Nekromanti STAR WARulvsSpel - Episod III

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Amazing. Jag är helt skakad. Vilka grejer.

Känns som om vi som rebeller fungerade rätt bra förra rundan. Vi klarade av att släppa ett tungt drev mot Bearnie (som ju också började sköta sitt försvar utmärkt) och växlade precis mot slutet från Craygh till den slemme Lindenius. Skitsnyggt av oss.

Men fan. Basenanji och Bearnie känns som två tunga namn att missa.

Och: den tredje fraktionen! Shit. Vart ska vi börja? Idéer på hur en sådan DTF kan se ut? Hur många? Mål? Medel?

Slutligen: tacksomfan alla tre! Varuvsspel är ju grejen. Shit vad kul jag har så jag sörjer lite för er som inte längre är med oss.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,453
Location
Köping
Häj grabbar och flickor vad händer här? Jeje, jag tar som bekant över efter Poseur.

Okej, Luke Skywalker borta. Gissar att det var en tung roll. :gremwhistle: Får säga att impsen siktar bra, först Han och sen Luke.

Notering: Jag tycker det är jätteintressant att tre av de som varit i hetluften i detta spel faktiskt var skumma i Cthulhuspelet. (Bearnie, Craygh, Poseur.) Kan det ha något med beteende att göra? :gremwink: Sen var jag inte alls övertygad om Bearnies oskuld - han spelade väldigt styvt i förra partiet och lurade byxorna av åtminstone mig.

Bearnie var rebell, människa och Gold Leader. Av detta tror jag på att nån vill döda alla leaders, alternativt alla i Gold (lite mer krystat). Färger är redan ute, men vi som inte outat rang ska nog fortsätta så, så kanske vi kan hoppas på att inte ge bort segern till DTF.

Tror vi fortfarande på teorin "En imp per färg" så litar jag på Zebulon och mig själv i Green. Kvar blir då BDG och Banarok. Ska kolla upp dessa senare. I Gold och Blue... vete fasen, Craygh är den enda jag litar på där.

Givet vissa teorier, vad tror folk om ett massoutande av ras? Vi har några robotar med förmåga att kolla, och vi tror väl inte att DTF eller imps har nytta av den infon (om inte DTF är robotar med målet att döda alla köttbaserade livsformer, men möh).

För övrigt har jag byggt vidare på Basses ark.
 

Attachments

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
461
Location
Helsingborg
Skakad är bara förnamnet.
Jag var så säker.... fram till slutet då jag vacklade.
Tyvärr är jag rädd att jag med en dåres envishet hade framhållit att Bearnie var Imperialist. Fan ta min trångsynthet.

Jag har förlorat en personlig vän i Basse. Det känns. Han höll mig många gånger om ryggen.

Jag inser nu att jag ligger på listan över misstänkta. Jag hade själv misstänkt mitt handlande.
För att cleara mig själv vill jag att alla skall veta att jag lever som jag lär. Jag lovar att efter bästa förmåga svara på alla frågor som ställs till mig.

Vad jag själv tror?
Just nu är jag en ganska skakad. Jag kommer behöva lite tid att läsa in mig på på en del gammalt som har skrivits. Typ allt, innan jag vågar komma med nån ny teori.

Jag vill dock påpeka att om vi tidigt outat även nr hade vi fått viktig information och ondingarna. Det stöder min outningsteori.
Det var bara det här med DTF...
De kan döda folk. Det var inte bra.
Jag har inte spelat nåt varulvsspel där det kunnat hända. Jag är lite osäker på hur jag skall förhålla mig till det. Det kan absolut vara så att de använder all information jag så ihärdigt hetsat fram till sina egna hemska mål Jag är nu mycket ödmjuk.

Jag tror tyvärr inte att varken ondingarna eller DTF kommer plocka mig. Jag gör mer nytta för dom levande än död med mina galna teorier. För att ni skall få veta sanningen måste jag dö. Tyvärr har vi inte fått veta om nån som dött varit DTF. Jag hoppas att det ändras.
Det kan ju också vara en ensam pilot/robot. Då blir det grymt svårt att hitta den personen.

Det var mina tankar såhär långt. Inte mycket till analyserande men jag pallar inte det just nu.
Jag dricker en skål till Bearnies minne. Förlåt mig för mitt misstroende och må du vila i frid.
Nu skall jag sova om och drömma om nedgrävda stridsyxor och brinnade X-wings...
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Okej, några tankar innan sänggående.

