Nekromanti STAR WARulvsSpel - Episod V [game over]

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Alla roller

Jag vet inte om det är så bra idé att döda av folk som inte postar på en hel runda. Går det inte att byta in nån som med hellzon, eller var det ingen i kö? Man kunde ju efterlysa mer spelare lite kvickt istället.

Det spelade ju ingen större roll nu, men det knäcker ju rebellerna att förlora ytterligare medlemmar utöver det vanliga och pga DTF.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Alla roller

Jag kommer antagligen inte ha namn i nästa spel (som jag först tänkt) just för att det kan bli massoutningar.
Jag skulle tänka så här:

Det spelarna har i temaspel, det är dels Förmågor (alltså rena regelgrejer) och dels någon form av Flagga som ger ett varsel om vad ens förmåga är. I min mening är den främsta poängen med temaspel att just ha ett visst samband mellan förmågorna och flaggorna. Om flaggorna blir helt meningslösa så är det kanske bättre att skippa dem helt och hållet? Även om jag tycker att även temalösa spel är coola, så skulle jag vilja prata mer om vad man kan och bör göra för att få sina flaggor att fungera bra i ens temaspel:

Vad flaggan är, det är inte så viktigt i sig. I DoD-spelet så fick vi utrustning och skatter som flagga, medan det i CoC-spelet handlade om bl.a. Yrken, och här var det namn på kända karaktärer. Det här med massclaim är alltså inget särskilt problem som bara drabbar spel med en viss typ av flaggor (såsom där flaggorna är namn på kända karaktärer), utan något som alltid kan vara en risk.

Now: Det finns tre saker som kan/bör avskräcka byn från att massclaima, och de är:

1. ...om bybornas flaggor tydligt pekar ut vilka bybor som har powerroller. Om Luigi, Yoshi och Peach har powerroller, medan Toad #1-#6 inte har det, så kommer byborna att vara avvaktande inför ett massclaim eftersom de i sådana fall ger måltavlor åt varulvarna. Det här är den viktigaste punkten, eftersom byborna själva har viss koll på hur det ligger till med den här saken redan från start. De vet ju åtminstone vad de själva har för flagga och för förmåga. Och om de börjar pressa fram omkring två claims per drag, så dröjer det inte länge innan de skaffat sig väldigt god koll på huruvida det finns ett sådant här samband eller inte.

2. ...om varulvarna har bra fejkalias. Det här vet förstås inte byborna innan de har massclaimat, men det är väldigt snöpligt när ett massclaim i praktiken avgör matchen (såsom det typ var i Gotham City, där varulvarna bara hade ett enda bra alias (=Twoface) och det fanns väldigt få luckor bland de kändaste skurkarna att sno namn ifrån). Roligast är det när det finns någon fiktionsmässig anledning till vilka alibin varulvarna lagt beslag på, och denna inte är alltför uppenbar. Jag var jättenöjd med hur jag löste det här i wrnu-spelet, där jag lät trollen ha namn såsom RISING, FELIATH och VITULV; högprestigeforumiter som man lätt kunde ha fejkat powerroller åt, om man hade velat. Den hemliga ledtråden som hotade att avslöja dem var att alla dessa forumiter hade fått varningar. Och för att hjälpa trollen så stoppade jag in en del bybo-namn som dels kunde se väldigt skumma ut (som TROBERG), och en del som var tämligen lågprestige (såsom TAMAGOTCHI_TIM och NALLE_MED_AK4). Och så lämnade jag en hel del luckor uppe bland toppen. Såsom VINDHAND.

3. ...om inte byn kan outa sina siare obestraffat. Det här är ett problem som vi inte har sett på våra spel på forumet, men det är ett ganska otrevligt problem. De två vanligaste powerrollerna är siare och väktare, och en del siarspelare har tagit för givet att det finns väktare i spelet, varpå de går ut och säger "hallå, det är så att jag är siare. Hittills har jag siat X, Y och Z, och de är alla bybor. Nu börjar det bli hett om öronen, så jag offentliggör detta, och hoppas att väktaren i spelet kan skydda mig medan jag fortsätter att pinga folk." Det är helt enkelt väldigt, väldigt dåligt att ha både en siare och en väktare i spel, om inte varulvarna har något botemedel. Alla varulvsspel (inte bara temaspel) bör ha någon sorts faktor som gör det osäkert för siare att outa sig själva. Att låta det finnas flera siare - varav några är naiva - är ett botemedel. Att låta varulvarna ha en Roleblocker är ett annat sätt. Att låta det inte finnas någon väktare (eller enbart en begränsad väktare (såsom i DoD-spelet)) är ett tredje alternativ.

