Nekromanti Strategi...

warmoose

Warrior
Joined
13 Sep 2002
Messages
266
Location
kristianstad/skåne
tack

jag säger då tack... för jag har flera warhammer lag.... men jag har aldrig förlorat med min sm... så tack tack det betyder ju att jag är mycket bra spelare :gremwink:
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: tack

eller att din taktik passar för just SM...
det är ju en ganska viktig sak, att ens taktik passa r för just den armén man spelar.
 

warmoose

Warrior
Joined
13 Sep 2002
Messages
266
Location
kristianstad/skåne
Re: tack

mycket viktigt ...

du jag spelade mot en kille med orcer.. snacka om dålig taktik.. han stälde upp alla gubbarna som trupper som i typ fantasy...så allt jag behövde göra var att panga lite med min vindicator :gremwink: sen tog man ut dom överlevde gemon att skicka in en land raider full med gubbar som var utrustade med flamer, heavy bolter, plasma cannon :gremgrin:

sen ok han hade en dreadnought som dödade en bike... men jag tog ut den med en whirlwind.. snacka om att looooooosa
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: tack

Ja, det var förståss ingen vidare taktik...
körde en mach där vi hade ett litet warband i mitten, två spelare som samarbetade och hade ganska lite poäng. De var egentligen bara med så de skulle få testa lite...

nu gällde det att vara diplomatoisk, och jepp, jag lyckades. De anföll min motståndare först, och jag lät dem vara helt som en liten morot för dem att fortsätta. Sen när de var i närstrid (de berzerkers som fanns kvar slogs med orc boyz) så vara det barra att glassa på med en massa flayer eld, och lite understöd från mina destyroyers...
det blev stor förödelse och i slutet av machen tror jag att jag hade förlorat typ 6 basplattor sxcarabs, och inget annat :gremgrin:
 

warmoose

Warrior
Joined
13 Sep 2002
Messages
266
Location
kristianstad/skåne
Re: tack

he he ja det var ju bra!.... det är synd att folk som välger orcerna... tvingast att förlora hela tiden... alla säger att orcerna är bra... "dom köttar i närstrid" nope vad jag har spelat i snart 5 år... och jag har aldrig sett en orc arme som plogade alla fiender .... :gremgrin: :gremgrin:
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Whaaaaaag! nästan...

Kanske inte det...
men det finns vissa fruktansvärda saker med dem...
som t.ex. det där reketgeväret som man kan skjuta både assult och heavy med...

du skulle sett hur berzerkers kolade då det började smälla...
Sen har jag väl inte så mycket erfarenhet av átt spela mot orcs... men jag skulle kanske valt dem om jag inte hade tyckt om necrons så bar....
varför? för att de helt klart är en av de tuffaste raserna i hela 40k. Så erbjuder de en massa konverteringsmöjligheter med, och det gillar jag....

lite trisst med necrons på den punkten, men jag har ju alltid min vampire counts armé att leka med om det tryter :gremwink:
 

warmoose

Warrior
Joined
13 Sep 2002
Messages
266
Location
kristianstad/skåne
Re: Whaaaaaag! nästan...

jag det ju gött ha fler än en arem .... men jag håller med om att orcerna e coola (utseende då) men derars saker e ju inte toppen.... men ja converta e skit kul :gremgrin: en gång blev jag väldigt sugen på det .. så jag satte på: land raiderns heavy bolts, två heavy flamers, två las cannons, 4 smoke granates på en rinho ... den blev en levande köttar maskin... men den tål ju inget typ(rhino armor) och att pointsen blev ju ganska höga ... men vafan den e ju grym att komma åkande i.. sen ska man ju ha den full med marines med fete vapen :gremgrin: :gremgrin:
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Rhinon, konvertering

går det att ha så mycket skräp på en rhino? :gremshocked:
Det var värst... men jag tror nog att det går att få ned den ganska enkelt va?