I och med att Lindenius var en fuling bör dessa inte vara imperialister:

Krank - är i princip den som startar drevet mot Lindenius. Det är utifrån hans analys (märk väl att han inte är den som först röstar på Lindenius) Bearnie plockar upp tråden.
Eksem - är egentligen den ende Lindenius gått hårt och påpekat förment skumma drag hos redan tidigt i spelet.
Purgatory - är den vars röst tippar över röstläget till Lindenius nackdel, detta dessutom med en rätt solid analys (och tesen om en imp i varje färg har ju styrkts något iom detta).

Angående DTF tror jag att Hellzon (hej och välkommen förresten!) har helt rätt i att de är ute efter att ta kol på alla ledare. Jag tänker mig något halvlökigt som "real rebels" eller något åt det hållet. Det verkar vara ett bra spår. Onekligen är Zebulon i strålkastarljuset här. Och, ja: vi bör vara tysta om rang.

Tills vidare:

Röst: Zebulon
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Snyggt jobbat grabbar!

Jag är verkligen jätteledsen att jag inte varit närvarande nästan alls den här rundan. Jag har varit hemma väldigt lite, och det har varit för mycket för mig att sätta sig in i för att göra något vettigt. Dock är det snudd på oförlåtligt att jag inte ens lyckats häva ur mig en röst.

Jag har skummat en del och sett att det funnits misstankar mot mig, och även sett idéer om att vi ska röka ut gold för att se om det finns en imperialist där. Jag antar att det betyder att jag kommer få det hett om öronen.

Jag tror att det är bra om jag outar min info så att vi inte ödslar den här rundan på att misstänka mig pga inaktivitet. Någon som är emot?

--

Jag har även en magkänsla av att det passar fluffet väldigt bra med kända namn att claima för imperialisterna. Att de fått information om att den och den hålls fången i dödsstjärnan eller något annat.
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Röst

Bäst att jag häver ur mig en röst tidigt här nu för att det inte ska bli som förra rundan.

Jag är som sagt väldigt oinläst på läget, men röstar på Han ändå av flera skäl. Bråket™ och Namn-fadäsen t.ex.

Röst: Han

Observera dock att rösten troligen inte är slutgiltig och dessutom sjukt dåligt underbyggd.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Win!

Ok, jag har inte hunnit gå igenom inläggen då jag precis kom hem och snabbt skummade igenom alla inlägg för att upptäcka att jo, jag klarade mig, men nej, folk vägrade rösta ut Craygh, istället hade krank bytt bort från mig och plötsligt hittat ett helt nytt drev, jag kan ärligt säga att jag blev lite sur, framförallt att folk lyssnar på honom han spelar ju ehm ja som krank!

men.. sen öppnar jag nästa tråd och hittar att han hade haft rätt! Jag blir tvungen att gå och ta en kopp te till innan jag kan läsa vidare, för det är så sjukt bra att få ut en imperialist redan runda två och på sättet det gjordes.. ja även en blind höna och så vidare.

På den mer allvarliga sidan så BIG FUCKING SUPRISE att det finns en tredje fraktion. Nästa man som går ut med någonting alls om sin roll tänker jag ha personlig vendetta mot, alltså så jävla mycket som outats redan så tror jag att DTF faktiskt till och med är ett större hot. För liksom anta att deras mål är som någon föreslog att slå ut alla ledare, hur ska vi överleva det?

Dels så kan dom gissa rätt och skjuta ner nån, dels så kan imperialisterna råka skjuta ner någon och dels så kan vi råka rösta ut någon. Och nej det funkar ju liksom inte för någon som håller på och bli utröstad att gå ut att säga men grabbar jag är leader, för gissa vem DTF kommer skjuta på natten som kommer då.

Basenanji får förövrigt skylla sig själv, man kan gå ut och skriva att man "kommer bidra jättemycket nästa dag om jag får leva" men det är ju i så fall för att locka på sig skyttarna då man inte har något alls att bidra med egentligen, det är inte något man gör om man har fucking jävla huvudrollen.

Innan jag hunnit gå igenom inläggen så tänker jag ändå rösta, min röst hamnar på Röst: Zebulon för om inte han är DTF så är han hur som helst kompanjon till dom medvetet eller omedvetet.