Sedan hade jag ju med en liten fuling: Darth Vader vet "Du vet även att det finns minst en pilot som tror att du är människa." och Mon Mothma har "Du vet att antalet goda robotar i spel är fler än antalet onda robotar." Tror ingen kommenterat den än. Säg gärna vad ni tycker om plantering av felaktig information.
Ah. Tur att du sade detta, för jag förstod inte riktigt var det var för något som jag inte fick att gå ihop med speluppsättningen. Trodde att Kranks förmåga talade om någon roll som senare hade fallit bort, eller nå't.

Själv är jag emot falsk information. Jag tycker det är okej om spelarna har *dold* information (såsom att vissa siare kan vara sinnessjuka eller att vissa spelare kan pingas som skurkar utan att veta om det), men jag skulle aldrig ge information som inte stämde. Men samtidigt måste jag gå med på att det är ett rätt intressant design space att utforska och experimentera med. Du får gärna fortsätta att leka med konceptet. Jag är nyfiken på vad du kan hitta på.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: Alla roller

Rising said:
Ah. Tur att du sade detta, för jag förstod inte riktigt var det var för något som jag inte fick att gå ihop med speluppsättningen. Trodde att Kranks förmåga talade om någon roll som senare hade fallit bort, eller nå't.

Själv är jag emot falsk information. Jag tycker det är okej om spelarna har *dold* information (såsom att vissa siare kan vara sinnessjuka eller att vissa spelare kan pingas som skurkar utan att veta om det), men jag skulle aldrig ge information som inte stämde. Men samtidigt måste jag gå med på att det är ett rätt intressant design space att utforska och experimentera med. Du får gärna fortsätta att leka med konceptet. Jag är nyfiken på vad du kan hitta på.

Jag tyckte spontant att det var lite som klassiskt falskt siande. Vi hade ju inga "riktiga" siare utan mer en massa "för-siad" information folk gick in i spelet med. Då blir ju motsvarigheten till att vara en falsk siare just att ha felaktig information.


Däremot kunde det kanske gjorts på ett roligare sätt, för nu kom det liksom inte fram - och själv insåg jag det inte förrän Feu påpekade det.
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
461
Location
Helsingborg
Re: Alla roller

Jag hade inte hängt på rollspel.nu om jag inte gillat (haft ett tvångsmässigt behov av) att konstruera spel och naturligtvis har jag börjat fundera på konstruktion av varulvspel.
Mycket intressant inlägg, Rising. Det här är tankar jag samlat på mig innan jag läste ditt inlägg så jag bara postar dom i befintligt skick.

Jag gillar att det finns flera stats som tillsammans bildar en helhet. Att man skall söka information. Det finns ett par saker att se upp med om gör så.
Massoutning. Man vill ha ett system där inte massoutning avslöjar alla bad guys.
Lögner. Om det finns för mycket falsk info är det för lätt för ondingarna att blåsa alla. Jag tycker det förstör väldigt mycket för de goda.

Jag har inte läst hela Riddar-spelet men jag har för mig att det nämnes något om typ svärd eller nåt. Det hade varit coolt om nån förmåga, tex siande låg i en sak som man måste ge bort. Det hade också varit coolt om man fick rösta om vem som fick en sak med en förmåga, tex väktarförmågan. Det går att tänka sig mycket fler saker. Kanske nån sak som skapar ger spelare en agenda, tex spara alla som har haft den saken.
Det blir då två röstningar men det kanske bara blir mer kul.

Jag har funderat på hur det skulle bli om alla har alternativa agendor. Vinnare i spelet blir den/dom med flest agendor uppfyllda. Några kunde ha att en viss person inte skall dö, någon annan att en viss person skall dö. Detta är enkla agendor som inte skulle röra till spelet alltför mycket tror jag. Värre blir det med större agendor som kanske krockar med fraktionernas agendor, tex flera med en viss stat skall dö eller leva.
Några mer gulliga varianeter skulle kunna vara att bara ta reda på identiteten hos några eller få några att rösta på ett visst sätt.
Jag tror att ett system med flera agendor på ett effektivt sätt motverka massoutning och det skulle egentligen inte behövas nån DTF.
Risken är att det blir för plottrigt med allas agendor, att man inte skulle våga lita på nån. Med lite tweakande kanske det skulle gå att lösa.

