Nekromanti Supernaturalgate - runda 1

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Oj! Intressant information Recca. Det föder ju mina misstankar mot Vic.

Ang. Maniac. Han tillför noll, det vet vi. Men det finns lite olika scenarion. Antinegn är han varulv och då kommer han fortsätta vara det nästa runda. Eller så är han bybo och en utröstning av honom är en bortkastad utröstning. Varför riskera att slösa bort en utröstning bara för att han i nuläget är dövikt?

Vic säger att han droppar all sin info, för att byborna ska kunna göra rätt beslut i hans frånvaro. Vad skulle en varulv gjort i samma situation?

Vic har sagt att han inte tror på att ljuga om aktivitet, trots att det är uppenbart att varulvar kan utnyttja något sådant. Sedan säger han sig själv vara inaktiv resten av dagen, fram till röstning? Oflyt om han är bybo. Eller en ganska okej strategi för en varulv? Vi är för många som reagerar på Vic för att det bara ska vara varulvarna som utnyttjar några klumpigt formulerade inlägg. Men jag har blivit lurad förr.

Jag har dock Paxen färskt i minnet och ska skriva inlägg som svar till dig. Ge mig ett litet slag bara.

Jag är förövrigt hejdundrande sjuk idag. Dock är jag ensam hemma med dottern, så jag kommer inte kunna vara lika aktiv idag. Jag ska försöka vara med så gott jag kan.

Är det någon som har fler frågor till mig, snälla upprepa dem. Jag har lite feber och en jävla huvudvärk, snälla, underlätta för mig.

Röst: Vicotnik
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Dr. Frankenstein said:
Konrad Konvalj said:
Dr. Frankenstein said:
Såg eldkastare men har svårt att ta det seriöst.
Så du tror jag ljuger om min beväpning?
Jag sa att jag hade svårt att ta det seriöst då det är ett ganska extremt vapen. Jag har ingen anledning att hymla om mina åsikter så om jag hade trott att du ljög så hade jag skrivit det.
Yes, det är ett redigt vapen som slungar ut sig eld! Helt klart extremt, men att det inte tas seriöst tycktes konstigt i mina ögon.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Ok, nu händer det ser jag. Och jag tror allt att jag kan hjälpa till och kasta lite ljus på situationen för oss alla.

Men först, jag har en anledning till att jag inte har sagt så mycket den senaste tiden, men jag kommer mer till den.

Jag outar nu för byns bästa, först hade jag tänkt vänta tills det blev ett större drev mot mig men här kommer det ändå:

Jag och Maniac har en koppling som gör att vi får prata om spelet utanför denna tråden.

Alltså, detta är mig förmåga (och Maniacs likaså), att jag får prata med Maniac och att jag litar fult på Maniac. Detta leder till:

1. Jag räknar Maniac som grön, vi har bytt en del information med varandra och jag har fått bra svar som grönar honom, känns dessutom som att Xyas inte skulle lagt så mycket på någon som att denne kunde prata med flera grupper. Så om ni litar på mig så innebär detta: Om jag är grön är Maniac det också, och vice versa

2. Utöver att jag vet att Maniac är grön så finns det fler som redan från start vettat om detta. Varulvarna. Detta är anledningen till att jag har varit försiktig med att outa detta. I nuläget så är det SKIT LÄTT att motivera en röst på Maniac, och det tror jag också att mins en varulv har gjort. Jag ville med andra ord se vilka som tyckte att vi skulle rösta ut Maniac och vilka som inte ville detta.

3. Maniac är beväpnad med ett hagelgevär. Detta bör medföra att outningen "en med hagelgevär är Demon" blir mycket viktigare, för bra?

4. Jag kan posta bilder tom på våra konversationer som bevis, jag kan GARANTERA att Xyas inte kommer säga till, då jag inte ser hur det bryter mot någon regel (om jag talar sanning alltså). Så alltså, Jag och Maniac måste tillhöra samma sida, jägare.

5. Så fort antingen jag eller Maniac är ute så anser jag att den andra automatiskt borde bli grönad. Detta gör så att Demonerna kommer troligtvis döda den personen omedelbart.

Maniac kommer snart att bekräfta att detta är sant.

Jag ber er alla att tänka efter noggrant, vad skulle jag tjäna på att ljuga om detta?

Jag outar alltså nu för att Maniac har många röster och att jag vill hinna svara på frågor efter outningen men innan rundan är slut.

Jag kommer vara inloggad aktivt till 17 men sedan inget mer innan rundan är slut! Fråga på nu!
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Oh, vad jag har för kön? Jovisst, jag är såklart villig att outa detta, men är det bra för byn?

