Nekromanti Supernaturalgate - runda 1

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,621
Location
Huddinge
Det finns två som jag skulle vilja rösta ut i kväll,
den ena är Vic och den andra är Maniac

vic vill jag ska åka på grund av min Fain som syndabock teori, men framför allt pga hur han reagerar på anklagelserna.

Maniac: eftersom han inte bidragit med något har jag tror inte han kommer göra det längre fram i spelet häller.
och som jag ser det så är det bättre att ha kvar vic eftersom han i allafall skriver något, vilket ger oss något att gå på.

Röst: Maniac
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,621
Location
Huddinge
Vill påminna alla som har förmågor att komma ihåg att använda dem, det vore en fånig sak att missa.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Maniac har i princip inte skrivit något och enligt mig så är det nästan värre än att skriva fel saker.

Röst: Maniac
Jag röstar på maniac då hän inte tillför något.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Okej, sammanfattningsdags. Typ.

Konrad Konvalj var jag tidigare om inte misstänksam mot som intresserad av. Uppfattandet av Vicotniks konstigheter gör att Konrad ringer mindre i mina klockor nu.

Paxen rykte tidigt ihop med Vimes över taktiken för rundan, för att sedan närmast tyna bort. Har återkommit med min, skitdåliga taktik att försöka pressa erfarna. Vad är detta?

unfair var också tidigt aktiv för att sedan minska. Har outat halv-intressant info och egentligen inte spelat konstigt, tycker jag.

Smrtihara var tidigt frånvarande, men sedan kommit med bra analyser och kommentarer. Verkar trovärdig.

Fain började rundan med att spela konstigt för att sedan inte spela alls. Har skärpt sig på sista tiden och lagt sig i det stora facket av spelare som inte gör så jättemycket.

Vicotnik har skrivit mycket men om lite, tror jag. Överreagerade på Konrads anklagelser (förvisso inte så konstigt, Konrad formulerade sig dåligt) och beter sig uppgivet inför nuvarande drevet.

Maniac öppnade spelet med att gå bärsärk på sin egen trovärdighet. Har därefter inte synts till.

Recca har genom hela spelet drivet bra argumentation. Lite märklig när Konrad tryckte på, men det känns som om det bara var Reccas oerfarenhet som lyste igenom.

Vimes är byns viktigaste spelare, om han är jägare. Recca snappade upp endel ogentligheter i Vimes spel, men personligen tror jag Vimes sitter på information som gör att han spelar försiktigt.

Lu-kaazh är ytterligare en som passerar under radarn, men han har outat en extra-ordinär bit information. Mycket slug demon, eller mer troligt vanlig jägare som försöker spela bra.

Dr. Frankenstein förde statistik men kom även med eget spel tidigt i rundan. Försvann, men jag ser inget särskilt konstigt med det.

Korpa har varit rätt inaktiv, men faktiskt inte onyttig. Istället har vi fått se analyser av outning.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Vicotnik har skrivit mycket men om lite, tror jag. Överreagerade på Konrads anklagelser (förvisso inte så konstigt, Konrad formulerade sig dåligt) och beter sig uppgivet inför nuvarande drevet.
Ja jag är uppgiven inför drevet, då det endast bygger på min reaktion på Konrads inlägg och att jag för ovanlighetens skull reagera med känslor istället för suntförnuft så är det inte så mycket jag kan förklara och jag tänker inte heller ursäkta mig och hur jag reagera. Men anser ni att jag är den mest lämpade kandidaten att rösta ut pga det så är det inte så mycket jag kan göra åt det eller hur?
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Vicotnik said:
Kön: Kvinna.
Beväpning: Hagelgevär.
Info: Minst en kvinna är demon.
Förmåga: Skyddsamulet, kan inte bli påverkad av magiska förmågor.
Hm. Magiska förmågor? Har jägare sådana, eller demoner? Är det förmågor i allmänhet?

