Nekromanti Supernaturalgate - runda 1

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Antal inlägg

Dr. Frankenstein 61
Vicotnik 60
Vimes 57
Möller 50
Paxen 50
Recca 49
Konrad Konvalj 44 (med detta räknat)
Unfair 38
Maniac 17
Smrtihara 15
Fain 14
Lu-kaazh 13
Korpa 11

Säger ju egentligen inte så mycket, men visst går det att reflektera över saker och ting.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Jag måste säga att denna rundan har varit väldigt aktiv. Sånt är alltid roligt, men jobbigt om man ska läsa igenom allt igen och hänga med.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Konrad Konvalj said:
Antal inlägg

Dr. Frankenstein 61
Vicotnik 60
Vimes 57
Möller 50
Paxen 50
Recca 49
Konrad Konvalj 44 (med detta räknat)
Unfair 38
Maniac 17
Smrtihara 15
Fain 14
Lu-kaazh 13
Korpa 11

Säger ju egentligen inte så mycket, men visst går det att reflektera över saker och ting.
Kan du inte dra en word-count också på nåt vis?

Det kanske skulle ge en något annorlunda bild. T.ex. hamnar nog Maniac i botten då.

Angående giftbägarresonemanget så kan jag inte säga att jag känns vid detta. Jag tycker helt enkelt att det är ett lite för praktiskt sätt att skaka ifrån sig min teori. Det resonemang jag fört grundar sig helt på Vimes uttryck: "om jag vore ulv skulle jag inte..." - "om jag vore bybo skulle jag inte..."

Det är möjligt att jag har dragit för höga växlar i paranoian och så har jag kommit på en lite för komplicerad strategi. Men däremot är det ju inte ovanligt att ulvarna spelar ett högt spel, som när de offrade xyas i förra varulvsgatet. Jag kan rentav tänka mig att ett högt spel är lite eftersträvansvärt om man är ulv och har spelat många varulvsspel.

Med det sagt så vill jag nu dreva mot någon annan. Röst: Lu-kaazh

För att du borde outa något.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,390
Fain said:
Jag måste säga att denna rundan har varit väldigt aktiv. Sånt är alltid roligt, men jobbigt om man ska läsa igenom allt igen och hänga med.
Helt klart. Men det är ok att skumläsa och fråga om man undrar över något.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Recca said:
Kan du inte dra en word-count också på nåt vis?

Det kanske skulle ge en något annorlunda bild. T.ex. hamnar nog Maniac i botten då.
Word-count.. Nja, mina skills är noll.

Jag tror alla skapar sig en egen bild av mitt inlägg gällande antal inlägg. Jag har ju väldigt mycket högre tankar om Korpa jämförelsevis med Dr.F trots att det skiljer 50 inlägg dem emellan.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,390
Konrad Konvalj said:
Antal inlägg
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa mig!" onclick="toggle_spoiler(this, 'Hjälp, mina ögon!', 'Visa mig!')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">
Dr. Frankenstein 61
Vicotnik 60
Vimes 57
Möller 50
Paxen 50
Recca 49
Konrad Konvalj 44 (med detta räknat)
Unfair 38
Maniac 17
Smrtihara 15
Fain 14
Lu-kaazh 13
Korpa 11
</div>

Säger ju egentligen inte så mycket, men visst går det att reflektera över saker och ting.
</div></div>

Jag tycker visst att det finns något i det här. Om inte annat bekräftar det min uppfattning kring vilka som bidrar med något. Om man delar fältet vid unfair (ligger på 38 mellan K.K (44) och Maniac (17)) finns det en del intressant att titta på:
Av de aktiva - unfair och uppåt - väntar jag fortfarande på att Dr. Frankenstein ska bidra med något eget. Hans hela 61 inlägg har huvudsakligen varit av bokhållande karaktär, vilket förstås är nyttigt, men jag saknar något eget.
Av de inaktiva - Maniac och nedåt - tycker jag att Smrt och Korpa har använt sina få inlägg rätt väl, båda har jag fått en ganska bra bild av var de står i olika frågor. Lukas har i princip inte gjort ett skit i hela spelet. Fain har spelat rätt märkligt, och Maniac tänker jag inte ens börja kommentera.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Jag tycker också att det finns något i det:

Konrad Konvalj said:
Jag tror alla skapar sig en egen bild av mitt inlägg gällande antal inlägg. Jag har ju väldigt mycket högre tankar om Korpa jämförelsevis med Dr.F trots att det skiljer 50 inlägg dem emellan.
Sen tror jag att alla håller med dig, och kanske till och med har skrivit att det inte finns någon mening med att kommentera Maniac.

