Nekromanti Supernaturalgate - runda 1

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Lu-kaazh said:
Jag skulle helst välja av avslöja min information istället för kön/vapen.
Det vill jag göra eftersom informationen jag sitter på känns väldigt viktig för byn, och att jag inte ser någon poäng med att hålla den inne, snarare tvärtom att det skulle vara dumt att hålla det för mig själv i fall jag skulle bli natt dödad.

min info säger att det finns minst en jägare som sålt sin själ till demonerna.
jag tycker det här känns viktigt eftersom jag tror det betyder att det finns minst en jägare som är skurk.
vilket leder till nästa fråga, kommer vi få veta att han var ond om vi röstar ut den?
Du har hintat om att du har något av vikt hela tiden, och nu har du släppt på din information.

Visst kan det var ett blåljug, men jag tror på dig. Mina misstankar mot dig har inte varit så speciellt starka trots att du inte varit så aktiv. Du har en teori, och den teorin är jag också inne på. Någon av de 5 (Vicotnik, Dr. Frankenstein, Möller, Konrad Konvalj och Recca) som röstade på Fain är en ulv.

Min tanke var att hoppa på drevet gentemot dig, men nu är det dags att gå vidare mot den siste i gruppen.

Röst: Smrt.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Jag ville bara säga att vi nu är uppe i 500+ inlägg, vilket är riktigt bra för första rundan i mitt tycke. Nu tar vi dom jävlarna!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Nu skall vi se här:

Dr. Frankenstein said:
Right om jag har hängt med i svängarna så borde det se ut något sånt här just nu.

Konrand Konvalj: 0 (Unfair)
Möller: 2 (Paxen, Konrad Konvalj, Vicotnik, Vimes)
unfair: 1 (Möller, Paxen, Dr.Frankenstien)
Vimes: 2 (Vicotnik, Dr. Frankenstein, Paxen)
Dr. Frankenstein: 3 (Konrad Konvalj, Unfair, Korpa)
Korpa: 0 (Paxen)

Kniv: 1 (Möller)
Pistol: 1 (Unfair)

Man: 2 (Dr. Frankenstein, Maniac)
Kvinna:

Övrigt: Det finns en "Shapeshifter" - Unfair

Dr.F proppar ut ännu en uppdatering, men Fain finns inte med någonstans.


Och avslutningsvis röstar FainVimes istället för Dr.F.

Fain said:
Som jag sa tidigare så har min hjärna inte fått syre ordentligt idag och jag kan inte tänka rakt. Ska försöka läsa igenom allt imorgon igen och lämna en bättre kommentar, men ska på kräftskiva på kvällen så vet inte hur det kommer gå.

Röst: Vimes
Verkar spelar lite FÖR aggressivt mot Paxen för att jag ska kunna ta det lugnt.
I min sjuka värld ser jag en massa samband här, och jag vill försöka få ut det till alla andra. Hjälp mig se klart!

Jag ser att Dr.F och Fain pratar förbi varandra så att säga. Varför röstar man på Dr.F när det står i inlägget ovan: Jag är man?

Varför reflekteras det inte över att Fain röstar på Dr.F, utan det förklaras för honom att det är vanligt att röster skiftar så här i första rundan.

Varför går inte någon in och påpekar att det vore bättre att flytta rösten till någon annan så att drevandet kan fortgå?

Varför missar Dr.F att föra in Fains röster?

Statistiken Dr.F fört från start har då jag litat på, men nu när jag ser det här sambandet undrar jag lite om dom glömmer sig lite i sin hets att publicera statistiken.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Fain said:
Jag ville bara säga att vi nu är uppe i 500+ inlägg, vilket är riktigt bra för första rundan i mitt tycke. Nu tar vi dom jävlarna!
Är du en av jävlarna?

Fain said:
Därför kommer jag den här gången skriva så försiktigt som möjligt och tänka på det jag skriver. Jag ska även följa min magkänsla då den var Konrad på spåret förra gången, men jag gick mot Vimes. Jag ska även försöka att bilda mig en egen uppfattning och inte bara "hoppa på tåget".

Sist men inte minst ska jag lägga upp en röst, för att hoppa på drevet (Ja, jag inser att jag precis bröt mot min sista regel, men min hjärna vill inte tänka riktigt)

RÖST: DR Frankenstein
Anledning, har ändrat sin röst fram och tillbaka.
Det här skriver du när du väl när du kommit hem från skolan? Då du satt dig in i vad som skett. Hur kan man då missa att Dr.F outat sig i inlägget ovan, och hoppa på ett tåg som har stannat vid slutdestinationen.