Nå, natten fredag-lördag så skrev Vicotnik dethär:

Vicotnik said:
Hur som helst så är jag Kvinna och anledningen till att jag väljer att outa kön före beväpning är att jag tror mer på Vimes information om att vapen och förmågor kan hänga ihop och ifall det nu är så då vill jag inte riskera powerrollerna.
Ställer det faktum att Vicotnik nu berättar att minst en demon är kvinna detta i ett nytt ljus?

Hade jag suttit på informationen Vico nu ger oss hade jag argumenterat för att fler outar kön. Inte för massoutning, men jag hade kritiserat de som outat beväpning utan annan motivering än att majoriteten redan gjort det.

Men det har inte Vico gjort (eller?). Varför inte?

Teorin om att beväpning är binärt (Pistol/Annat) spricker nu när vi har två hagelgevär. Eller ljuger någon?
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Vicotnik said:
Men anser ni att jag är den mest lämpade kandidaten att rösta ut pga det så är det inte så mycket jag kan göra åt det eller hur?
Ett problem är att du blir borta från spelet snart, men du skulle kunna komma med en alternativ kanditat att rösta ut. Din rätt gamla röst ligger kvar på Lu-kaazh. Ska den ligga där? Varför?
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Lu-kaazh said:
Maniac: eftersom han inte bidragit med något har jag tror inte han kommer göra det längre fram i spelet häller.
och som jag ser det så är det bättre att ha kvar vic eftersom han i allafall skriver något, vilket ger oss något att gå på.

Röst: Maniac
Dr. Frankenstein said:
Röst: Maniac
Jag röstar på maniac då hän inte tillför något.
Men men, håller dethär?

Jag tycker vi ska försöka rösta ut demoner (snarare än att satsa på onyttiga spelare). Maniac är en trolig demon, men det slutar ha inte vara nästa runda. Vi kan plocka honom när vi vill. Finns det 3 demoner påverkar det dem väldigt lite om de blir av med Maniac. Vi kommer inte närmare att hitta de andra om Maniac visar sig vara demon, eftersom Maniac bettet sig så extremt konstigt.

Eller?
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Möller said:
Jag tycker vi ska försöka rösta ut demoner (snarare än att satsa på onyttiga spelare). Maniac är en trolig demon, men det slutar ha inte vara nästa runda. Vi kan plocka honom när vi vill. Finns det 3 demoner påverkar det dem väldigt lite om de blir av med Maniac. Vi kommer inte närmare att hitta de andra om Maniac visar sig vara demon, eftersom Maniac bettet sig så extremt konstigt.

Eller?
Bra poäng, men då jag inte vet vem jag tycker mest verkar vara en demon just nu förutom Maniac, så ligger min röst kvar där, för nu.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Möller said:
Din rätt gamla röst ligger kvar på Lu-kaazh. Ska den ligga där? Varför?
Förlåt. Tror nu att din röst ligger på Paxen nu. Frågan kvarstår dock.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Möller said:
Vicotnik said:
Men anser ni att jag är den mest lämpade kandidaten att rösta ut pga det så är det inte så mycket jag kan göra åt det eller hur?
Ett problem är att du blir borta från spelet snart, men du skulle kunna komma med en alternativ kanditat att rösta ut. Din rätt gamla röst ligger kvar på Lu-kaazh. Ska den ligga där? Varför?
Senast jag kollat så ligger min röst på Paxen. Dels för jag inte är nöjd med paxens svar på frågorna som Vimes har konsturerat, vilka var mest en repition av vad andra hade sagt innan fast med egna ord samt att paxen inte verkar ha koll på informationen som outas och säger att majoriteten hade gått ut med beväpning trots att det var 50/50 då han gick ut. Samt att han har förespråkat att vi ska rösta ut de erfarna.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
En rösträkning baserad på den nyaste jag hittade, en gjord av Smrtihara, men uppdaterad.