Fain har spelat skumt från start håller ju också de flesta med om.

Korpa & Smrt. är klok och trots få inlägg ger det väldigt mycket.

Lukas har varit inaktiv, men har i alla fall en teori.

När jag kollar på antal inlägg är det Vicotnik jag fastnar mest på, och strax där bakom Dr.F.

Unfair är helt utanför min radar. Har inte greppat något där förutom att det där med Pistolen och förmågan.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,390
Konrad Konvalj said:
När jag kollar på antal inlägg är det Vicotnik jag fastnar mest på, och strax där bakom Dr.F.
Med tanke på hur många inlägg Vico har skrivit så har han gjort ganska lite avtryck upplever jag det som. Det vore intressant att titta på vad han egentligen spenderat sina 50 inlägg på, för jag kan inte svara på det på rak arm...
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,390
Btw, röstbyte:

jag flyttar från Recca eftersom hon outat (jag tror också jag vet varför hon outade det hon gjorde). Så:

Röst: Lu-kaazh - nog spelets mest anonyma spelare, jag vet inte ett skit om honom ärligt talat. Noterar också att det vore bra med ett drev mot Smrt under söndagen också.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Recca har gett info. Jag flyttar då min röst.

Min röst: Lu-Kaazh anonym som satan, få inlägg, har inte fått någon bild överhuvudtaget.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,620
Location
Huddinge
Jag skulle helst välja av avslöja min information istället för kön/vapen.
Det vill jag göra eftersom informationen jag sitter på känns väldigt viktig för byn, och att jag inte ser någon poäng med att hålla den inne, snarare tvärtom att det skulle vara dumt att hålla det för mig själv i fall jag skulle bli natt dödad.

min info säger att det finns minst en jägare som sålt sin själ till demonerna.
jag tycker det här känns viktigt eftersom jag tror det betyder att det finns minst en jägare som är skurk.
vilket leder till nästa fråga, kommer vi få veta att han var ond om vi röstar ut den?
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Lu-kaazh said:
min info säger att det finns minst en jägare som sålt sin själ till demonerna.
jag tycker det här känns viktigt eftersom jag tror det betyder att det finns minst en jägare som är skurk.
vilket leder till nästa fråga, kommer vi få veta att han var ond om vi röstar ut den?
I supernatural så finns det crossroads-demons, demoner som köper själar mot lycka, välgång, tur etc. Efter 10 år (ibland kortare tid) så skickar demonen hellhounds som tar personen till helvetet.

In game så kan det betyda att jägaren kanske kan överleva ett mordförsök. Kanske har jägaren X antal rundor på sig innan h*n blir demon.

Att han helt enkelt är skurk är väl en möjlighet, men det skulle inte passa i mytologin känner jag. Det sagt, jag vet inte hur väl Xyas följer mytologin, för det blir aningen komplicerat att följa det tikll punkt och pricka.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,390
Lu-kaazh said:
min info säger att det finns minst en jägare som sålt sin själ till demonerna.
jag tycker det här känns viktigt eftersom jag tror det betyder att det finns minst en jägare som är skurk.
vilket leder till nästa fråga, kommer vi få veta att han var ond om vi röstar ut den?
Åh fan. Det skulle kunna innebära att varulvsfraktionen består av två demoner + en ond jägare. Jag har svårt att se att det skulle vara fler i varulvsfraktionen till exempel. Denne onde jägare borde rimligtvis inte vara annorlunda än de andra varulvarna, men kan ha förmågor i stil med att han sias som jägare och inte demon. Ev. kan det också vara så att han, när han röstas ut, inte flaggas som demon (även om det verkar mer osannolikt).
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Det jag tänker om det här avslöjandet är att det bekräftar att det finns någon med siarförmågan att kolla om någon är demon. Annars kommer jag inte på någon annan anledning att ha den här informationen med. Det lär ju även demonerna fundera över...

Dock undrar jag om den jägaren har möjlighet att kommunicera med demonerna? För demonerna kan man tänka sig kanske kommunicerar telepatiskt eller nåt, men en jägare har ju inte automatiskt demonkrafter för att hen slutet en pakt med demoner. Jag kanske vimsar in i fluff för mycket, nu? :gremtongue:

Vidare tycker jag att det verkar som att xyas har skapat en jättecool intrig. :gremlaugh:

I serien tyckte jag det verkade som att demonerna mest har telekinesi och kan lyfta och slunga omkring människor. Hur de krafterna översätts till faktiska ingame-krafter vet jag inte. Spontant tänker jag att de inte gör det, utan att vi kan se fram mot en kamp mot krafter som mer liknar tidigare varulvsgate.

