Starcraft 2

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Hallå hallå,

@Vimes som är en känslig och vacker person gillar ju förstås Brood War (gamla Starcraft eller Starcraft 1) mer än den senaste versionen,
men jag vill verkligen tipsa om den här drabbningen mellan SoS (protoss) och TY (terran) som är mycket sevärd! Matcen kan kanske göra lite mer reklam för den Sc2 och locka fler till spel? Alla coola enheter är med så ta er en titt!

Och skulle någon vilja så vore det ju jättekul att ha en inofficiell WRNU-cup i Starcraft 2! :D

/Basse, tragisk terran som fastnat i gold league.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
men jag vill verkligen tipsa om den här drabbningen mellan SoS (protoss) och TY (terran) som är mycket sevärd!
Trevligt! Jag ska kolla. (och chippar in att ASL (i Brood War) är igång med sina kvartsfinaler nu. Kolla gärna föregående omgång (Ro16), otroligt många bra matcher!).

Jag är förstås på på WRNU-cup i SC2! Jag var platinum som bäst när WoL var nytt, men har som sagt inte spelat så mycket sedan dess. Var lite sugen på att ge mig ut på laddern igen och bara köra riktigt ostiga sten-sax-påse-builds för att sprida dålig stämning på Battle.net, men det har inte blivit av.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Jag är sugen. Behöver dock kolla om min trötta gamla laptop orkar med SC2.

Visst finns det en gratis version för multiplayer nu för tiden?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Jag tänker så här:

1) Man kan köra SC2 stenhårt och sitta och svettas med optade builds och räkna sekunder, plugga kartor mm. Bli skitsur när man torskar mot idiotiska proxy-plays och one base all-ins.

eller så kan man

2) Bara garva åt larvet, dricka rosévin, testa den där osannolika kombon av Hydralisks och Brood lords, äta goda ostar, babbla om annat medan man techar upp, vinna nåt, förlora nåt. Mest ha kul en kväll som omväxling från andra nöjen så här i pandemins tecken. Helt enkelt: inte ta't så seriöst.

Jag är för alternativ 2, men respekterar dem som bekänner sig till den första gruppen :)
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,957
Location
Linköping
SC2 är gratis för multiplayer ja (du behöver bara offra din epostadress till Blizzards databank). Provade några pass med sonen men han fastnade inte.

Jag kan vara med och spela. Bara det inte blir för mycket "det är vinna som räknas" för då har jag nog roligare på annat håll. #prestationsångeststress
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Med tanke på att jag typ inte vet vad hälften av enheterna heter i SC2 numera tycker jag att öl och kringlor-alternativet låter bäst.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Jag vill spela snart! Men när passar det er?

Om man kunde sätta upp en doodle hade jag gjort det. Men tillsvidare kan vi väl föreslå de tider som funkar för oss?

Jag föreslår två timmar, tex 19-21 eller 20-22. Men jag har å andra sidan ganska lätt att få loss tid.

Dagar? Jag kan tex mån, tis, ons, fre nästa vecka.

Vad funkar för er?

😀
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,957
Location
Linköping
Före kl 20 är svårt för mig. På tisdag spelar jag förhoppningsvis rollspel men det har varit så mycket inställt med den gruppen av jag inte riktigt vågar hoppas. Måndag eller onsdag ska funka båda.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Jag föreslår två timmar, tex 19-21 eller 20-22. Men jag har å andra sidan ganska lätt att få loss tid.

Dagar? Jag kan tex mån, tis, ons, fre nästa vecka.
Jag kan (göra tid) alla dagar och alla tider förutom fredagen!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Ok! Lill-lördag nästa vecka (Onsdag 26/5) blir det alltså underhållning med actionstrider i världsrymden, rosévin och babbel! Vi siktar på att allt rullar vid åttasnåret (20.00).

Ladda gärna ned spelet (se mitt svar ovan) och kolla hemskt gärna hörlurar och mikrofon innan!

GL HF!

😀
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Får man vara sådär tråkigt non-commited och säga att jag hoppar på om jag hinner? Hänger lite på hur nattningen går och hur många skedar jag har kvar.

Jag har i alla fall dragit ned spelet, och det verkar flyta tillräckligt bra för att spela.
 
Top