Paxen 3 Vicotnik unfair Smrtihara
Vicotnik 3 Vimes Möller Fain
Lu-kaazh 2 Korpa Paxen
Smrtihara 2 Recca Konrad Konvalj
Maniac 2 Lu-kaazh Vicotnik

Just nu ser det alltså inte ens ut som om det är Vicotnik som ryker.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Möller said:
Hm. Magiska förmågor? Har jägare sådana, eller demoner? Är det förmågor i allmänhet?
Jag skulle gissa på att demonerna har någon form av magisk förmåga. Vilka är det som har magi/brukar magi i Supernatural? Har nämligen själv nollkoll på settingen.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Möller said:
Hade jag suttit på informationen Vico nu ger oss hade jag argumenterat för att fler outar kön. Inte för massoutning, men jag hade kritiserat de som outat beväpning utan annan motivering än att majoriteten redan gjort det.

Men det har inte Vico gjort (eller?). Varför inte?
Jag har inte velat tagit upp det för att inte demonerna ska dra sig för att outa kön. Det är även en av anledningarn till att jag gick ut med mitt kön istället för beväpning. Sen så har jag varit skeptisk till att vi outar vapen då det enligt Vimes kan ha kopplingar till förmågorna. Sen så har det diskuteras att kön kan ha koppling till varulvarna men det är få som valt att gå ut med sitt kön och därför har jag inte velat gå ut med min info.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Möller said:
Vicotnik said:
Kön: Kvinna.
Beväpning: Hagelgevär.
Info: Minst en kvinna är demon.
Förmåga: Skyddsamulet, kan inte bli påverkad av magiska förmågor.
Hm. Magiska förmågor? Har jägare sådana, eller demoner? Är det förmågor i allmänhet?

Nå, natten fredag-lördag så skrev Vicotnik dethär:

Vicotnik said:
Hur som helst så är jag Kvinna och anledningen till att jag väljer att outa kön före beväpning är att jag tror mer på Vimes information om att vapen och förmågor kan hänga ihop och ifall det nu är så då vill jag inte riskera powerrollerna.
Ställer det faktum att Vicotnik nu berättar att minst en demon är kvinna detta i ett nytt ljus?

Hade jag suttit på informationen Vico nu ger oss hade jag argumenterat för att fler outar kön. Inte för massoutning, men jag hade kritiserat de som outat beväpning utan annan motivering än att majoriteten redan gjort det.

Men det har inte Vico gjort (eller?). Varför inte?
Alltså. Jag har använt mig av logik enbart. När ni börjar prata om "så här betedde sig den eller de personerna i tidigare varulvsspel" så har jag inget att tillföra. Jag följde visserligen förra varulvsspelet, men då var det som åskådare och det är inte samma sak.

Enda anledningen till att jag varit på Vimes så mycket är för att det är så mycket konstigt hela tiden. Dock har han varit väldigt pådrivande och jag tycker att han skriver väldigt mycket bra också. Jag skulle nog inte våga/vilja rösta ut honom i första rundan.

Ni verkar gå mer på magkänsla, och det är väl fine, men på det området har jag inte så himla mycket att tillföra, känner jag.

Dock så kan jag hjälpa till att förklara varför jag tror att det är logiskt om man vill att folk ska outa vad de känner är bäst: För det första så hintar man inte åt att man själv har förmåga eller information som rör det. Sen har det alltid varit underförstått med det här sättet, att man måste motivera varför man outar något, och det i sig ger ju information.

Vidare så tycker jag att vi kan dreva mot någon mer innan 21.00 ikväll, speciellt nu när Vicotnik släppt hela sitt formulär.

F.ö. det ser nästan ut som att han har kopierat och klippt in sitt formulär, men jag antar att han har omformulerat någonting... Eller så är han demon och ljuger ändå. Who knows. Jag känner mig väldigt osäker just nu.