fast två lascanons, äckliga jobbiga flamers... smått elaka heavy bolters och... okej, smoke granades är inte så biffigt :gremsmirk:

att du sen har en massa marines i gör ju inte saken bättre....
så vad gör man, tja, jag säger bara fast attack....
lite scarabs, kanske löite destroyers (eller ännu jävligare, heavy destroyers) så får man pumpa ut gauss fire...
lite disruption feilds gör steklen med...
hehe, alltid glancing på 6:or om jag inte kan få penetrating, jävfligt kul... :gremwink:

har funderat på att köra lite mordheim också, och då satsa på chaos, eftersom jag anser dem vara den mest konverteringsvänliga armén
tätt följda av undead :gremsmirk:
 

warmoose

Warrior
Joined
13 Sep 2002
Messages
266
Location
kristianstad/skåne
Re: Rhinon, konvertering

he he kanske det men sen för du tänka på att jag har 3 land raiders , en land speeder (missil typen), 1 predator, 15 terminators, 2 rhinos, 6 bikes, 1 attack bike, 9 scouter, 2 drednought, som täcker med... sen min arme på runt 110 gubbar kanske stället till problem??
sen har jag en massa t-järn gubbar som är ganska bra... typ marinius mm... :gremgrin:

ja ja så du saka börja spela mordheim trevligt trevligt... själv tänkte jag spela lite warmaster innan men det blev inget med det... :gremfrown:
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: Rhinon, konvertering

blir inte det en jäkla massa val? fäör att inte säga poäng!!!

Det blir till att skaffa Monolith så snart ekonomin tillåter. En av min kompisar ska börja spela Iron warriors... så det gäller väl att kontra lite antar jag. ska försöka skaffa lite närstrid med, så jag kan komma fram och boffra ned ett par stycken. Pariahs klingar bra... :gremwink:

hur det blir med Mordheim vet jag inte riktigt än, allt kostar ju pengar oich jag tror nog jag vill få upp min 40K armé lite mer först innan jag ger mig på något nytt...
 

warmoose

Warrior
Joined
13 Sep 2002
Messages
266
Location
kristianstad/skåne
Re: Rhinon, konvertering

ja men det bror på hur mycket gubbar du har i din 40k arme.. hur många har du och vad har du???...

ja ja mordhiem är la ok men... tycker det verkar lite sådär... har en polare som spelar med det men... det e ju inget man :gremshocked: :gremshocked: :gremshocked: :gremshocked:
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Noob

Jepp, jag är tämligen färsk i 40K...
Jag har en Necron armé, som du såklart har förstått, i den har jag:
1 necron lord
4 destroyers
8 scarab swarm bases
32 necron warriors
1 heavy destroyer

det är allt ännu, och jag har inte satt ihop och målat allt ännu, men tillräckligt är åtminstone ihopplockat för att spela 1000 pt matcher, ska se till att måla det mesta av just min lilla 1000 pt armé först innan jag utökar.

Saken med Mordheim är väl det att det inte är så dyrt att testa, och det erbjuder ju lite konverteringsmöjligheter med, vilket ju inte är fel. Sen dså hörde jag något om att man skulle kunna få bättre legoknaktar och sånt om man gjorde bra matcher, det verkar lite roligt det med...
 

warmoose

Warrior
Joined
13 Sep 2002
Messages
266
Location
kristianstad/skåne
Re: Noob

ja men den armen kan säkert bli ett hot för många :gremwink:...

fast du ska nog gå upp till 2000points.. sen tycker jag det räacker eller vad säger du??

fast själv ligger jag på 7000-8000 points om inte mer :gremcrazy: ... men jag var korkad som köpte så mycket... själv tycker jag att det skulle vara smartare om jag testade lite olika spel... men det e ju försent nu :gremfrown:

ja mordhiem men tycker deras figurer ser ut som tidigt warhammer 90-tals guppar... då e ju blood bowl coolare :gremwink:
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: Noob

Jodå, den är ett hot för många...
spöade salamanders med den, det var ju kul...
Berzerkers är lite hårda dock, eftersom jag inte har något direkt närstrid. Lorden kan ju inte spöa alla själv, power weapon och 3 attacker till trots :gremsmirk:

Ska försöka komma upp i 2000 pt så snart som möjligt, men jag vill ju helst få mina saker målade först tänkte jag...
sen så är jag inte helt säketr på åt vilket håll jag vill utveckla min styrka ännu. Nått närstrid behövs ju, men om det blir wraiths, pariahs eller flayed ones är svärt att säga. Vill testa lite fler matcher mot annat än chaos och SM först tror jag...
lutar annars åt wraiths, det är härligt med lite mer initiativ som omväxling.

