Nekromanti SUPER WEREWOLF BROS.

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
SUPER WEREWOLF BROS.

Super Mario och hans vänner kommer utkämpa ett episkt slag mot Bowser och hans Koopa-armé. Mario är allas vän och Bowser är alltid i behov av nya rekryter, så hoppa in i fajten du också!

Regler utöver de vanliga:
Inlägg per runda: 5-15. Fler än 15 innebär diskvalificering om det var avsiktligt, annars får spelaren en varning och förlorar 5 inlägg i nästkommande runda. Skriver du färre än 5 inlägg på en runda kommer du bli utbytt ifall det var oavsiktligt. Var det avsiktligt innebär det diskvalificering.
Inläggsstorlek: Tänk på att inte skriva för långt. Blir inläggen för långa kommer jag införa en begränsning rundan efter. Det är inte tänkt att ta igen förlorad skrift i längre inlägg.
Samtliga spelare förpliktigar sig att följa reglerna. Att bryta mot reglerna är inte OK, men jag ser mellan fingrarna när det kommer till oskyldiga slarvfel.
Att länka till annat än speltrådarna är förbjudet. Det är även förbjudet att bifoga dokument eller bilder.


Anmälda so far (7/16)
Empiricus
Hastfer
KK
Vimes
Brynolf
Trasapa
RasmusL

Reserver

Basse
LJSL

Jag kommer designa spelet för 16 spelare. Är det redan 16 spelare anmälda får du gärna sätta upp dig som inhoppare. Färre än 16 innebär att spelet blir uppskjutet.

Spelstart 10:e november kl 12:00
Vi kan skjuta upp det också ifall det är många som vill ha en längre paus.
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Jag är gärna med. Förra liret va lärrorikt så jag hoppas jag drog lärdom av det oxh kan hoppa upp en nivå till
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Jag avstår från det här spelet. Gillar inte teckentaket.
Nä, det är fett högt egentligen. Jag vet. Vi borde klara oss på 2-3000 egentligen.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa said:
Jag avstår från det här spelet. Gillar inte teckentaket.
Nä, det är fett högt egentligen. Jag vet. Vi borde klara oss på 2-3000 egentligen.
Sänk det till Hastfers nivå. Typ anteckningsform eller vad Recca kallade det :gremsmile:

Ja är ulv. Eller ja är på mena ja.
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Ponera att man bygger ihop ett massivt case med citat upp över öronen osv.
Istället för att klippa av och göra två inlägg. Kan man bränna två direkt i inläggsräknarN då?

Ex
7+8/15

(Massiv text)

...
På ev dubbelinlägg kanske man ska ha som krav att större citatstycken ska ligga i en spoiler?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Jag är med!

---

Men jag håller med Recca. Dels tycker jag att erfarenheten visar att inläggstaket inte föder en kultur av helt galet långa inlägg (alltså, det är inte fler jättelånga wall-of-text-inlägg med inläggstak än utan) och att hålla koll på hur många tecken man skrivit är ungefär 100 gånger jobbigare än att hålla koll på antalet inlägg (som bara det är tillräckligt svårt, tydligen :gremwhistle: ).

Jag resonerade såhär i DIsocspelet: det vi INTE vill är ju att det föds en kultur av jättelånga inlägg som motverkar själva idéen med inläggstak. Därför var regeln att jag kunde införa ett teckentak: om genomsnittet låg över 5000 per runda. Genomsnittet låg aldrig över 5000 tecken, som mest 3000 vill jag minnas. Och så länge det är så tycker jag att räkning av tecken mest är ett onödigt kul-dödande jobb.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Ja, egentligen tycker jag också att det är en regel som bara behövs om klimatet förändras och vi får för många långa inlägg. Men jag vill inte behöva lägga till regler i efterhand. Och 5000 tecken kommer vi som sagt inte upp till särskilt ofta, vilket är bra. Därför kommer regeln förhoppningsvis inte göra annat än att skydda från just den kultur vi inte vill ha. Och om vi nu inte vill ha så långa inlägg kan vi lika gärna bestämma att det inte ska vara några sådana inlägg.

Edit: Äh. Vimes har rätt. Egentligen hatar jag regler som krånglar till det i onödan. Blir det för mycket text inför jag en begränsning.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Jag är med! Hann ju knappt bli varm i kläderna sist.

Angående teckentak är det rent principiellt inget problem för min del, men det är stadigt bökigt att hålla reda på. Vore ju ståtligt om Spider eller nån kunde kåda in det i "nytt svar"-formuläret. :gremsmile:

Gillar annars max/min inlägg och på förhand bestämda straff känns proffsigt.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Tack för att du ändrar till ingen teckenbegränsning. Jag ser det som en förutsättning för att vilja vara med och spela eftersom jag vill kunna skriva inläggen i tråden och inte i Word vid sidan av och sen copy-pastea in hit och dit. Vill kunna märka text och klicka på citat t.ex. Går inte i Word. Och om jag skrivit ett inlägg vill jag inte behöva sitta och i efterhand editera det för att det ska få plats inom 5000 tecken gränsen heller. Jag spelar inte varulvsspel för att jag tycker det är så fantastiskt fascinerande att sitta och vakta på mig själv vid varje andetag så jag passar mig för reglerna. Vill sitta och vakta på varje andetag för att jag är ulv och inte vill försäga mig.

