Nekromanti STAR WARulvsSpel - Runda 1

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,527
Location
Helsingborg
Re: Hoppar på bandvagn mot Bearnie

Bearnie said:
"Varför postar du inte dina förmågor nu?"

Det är andra gången jag tycker du läser mina inlägg lite väl slapphänt. Följande är en fullt godtagbar motivering:

mig själv said:
[...] därför att postas informationen och jag blir kvar, så gynnar den imperialisterna i deras kartläggning av oss (eftersom ingen rebell kan se den som tillförlitlig så länge jag är i livet). Postas informationen och jag dör (ergo, det bevisas att jag är rebell), så gynnar informationen istället rebellerna som kollektiv."
Fast jag snackade om varför jag skulle byta röst, inte om din argumentering. Jag kan dock förstå att du inte förstod det, då jag var väldigt otydlig. Slängde ur mig inlägget i all brådska.

Anledningen till varför jag misstänker dig är inte direkt luddig. Jag gillar inte följande:

× Så fort någon röstar på dig måste du försvara dig. När jag har spelat Maffia-spel så har folk (nybörjare förvisso) varit fanatiska till att försvara sig när de blivit anklagade. Det finns en jätte-tell här men den säger jag inte. :gremtongue:
× Du kommer inte direkt med några motargument, utan "bara" utmaningar. "Ja, visst. Sia mig" respektive "Nästa gång är det din tur".
× Du hängde på min taktik i början (jag måste ju själv tro på den). Maffia gillar att hänga på andras planer.
× Du är väldigt passiv, trots dina inlägg.
× Du har något argument om att förra gången du var på onda sidan var du minsann annorlunda. Ja, men du åkte dit också. Det vore korkat (eller väldigt djärvt :gremsmile: ) att köra samma strategi.

Du har något att dölja, uppenbarligen. Det är antingen något väldigt bra eller något väldigt dåligt. Jag chansar därför, eftersom det är den första omgången, på att det är något väldigt dåligt. Jag har hitta fem anledningar till varför du kan vara maffia. Om de andra har jag högst hittat 1-3 anledningar ... och då känner jag mig ändå inte speciellt paranoid. Jag vet av erfarenhet (liv som spel) att det inte funkar att överanalysera.

/Hon som ska slänga sig in i duschen
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,492
Re: Rättad röstning

Ngt stämmer inte, enligt "Senaste inlägg" har Han gjort ett inlägg här för några minuter sedan, men jag ser bara mitt inlägg som senaste... (testing testing alltså)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,492
Re: Rättad röstning

Poseur, Purgatory, HJK, krank, ni har inget att tillföra slutdiskussionen (ni är inloggade och det var ju ett tag sedan ni skrev).
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,527
Location
Helsingborg
Re: Rättad röstning

Vimes said:
Ngt stämmer inte, enligt "Senaste inlägg" har Han gjort ett inlägg här för några minuter sedan, men jag ser bara mitt inlägg som senaste... (testing testing alltså)
Andra gången det här sker. Varje gång jag skriver och inlägget kommer på en ny sida för mig (har 20 per sida inställt) så försvinner mitt inlägg. Det var därför jag gjorde ett dubbelinlägg till Basenanji. Fast så fort någon skriver ett inlägg så kommer det dolda inlägget fram.

/Hon som tror att det är en bugg som framkommer vid stora trådar och borde rapporteras, då Basenanji råkade ut för samma sak
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Re: Rättad röstning

Så nu är jag tillbaka och har precis hunnit läsa allt som postats sedan igår kväll. Mycket verkar ha hänt, med mindre tåg mot både Bearnie, Vandraren och Craygh. Jag har som sagt inte haft tid till att sätta mig in ordentligt i allt som hänt, men en överblick har jag i alla fall. Imorgon kommer jag dock vara ledig hela eftermiddagen och kvällen så då postar jag något mer djupsinnigt än det här.

