Nekromanti Strategi...

warmoose

Warrior
Joined
13 Sep 2002
Messages
266
Location
kristianstad/skåne
Re: Noob

ja det är klart! ja när jag är SL brukar jag också gjöra perfekta slag mycket roliga.. så när det händer brukar jag beskriva mycket detaljrikt.. tex om någon siktar mot huvudet med en "morgon sjärna" så beskriver man hur med en enorm kraft den krossar up halsen och fortsätter upp näsbentet(då ska man ju säga "ni hör ett krossande ljud och ni förmodar att det är mannens näsbenet som blir till flisor")..

men det är mycket kul att få perfa slag i nu tid/fram tid för då kan man ju till med mycket.. tex man kör bli i en ohygglig fart och klarar ändå att undvika alla minor.. samtidigt som man blir beskyten av engelska super soldater!
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: Noob

Jepp... det är alltid lika kul.
minns då jag som Nyaktiverad Atilla-enhet i Mutant Chronicles precis var på väg ut i kruig mot mörka lehionen. Vad är det första jag gör när jag, nyaktiverad som sagt, kommer ur landaren, tja, skjuter ihjäl en ezhoghul med ett enda perfekt slag...
hurra!!!
sen gick det förvisso nedåt, och jag fumlade vid ett antal kritiska tillfällen. som när bunkerdörren precis slets upp, klick i vapnet, ajdå, spring!!!

Roligt att se sådant i 40K med...
Inget slår den minen som de flesta får när de upptäcker Necrons nästintill förtvivlat envisa förmåga att komma tillbaka...

spelade mot nids, och det gick riktigt prima... spå kom en sådär smygis ut ur en bunker, vet inte vad de heter medn de kan kamoflera sig.. i vart fall, efter viss möda lyclkas han slå ned min lord!!
litet viste han dock om att jag hade phylactery, vilket gjorde att när jag sedan i min runda slogg mitt "we'll be back" slag, och fick en 6:a hade en fullkommligt återhämtad lord... Han var ute ur leken innan, men nu var han tillbaka med sina 3 wounds...

ack ja, den minen den minen...

fick nästan samma min i en annan match senare med, då jag i de två första rundorna mot choas sköt ned både en land-raider och en rhino, med en enda grupp heavy destroyers :gremlaugh:

lusten att spela är riktigt på topp!!!
 

warmoose

Warrior
Joined
13 Sep 2002
Messages
266
Location
kristianstad/skåne
Re: Noob

ja döda choas!! det gillar jag som är "SM kåt".. fan jag hatar choas jävla mesar som inte hitta på något eget.. ok ok det är ju gamla marines.. men vafan ska man bli "ond" så kan man ju bli det, i en ny pang pang låda (stridsvagn så du vet)..... :gremmad:

jaha så du dödar allt du ser när du spelar mutant?? trevligt trevligt.. lite synd för oss som gillar att se vad en ens gubbe kan klara av.. för i min grupp så finns det som gillar och kötta och de som inte gillar.. jag är den som ligger 50/50... men när jag vill döda så blir de anti döda sura på mig :gremfrown: ..... sen är det så att de som gillar döda suger ba**e på att spela rollspel.. så vi brukar ju inte spela med dem så ofta.... så man blir bagare denna helgen också :gremgrin:
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: Noob

Fast chaos är ju roliga på så vis att de erbjuder hemskt mycket konverteringsmöjligheter, tänker då främst på possesed...

Men jag håller med, det är lite väl mycket marines, speciellt nu när deamonhunters kommer med, det är ju bara andra armylists i det fallet, men ändå? (okej, några få nya modeller, men dem räknar jag inte med)

Inta dödar jag allt i Mutant heller, fast så mycket annan funktion som attillaenhet finns det väl inte. Det handlar ju i vart fall mo stid i någon form, eftersom det är vad man är byggd för. En av de roligaste karaktärerna jag haft i Mutant C var en som vi specialdesignade för att vara "vampyrlik" den blev riktigt härlig att spela med. Det är inte lätt att vara vampyr men ändå skadas av en massa vapen och inte ha så mycket till krafter att tala om. :gremsmirk:

Bagare i helgen???
nu förstår jag inte
 

warmoose

Warrior
Joined
13 Sep 2002
Messages
266
Location
kristianstad/skåne
Re: Noob

nej chaos är bara ett dåligt sätt för marines hatare att jävlas med imperiet...

ja i codex så står det att games works shop har hittat på några tusen marines lag.. så en hel del finns det :gremwink:

ja den låter kul... men jag har aldrig spelat mutant så där mycket...

eeeeh bagare var det fredligaste jag kunde komma på.. så det var svaret på den frågan..
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: Noob

Du menar när det finns så mycket mer kreativa och nyskapande som orks?

några tuse marines... okej, nu anar jag en övcerdrift här, men de är förbannat många, nästan så man blir lite trött på att det är så många...