Informationen att minst en demon är kvinna är extremt dålig om det inte finns endast två demoner, tycker iaf jag. Med tre demoner skulle jag förväntat mig att informationen lät: Det finns endast en kvinnlig demon. Men eftersom den är formulerad som den är så tycker jag att det är rimligare om det finns två demoner och en ond jägare.

Magiska förmågor? Det får Paxen kommentera, för han har rollspelet. Jag känner att en demons krafter kan formuleras som antingen demoniska förmågor eller magiska. Är terminologin så himla viktig?

Att bete sig uppgivet är en tell, men skulle Vicotnik falla för den?

Vidare undrar jag om ni tror att jag är i farozonen av att bli uppäten ikväll? Jag antar att om man är byboig så löper man större risk... Men att jag inte outat vissa grejer på mitt formulär gör ju att jag är en mycket mer smaskig förrätt, så jag funderar på att outa något för att stilla demonernas hunger.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Vicotnik said:
Senast jag kollat så ligger min röst på Paxen. Dels för jag inte är nöjd med paxens svar på frågorna som Vimes har konsturerat, vilka var mest en repition av vad andra hade sagt innan fast med egna ord samt att paxen inte verkar ha koll på informationen som outas och säger att majoriteten hade gått ut med beväpning trots att det var 50/50 då han gick ut. Samt att han har förespråkat att vi ska rösta ut de erfarna.
Som sagt, sorry för att jag tog fel på din röst.

Tack för svaret!

Jag resonerar lite frågor till Paxen:
Vicotnik said:
Paxen antingen har jag missat ditt svar på dessa frågor som jag efterfrågade tidigare i så fall ber jag om ursäkt och skulle vilja ha en länk till svaren annars så ber jag dig igen att svara på dem.

1. Hur ser din plan ut för byn ska vinna spelet? Vad bör vi göra?
2. Vad har varit mest anmärkningsvärt under rundan (finns det någon som faktiskt verkar skummare än alla andra?)?
Smrtihara said:
Min magkänsla säger mig att Paxen är skum. Han fortsätter misstänka Maniac. Visst något vi alla gör, men varför inte fokusera på de som faktiskt skriver något? Sedan att han vill misstänkliggöra de med mest erfarenhet, grundat på endast deras erfarenhet är bara konstigt. Kanske inte första dagen. Men sent på lördagen?
Än har jag inte svängt från Vicotnik till Paxen, men den senare har en del att ta i tu med. Rösten hans vilar på Lu-kaazh, och det med en mycket svag motivering. Hoppade på drevet utan att hjälpa det. Byter han till Maniac nu? Överhuvud taget tycker jag Paxen behöver komma ut med lite misstankar, det har jag inte sett från honom på ett tag.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Vicotnik said:
Senast jag kollat så ligger min röst på Paxen. Dels för jag inte är nöjd med paxens svar på frågorna som Vimes har konsturerat, vilka var mest en repition av vad andra hade sagt innan fast med egna ord samt att paxen inte verkar ha koll på informationen som outas och säger att majoriteten hade gått ut med beväpning trots att det var 50/50 då han gick ut. Samt att han har förespråkat att vi ska rösta ut de erfarna.
Varför blev du inte nöjd med svaren?

Att du fortfarande ifrågasätter varför jag outade beväpning får jag väl ta, men om jag ska vara ärlig, det är det som du har varit mest på sen jag outade det och angav majoriteten som förklaring. Om jag vore varulv så tror jag att jag hade varit lite smidigare än så, men, vafan, jag kanske tror för mycket om mig själv.

Jag svarade på dina frågor för ett tag sen, vad anser du om dom?

Och då vi ska rösta ut någon ikväll så tänker jag lägga Min röst: Maniac för att jag i motsats till andra tycker att det är bättre att rösta ut någon vi osäker på just nu än att göra det senare då det finns en större chans att rösta ut en varulv.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
949
Location
Umeå
Vicotnik said:
Möller said:
Hade jag suttit på informationen Vico nu ger oss hade jag argumenterat för att fler outar kön. Inte för massoutning, men jag hade kritiserat de som outat beväpning utan annan motivering än att majoriteten redan gjort det.

