Nekromanti Storugglas underliga lotteri

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Jag har nyligen insett att jag saknar plats i mitt badrumsskåp. Något måste bort. Efter mycket funderande har jag funnit några saker som jag kan tänka mig bli av med av olika anledningar.
Min första tanke var att sätta upp dem på tradera eller blocket, men sen kom jag på bättre tankar.

Jag därför utannonserar härmed Storugglas Underliga Lotteri, där just du kan vinna fantastiska priser, eller i alla fall priser.

Reglerna är enkla: för att få delta måste man vara en användare på rollspel.nu med minst två inlägg och man måste anmäla sitt deltagande i denna tråd.
Det man vinner får man heller inte sälja vidare utan måste ges vidare till någon annan, eller lottas ut igen. Jag är fullt medveten om att jag omöjligen kan se till att de regeln efterlevs, men jag lovar att den som bryter mot den kommer drabbas av hemska förbannelser som innefattar bolåneräntor.

Nåväl, hur går det då till? Enkelt, svara i den här tråden och skri vatt ni är med och klockan 2200 på söndag (den 13/1) gör jag en enkel tabell över alla deltagare och slår sedan vetenskapliga tärningar tils alla sakerna är utlottade. Tärningsrullandet kommer övervakas av en inspektör, min katt Skrutt.

Vinnarna får tillkännages sedan här i tråden och sedan kommer det ett paket på posten, efter att de skickat sin adress till mig då.


Nåväl vad lottar jag då ut? Till att börja med, ett paket innehållande ett stycke säkerhetsrakhyvel modell Edwin Jagger 86, en rakborste (pure badger), en råktvål modell Edwin Jagger Aloe Vera och fyra paket blandade rakblad (Merkur Super, Lord Platinum, Derby Extra och Israeliska Red Personna).

Hyveln är en bra och mild hyvel och jag har inget mot den, men jag gillade den så skarpt att jag köpte nästa modell i serien enbart för att jag ville ha den i krom. Borsten är okej, lite för mjuk för min smak men jag använde den tills jag skaffade mig bättre. Tvålen är ärligt talat inget man hänger i julgranen, jag gillar den inte alls (denna är dock oanvänd) men den kom med den nya hyveln så nu vill jag bli av med den. Rakbladen är totalt 20 stycken och bra rakblad, som går från milda (Derby) till skarpare (Personna och Lord) med ett mellanting (Merkur). Med denna utrustning kan man börja raka sig ordentligt, även om man nog vill ta en mugg ur köket för att förvara tvålen i och kanske köpa ett alunstift på apoteket om man är rädd för att skära sig.
Kom igen, testa att raka er som Bogart, Grant och alla de där snubbarna i svartvita filmer, det är grejer det! :gremwink:

Men vad vore ett lotteri på ett rollspelsforum utan rollspel? Just det, uselt! Därför lottar jag dessutom ut fem (just det, 5!) slumpvist valda rollspel ur min samling, utan någon som helst hänsyn till vad ni redan spelar, äger, har läst eller ens vilka språk ni kan. Jag säger inte ens vilka spel som är med på listan, utan det blir en överraskning för er när ni får det på posten sen!

Totalt sex priser alltså (vilket kan bli ett rakkit till om jag orkar plocka ihop det och intress finns), det är bara att anmäla sig ändra fram tills söndag klockan 22!


Storuggla, bingoutropare med talfel

EDIT: Frakt betalas självklart av mig, och hyvel och borste tvättas självfallet innan jag skickar den! SÅ ni inte får mina baciller. :gremsmile:
 

Attachments

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Storuggla said:
säkerhetsrakhyvel modell Edwin Jagger 86
Fnuk!

En sån måste jag bara vinna!

Ge mig en lott. Jag betalar ju så klart gärna frakt på prylarna och det bör ju ge en boost på tärningsrullandet. Katten kanske får vara med och knuffa dom lite till rätta så att mitt lucky number 23 dyker upp och gör mig till vinnare.
 

Owlbearpig

Bäst i Sverige på rollspel
Joined
22 Oct 2012
Messages
241
Rakborstar kan bli skitsnyggt elefantgräs i 25mm-skala. Men det kanske inte är så du vill att dina exklusiva rakprylar ska användas?

Jag vill vara med iallafall. Jag har ju inte så många rollspel...

Bra val av inspektör. Katter är ju av naturen pålitliga och omutbara.
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
Jag behöver lära mig att raka mig som en man! Tänk också på att det är min födelsedag på måndag.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,731
Hans E Magnusson said:
Och ja, jag vill åxå vara med. Har inte ägt en rakpryl på många år
Vad har du tagit bort skägget med då? :gremshocked:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Jag är på. Kan behöva lite, öh, spänning i mitt liv.
 
Top