Jag känner mig också nödgad att tro att den här infon är giltig, för den är för svår att utnyttja i realiteten. Det går förstås inte att utesluta att Lukas är demon, men lögnen i sig ser jag inte hur den skulle ge någonting.

Alltså, sökandet efter demoner och förrädare ser ju ganska lika ut egentligen. Vi söker efter de som vill döda oss, och vi gör det med hjälp av logik och förmågor. Det här har bara skapat ytterligare en liten variabel. Dessutom är det inte otroligt att någon sitter på informationen om hur många demoner som finns i spel, och då vore en outning av den här informationen från Lukas sida, fruktansvärt farlig att göra om den inte var sann.

Jag känner mig därför manad att helt släppa misstankar mot Lukas i nuläget.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
*Minst* en jägare som har sålt sin själ till demonerna kan ju innebära att det är fler än en, kom jag precis på.

Vore intressant om det är två edsbrytare och en mäktig demon. Kanske den som xyas skrev om som startade själva ritualen?

Scary...
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Konrad Konvalj said:
När jag kollar på antal inlägg är det Vicotnik jag fastnar mest på, och strax där bakom Dr.F.
Med tanke på hur många inlägg Vico har skrivit så har han gjort ganska lite avtryck upplever jag det som. Det vore intressant att titta på vad han egentligen spenderat sina 50 inlägg på, för jag kan inte svara på det på rak arm...
Jag har tidigare under morgonen lagt ut lite små stänkare mot Vicotnik, och även studerat dennes inlägg rätt hårt.

Precis som du skriver Vimes så går det inte riktigt att sätta fingret på vad han egentligen åstadkommit.

Vic. är erfaren, och har i ett tidigt skede gått ut med:

Vicotnik said:
Sen kan jag nämna att jag kommer föra ett ordentligt excel dokument över hur/vem och vilken ordning som vi lägger röster. Kommer att lägga ut dem lite då och då i tråden så ni kan se mina anteckningar.
Då känns det jäfligt sloppy av Vic. att:

Vicotnik said:
Anledningen till att jag flyttade min röst så sent från Fain efter alla andra hoppat av drevet var för att jag inte hade tillgång till en dator efter det att jag lämnade jobbet vid va 16:30 och var inte hemma förens runt 22-23 på kvällen.
Så sent är det ju inte? 3,5 timmar är ingen lång tid under ett varulvsspel. Och inlägget om att datorn inte fanns till hands kom dessutom efter röstflytten till från Fain till Maniac.

Jag kan vara allt för konspiratorisk och insnöad i detta så hjälp mig att förstå.
 

Fain

Warrior
Joined
4 Jul 2009
Messages
362
Även jag tycker det är dags att dreva vidare, mot den enda som inte outat något.

Röst: Smrithara
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Paxen said:
Lu-kaazh said:
min info säger att det finns minst en jägare som sålt sin själ till demonerna.
jag tycker det här känns viktigt eftersom jag tror det betyder att det finns minst en jägare som är skurk.
vilket leder till nästa fråga, kommer vi få veta att han var ond om vi röstar ut den?
I supernatural så finns det crossroads-demons, demoner som köper själar mot lycka, välgång, tur etc. Efter 10 år (ibland kortare tid) så skickar demonen hellhounds som tar personen till helvetet.

In game så kan det betyda att jägaren kanske kan överleva ett mordförsök. Kanske har jägaren X antal rundor på sig innan h*n blir demon.

Att han helt enkelt är skurk är väl en möjlighet, men det skulle inte passa i mytologin känner jag. Det sagt, jag vet inte hur väl Xyas följer mytologin, för det blir aningen komplicerat att följa det tikll punkt och pricka.
Om man kollar på fluffet så skulle jag säga att denna jägare räknas som jägare och vinner ifall jägarna gör det, i supernatural så är det ju bara en pakt du gör och du har ingen direkt kopling till demonerna, de får din själ om X år och du får leva gott tills dess. Du köper dig något gott på jorden mot ett liv i helvetet.

Det jag skulle gissa på är att jägaren vet om att den gjort pakten men även att den tillhör de goda, och något om vad pakten innebär och när den tar slut. Men att jägaren sedan kommer bli tvingad till demon sidan om kriterie X uppfylls.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Mm. Vico är skum. Jag har heller inte sett något avtryck på diskussionen från hans sida och vore han bybo borde han ju verkligen vilja bidra till diskussionen. Just nu ser det ut som att han gör mycket men det han skriver känns mest väldigt "safe".
 
Top