Du måste ju ha tänkt igenom det här inlägget eftersom du inte vill att det skall bli som förra gången. Jag ser inte att du tänkt igenom vad du skriver.

Några inlägg senare i deklarerar: "På söndag skall jag läsa igenom allt NOGGRANT och bilda mig en uppfattning"

Du säger också att du arbetar bättre under stress.

Så, vad är din uppfattning?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,621
Location
Huddinge
okej vi borde hinna med fler drev den här rundan så jag hoppas på den enda som inte släppt något än

Röst:Smirt
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Jag var riktigt klantig och missade Dr Frankenstein's outning. Jag hade bara kollat på rösterna och såg att det var ett drev, så jag ville sätta extra press på Dr, vilket bara blev fel. I fortsättningen gäller det för mig att läsa igenom innan jag skriver något.

Du är inte den enda som tycker det är konstigt att det mesta jag har skrivit bara ha setts i förbigående, nu när du drog upp det med att jag hade missat att Dr Frankensteins outning så undrar jag med varför han inte högg mot mig om det. Eller att någon annan gjorde det för den delen.

Tyvärr så är det för många inlägg för att jag ska kunna bilda mig en uppfattning om allt, men tro mig, jag har försökt mer än en gång.

Min uppfattning om spelet en så länge är nog:
Vi har skött oss jävligt bra om man kollar på antalet inlägg. Vi har fått ut något ur i princip alla, allt från vapen till kön och information. Dock så har några skrivit inlägg utan att ge så mycket mer än smulor (Jag tycker att jag själv har gjort det tyvärr, men även Vicotnik hamnar på denna lista). Lu-kaazh har varit nästan lika tyst som jag, men gav oss ändå information.

Maniac verkar de flesta bara hoppa över i dagsläget, och jag förstår varför, jag kan absolut inte sätta något finger på var han är.

Som det är nu så ser jag dig Konrad och Vimes som minst varulvsaktiga. Jag går på min magkänsla här, något jag skulle gjort även tidigare.

Jag ser gärna att det drevas mot mig, då jag som tidigare sagt ofta kan jobba bättre under stress. Jag vet även att jag är en av de mest misstänkta i dagsläget, något jag gärna vill ändra på.

Jag skulle dock fortfarande vilja få Smrithara att outa något, men jag är beredd på att svara på frågor.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Trevliga saker har hänt medan jag varit i svampsaken.

Vimes har svarat bra på Reccas hyfsat välgrundade anklagelser. Visst är Vimes erfaren, men det känns som om det ligger ärlighet i det han säger.

Lu-kaazh har kommit med rätt intressant information. Den är så speciell och oförutsägbar att jag är benägen att tro på honom ett tag, trots att han inte bidragit med så mycket i övrigt.

Drevet mot Konrad Konvalj har ebbat ut. Känns som Vimes, inte för första gången, låg bakom det. Men så konstigt är det inte, Konrad har reagerat bra på pressen. Dessutom har Konrad kommit med en analys av inlägg och röstning, något vi inte sett tidigare i spelet av någon. Jag måste erkänna att jag dock inte är van alls att se de mönster som kanske gömmer sig i röstandet, så jag skulle gärna se att t.ex. Vimes och Vicotnik kommenterar det.

Och nu återstår Smrtihara. Känns nästan som ett snälldrev vi håller på med mot henne. »Outa, så är vi klara med dig.« Inte helt bra. Nåja, jag får försöka dra mitt strå till stacken.
Röst: Smrtihara
Det är ett pågående drev. Jag nöjer mig dock inte med en outning. Jag vill ha något mer. En rejäl motivering skulle sitta fint. En kommentar på vad som är farligast för byn att outa; kön eller beväpning. Och så ett förslag på vem vi ska dreva efter henne själv.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Fain said:
Som det är nu så ser jag /.../ Konrad och Vimes som minst varulvsaktiga. Jag går på min magkänsla här, något jag skulle gjort även tidigare.
Ahhhh! Nu ringer det i mina klockor! Har vi våra tre demoner/onda jägare här!?

