Nekromanti SUPER WEREWOLF BROS.

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Konrad Kanyl said:
Hastfer said:
Recca said:
Deltagare: Hastfer 4 roller
Paxen: siare
K.K: bybo
Och Recca som "miller".
Kom igen!
Och Trasapa som "brådmogen 4:e klassare"
Kom igen!
Så länge jag sias grön och får bestämma vem byn ska rösta ut kan jag ställa upp på att vara ulv!
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Ok. Då förlänger jag det en vecka till nu då. Anmäl er för bövelen!

Anmälda so far (8/16)
Empiricus
Hastfer
KK
Vimes
Brynolf
Trasapa
RasmusL
!Paxen

Reserver

Basse
LJSL

Jag kommer designa spelet för 16 spelare. Är det redan 16 spelare anmälda får du gärna sätta upp dig som inhoppare. Färre än 16 innebär att spelet blir uppskjutet.

Spelstart 16:e november kl 12:00
Vi kan skjuta upp det också ifall det är många som vill ha en längre paus.
 

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
Det är lite sådär skärmmande för en som inte provat förut när det bara finns "regler förutom det vanliga", hur lång är en runda tillexempel?

Kan vara intresserad, men är inte säker på grund av de få regler som finns utskrivna.

/Luna Lovegood
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Luna Lovegood said:
Det är lite sådär skärmmande för en som inte provat förut när det bara finns "regler förutom det vanliga", hur lång är en runda tillexempel?

Kan vara intresserad, men är inte säker på grund av de få regler som finns utskrivna.

/Luna Lovegood
Nog ett bra förslag att vara toktydlig med reglerna. Är nog inte dumt för att attrahera folk som står och väger, kanske främst nybörjare som tycker det hela verkar väldigt exkluderande och att man måste vara insatt för att få ut nåt av spelet.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Luna Lovegood said:
Det är lite sådär skärmmande för en som inte provat förut när det bara finns "regler förutom det vanliga", hur lång är en runda tillexempel?

Kan vara intresserad, men är inte säker på grund av de få regler som finns utskrivna.

/Luna Lovegood
Good Point. Anledningen till att det inte står mer än så är för att jag inte har skrivit ihop reglerna ordentligt (kan vara så att de revideras något för att passa just det här spelet t ex), men de "vanliga" reglerna ser ut ungefär såhär:

Regler
<ul style="list-style-type: disc">[*]Det är förbjudet att kommunicera med varandra eller andra om varulvsspelet utanför dessa trådar.[*]Det är förbjudet att citera PM från mig. Berätta med egna ord om ni vill hänvisa till era PM.[*]Det är förbjudet att editera (ändra) inlägg.[*]Du måste göra minst ett inlägg varje runda, annars diskvalificeras du (spelare som stängs av från forumet diskvalificeras omgående).[*]Oavsett om det kommer ett STOPP-inlägg efter avslutad dagrunda eller inte får ni inte posta något efter sluttiden (om ni går över tiden med nån minut är det inte hela världen, men försök följa det här).[*]Om ni åker ut får ni posta ett avskedsinlägg, men det får inte påverka spelet på något sätt.[*]Varje runda består av en dagfas och en nattfas.[*]Dagfasen:
Ny tråd – I början av dagfasen postar jag en ny tråd med spelets namn och runda som rubrik. I startinlägget kommer en summering av vilka som är kvar i spel och vilka som åkt ut, samt vilken fraktion de som åkt ut tillhörde.
Röstning - I dagfasen får ni rösta på den som ni vill ska åka ut. Ni får rösta hur många gånger som helst, men det är bara din sista röst som räknas när jag sammanställer dem. En röst skrivs i fetstilt, så här: ”Röst: Mukwa”. Ni kan även lägga ned er röst genom att skriva ”Röst: Ingen”. Det är inte nödvändigt att stava spelarens namn helt korrekt, så länge det inte råder några tvivel om vem rösten avser. Om jag inte förstår vem rösten lagts på kommer det dock räknas som en nedlagd röst. Det är ”Röst:” jag kommer söka efter så om det inte finns med är rösten ogiltig (och då kommer din föregående röst stå kvar). Om två eller fler spelare har lika många röster när tiden för rundan tar slut kommer rundan att gå till Sudden Death (rundan öppnas och avslutas så fort en av kandidaterna har fått flest röster. Ingen får rösta på någon annan än de spelare som hade flest röster innan Sudden Death började gälla). Detta pågår som mest i ett extra dygn. Är det fortfarande lika kommer valet av röstningskandidat ske genom lottning.
Meddela förmåga – Om ni vill använda en förmåga skickar ni ett PM till mig och förklarar att ni vill använda den. Ni får ändra er hur många gånger som helst, det är det sista PM:et innan Tidsstoppet som räknas. Förmågor inkomna efter tidsstoppet kommer ej gälla.
Tidsstopp – Det sista som händer i dagfasen är att jag postar ett STOPP-inlägg. Ingen får posta någonting efter det i tråden. Vänta istället på att en ny tråd postas.[*]Nattfasen:
Hängning – Den som fått flest röster på sig i dagfasen får lämna spelet.
Förmågor används – De förmågor som meddelats i dagfasen används i nattfasen. I vilken ordning de används är hemligt.[*]Vinstvillkor: Byborna vinner om det bara finns bybor kvar i spel. Varulvarna vinner om det inte finns något sätt för byn att vinna på (vid lika vinner alltså Varulvarna). Eventuella övriga vinstvillkor står i era Roll-PM[/list]

Det vore superkul om du vill vara med och om du undrar över något i varulvssammanhang så är det bara att fråga och/eller läsa:

VAOL
Vad är ett varulvsspel?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Ey, hur blir det med det här? Skulle jag vara du, Mukwa, så skulle jag lägga en ny anmälningstråd och bestämma ett fast startdatum till om någon månad (okej, det är jul då, så i början av nästa år) och rulla på det. Det här är det ju ingen som hakar på. Nu är ju det här nästa spel i pipen, men eftersom det varken händer något åt ena eller andra hållet med det svävar varulvsspelscommunityt i osäkerhet.

Annars kommer jag satsa på att starta ett spel i början av nästa år. Jag kom nämligen på det fetaste varulvsspelsupplägget någonsin (på riktigt) när jag var ute med hundarna idag.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Får något annat spel ihop tillräckligt med deltagare så tycker jag att vi ska köra på det, om det är där skon klämmer, annars finns det ju ingen anledning att posta en ny tråd. Det handlar bara om att tillräckligt många anmäler sig i den här tråden.

Nå, har ni tappat suget eller vill ni ha något fräschare?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Mukwa said:
Får något annat spel ihop tillräckligt med deltagare så tycker jag att vi ska köra på det, om det är där skon klämmer, annars finns det ju ingen anledning att posta en ny tråd. Det handlar bara om att tillräckligt många anmäler sig i den här tråden.

Nå, har ni tappat suget eller vill ni ha något fräschare?
Problemet är att det uppenbarligen inte finns underlag för spel NU (iaf inte för 16manna). Och vi vet inte när det här spelet kommer kicka igång heller. Vilket ju gör att det är svårt att planera, upplever jag det. Skulle vi veta att det här spelet startade nästa vecka skulle jag (eller någon annan) kunna lägga upp ett spel med start i början av januari och det skulle vara ett "bra avstånd" mellan spelen. Nu vet varken jag eller de som är intresserade av att spela när det här spelet kommer starta och följaktligen när vi vill köra något annat spel. Även Recca har ju annonserat att hon vill arra ett spel, men det är ju svårt (och, inte att förakta, känns det ju lite ohyfsat att hijacka "din publik") att sätta ett startdatum och göra en definitiv anmälningstråd när vi inte har en aning om huruvida det är för nära inpå eller mitt under ditt spel. "Vi startar när spelet är fullt" blir en propp i systemet tycker jag.