7000-8000 låter väldigt mycket ja. Måste kostat en hel del också kan jag tänka mig. Lite mer än jag skulle vara villig att spendera skulle jag tro, men så har jag ju inte hållt på så länge, så det har inte hunnit plocka på så mycket ännu :gremsmirk:

Blood bowl verkar ju ganska roligt, men jag tycker att den där äventyrsbiten i Mordheim, eller för den delen inquisitor, verkar rätt rolig. Att bli bättre efter strider osv... det är i min smak faktiskt, även om det nu skulle kunna innebära att man är lite i underläga till att börja med. Har inte kollat så mycket på modellerna så där kan jag inte uttala mig direkt.
Men ett val mellan Blood bowl och Mordheim lutar nog för mig åt Mordheim.
 

warmoose

Warrior
Joined
13 Sep 2002
Messages
266
Location
kristianstad/skåne
Re: Noob

neeeej tanken på att spöa en grupp orcer med en amrikansk leksak i handen..låter super kul :gremgrin:

ja men morhiem är väll bara lite mysco killar som leker death mach i avloppen??

ja ja... men epic är ju fett... läste att det hade varit en mach i england där de hade spelat med 1 miljon points... det var games work shop som sponsrade, ja med lite gubbar... men jag ställer frågan hur kommer man ihåg vad man har andvänt...
och runderna lär ta typ 5 timmar var :gremwink:
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: Noob

5 timmar var? usch, det blir ju matcher som håller på i flera dagar...

mordheim, avlopp?
det är ju en förfallen stad det handlar om... inte består den väl bara av avlopp. Jag manr, man kan ju leka deathmatch på gatorna med :gremwink:

Bloodbowln kan nog vara kul, men det verkar ännu mer slump än vad warhammer är så jag vet inte
Epic och warmnaster skall vara lite mer taktik har jag hört
 

warmoose

Warrior
Joined
13 Sep 2002
Messages
266
Location
kristianstad/skåne
Re: Noob

ja 5 timmar då har ju an tröttnat redan efter 10min..

jo städerna i mordhiem är ju ner pejade.. men ska man känna sig trygg ska man ju hänga i avloppen!!

ja warhammer är som du saäger mycket "tur"... så ja epic eller warmaster är nog bra för den som vill spela realistiskt..
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: Noob

I avloppen för att vara säker???
är det inte där alla hemska skaven och zombies finns?
det tycker jag inte verkar så tryggt. tryggast platsen i Morheim torde vara utanför det :gremwink:

Jom mycket tur i wqarhammer, fast det brukar inte alltid hjälpa ens att ha tur om man är riktigt dålig taktiker...
fast å andra sidan har jhag sett lustiga slag då det varit runt 30-40 tärningar kanske, och alla blev 1:or och 2:or...
snacka om attden som slog blev häpen :gremlaugh:
 

warmoose

Warrior
Joined
13 Sep 2002
Messages
266
Location
kristianstad/skåne
Re: Noob

he he.. det är då man börjar fundera om man spelar med fusktärningar!

jo en gång på rollspel så fick jag skada 43 med ett sug vapen.. jag fick sexor hela tiden och fick fortsätta.. men det jag attackerde var skit dåligt.. så han hade dött vid skada 15.. så det var ju lite synd :gremfrown:
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Re: Noob

jo, sånt är ju alltid kul...
brukar som SL alltid se till att det blir grova, rent av groteska effekter av sådant. Det är i den lägena man klyver en person på mitten eller så :gremshocked:

tycker det är speciellt kul med perfekta slag i lägen där SL verkligen motsätter sig ett lyckat resultat.
Skulle stoppa en bil som vi åkete i i Mutant C, men hjälp av min pistol eller vad det nu var oc köra in den i hjulet.
det är nästan omöjligt sa min SL, med övertygelse säger jag då, äh jag får perfekt ändå, vilket jag såklart fick !! :gremwink:

det där med att sägha att man får bra verkar funka. Brukar säga det när folk skjuter på mig i 40K, äh, du får bara en massa ettor ändå, visst brukar det bli så då... :gremgrin:
 
Top