Vimes har Recca varit hård på att misstänka, medan jag gick åt Konrad ett tag. Fain är den enda kvar som vad jag minns någon har gått hårt mot (utöver Maniac, men det är ett lost case).

Detta uttalade från Fain är skitdum om han är demon, men jag är tyvärr benägen att tro att han ändå skulle göra det.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Möller, du är välkommen med dina misstankar, men det är hur jag ser det i nuläget. (notera att detta är i princip bara efter de senaste trådarna, för det har jag knappt gått på något).

Jag är som sagt villig att låta drevet gå mot mig sen, ifall folk tycker att det behövs. Jag bevisar mer än gärna att jag är bybo.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
En tanke om det vi "vet". Om vi nu säger att både Vimes' "aning" och Lukas information stämmer. En ond jägare som eventuellt samarbetar med demonerna, samt förmågor=beväpning.

Det innebär att om den onda jägaren kan chatta med ulvarna och om den onda jägaren har en förmåga som överensstämmer med Vimes "aning" så vet redan ulvarna vilka förmågor alla som har outat vapen har.

Eller de borde iaf veta vilka passiva/aktiva förmågor alla har så fall för alla med pistol kan inte ha samma förmågor; iaf om vi litar på Unfairs information om att ingen kan ha samma kraft som den han har.

I det läget är det nog rätt dumt att gå vidare med att avslöja beväpning. Men det förutsatt att allt ovan är korrekt, vill säga. Jag är inte alls övertygad om Vimes oskuld i det här. Jag tycker inte att han har gett jättebra svar, men jag tycker att de svar han gett på min senaste anklagelse inte luktar ulv.

Vi har också fler att dreva mot och klämma, för att skapa en bättre bild, så för närvarande tänker jag inte dreva mer mot Vimes.

Jag vill också ha uttömmande svar från Smrtihara nu.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Konrad Konvalj said:
Vicotnik said:
Lu-kaazh said:
Okej om min teori om Fain som syndabock så letar vi efter någon som började rösta på honom tidigt och lämnade sent.

I vilken ordning rösten lades på fain:
Vicotnik,
Dr. Frankenstein,
Möller,
Konrad Konvalj,
Recca

i vilken omvänd ordning man bytte röst:
vicotnik
Konrad Konvalj,
Recca
möller
Frankenstein

så enligt min teori som bör det vara någon som ligger högt på listerna vilket endast pekar på Vicotnik.
Anledningen till att jag flyttade min röst så sent från Fain efter alla andra hoppat av drevet var för att jag inte hade tillgång till en dator efter det att jag lämnade jobbet vid va 16:30 och var inte hemma förens runt 22-23 på kvällen.
Vicotnik said:
Jag har faktiskt inga tankar nu, och kommer tills vidare dra tillbaks min röst.
Jag kommer lägga ner min röst på Vimes, hitta detta precis. Att inte ha några tankar efter ca 160 poster får mina varningsklockor att ringa.

Röst: Fain
08:58

Vicotnik said:
Maniac jag vill höra mer resonemang från dig, vad tror du till exempel om kön/beväpning, har du någon åsik om varför man ska outa det ena eller det andra?

Du får min röst, då drevet mot Fain verkar ha kommit av sig på grund av att Fain inte verkar vara närvarande.

Röst: Maniac
12.30

Vicotnik said:
Jag kanske ska notera att jag kommer troligtvis vara frånvarande efter 16:30 och fram till någon gång i kväll och under morgon dagen kommer jag vara aktiv fram till ca 11:00 då jag ska spela rollspel med Möller, Lu-kaazh och krank. Sen så kommer jag vara aktiv på kvällen/natten igen.
01.21

Efter detta lägger du din röst på Paxen, och där ligger den kvar än om jag inte helt förvirrat mig bland alla porster.

Du drar upp Fain vid något tillfälle under gårdagen, men sen brakar det iväg gentemot Paxen igen.

3 och en halv timme tog det för dig att flytta din röst.
Nu förstår jag inte alls vad du "anklagar" mig för. Är det för att min röst ligger kvar på Paxen? Att jag inte byter min röst till räckligt fort. Kan du förtydliga ditt inlägg för mig.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Konrad Konvalj said:
Vicotnik said:
Anledningen till att jag flyttade min röst så sent från Fain efter alla andra hoppat av drevet var för att jag inte hade tillgång till en dator efter det att jag lämnade jobbet vid va 16:30 och var inte hemma förens runt 22-23 på kvällen.
Alltså först flyttade Möller sin röst efter mitt uppmanande.
Kort efter det:
Dr.F
Recca
K.K
Och därefter du själv.