Sen tycker jag att det går lite snabbt nu. Det här först-till-kvarn-racet är lite jobbigt för jag har suttit och suktat efter att få spelleda ett varulvsspel men det är alltid nån som kastar sig över uppgiften 2 sekunder efter att ett spel avslutats. Jag gillade tanken att vi kunde haft en tråd där vi diskuterade varulvsspel och sånt, som Basse föreslog.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Jag behöver träna min ulvanos, jag är på!
Första rösten lär ju hamna på Hastfer, han känns ulvig i sitt första inlägg.

Se här:
Hastfer said:
Ponera att man bygger ihop ett massivt case med citat upp över öronen osv.
Istället för att klippa av och göra två inlägg. Kan man bränna två direkt i inläggsräknarN då?

Ex
7+8/15

(Massiv text)

...
På ev dubbelinlägg kanske man ska ha som krav att större citatstycken ska ligga i en spoiler?
"upp över öronen" skriver hastfer, menar han ulvöronen då?
Sen ger han ett exempel på att han skriver 2 inlägg i samma inlägg, 7+8/15, det här är ju en tydlig ulv tell! Hur kan Hastfer redan nu förutse att han i sitt sjunde inlägg kommer skriva ett mustigt dubbelinlägg? Och tydligen så vet redan Hastfer att det kommer vara 15inlägg i tak, det kan han bara veta om han är ulv!

Röst: Hastfer
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Jag tyckte att det var helt OK kul att vara med på mina låginläggspremisser och skulle men förstår helt och fullt om detta blir dåligt/tråkigt för byn. Om någon känner att det är ovärt att ha en semi-inactive-per-default-med-5-inlägg-per-runda så har jag inga problem med att ovaramed. Annars är jag på.
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Trasapa said:
Jag behöver träna min ulvanos, jag är på!
Första rösten lär ju hamna på Hastfer, han känns ulvig i sitt första inlägg.

Se här:
Hastfer said:
Ponera att man bygger ihop ett massivt case med citat upp över öronen osv.
Istället för att klippa av och göra två inlägg. Kan man bränna två direkt i inläggsräknarN då?

Ex
7+8/15

(Massiv text)

...
På ev dubbelinlägg kanske man ska ha som krav att större citatstycken ska ligga i en spoiler?
"upp över öronen" skriver hastfer, menar han ulvöronen då?
Sen ger han ett exempel på att han skriver 2 inlägg i samma inlägg, 7+8/15, det här är ju en tydlig ulv tell! Hur kan Hastfer redan nu förutse att han i sitt sjunde inlägg kommer skriva ett mustigt dubbelinlägg? Och tydligen så vet redan Hastfer att det kommer vara 15inlägg i tak, det kan han bara veta om han är ulv!

Röst: Hastfer
Det här är grönande för trasan. Åh andra sidan kanske han lärde sig av förra liret att han måste syna hastfer. Mja magkänslan säger Hodor...
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
RasmusL said:
Jag tyckte att det var helt OK kul att vara med på mina låginläggspremisser och skulle men förstår helt och fullt om detta blir dåligt/tråkigt för byn. Om någon känner att det är ovärt att ha en semi-inactive-per-default-med-5-inlägg-per-runda så har jag inga problem med att ovaramed. Annars är jag på.
Klart du får va med. Folk kommer alltid ha olika aktivitet. Har vi tur blir du ju väktare igen, vilket vore utomordentligt bra för byn.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Brynolf said:
RasmusL said:
Jag tyckte att det var helt OK kul att vara med på mina låginläggspremisser och skulle men förstår helt och fullt om detta blir dåligt/tråkigt för byn. Om någon känner att det är ovärt att ha en semi-inactive-per-default-med-5-inlägg-per-runda så har jag inga problem med att ovaramed. Annars är jag på.
Klart du får va med. Folk kommer alltid ha olika aktivitet. Har vi tur blir du ju väktare igen, vilket vore utomordentligt bra för byn.
Och bybor måste ju ha saker och ting att reta upp sig på för att hjälpa ulvarna att bygga case mot de med en annorlunda aktivitet.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,598
Nu blir jag sugen på att vara med och skriva jättefå inlägg per runda bara för att se hur bybo-KK blir mer och mer irriterad på att han inte kan analysera huruvida mitt (och andras) beteende är ulvigt eller bara passivt! :gremgrin:

Men näh, den här gången står jag över, även om jag får gratulera till ett skitballt upplägg med enorm grafisk potential!

Knäpp Bowser på näsan från mig! :gremlaugh:
 
Top