En del av dom här sakerna är kanske långt ifrån klassiskt varulvsspel men jag har med flit inte läst på så mycket, just för att kunna ha ett öppet sinne. Jag kommer läsa på rubbet senare :gremsmile:
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Feuflux said:
krank/Darth Vader
Björn den gode/Boba Fett
HJK/Lando Calrissian
Vicotnic/IG-88B
är vinnarna av STAR WARulvsSpelet! GRATTIS!


Banarok/Chewbacca
Craygh/C-3PO
Purgatory/Wedge Antilles
Vimes/Dak
skjuts snabbt ner och triumfen är fullbordad.
krank: Han gav mig en feting-tell när han själv inte startade tåget mot Lindenius, utan lät mig göra det. Surt att jag inte plockade upp den...
Björn den gode: Det här är nog det här spelets stora näsbränna. Jag lurades att lita på Boba Fett! Jag tog honom till och med i försvar! Nu ska jag plugga in de tells BDG själv nämner ordentligt. Detta får inte ske igen.
HJK: Den gynnaren hade jag på kornet: "Om Vimes faller under kategorin nybörjare som vill väl, får jag känslan av att HJK är nybörjaren som fått testa på att vara varulv under sitt första spel. Att han sitter med mycket information han inte riktigt kan hantera. Att det är därför hans beteende och motiveringar känns så nödtorftiga många gånger." - men HJK gjorde aldrig någon större blunder, så det var svårt att få det bekräftat.
Vicotnik: Han var på inga sätt clearad. Han spelade helt enkelt mycket sämre än han brukar göra som bybo, vilket gav honom låg tillförlitlighet i mina ögon.

Banarok: Banarok var nästintill clearad i mina ögon. Han skrev bra och förståndiga analyser och kommentarer, men han skrev för lite, och det fick mig att tveka ganska länge.
Craygh: Han clearade jag ju stenhårt, så det känns skönt att ha rätt där. Han spelade bra under stora delar av runda två, men kollapsade när han fick press på sig. När jag och Basse försvann blev han underligt nog sämre. Svajigt självförtroende?
Vimes: Han fick det här omdömmet: "I Vimes tycker jag mig känna igen en ambitiös fast grön rebell som är villig att försöka göra sitt bästa." Han var då del av det anmärkningsvärda drevet mot mig, där massor av rebeller faktiskt deltog, men olika deltagare drev det mer eller mindre bra. Vimes fick tummen upp för sina ambitioner, och jag tycks ha tolkat hans handlande rätt.

Jag spelade egentligen på tok för naivt, vilket min titel i och för sig antyder. Däremot är jag nöjd med hur jag pressade deltagare att prestera mer, och försökte ge dem konstruktiv kritik till hur de kunde bli mer användbara rebeller. Det ska jag ta med mig till senare spel. Dels upptäcker man lättare alibi-beteenden (och där hade jag faktiskt återigen krank på kornet... :gremshocked: ), dels gynnar det byborna som grupp.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Alla roller

Det hade också varit coolt om man fick rösta om vem som fick en sak med en förmåga, tex väktarförmågan.
Fast då blir det en väldigt svag väktare, eftersom varulvarna kommer veta exakt vem det är som har den förmågan.

Jag såg ett spel, dock, där man först gav pengar åt andra spelare, och man sedan kunde spendera dessa mynt på att köpa saker från en stor lista. Det roliga var att sakerna på listan var flaggade. Man visste alltså inte riktigt vad det var man köpte. Det var inte så att man kunde köpa "Siande: 3 mynt" utan man kunde köpa "Eldblomma: 3 mynt" och "Stjärna: 5 mynt". Det gjorde att folk började ett gissningsarbete redan från början, med att analysera inköpslistan. Och jag kommer ihåg att någon i det spelet gick ut tidigt och sade att "Lystring alla; jag köpte Hammarbroderdräkten, och jag gick på en nit. Den gör mig till en Miller - så nu pingas jag som skurk om någon skulle sia mig. Varning för Hammarbroderdräkten, alltså".