Men det har inte Vico gjort (eller?). Varför inte?
Jag har inte velat tagit upp det för att inte demonerna ska dra sig för att outa kön. Det är även en av anledningarn till att jag gick ut med mitt kön istället för beväpning. Sen så har jag varit skeptisk till att vi outar vapen då det enligt Vimes kan ha kopplingar till förmågorna. Sen så har det diskuteras att kön kan ha koppling till varulvarna men det är få som valt att gå ut med sitt kön och därför har jag inte velat gå ut med min info.
Men om du hade tagit upp det tidigare hade det blivit ännu mer intressant kring vilka som ändå hade valt att outa beväpning, info eller att de är man.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Recca said:
Alltså. Jag har använt mig av logik enbart. När ni börjar prata om "så här betedde sig den eller de personerna i tidigare varulvsspel" så har jag inget att tillföra. Jag följde visserligen förra varulvsspelet, men då var det som åskådare och det är inte samma sak.

/.../

Ni verkar gå mer på magkänsla, och det är väl fine, men på det området har jag inte så himla mycket att tillföra, känner jag.
Vi har olika styrkor. Själv är jag dålig på att analysera röstmönster och spelets konstruktion (därmed inte sagt att min magkänsla är bra, men ni fattar)

Recca said:
Dock så kan jag hjälpa till att förklara varför jag tror att det är logiskt om man vill att folk ska outa vad de känner är bäst: För det första så hintar man inte åt att man själv har förmåga eller information som rör det. Sen har det alltid varit underförstått med det här sättet, att man måste motivera varför man outar något, och det i sig ger ju information.
Jag vet inte. Hade Vico varit riktig bybo hade han väl försökt styra in samtalet på kön. Om det hade blivit tydligt att han gjorde det så hade han väl då gått ut med informationen om varför han gjorde det. Då förlorar ju demonerna sin anledning att mörda Vico.

Recca said:
Vidare så tycker jag att vi kan dreva mot någon mer innan 21.00 ikväll, speciellt nu när Vicotnik släppt hela sitt formulär.
Återigen: 20.00.

Recca said:
F.ö. det ser nästan ut som att han har kopierat och klippt in sitt formulär, men jag antar att han har omformulerat någonting... Eller så är han demon och ljuger ändå. Who knows. Jag känner mig väldigt osäker just nu.
Jag reagerade också på att han tycks citera sitt formulär, men jag tror inte att Vico är så dum att han fabricerar ett citerat formulär som demon.

Recca said:
Vidare undrar jag om ni tror att jag är i farozonen av att bli uppäten ikväll? Jag antar att om man är byboig så löper man större risk... Men att jag inte outat vissa grejer på mitt formulär gör ju att jag är en mycket mer smaskig förrätt, så jag funderar på att outa något för att stilla demonernas hunger.
Jag tycker det låter mycket dumt att outa något för att stilla demonerna (fast lyssna inte på mig egentligen, lyssna på Vico, Paxen och Vimes).

Det är bara Vicotnik som outat allt på sitt formulär. Jag kan inte se att du är en saftigare måltavla än någon annan bybo som drivit spelet (t.ex. jag och Vimes)
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Ang magiska förmågor

Jägare kan i viss mån ha magiska förmågor.. Typ.

Det handlar om att dom kan använda magiska föremål. Sen kan dom även ha paranormala förmågor, dvs telepati, telekenisi (stavning?).

Spelmässigt så kan ju vara så att telepati fungerar på det sättet att person A med telepati kan se vem person B riktar sin mot, telekinisi.. Vet jag inte riktigt, kanske byta vapen mot någon?

Jag gissar på att om det finns dom med tele-2 så skyddar nog amuletten mot både dessa förmågor, plus magiska förmågor
 
Top