Sen går du ut med att du inte kommer att ha någon dator förens senare på kvällen.
Inte för jag är överdrivet förtjust att blanda in mitt privatliv i varulvsspel, i detta fall så åkte jag från mitt normala jobb till ett extra jobb för att jobba extra. Utöver att jag jobbar extra då och då så tränar jag även regelbundet 3-4 gånger i veckan efter jobbet. Vilket med restid innebär att jag sällan är hemma före 20:00, måndagar, onsdagar, torsdagar (då är jag hemma runt 22:30) samt söndagar då jag antingen är iväg och spelar golf eller tränar. Så min tid jag kan vara aktiv på forumet är oftast efter jag kommit hem eller då jag är på mitt ordenariejobb. Så förlåt ifall jag gör saker utan för forumet.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Recca said:
*Minst* en jägare som har sålt sin själ till demonerna kan ju innebära att det är fler än en, kom jag precis på.

Vore intressant om det är två edsbrytare och en mäktig demon. Kanske den som xyas skrev om som startade själva ritualen?

Scary...
Det låter lite som en variant av hur variant på varulvarna brukar fungera. Det finns en variant som kallas "sektledare" som fungerar så att han är ensam varulv från start men varje runda så värver han en medlem till sin flock istället för att slå ut spelaren men har det vanliga vinst vilkoret att de vinner då de är lika eller fler än byborna.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Konrad Konvalj said:
Vimes said:
Konrad Konvalj said:
När jag kollar på antal inlägg är det Vicotnik jag fastnar mest på, och strax där bakom Dr.F.
Med tanke på hur många inlägg Vico har skrivit så har han gjort ganska lite avtryck upplever jag det som. Det vore intressant att titta på vad han egentligen spenderat sina 50 inlägg på, för jag kan inte svara på det på rak arm...
Jag har tidigare under morgonen lagt ut lite små stänkare mot Vicotnik, och även studerat dennes inlägg rätt hårt.

Precis som du skriver Vimes så går det inte riktigt att sätta fingret på vad han egentligen åstadkommit.

Vic. är erfaren, och har i ett tidigt skede gått ut med:

Vicotnik said:
Sen kan jag nämna att jag kommer föra ett ordentligt excel dokument över hur/vem och vilken ordning som vi lägger röster. Kommer att lägga ut dem lite då och då i tråden så ni kan se mina anteckningar.
Då känns det jäfligt sloppy av Vic. att:

Vicotnik said:
Anledningen till att jag flyttade min röst så sent från Fain efter alla andra hoppat av drevet var för att jag inte hade tillgång till en dator efter det att jag lämnade jobbet vid va 16:30 och var inte hemma förens runt 22-23 på kvällen.
Så sent är det ju inte? 3,5 timmar är ingen lång tid under ett varulvsspel. Och inlägget om att datorn inte fanns till hands kom dessutom efter röstflytten till från Fain till Maniac.

Jag kan vara allt för konspiratorisk och insnöad i detta så hjälp mig att förstå.
Egentligen borde jag inte skriva i tråden just nu för jag är så pass irriterad just nu över att mer eller mindre bli kallad lögnare pga att man har ett liv på sidan om forumet och datorn.

Jag ska läsa igenom tråden ta en stund och lugna ner mig men jag bifogar i alla fall mitt excel dokument om nu någon bryr sig.
 

Attachments

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,403
Jag fattar inte riktigt varför vi ska behöva oroa oss så mycket över om onda jägare, demoner (minst två), sektledare, überdemoner, fan och hans moster etc.

Vi ska sniffa upp scum, vi ska rösta ut den som vi tror är mest sannolik att vara varulv varje runda (oavsett om denne varulv är demon eller ond jägare). Alright? Det finns två lag: goda laget (vi, byn) och elaka laget (dom, varulvarna). Allt annat är irrelevant.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,403
Alltså, jag tycker kanske inte att K.K. kommer med så fantastiska anklagelser mot dig, Vico. Men du reagerar fan jävligt märkligt.

Vicotnik said:
Egentligen borde jag inte skriva i tråden just nu för jag är så pass irriterad just nu över att mer eller mindre bli kallad lögnare pga att man har ett liv på sidan om forumet och datorn.
Med en så rutinerad spelare som du köper jag inte ett skit att du blir irriterad för det här (jag fattar inte ens vad du blir arg över...) på riktigt.