Jag tycker det var sött. Men framförallt så var det lite kul med dubbla "röstmoment", för det gjorde ju att mer tyngd hamnade på röstanalys. Varulvarna tjänade ju på att ge varandra mynt, precis som de tjänar på att samla ihop sina röster för att rädda sina kamrater. Hur djärva skulle de vara i att ge mynt till varandra? Det kunde ju lätt bli för uppenbart om de skulle bli för pengakåta.

Jag har funderat på hur det skulle bli om alla har alternativa agendor. Vinnare i spelet blir den/dom med flest agendor uppfyllda. Några kunde ha att en viss person inte skall dö, någon annan att en viss person skall dö. Detta är enkla agendor som inte skulle röra till spelet alltför mycket tror jag.
Definitivt intressant. Det finns många traditionella roller som fungerar lite på det här viset; En Assassin skall exempelvis hitta sitt Victim, Lovers skall finna varandra, en Jester skall se till att bli utröstad, osv. Det vanskliga med dessa tycker jag är att de traditionellt sett brukar fungera så att spelet avbryts när de uppfyller sina kriterier, varpå de deklareras som segrare. Men om man hade ett antal sådana här "quests" och att man samlade poäng under spelets gång, så att spelet fortsatte även efter att man uppfyllt några av ens kriterier - då skulle det fungera bättre. Definitivt intressant.

det skulle egentligen inte behövas nån DTF.
Det är faktiskt något av en WRNU-grej. Det är inte alls så vanligt med tredje faktioner i vanliga mafiaspel, och definitivt inte med så speciella förmågor såsom de vi blivit vana vid. Här syns det att Fuffens och jag har rätt lika smak om vad som är häftigt.

Tredje faktioner är främst ett verktyg för att speeda upp omgångarna, vilket kan vara bra om man har väldigt många deltagare. Den vanligaste tredje fraktionen är en ensam seriemördare, som vinner om enbart han är kvar i spel. Dessa vinner i princip *aldrig*, men det kan ändå vara rätt kul att spela som en sådan. Tror jag, åtminstone, jag har aldrig provat.
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Bearnie said:
Craygh: Han clearade jag ju stenhårt, så det känns skönt att ha rätt där. Han spelade bra under stora delar av runda två, men kollapsade när han fick press på sig. När jag och Basse försvann blev han underligt nog sämre. Svajigt självförtroende?
Detta var faktiskt bara på grund av att saker i mitt IRL-liv fick mig att bli distraherad. Samt att jag faktiskt tappade intresset lite.
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
461
Location
Helsingborg
Re: Alla roller

Rising said:
Fast då blir det en väldigt svag väktare, eftersom varulvarna kommer veta exakt vem det är som har den förmågan.
Jo, det är nog sant. Men kanske nån annan förmåga. Den förmågan måste nog vara ganska kraftfull så att det blir viktigt vem som får den. Kanske siandet? Antingen dödar varulvarna helt enkelt den som får saken eller så är dom kalla och gör det inte. För vad kommer hända om alla som fått saken dött och sen en varulv får den?
Eller kanske nåt helt annat, nåt som inte gjorts förut.
Jag spånar fritt och är ute saker som gör spelet roligare, överraskande och ändå balanserat.

En annan variant är att det är någons förmåga att tilldela en siarförmåga (eller en annan förmåga, kanske t.o.m. väktare) till någon. Mottagaren vet inte vem som gett den till denne.

Det här med att ge bort och rösta förmågor har nog en viktig ingrediens: att inte samma person kan få samma förmåga flera gånger.

Rising said:
Jag såg ett spel, dock, där man först gav pengar åt andra spelare, och man sedan kunde spendera dessa mynt på att köpa saker från en stor lista. Det roliga var att sakerna på listan var flaggade. Man visste alltså inte riktigt vad det var man köpte. Det var inte så att man kunde köpa "Siande: 3 mynt" utan man kunde köpa "Eldblomma: 3 mynt" och "Stjärna: 5 mynt". Det gjorde att folk började ett gissningsarbete redan från början, med att analysera inköpslistan. Och jag kommer ihåg att någon i det spelet gick ut tidigt och sade att "Lystring alla; jag köpte Hammarbroderdräkten, och jag gick på en nit. Den gör mig till en Miller - så nu pingas jag som skurk om någon skulle sia mig. Varning för Hammarbroderdräkten, alltså".
Det här var ju otroligt roligt!
Skönt med ett exempel som tar ut svängarna, då känns det lättare att göra det själv. Låter dock som ganska mycket jobb för SL :gremsmile: Fast det gör iofs alla mina tankar också...
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Alla roller

Men kanske nån annan förmåga. Den förmågan måste nog vara ganska kraftfull så att det blir viktigt vem som får den. Kanske siandet? Antingen dödar varulvarna helt enkelt den som får saken eller så är dom kalla och gör det inte. För vad kommer hända om alla som fått saken dött och sen en varulv får den?
Mmm. Ett engångssiande av den här typen skulle nog fungera väldigt bra. Cool idé.

