Nekromanti Storugglas underliga lotteri

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Jag kan vara med, så kan ni låtsas som att åtminstone en "hon" är med.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Tihi. Ännu en av de många helt underbara trådar vi fått på den senaste tiden. Man blir så glad. :heart:

Och, såklart man vill vara med. :gremsmile:

Så... Hur mutar man katten?
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Jag är med. Men kan man lita på inspektör'n?"

Självfallet! Om hon inte är nöjd med ett tärningsslag sopar hon till tärningen tills hon är nöjd att det är helt slumpmässigt.


Storuggla, borde exandera
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
På grund av ett oväntat stort intresse för rakningsgrejerna utökar jag lotteriet med ytterligare en vinst, så det totalt är sju vinster nu:


Detta paket ger mig mer utrymme för den hyvel som är på väg med posten, samt min nya borste. Detta paket består av ett stycke pure badger borste märke HJM, en tub rakkräm märke Irisch Moos, tre paket rakblad (Feather, Derby Extrea och Dorco Platinum) och en säkerhetsrakhyvel, Gillette Slim Adjustable.

Borsten var min favorit tills den ersattes av en Wee Scot och är sådär grävlingsmjuk men har ändå en viss fasthet, vilket jag uppskattade. Rakkrämen köpte jag nyligen och har använta två ggr, och fann att jag ogillade lukten. Lukten påminner mig på något vis om tandläkare blandat med Fünf Kräuter och jag klarar inte riktigt av den paradoxen. Men den löddrade bra. Rakbladen är en blandad bunt, dels Derby som anses vara rätt milda till Feather som är de vassaste rakbladen som någonsin gjorts, de tillverkas i Japan av några som fått pippi på det där med vasshet. Ninjakatanafanservicevassa. Jävlar anamma. Och sen Dorco, som görs i Korea (det framgår inte om det är syd eller nord) och väl får anses som ett mellanting, baserat på att jag aldrig testat dem, men jag slängde med dem för på ett rollspelsforum borde de passa bra... hajjar ni, Dork-o...? Nähä, inte det? Förlåt. :gremfrown:
Och sen då hyveln. Den är en Gillette Slim Adjustable med datumkod J1, vilket innebär att den tillverkades det första kvartalet 1964 (vilket fiffigt nog är året som Goldfinger kom upp på biograferna, i vilken Sean Connery rakar sig med en Slim Adjustable på Goldfingers flygplan, kuriosa). Adjustable betyder att man ställer in hur elak bladets vinkel skall vara på en skala mellan 1 till 9, där 1 är ofantligt lent och 9 är herrejävlaryxmordsvinkel (som referens använder jag min Slim på 5 som mest och då endast i hårets riktning). Man kan därför ta en grov förstarakning och sedan knäppa ner till en mildare nivå och avsluta på känsliga områden eller där man vet att man lätt får hudirritation.
Hyveln är i väldigt gott skick och fungerar utmärkt (till skillnad från den första hyveln skruvar man inte loss handtaget för att byta blad, man vrider bara på botten av handtaget och så öppnar sig hyvelns huvud likt en... öh, fjärils vingar eller något? Jag misstänker att den renoverats vid något tillfälle, så siffrorna saknar den svarta färg som de skall vara i.
Detta är en väldigt bra hyvel som fortfarande håller bra (förut gjorde Gillette saker som höll och var ordentliga!), anledningen till att den lämnar mig nu är att jag har två andra Slim redan så den samlar mest damm. Då är det bättre att den får träffa någon som kommer använda den till något vettigt.
Nåväl, detta paket är nu med i lottningen, så får vi se vem som vinner vad sen.


Storuggla, ids inte lotta bort skräphyveln


Fotnot: Ett rakblad ger ungefär 5-7 rakningar, beroende på skäggväxt och hårens grovhet. Så det blir några rakningar.
 

Attachments

Zorbeltuss

Hero
Joined
7 Nov 2012
Messages
1,105
Jag vill ha en lott, visserligen kan jag nog inte använda det förrän jag kommer ut från sjukhuset, men det ska förhoppningsvis inte dröja mer än någon vecka.

/Zorbeltuss från sjukhuset
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Vinnarna av lotteriet!

Jag tog och skrev ner alla anmälda på ett papper (old school!) och slog sedan tärning tills sju namn blivit markerade med en stjärna. Inspektören var först intresserad men sen mer intresserad av min pennas rörelser medan jag gjorde stjärnorna.

Vinnarna av Storugglas Underliga Lotteri är:

Snorful
Lu-kaazh
Stövelkatten
Chrull
BMOC
Rymdhamster
Zorbeltuss


Grattis till vinnarna! Vänligen PMa mig era namn och adresser och så kommer era vinster med posten! Vad ni har vunnit vet jag inte ännu, det ska jag ta och slumpa fram nu.


Storuggla, nu blir det mer tärning och fanskap
 
Top