Nekromanti Supernaturalgate - runda 1

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Vafan ska vi rösta ut Lukas för? Jag fattar fotfarande inte.

Smrt eller Vicotnik är mest skumma enligt den info som framkommit.

och jag vidhåller att Vico är värst.

Röst: Vicotnik
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vicotnik 2 Vimes Möller
Lu-kaazh 5 Paxen Korpa Konrad Konvalj Smrtihara Dr. Frankenstein Fain
Smrtihara 2 Vicotnik unfair
Maniac 1 Lu-kaazh Möller
Blankt 3 Recca Maniac Konrad Konvalj
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,615
Location
Huddinge
Eftersom ingen tänker stödja mig röstnigen mot maniac så tänker jag hoppa på den som är tvåa på min misstänk lista.
jag vill faktiskt att vi plockar en varulv denna runda. och om det då står mellan mig eller vic så tror jag att vi har större chanser oss vic.


Röst: vickotnik

motevering: jag tror fortfarande på Fain=syndabock teorin
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
ÄNTLIGEN VILL FOLK BÖRJA GÅ MED MIG!

Röst: Vickotnik

Motivering, 100% magkänsla och äntligen har jag lite medhåll.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Möller said:
Fain said:
Inte för att kritisera, inte när jag själv gjort det åtskilliga gånger, men är detta verkligen rätt läge att blanka sin röst?
Medhåll. Det är ett svårt läge, men att blanka är ändå konstigt.
Jag vet inte vad jag ska tro längre. Först Unfair och Maniac med sin information. Sedan Lukas som i princip målar ulv i pannan på sig själv. Jag tyckte att jag hade en hel del teorier på plats, verkningsfulla grejer som kändes som att jag var inne på något. Men så droppade ena efter andra bomber. Och jag räknar här Lukas totalt konstiga approach till röstningen som en bomb. Det här argumentet att det vore dumt att göra så som varulv och därför borde han vara grön, funkar inte riktigt eftersom det är så himla extremt dumt även för en bybo att bete sig så. Är det okay att göra knäppa grejer för att man är bybo nu?

Jag vill fortfarande höra Vimes resonemang kring mina teorier om Smrt/Vicotnik/Korpa. Jag känner att Vimes skulle ha kunnat lägga ut sin information som en trevare eftersom den är så lätt att backa på, och då kan han vara bybo eller ulv.

I nuläget känner jag mig tom på idéer. Anledningen till att jag tog bort min röst var att den låg på Smrt och jag är inte så himla säker som jag vill vara. Jag ville som sagt vänta på Vimes, men han verkar ha dykt upp alldeles för sent för att kunna bidra med något.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Fain said:
ÄNTLIGEN VILL FOLK BÖRJA GÅ MED MIG!

Röst: Vickotnik
Men, varför då ge upp drevet mot Vico och gå på Lu-kaazh?

Dessutom är rösten felstavad. Borde inte betyda något, men ändå.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Två kvinnor är varulvar. En hagelbrakare är varulv (right?).

Vico är varulv. Rösta ut honom.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Kollade ju på ditt inlägg när jag röstade, så får göra samma sak. Jag och namn -.-

Röst: Vicotnik
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Alla bybor som inte tar ställning till de alternativ som finns i slutet är sumprunkare.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Jag gav upp för att jag inte ville att vi skulle stå splittrade, något jag förklarade. Jag ville även se till så att det inte fanns någon chans att det blev en slump eliminering.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Jag tror att jag ligger bakom lite av den här skiten mot dig Lukas, och jag borde följt min magkänsla mer.

Du hade ett inlägg där som ruckade lite på min känsla över dig, och sedan pruttar du ur dig att du kommer hålla din röst kvar på Maniac efter allt som sagts och gjorts.

Jag går tillbaka till fiskhandlaren iklädd ulvapläd.

Röst: Vicotnik
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Jag vill inte heller se honom åka ut. Jag motiverade min röst med att jag ville ha info.

Lu-kaazh, jag kan skydda denna eventuella person om du har riktigt trovärdig info. Jag kan skydda denna person två rundor, vilket lätt är värt det om majoriteten vill så.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vimes said:
Vafan ska vi rösta ut Lukas för? Jag fattar fotfarande inte.

Smrt eller Vicotnik är mest skumma enligt den info som framkommit.

och jag vidhåller att Vico är värst.

Röst: Vicotnik
Härligt! Äntligen lite ordning och reda! Och om Vico visar sig ha varit oskyldig så blir Vimes misstänkt eftersom det är orimligt att ni båda har den info ni har.

Röst: Vicotnik
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Alla bybor som inte tar ställning till de alternativ som finns i slutet är sumprunkare.
Inte nu igen!...

Tror fan du kastade ur dig sumprunkare sist också. Den gången du gick på nån form av uppåttjack, och då sket det sig big time för byn :gremgrin:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vicotnik 6 Vimes Möller Lukas Fain K.K Recca
Lu-kaazh 4 Paxen Korpa Smrtihara Dr. Frankenstein
Smrtihara 2 Vicotnik unfair
Blankt 1 Maniac
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Oh, well. Jag hänger på mot Vic. Jag har ju aldrig haft något rakt emot Lukas. Däremot har jag haft misstankar mot Vic tidigare.

Röst: Vicotnik
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Fain said:
Jag gav upp för att jag inte ville att vi skulle stå splittrade, något jag förklarade. Jag ville även se till så att det inte fanns någon chans att det blev en slump eliminering.
Lite tidigt att säkra samförstånd, men okej.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,615
Location
Huddinge
Smrtihara said:
Jag vill inte heller se honom åka ut. Jag motiverade min röst med att jag ville ha info.

Lu-kaazh, jag kan skydda denna eventuella person om du har riktigt trovärdig info. Jag kan skydda denna person två rundor, vilket lätt är värt det om majoriteten vill så.
Men Då måste vi tro blint på att du faktiskt är väktare och inte är en varulv som ljuger.
 
Top