En annan variant är att det är någons förmåga att tilldela en siarförmåga (eller en annan förmåga, kanske t.o.m. väktare) till någon. Mottagaren vet inte vem som gett den till denne.
Också intressant, men väldigt vansklig. Om en stark powerroll skulle hamna i varulvarnas händer så skulle det vara ett dramatiskt bakslag för byn. Kanske skulle slumpen få lite för stor betydelse.

Det är svårt det här med starka powerroller. Dels vill man ju begränsa dem - eftersom det annars blir så att spelet handlar för mycket om specialförmågorna man använder mellan dragen, och inte så mycket om diskussionerna som hålls under dragen, men samtidigt så är starka powerroller ett bra knep för att rädda aktiva spelare.

Om alla bybor har ungefär lika starka förmågor så faller det sig naturligt att varulvarna börjar med att mörda de mest aktiva - och därmed farligaste - spelarna, medan om byn har några få, starka powerroller, så har varulvarna större incitament att rikta sig mot spelare som verkar hålla sig lite i bakgrunden.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: Alla roller

Rising said:
2. ...om varulvarna har bra fejkalias. Det här vet förstås inte byborna innan de har massclaimat, men det är väldigt snöpligt när ett massclaim i praktiken avgör matchen (såsom det typ var i Gotham City, där varulvarna bara hade ett enda bra alias (=Twoface) och det fanns väldigt få luckor bland de kändaste skurkarna att sno namn ifrån).
Jag vill bara säga det så att det är sagt: du är fantastisk i arrangörsrollen av varulvsspel. Nu är det väl känt hur okritisk jag är mot allt du sger Rising, men ditt Gotham-spel var suveränt.

Om Feuflux är Champagne är du Gåslever.

Rollerna och förmågorna/namn i Goham fungerade bra.
Massclaimandet blev inte alls negativt för spelet i sig. Jag som Batman blev ju accepterad i min påhittade skurkroll. Jag drabbades inte av massclaimandet. Tvärtom så höll det mig nog vid liv, ett tag.

Jag vill tvärtemot säga att både Gothamspelet och Star Warsspelet hade bra struktur. När vi pratar om ev massclaim glöms det bort att bybor inte automatiskt accepterar att roll/egenskap/namn/etc är liktydigt med en fraktion.

Gör ett tankeexempel: om alla deltagare fick antingen två färger, svart eller vitt varpå det visade sig att exakt 1/4-del hade fått svart – varför skulle man då automatiskt sluta sig till att just de var varulvar? Och på vilka sätt skulle varulvarna, om nu spelet var konstruerat så att alla varulvar fick färgen svart, kunna dölja detta faktum?

Vad skulle hända om en varulv sa att: "Hörni, leta bland de med svart färg, för de är varulvarna!", för att sedan bli utröstad? Hur tror ni att detta skulle påverka bybornas uppfattning kring en sån teori?

Rent teoretiskt stämmer erat resonemang, men tack vare varulvsspelets psykologiska karaktär, kommer teorin aldrig fungera i praktiken. En bybo kan alltid misstro en teori – för han/hon vet aldrig hur det förhåller sig på riktigt.

Faktum är att detta med namn och risken kring massclaim är en avspegling av huruvida man ska slumpa roller eller ej – om SL säger att han har slumpat rollerna, det går ju aldrig att lita på. Och om SL säger att han inte har slumpat rollerna, det får heller ingen betydelse, för vi kan inte veta vilken roll det spelar.



Så, syster, nu kan du hälla i mer knark i droppet, tack!

Basse, tänk vilket otroligt coolt varulvsspel Rising och Feuflux skulle kunna arra tillsammans! Great Minds think...in unexpected ways?
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Har försökt följa det hela, men det har varit svårt...
Verkar som ni haft det ämlans skoj iaf!