Jag har hela tiden hållt mig till min åsikt om att vi inte ska outa för mycket nu direkt. Folk outa saker på löpande band nu. Varför? Det om något gynnar ju varulvarna om de vill så split mellan oss.

Likaväl som jag och Vic har komprometterande attribut i ljuset av viss info (som varulvar och hagelbössa) så lär fler ha komprometterande info. Detta tjänar vi på att nysta upp efter hand. Inte i en stor härva.

Håller ni inte med mig så argumentera gärna för det.
 

Smrtihara

Warrior
Joined
16 Feb 2010
Messages
384
Eh.. Fan. Posta screens om du får för xyas. Jag grönar ingen på grund av att de råkar dela en förmåga med varulvarna.

Det kan kanske passa med settingen dock.
 

Gamgolfi

Veteran
Joined
5 Jun 2011
Messages
142
Location
Borås
unfair said:
Maniac kommer snart att bekräfta att detta är sant.
Detta som unfair har skrivit stämmer mycket bra, vi har haft kontakt utanför forumet bland annat via meddelanden.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,649
Location
Huddinge
unfair said:
Ok, nu händer det ser jag. Och jag tror allt att jag kan hjälpa till och kasta lite ljus på situationen för oss alla.

Men först, jag har en anledning till att jag inte har sagt så mycket den senaste tiden, men jag kommer mer till den.

Jag outar nu för byns bästa, först hade jag tänkt vänta tills det blev ett större drev mot mig men här kommer det ändå:

Jag och Maniac har en koppling som gör att vi får prata om spelet utanför denna tråden.

Alltså, detta är mig förmåga (och Maniacs likaså), att jag får prata med Maniac och att jag litar fult på Maniac. Detta leder till:

1. Jag räknar Maniac som grön, vi har bytt en del information med varandra och jag har fått bra svar som grönar honom, känns dessutom som att Xyas inte skulle lagt så mycket på någon som att denne kunde prata med flera grupper. Så om ni litar på mig så innebär detta: Om jag är grön är Maniac det också, och vice versa

2. Utöver att jag vet att Maniac är grön så finns det fler som redan från start vettat om detta. Varulvarna. Detta är anledningen till att jag har varit försiktig med att outa detta. I nuläget så är det SKIT LÄTT att motivera en röst på Maniac, och det tror jag också att mins en varulv har gjort. Jag ville med andra ord se vilka som tyckte att vi skulle rösta ut Maniac och vilka som inte ville detta.

3. Maniac är beväpnad med ett hagelgevär. Detta bör medföra att outningen "en med hagelgevär är Demon" blir mycket viktigare, för bra?

4. Jag kan posta bilder tom på våra konversationer som bevis, jag kan GARANTERA att Xyas inte kommer säga till, då jag inte ser hur det bryter mot någon regel (om jag talar sanning alltså). Så alltså, Jag och Maniac måste tillhöra samma sida, jägare.

5. Så fort antingen jag eller Maniac är ute så anser jag att den andra automatiskt borde bli grönad. Detta gör så att Demonerna kommer troligtvis döda den personen omedelbart.

Maniac kommer snart att bekräfta att detta är sant.

Jag ber er alla att tänka efter noggrant, vad skulle jag tjäna på att ljuga om detta?

Jag outar alltså nu för att Maniac har många röster och att jag vill hinna svara på frågor efter outningen men innan rundan är slut.

Jag kommer vara inloggad aktivt till 17 men sedan inget mer innan rundan är slut! Fråga på nu!
Du inser att det enda sättet för oss att bekräfta det här skulle vara ett en av er åker ut.

jag tycker nämligen att det här låter som en jävligt kaxig varulvs lögn.
 

Gamgolfi

Veteran
Joined
5 Jun 2011
Messages
142
Location
Borås
Maniac said:
unfair said:
Maniac kommer snart att bekräfta att detta är sant.
Detta som unfair har skrivit stämmer mycket bra, vi har haft kontakt utanför forumet bland annat via meddelanden.
Även jag är beredd att gå ut med screenshots av vår konversation om vi får för Xyas. Glömde skriva det.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Smrtihara said:
Oh, vad jag har för kön? Jovisst, jag är såklart villig att outa detta, men är det bra för byn?

Jag har hela tiden hållt mig till min åsikt om att vi inte ska outa för mycket nu direkt. Folk outa saker på löpande band nu. Varför? Det om något gynnar ju varulvarna om de vill så split mellan oss.