Kort kan jag ju säga att även ifall BDG är en av mina misstänkta, även ifall de har börjat klinga av lite, så måste jag säga att han resonerar klokt om Crayghs agerande.

Inaktivitet bör självfallet inte uppmuntras men som jag skrev igår anser jag att möjligheten att få information är viktigare än att rösta ut någon bara för att han är inaktiv.

Bearnies agerande är misstänkt men frågan är om vi tjänar mest på att rösta ut honom eller låta han vara kvar en runda till för att se hur han agerar.


Eftersom tiden rinner ut hinner jag inte med några motiveringar utan här är en kort lista över mina misstänkta för tillfället:
Bearnie
Craygh
Björn den Gode
Han
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Rättad röstning

Mja, jag kan möjligen nämna att jag liksom Han tyckt att Bernie reagerat lite väl kraftigt mot drevet. Han verkar nästan arg, vilket gör mig lite fundersam om han försöker avskräcka folk från att rösta på honom.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,953
Location
Knivsta
Re: Rättad röstning

"Det som däremot är ärkeskumt är att Bearnie skriver det här över huvud taget. Varför behöver han delge sina kollegor bland rebellerna detta? Det gör ju varken till eller från att skriva detta!"

Nu är rundan snart över, så vi lär få fortsätta detta. Anledningen till att jag skrev det är att idén förhoppningsvis ska kunna inspirera andra rebeller att tänka likadant, för innan detta spel är över så kommer vi ha röstat ut rebeller. Alla rebeller tjänar på ju mer vi förhåller oss till detta som ett kollektiv: hur kan jag göra mitt offer till en vinst?

Svårare än så är det inte.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,953
Location
Knivsta
Re: Rättad röstning

Jag är inte arg för att det förekommer ett drev mot mig, verkligen inte. Fortsätt med det. Vad jag uppmanar deltagarna till är att tydligt motivera varför. Det är en kontradiskurs som givetvis kan uppfattas som lite aggressiv.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,527
Location
Helsingborg
Re: Rättad röstning

Vi kommer nu att gå in i runda två när spelet går in i en ny fas. Med oss i skeppen har vi endast oss själva och våra minnen. Jag skulle vilja att ni berättar kort om er värsta upplevelse i kriget eller en stund i livet när ni kände att ni var viktig för någon annan.

För mig var det när jag ledde en flyktaktion efter att imperiet tagit över vår bas. Jag blev förkrossad av att se offren av kriget - mängder av kvinnor och män som låg svårt sårade på flygdäcket - och med nöd och näppe lyckades jag slutligen få hem nästan hundra rebeller till en av våra andra baser. Det här var för mig både min värsta upplevelse och mitt ögonblick när jag kände sig som mest nyttig för andra människor.

Givetvis är det bra om rebellerna berättar sina historier, för att stärka brödraskapet och för att vi sedan ska få något att minnas de bortgångna för.

/Hon som tittar blåögt på er andra
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Rättad röstning

Får man posta efter stoppet? Skulle bernie (eller nån annan)kunna avslöja sin info efter stoppet om han vet att han blev utröstad?
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,983
Location
Linköping
Re: Rättad röstning

Nej, och det är nåt jag missat i reglerna. Spelteknisk information ska man ge fasen i efter att rundan tagit slut (dvs vid STOPP). Däremot är det ok men yada-yada-inlägg (eller att som Han posta inlägget typ samma sekund...).
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,983
Location
Linköping
Röstsammanställning - Runda 1

Röstsammanställning - Runda 1

6 - Vandraren: Eksem, Lindenius, Anders Åstrand, Banarok, Måns, Bearnie
4 - Bearnie: Basenanji, Vimes, Han, Zebulon
2 - Banarok: krank, Vicotnik
1 - Björn den gode: Purgatory
1 - Craygh: Björn den gode
1 - Han: Vandraren
1 - HJK: Poseur
1 - Purgatory: Craygh
1 - Vimes: HJK

Ny tråd kommer upp snart
 
Top