bagare fredlig, det var det dummaste jag hört, tänk dig bara hur de bankar skiten ur degen :gremwink:
 

warmoose

Warrior
Joined
13 Sep 2002
Messages
266
Location
kristianstad/skåne
Re: Noob

javisst orcs ligger många miljoner år före alla andra.. inte minst necrons..

ja det kan bli ganska jobbigt.. det lär ju vara tråkigt för det är ju bara ultramarines i andra fäger... och då får de ej ta de med U märket... man lär ju bli uttråkad av att bara måla "vanliga" figurer ...

men det är ju ganska fett att det finns flera tusen lag... en massa jävla SM gerillor :gremwink: .. som har spridit ut sig lite här och var....

men var fan får de alla extra hjärtan från?? .. och plasma till revbenen???

humm det med plasam är kanske från när de smälte ner alla fether BR leksaker :gremgrin:

men var fan får alla sm sina extra hjärtan ifrån??... har du någon ide??

ok ok.. bagare är köttar maskiner :gremtongue:
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: Noob

före?
menar du inte efter eller nått?

du är ju en av de äldsta raserna i vart fall...

Så hur de får fram hjärtan. Tja, tekniken håller ju på att utvecklas här och nu i vår egen värld. Det handlar om att odla organ, vilket jag skulle gissa på att de gör i 40K med.

"vanliga" figurer... alltså, när man målar necron efter necron blir de valiga figurer till slut med, det handlar egentligen om hur många du måste måla utav samma sort, och hur mycket du kan variera dem (tycker att tyranids verkar lite jobbiga att ha och göra med med tanke på den massiva mängden t.ex.)

Fast jag har ju fördelen att mina är lätta att drybrusha, och då kan man göra många samtidigt, riktig massproduktion rent av :gremwink:
 

warmoose

Warrior
Joined
13 Sep 2002
Messages
266
Location
kristianstad/skåne
Re: Noob

jag var ironisk nisse...

ja men odla till några tusen lag bli ganska mycket....


ja jag har nog målat runt 80-90 st "vanliga sm" då är man så **** trött på dem...

ja necron är ju goa at måla... lite svart grund färg... på med lite tunt bolt gun metal.... sen måla ögonen i blod red.... ja ja sen blir det en massa andra färger... men vem fan pallar säga alla :gremcrazy:

ja tyranids lär ju vara jobbiga.... lättast är nog black templar...
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: Noob

Sätt in en liten sådäringa smiley eller nått, är inte jämt man anar sånna där saker, tyvärr...

80-90... urk...
det måste ju kännas lite jobbigt, särskilt om alla hållt samma färgtema. Det är ju det som är tråkigt egentligen.

Blotgun, nej nej...
mina kör jag svart, dwarf broze och sen chainmail för hela slanten. Kanske inte ser sådär jättegamla ut, men jag tycker det ser ganska bra ut.
Kör på samma sätt rakt genom hela armén sen... Så de får samma metallfärg menar jag.
Ögonen i blood red? nej huga, de ska vara gröna av något slag (har faktiskt inte orkat måla dem än) snot green eller så... kommer antagligen blanda själv ändå men men...
Black templars, är de helsvarta då eller ? :gremsmirk:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,582
Re: Noob

Det kanske är dags att ta den här dialogen privat i stället?

Alternativt dela upp det i separata trådar som håller sig till ett ämne per tråd, den här långa trådsvansen sabbar layouten och har vuxit till ett eget tvåpersons WH40k-forum.
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: Noob

Du kanske har rätt...
på det att den sabbar layouten...
däremot tycker jag det fortfarande är fritt a´för andra att om de vill komma med sina synounkter eller "erfarenheter"...
även om det nu bara är två här, det beror nog mest på att tråden skjutits ned så lång vid det här laget. nåja, om jag skall fortsätta den här diskussionen så får jag väl göra det i en ny tråd eller undertråd till denna, av första nämnda anledning
 

warmoose

Warrior
Joined
13 Sep 2002
Messages
266
Location
kristianstad/skåne
Re: Noob

ja jag ska göra det nästa gång..

ja bli ju *** trött på de färgerna..
ja just det när du säger det.. så har ju de gröna ögon :gremcrazy:

ja black templars är svarta med skull white på axlaran och vitt på den lilla fåglen på bröstet... sen blod red ögon... sen bara boltgun metal på alla järl saker... jaha simpelt ska det tydlingen va..
 

warmoose

Warrior
Joined
13 Sep 2002
Messages
266
Location
kristianstad/skåne
Re: ok instämmer

ja jag instämmer helt klon...

vi kan ju starta en ny tråd... jag startar en tråd som heter... "diskutera 40k" på samma forum..

om det är ok troberg???
 

warmoose

Warrior
Joined
13 Sep 2002
Messages
266
Location
kristianstad/skåne
Re: ok instämmer

tack!!! vad kul att det finns folk som tycker saker...
jag är med i ssu .... och vi behöver folk som du.. som "tycker" saker..
(men du måste ju vara sosse)....



om man inte får skriva politiska saker på forumet.. så utsektar jag mig mycket..
för det sista jag vill är at komma ibråk med red..
 
Top