(Sedan tror jag inte att man ska förakta att ha en ny anmälningstråd, dels hamnar man i "Senaste diskussioner" och dels blir det mer uppenbart att spelet är aktuellt.)

Tillägg: Vidare är fördelen med en fast anmälningsdeadline detta: får du som SL inte ihop tillräckligt med spelare kan du antingen göra om ditt spel så det passar deltagarantalet, eller så får du skjuta det på framtiden. Om du inte arrar så har din anmälningstråd i varje fall fungerat som en koll på vilka som är tillgängliga och villiga vilket någon annan spelledare kan utnyttja. Nu är det ju som att de som är anmälda till det här spelet är uppbokade fram tills att spelet blir av. Och i nuläget betyder det att det varken blir det här spelet eller något annat.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Problemet är att det uppenbarligen inte finns underlag för spel NU (iaf inte för 16manna).
Precis, och därför har jag heller inte satt någon ny starttid. Jag har redan haft tre starttider liksom. Är det så att något annat spel lockar mer, eller om något annat spel klarar sig på färre deltagare är det bättre att ta det före.

Visst kan jag skapa en ny tråd, och ja, det skulle göra spelet mer aktuellt, men jag tror inte att det spelar någon roll. Alla gamla rävar kollar ändå in här med jämna mellanrum, och bara av att bumpa tråden syns den i senaste inlägg liksom (det var så jag såg att du började skriva t ex).

Jag kan bjuda på ett sista datum för start:

Detta spel startar Måndagen den 2:a december
(så länge vi har fått ihop 16 deltagare)
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Med spelstart andra december så känner jag att jag fått vila ut mig tillräckligt från Vimes senaste hyss. Ändra mig från reserv till fullständig deltagare!

*hoppas innerligt på att få spela blooper*
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
LJSLarsson said:
Med spelstart andra december så känner jag att jag fått vila ut mig tillräckligt från Vimes senaste hyss. Ända mig från reserv till fullständig deltagare!
*värmer upp drevuppstamparfoten*
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Anmälda (11/16)
Empiricus
Hastfer
KK
Vimes
Brynolf
Trasapa
RasmusL
!Paxen
LJSL
Basse
xyas

Kanske
Luna Lovegood


Så, det är inte så många platser kvar att fylla och med start 2:a december kommer spelet vara klart innan julhelgen, så pass på i vinterkylan!

Jag kan, mest för att få det att bli av, sänka antalet spelare till 12, men jag hoppas slippa det. Så, tjata på folk så att spelet blir av nu!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,598
Jag hoppar på.

Ni anar inte vilken själslig ansträngning det här är för mig. Jag har ännu så länge tillräckligt mycket självbevarelsedrift för att inse att det är en fullkomligt galen idé att spela ytterligare ett parti varulvsspel.

Men en otroligt enerverande tanke har börjat borra sig in i mitt inre – en sån där som jag inte blir av med förrän jag "gör nåt åt det!". (Ni vet som såna där jobbiga telefonsamtal, det där piniga ni måste erkänna inför en jobbarkompis eller att komma ihåg att boka tvättstuga)

Ni vet, förra liret som Mukwa arrade, det var tamejtusan det finaste jag spelat sedan freden i Brömsebro 1757. Det var symmetriskt, det var kul, det var svårt och sköttes bra. Fluffhanteringen påminde om japanska lyxkrogs-sushi-kockars dödsföraktande bollande med rå fisk och vassa knivar.

Och om jag inte är med – går jag miste om det.

---

Så jag är på.

---

Fuck värdighet och självkänsla, en boyscout är på väg in i liret. Vita valars hela existensberättigande bygger på att också idioter ska ha nåt att jaga.

:gremwink:
 
Top