Nekromanti Supernaturalgate - runda 1

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
jag hinner med ett snabbt svar innan 18 då mötet ska dra igång.

Nej, du har inte outat kön och just därför är du av intresse för det innebär att du kan vara kvinna. Jag har bara uteslutit de som är män eftersom vi inte har fått någon info rörande män.

Och jag vet inte om du missförstod det jag skrev om förmåga. Jag har inte samma förmåga som Smrtihara utan den är upplagd på samma sätt. Den känns trovärdig eftersom det känns som en förmåga som skulle kunna finnas. Jag vill inte skriva exakt vad i förmågan som är upplagt på samma sätt eftersom det är info som varulvarna skulle uppskatta. Alla som har en aktiv förmåga borde rimligtvis kunna jämföra sättet de fungerar på med Smrtiharas förmåga och se om de känns lika.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Lu-kaazh said:
Som det ser ut nu så är det jag som åker.
om det fortsätter så så får jag väll göra som vickotnik och släppa all information jag har.

jag kan börja med att släppa att jag har ett gevär.
så nu har vi alla outat vapen.
Du vet att det står i bybo-handboken att uppgivenhet är ulvigt?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,632
Location
Huddinge
Recca said:
Lu-kaazh said:
Som det ser ut nu så är det jag som åker.
om det fortsätter så så får jag väll göra som vickotnik och släppa all information jag har.

jag kan börja med att släppa att jag har ett gevär.
så nu har vi alla outat vapen.
Du vet att det står i bybo-handboken att uppgivenhet är ulvigt?
jag är inte uppgiven jag är realistisk.
jag är fullständigt beredd att försvara mig och mina åsikter men känner att jag inte kan göra det på ett vettigt sätt utan att säga för mycket.
kortsagt så sitter jag på information som jag hellre tar i graven än låter varulvarna komma åt.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Rösträkning:
Vicotnik 2 Fain Vimes
Lu-kaazh 5 Paxen Korpa Konrad Konvalj Smrtihara Dr. Frankenstein
Smirtihara 1 Vicotnik Recca unfair
Maniac 2 Lu-kaazh Möller

Två timmar kvar.

Jag vill sjunga ett litet stycke Sabaton för Maniac:
So come, bring on all that you've got
Come Hell, come high water, never stop
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Blä... Jag vet inte vem jag ska rösta på längre. Jag tar en liten entimmes paus och ser om Vimes har hunnit komma tillbaks med vettiga synpunkter...
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Tyvärr så hjälper nog inte min varulv vibb från Vic, så jag ser hellre att vi står enade än att vi splittras.

Röst: Lu-kaazh

Jag måste verkligen börja bli mer aktiv, men i dagsläget har jag tyvärr inget att tillägga. Jag skulle däremot vilja veta en sak, och det är hur röst räkningen ser ut.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Så går det när man skriver långsamt, den hade redan kommit upp. Då passar jag på att ändra min röst.

Rösträkning:
Vicotnik 1 Vimes
Lu-kaazh 6 Paxen Korpa Konrad Konvalj Smrtihara Dr. Frankenstein Fain
Smirtihara 3 Vicotnik Recca unfair
Maniac 2 Lu-kaazh Möller
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Vicotnik 1 Vimes
Lu-kaazh 6 Paxen Korpa Konrad Konvalj Smrtihara Dr. Frankenstein Fain
Smirtihara 3 Vicotnik Recca unfair
Maniac 2 Lu-kaazh Möller
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Vad kan en jägare ha för information som demonerna tjänar på är öppen? Kanske är möjligt, jag vet inte.

Nå, jag tycker inte att Lu-kaazh har gett ifrån sig så jättemånga scum tells. Men 6 röster på honom säger väl något.

Kan du outa ditt kön, Lu-kaazh? (Eller har jag missat att du gjort det?)
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,632
Location
Huddinge
Möller said:
Vad kan en jägare ha för information som demonerna tjänar på är öppen? Kanske är möjligt, jag vet inte.

Nå, jag tycker inte att Lu-kaazh har gett ifrån sig så jättemånga scum tells. Men 6 röster på honom säger väl något.

Kan du outa ditt kön, Lu-kaazh? (Eller har jag missat att du gjort det?)
1. ett exempel skulle vara om jag visste vem som var väktare

2. Jag är en Man
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Nu när ALLA har outat vapen är min info plötsligt intressant.

50% av alla som är beväpnade med skjutvapen har pistol.

Jag droppar den för att den kanske kan hjälpa någon med liknande info att komma fram till något substantiellt.

Kniv (2): Möller, Dr. Frankenstein
Pistol (5): unfair, Paxen, Vimes, Korpa, Recca
Gevär (2): Fain, Lu-kaahz
Eldkastare (1): Konrad Konvalj
Hagelgevär (3): Smrtihara, Vicotnik, Maniac

Okej, detta säger mig pretty much ingenting eftersom jag inte vet om eldkastare ska räknas in till skjutvapen eller inte.

Om det inte räknas tid så har vi 50/50. Om det räknas dit har någon ljugit om sin beväpning.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Personligen skulle jag säga att det inte är det, då skjutvapen indikerar att en projektil används, men jag vet inte om det är så eller ej.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Smrtihara said:
Okej, detta säger mig pretty much ingenting eftersom jag inte vet om eldkastare ska räknas in till skjutvapen eller inte.

Om det inte räknas tid så har vi 50/50. Om det räknas dit har någon ljugit om sin beväpning.
Eller så har mer än en person ljugit om sin beväpning.

Men nog tycker jag att en eldkastare är ett skjutvapen. Som skjuter eld. Eller?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Lu-kaazh said:
Möller said:
Vad kan en jägare ha för information som demonerna tjänar på är öppen? Kanske är möjligt, jag vet inte.

Nå, jag tycker inte att Lu-kaazh har gett ifrån sig så jättemånga scum tells. Men 6 röster på honom säger väl något.

Kan du outa ditt kön, Lu-kaazh? (Eller har jag missat att du gjort det?)
1. ett exempel skulle vara om jag visste vem som var väktare

2. Jag är en Man
Ettan där är väl ett dåligt exempel, med tanke på att smrt outat sig som väktare.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Recca said:
Ettan där är väl ett dåligt exempel, med tanke på att smrt outat sig som väktare.
Fast, det var ju därför han tog det exemplet. För att inte skapa misstankar om vad han egentligen vet.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,632
Location
Huddinge
Möller said:
Recca said:
Ettan där är väl ett dåligt exempel, med tanke på att smrt outat sig som väktare.
Fast, det var ju därför han tog det exemplet. För att inte skapa misstankar om vad han egentligen vet.
jupp stämmer.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Jag känner att det är för svårt just nu. Jag kollar in igen strax innan 20.00 (nu blev det väl rätt)...

Tills dess:
Röst: Ingen
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Inte för att kritisera, inte när jag själv gjort det åtskilliga gånger, men är detta verkligen rätt läge att blanka sin röst?
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Fain said:
Inte för att kritisera, inte när jag själv gjort det åtskilliga gånger, men är detta verkligen rätt läge att blanka sin röst?
Medhåll. Det är ett svårt läge, men att blanka är ändå konstigt.
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Vicotnik 1 Vimes
Lu-kaazh 6 Paxen Korpa Konrad Konvalj Smrtihara Dr. Frankenstein Fain
Smrtihara 2 Vicotnik unfair
Maniac 2 Lu-kaazh Möller
Blankt 1 Recca

Enkel copy/paste för att visa vad som händer med rösterna (plus att mitt namn var felstavat).
 
Top