/ Johan K, som tyvärr insett att man inte har tiden att vara med i ett Varulvsspel... =/
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Re: Alla roller

Bra skit ni kommer med grabbar! :gremlaugh: Får massa inspiration. När är ni redo för att spela nästa varulvsspel? :gremwink:

(Eller så väntar jag ett tag och ger Zebbe eller Basse chansen att host:a)
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Alla roller

Jag är redo att ge mig ut på jakt igen.
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Re: Alla roller

Häpp!

Valde att stå över i senaste spelet (var tvungen att sitta på händerna för att inte hoppa på det också - hade helt enkelt inte tid). Men jag följde i alla fall med på avstånd och tyckte om att det var lite snabbare än de andra (även om man inte visste det från början, samt att slutet kom väl plötsligt och snöpligt för alliansen).

Hur som haver är jag eventuellt intresserad av att moderera ett varulvsspel. Har en intressant idé som är tema, men ändå nog kan tänkas falla Björn den Gode mer i smaken då det är mer avskalat - å andra sidan kan en mekanism i det fullständigt få honom att rynka på näsan :gremsmile: Dock är jag som sagt översköljd av arbetets plikter åtminstone ett par veckor framöver, så det får gärna vänta ett tag för min del i så fall.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Alla roller

När vi pratar om ev massclaim glöms det bort att bybor inte automatiskt accepterar att roll/egenskap/namn/etc är liktydigt med en fraktion.
Det är sant, men än så länge tycker jag att anledningen till att vi har sluppit alltför stora problem är tack vare flera av spelarnas oerfarenhet. Vi har haft tur än så länge iom att spelare varit benägna att tänka "nämen så här enkelt kan det väl ändå inte vara?" Men förr eller senare så kommer detta att drabba ett spel på ett kännbart sätt (och jag tycker att detta skedde redan i Gotham City - det var många som verkligen friades för att de hade starka namnclaims, medan de med svaga claims blev väldigt utsatta i ett tidigt skede) och det kommer inte bli så kul. Så jag tycker det är ganska viktigt att man skyddar sig emot detta.

Jag förstår ditt resonemang, men om man retrospektivt kan titta tillbaka på flera partier och se "jösses, om vi hade massclaimat dag #1 och röstat ut alla konstiga roller, då hade vi vunnit enkelt" (vilket man typ kunde ha gjort i Gotham City) så blir inte den här teorin så teoretisk som du gör gällande. Tvärtom så kommer den ju bevisligen visa sig vara mycket gångbar. Det är det jag hoppas att nästa lekledare (förmodligen Feuflux igen, men kanske ngn annan) kan skydda sig emot.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Alla roller

Johoohno said:
Hur som haver är jag eventuellt intresserad av att moderera ett varulvsspel.
Kul! Det skulle jag gärna delta i. Vore intressant att se vad du kan ha för take på spelet. (För er andra kan jag berätta att jag har sett Johoohno både spela och modda en massa spel på mafiascum, vilket gör honom till en ganska erfaren varulvsspelslirare - som bl.a. provat att spela konstiga roller som vi aldrig haft i våra spel här på wrnu)
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
461
Location
Helsingborg
Re: Alla roller

Härligt att du är taggad, Fleu!
Jag är med när som helst. Nöjet överskuggar (nästan iaf) den förlorade arbetstiden. Hrm.

Som sagt, jag skulle inte hänga på WRNU om jag inte var extremt intresserad av spelkonstruerande så naturligtvis har jag tankar på hur jag skulle vilja skapa ett varulvsspel här på WRNU. Jag är dock inte i närheten av ett förverkligande och när/om jag blir det kommer jag be om kritiska blickar och input från folk som vet att de inte vill/kan vara med.

Tills dess är det förste man till kvarn, tycker jag :gremsmile:
Jag har gillat alla dina spel, Feu. Jag skulle vara nöjd att spela bara dom resten av mitt liv.
Om nån annan vill köra kommer jag inte kunna låta bli, jag kommer va med på det med :gremsmile:

Jag är ny på det här och lär mig sinnessjukt mycket på varje spel, det är helt underbart.
Såhär skall livet levas!

(Kom på en ny sak:
Mot inaktiva spelare kanske det kan hjälpa om det finns mycket fluff och flera siare som kolla fluffet. På så sätt kan inaktiva ändå bli meningsfull genom sin blotta existens: genom att sia dom får man ett hum om tingens ordning.)
 
Top