börjar bli ganska mycket med information.

Konrand Konvalj: 0 (Unfair, Möller)
Möller: 0 (Paxen, Konrad Konvalj, Vicotnik, Vimes)
unfair: 0 (Möller, Paxen, Dr.Frankenstien)
Vimes: 2 (Vicotnik, Dr. Frankenstein, Paxen, Fain, Vicotnik, Möller)
Dr. Frankenstein: 2 (Konrad Konvalj, Unfair, Korpa, Lu-kaazh)
Korpa: 0 (Paxen)
Vicotnik: 2 (Vimes, Korpa)
Fain: 4 (Vicotnik, Dr. Frankenstein, Möller, Konrad Konvalj)

Ingen: Fain

Kniv: 1 (Möller)
Pistol: 1 (Unfair)

Man: 2 (Dr. Frankenstein, Maniac)
Kvinna:

Övrigt:
Det finns en "Shapeshifter" - Unfair
Mer än två varulvar - Vimes
Vapen och förmågor kan hänga ihop - Vimes
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
lite kanske intressant statistik över hur mycket folk skriver, detta då jag vet att det kan förändras när man spelar olika korporationer. Själv så ser jag inte mycket i den tyvärr men någon kanske gör. Alltså antal poster i denna rundan räknat tom korpas senaste inlägg och inklusive detta:

Konrad Konvalj 10
Paxen 22
unfair 21
Smrtihara 1
Fain 5
Vicotnik 28
Maniac 7
Recca 1
Vimes 28
Lu-kaazh 4
Dr. Frankenstein 30

Och så här såg det ut runda två i Varulvsspel Chronicles runda två.

Brynolf said:
Brynolf: 29
Nässe: 27
Unfair: 26
Xyas: 26
Paxen: 22
Krank: 16
Vicotnik: 9
Korpa: 7
Lukas: 4
Korpa 3
Möller 15
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
lite kanske intressant statistik över hur mycket folk skriver, detta då jag vet att det kan förändras när man spelar olika korporationer. Själv så ser jag inte mycket i den tyvärr men någon kanske gör. Alltså antal poster i denna rundan räknat tom korpas senaste inlägg och inklusive detta:

Konrad Konvalj 10
Paxen 22
unfair 22
Smrtihara 1
Fain 5
Vicotnik 28
Maniac 7
Recca 1
Vimes 28
Lu-kaazh 4
Dr. Frankenstein 31
Korpa 3
Möller 15

Och så här såg det ut runda två i Varulvsspel Chronicles:

Brynolf said:
Brynolf: 29
Nässe: 27
Unfair: 26
Xyas: 26
Paxen: 22
Krank: 16
Vicotnik: 9
Korpa: 7
Lukas: 4


Uppdaterad, blev rörigt och jag får inte editera så här kommer det igen.
 
Top