Likaväl som jag och Vic har komprometterande attribut i ljuset av viss info (som varulvar och hagelbössa) så lär fler ha komprometterande info. Detta tjänar vi på att nysta upp efter hand. Inte i en stor härva.

Håller ni inte med mig så argumentera gärna för det.
Jag vill också dra i bromsen en aning känner jag. Det formligen kastas ut information till höger och vänster, och det gynnar ulvarna.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Smrtihara said:
Sedan säger han sig själv vara inaktiv resten av dagen, fram till röstning?
Det har jag inte sagt, jag har sagt att jag inte kommer kunna vara med i slutet av rundan då jag är och tränar då. Är ifrån träningen vid 20, då rundan tar slut. Jag kommer kunna vara aktiv fram tills jag går från jobbet runt 16:30-17:00 beror lite på när jag blir klar med saker. Så jag missar ca 3½ timme av rundan.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Om du läser mina inlägg från början till slut har jag velat pin-pointa beväpning hela vägen. Varför misstänker jag Vimes; alternativ 3, att jag trodde att han "anade" sig till att beväpning är kopplat till förmåga. Min tolkning på det var att han ville invagga ulvarna i falsk säkerhet grundad på att beväpning endast härleder till huruvida någon är demon eller ej i tredje ledet. Dvs. Om varulvarna tror att det enda sättet att plocka dem är genom att de 1. avslöjar beväpning och 2. avslöjar förmåga, så är det safe för dem att outa beväpning.

Därför hakade jag på hans tolkning till en början. Sen när diskussionen mer började handla om att byborna borde mörka sin beväpning, något jag inte fattade att det kunde leda till, så blev jag med ens kritisk mot Vimes. Det blev jag av en enda anledning: Min information är bara bra om beväpning 1. är känd och 2. kan sias.

Men Vimes väg gick mot att mörka beväpning. Det var en scum-tell för mig och jag började nysta i hans uttalanden och hittade en hel del som rörde den information som han hade släppt.

Sen verkade det som att ingen hade samma misstankar som mig. Det var många som försvarade Vimes genom att han var "drivande", något jag har varit lika mycket som honom. Min outning gjorde jag väl medveten om att det kunde ställa mig i dålig dager, men hade du verkligen väntat dig en annorlunda outning efter alla hints jag droppat.

Vidare inser jag också att detta ställer Vicotnik i en dålig dager, men du lägger upp det som att min outning inte kan vara rätt i det här inlägget du gör: Du säger att om detta leder till att Vicotnik åker och han är bybo så är det dåligt för oss och om han är varulv så har jag grönat mig själv. Det är ju ett befängt resonemang där jag åker i runda 2 hur jag än gör. Från ditt sätt att se på det är ju jag en ulv, hur och när jag än väljer att droppa min information.

Om jag ska vara ärlig tror jag ungefär lika lite/mycket på Vicotnik och Smrtihara.

Era aggressioner mot Vicotnik grundar sig på att han har angett att han inte kunde plocka bort en röst från Fain eller hur det nu var, för att han inte var vid datorn, vilket mer ser ut som att han mindes fel (som jag tolkar det). För det är ju helt meningslöst att ljuga om, eller? Sen blir han sur, sure... Jag tycker det är onödigt att bli sur över en liten petitess, men herregud. Han får tre röster på sig för att han minns fel.

Som jag ser det kan det finnas tre-fyra personer till med hagelgevär. Vi vet ju inte det än. Det kan vara den andra stora gruppen vapen.

Om du tittar på mina senaste inlägg så frågar jag också Smrt vad hon tror om att Fain angett gevär istället för till exempel jaktgevär, som skulle följa samma "system" som beväpningen hagelgevär. Jag är hela tiden inställd på att forska i det här med beväpning, är inte det en tell på att min information handlar om beväpning, och alltid har gjort det?

Med allt det här sagt så vill jag även nämna att anledningen till att jag går ut med min information är för att jag är paranoid och jag misstänker att ulvarna skulle vilja plocka mig. Den info jag gått ut med känns så väldigt värdefull och jag vill inte råka bli uppäten och tappa möjlighet att gå ut med den. Sen hoppas jag också förstås att ulvarna inte äter upp mig nu när jag droppat den här infon (och det är för att jag är lite ego och inte vill åka första rundan i mitt första varulvsspel).

Angående hur relevant min info är just nu? Jag vet inte... Vimes har redan hintat åt att han tror att jag har information om vapen. Om en demon har kommit ut med vapen efter det att våra fiender klurat ut att jag har info om vapen, så måste den infon nästan vara lögn.