Det här är skådespel.

Röst: Vicotnik
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vimes said:
Jag fattar inte riktigt varför vi ska behöva oroa oss så mycket över om onda jägare, demoner (minst två), sektledare, überdemoner, fan och hans moster etc.
Varför tror du att det måste vara minst två varulvar?
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Recca said:
Vimes said:
Jag fattar inte riktigt varför vi ska behöva oroa oss så mycket över om onda jägare, demoner (minst två), sektledare, überdemoner, fan och hans moster etc.
Varför tror du att det måste vara minst två varulvar?
Alltså, här håller jag med Vimes, det känns onödigt att spekulera i vad de onda kommer göra, vi vill ha bort dem oavsett.

Varför tror du att det är viktigt?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,403
Recca said:
Varför tror du att det måste vara minst två varulvar?
Um. Alltså, jag kan verkligen inte tänka mig att det är bara en ensam varulv p 12 bybor... Det vore jättekonstigt, dessutom talar den information jag fått från SL för att det finns minst två demoner.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vicotnik said:
Konrad Konvalj said:
Vicotnik said:
Anledningen till att jag flyttade min röst så sent från Fain efter alla andra hoppat av drevet var för att jag inte hade tillgång till en dator efter det att jag lämnade jobbet vid va 16:30 och var inte hemma förens runt 22-23 på kvällen.
Alltså först flyttade Möller sin röst efter mitt uppmanande.
Kort efter det:
Dr.F
Recca
K.K
Och därefter du själv.

Sen går du ut med att du inte kommer att ha någon dator förens senare på kvällen.
Inte för jag är överdrivet förtjust att blanda in mitt privatliv i varulvsspel, i detta fall så åkte jag från mitt normala jobb till ett extra jobb för att jobba extra. Utöver att jag jobbar extra då och då så tränar jag även regelbundet 3-4 gånger i veckan efter jobbet. Vilket med restid innebär att jag sällan är hemma före 20:00, måndagar, onsdagar, torsdagar (då är jag hemma runt 22:30) samt söndagar då jag antingen är iväg och spelar golf eller tränar. Så min tid jag kan vara aktiv på forumet är oftast efter jag kommit hem eller då jag är på mitt ordenariejobb. Så förlåt ifall jag gör saker utan för forumet.
Jag har inte blandat in ditt privatliv i det hela. Dock så kanske jag inte är tydlig nog, och du missförtstår mig. Eller så vill du inte förstå mig. Hur som tycker jag du reagerar väldigt udda.

Jag känner själv att jag har svårt att forumlera mig ibland, men det beror på att jag inte är tillräckligt erfaren. Nu skall jag försöka förklara vart jag ville komma.

Det jag såg i detta var:

Du uppger att anledningen till att du flyttade din röst så sent från Fain var på grund av att du inte har tillgång till en dator efter det att du lämnat jobbet vid 16.30.

Där reagerade jag. Du flyttade din röst från Fain efter 3.5 timmar och det tycker inte jag är så väldigt lång tid, och efter det inlägget skriver du att:

Vicotnik said:
Jag kanske ska notera att jag kommer troligtvis vara frånvarande efter 16:30 och fram till någon gång i kväll och under morgon dagen kommer jag vara aktiv fram till ca 11:00 då jag ska spela rollspel med Möller, Lu-kaazh och krank. Sen så kommer jag vara aktiv på kvällen/natten igen.
Det är ju det här som stör mig mest för här skriver du verkligen att du kommer att vara frånvarande efter 16.30, men innan det har allt redan skett. Du har flyttat din röst till Maniac, och nu i ett senare skede så snackar du om att flytten av rösten från Fain tog tid på grund av dåliga förbindelser med en dator.

Du är sedan supertydlig med att du drar från jobbet:

Vicotnik said:
Nu kommer jag strax gå från jobbet. Vet inte rikigt hur min kväll ser ut just nu, det är ungefär 50/50 att jag kommer vara aktiv under kvällen. Annars så kommer jag vara aktiv en stund i natt (innan jag går och lägger mig) samt i morgon innan jag får besök.
Jag vet inte om jag kan klargöra det jag vill få fram på annat vis. Men den reaktion du ger tycker jag luktar fisk lång väg.
 
Top