Det kan också hända att hagelgevär är den andra stora gruppen vapen, och då är min information inte så mycket att ha heller...

Som avslutning: I nuläget kan jag inte tänka mig att min information ger så himla mycket faktiskt. 1. det finns flera som inte outat beväpning. 2. det finns två personer som outat beväpning och om nån av dem är ulv så borde de ljuga om beväpningen.

Däremot: Om någon sitter på en siarförmåga och kan kolla upp beväpning så har min information gett något i det långa loppet. Och i det ljuset var det väldigt bra av mig att dels driva på en outning av beväpning och dels avslöja min kraft i första rundan, så att siaren kan använda infon för att kolla beväpning.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Smrtihara said:
Vad skulle en varulv gjort i samma situation?
Försökt skapa caos för att förvirra våra sista timmar samt skapa mega förvirring om han/hon som ulv kom undan. Vet inte om det där klassas som förvirrande nog, eller vad tycker du?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Check.

Skit i mig Recca.

Jag är som dig. Rätt paranoid, och behövde få ur mig det hela. Din information har öppnat för en massa saker, och det som inträffat efter det har öppnat för en massa andra saker.

Var jag förvirrad innan så är det rakt av inte lättare att avgöra vem som är ulv nu.

Din argument håller bra som f. och jag skall försöka göra lite nya analyser om saker och ting så snart jag hinner.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Smrtihara said:
Eh.. Fan. Posta screens om du får för xyas. Jag grönar ingen på grund av att de råkar dela en förmåga med varulvarna.

Det kan kanske passa med settingen dock.
Jag sa att vi hade en koppling, det är inget magiskt eller så att vi delar det med varulvarna.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Lu-kaazh said:
Du inser att det enda sättet för oss att bekräfta det här skulle vara ett en av er åker ut.
Ja. Men om jag skrev det efter att en av oss åkt ut vore det rent av värdelöst.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
unfair said:
Jag och Maniac har en koppling som gör att vi får prata om spelet utanför denna tråden.
Vad har ni pratat om?

Har ni något som kan hjälpa oss andra bybor att fatta rätt beslut?

Har ni kommit fram till något som ni inte kunde ha tagit upp här i tråden?
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Kniv Möller Dr. Frankenstein
Pistol unfair Paxen Vimes Korpa Recca
Gevär Fain
Eldkastare Konrad Konvalj
Hagelgevär Smrtihara Vicotnik Maniac


Man Dr. Frankenstein Maniac Paxen
Kvinna Vicotnik

Övrigt
Det finns en shapeshifter – unfair
Mer än två varulvar – Vimes
Vapen och förmågor kan hänga ihop - Vimes
Ingen med pistol har samma förmåga som jag – unfair
Minst en kvinna är demon – Vicotnik
Jag kan inte bli påverkad av magiska förmågor – Vicotnik
En demon är beväpnad med ett hagelgevär – Recca
Maniac och unfair kan prata med varandra utanför tråden – unfair
unfair outade Maniacs beväpning
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Konrad Konvalj said:
Vad har ni pratat om?

Har ni något som kan hjälpa oss andra bybor att fatta rätt beslut?

Har ni kommit fram till något som ni inte kunde ha tagit upp här i tråden?
Jag fyller i med:
Varför har Maniac betett sig som en galning?
Varför har Maniac varit frånvarande?
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Konrad Konvalj said:
Smrtihara said:
Oh, vad jag har för kön? Jovisst, jag är såklart villig att outa detta, men är det bra för byn?

Jag har hela tiden hållt mig till min åsikt om att vi inte ska outa för mycket nu direkt. Folk outa saker på löpande band nu. Varför? Det om något gynnar ju varulvarna om de vill så split mellan oss.

Likaväl som jag och Vic har komprometterande attribut i ljuset av viss info (som varulvar och hagelbössa) så lär fler ha komprometterande info. Detta tjänar vi på att nysta upp efter hand. Inte i en stor härva.

Håller ni inte med mig så argumentera gärna för det.
Jag vill också dra i bromsen en aning känner jag. Det formligen kastas ut information till höger och vänster, och det gynnar ulvarna.
Jag skulle vilja säga emot här.

Information gynnar oss om vi kan tolka den rätt. Utan mycket information så vinner vi aldrig.

Det farliga är ifall varulvarna kan se mönster i informationen som de sedan kan utnytja med lögner om sina förmågor osv. Därför behöver vi mer en bara kön och beväpning, vi behöver motiveringar.
 
Top