Jag har inte släppt mina misstankar mot Craygh men jag vill gå tillbaka och analysera vad som egentligen hände med det drevet innan jag röstar på honom igen.

Kan också konstatera att jag hade rätt om Bearnie.

Vidare tror jag att det bara finns fyra imperialister, för som jag nämnt tidigare med 5 imperialister och en DTF på ska vi i underkant gissa på 3? så känns det som att vi liksom var körda från början (ehm just ja jag glömde det är inte meningen att det behöver finnas någon balans i de här partyvarianterna), men liksom om vi började med 10 pers av 18 på vår sida så tänker jag i vart fall inte känna mig misslyckad om vi förlorar.

Eh, ja, som ni kanske märker så är det på krogen jag har varit ikväll, imorrn kommer jag nog kunna göra en mer sansad analys, jag är fortfarande rätt nöjd med att vi faktiskt fick en imperialist.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Jag tror att det är bra om jag outar min info så att vi inte ödslar den här rundan på att misstänka mig pga inaktivitet. Någon som är emot?
Håll käften!
(se mitt andra inlägg)

P.S bli inte sur på mig nu, jag tycker det är jätteroligt att du är med i det här spelet, men det där är en så otroligt dålig idé vilket lag du än nu råkar spela för. (Eller ja ok om din info går ut på att du är Darth Vader och känner till vem som är ledaren för DTF så gå ut för all del :gremwink:
D.S
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Kanon.

Det var just av den här anledningen jag skrev sådär, för att jag vet att andra är betydligt mer insatta i spelet och kan avgöra bättre om det är en bra eller dålig idé.

Jag håller käften tills det ser ut som att jag håller på att bli utröstad med andra ord.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,453
Location
Köping
Mer tankar innan jag lägger mig:

Det har dött tre robotar (medräknat R3-A2 "innan spelet"), varav en var imperialist. Av kvarvarande outade är två robotar. totalt fem. Jag börjar tro mer och mer på rasoutning, för att se hur många robotar det finns (ungefär, ifall någon ljuger) så vi kan börja sia och gallra och till slut fria kvarvarande plåtburkar.

Mellan tummen och pekfingret skulle jag gissa på att imperiet har max två robotar i tjänst - det finns för många kända människor på imperiesidan för att det ska vara fler än så om vi tror att det finns 4-5 imperialister.

Men å andra sidan tycker inte BDG att vi ska outa något mer, och förvisso kanske vi bjuder ut oss till DTF om vi gör det. Jag håller inne med min egen rasinfo tills det har ältats mer. Notera att min gissning är att ras inte är intressant för DTF, bara färg och/eller rang.

(Något annat ska vi ju av självklara orsaker inte outa.)

Vadan detta tåg mot Zebulon? Han borde vara illgrön efter att ha blottat sig totalt i sitt första inlägg.

Äh fan: Han är i en stor grupp, och jag vill sätta lite press på honom. Låg rang har han med.

Röst: Han

Han (2): Anders Åstrand, Hellzon
Zebulon (1): Vimes
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Hellzon: Att blotta sig totalt kan ju gröna en. Eller skapa funderingar på varför han tycker informationen är harmlös :gremsmirk:

Sen finns det mycket som hände runda två som inte talar väl för Zebulon.
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Angående DTF: Tänk om det är en av våra två kvarvarande ledare, som ensam vill sitta kvar på makten?
Då är vi ännu mer rökta. Kul va?
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Det vore ju astaskigt av Feuflux. Jag tror han är någorlunda rättvis mot den stackars byn.

Jag tror det har med ras att göra, typ en mördarrobot som vill ha ihjäl alla människor eller något fånigt like that :gremsmile:
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Röst: Zebulon

Mitt alternativ är Han som hoppade på mig efter att jag började mummla om att zebulon var den tredje fraktionen. Det här är första gången i spel som jag känner mig säker på att nån är skurk.

Vad gäller imperialister så ska jag kika på hur det röstades i slutet. Nu när vi hittat vår första imperialist blir det betydligt lättare att se vilka som inte röstat på honom eller röstat på det andra drevet.

men nu måste jag dra.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,520
Location
Helsingborg
Det jag kände att jag bidrog med förra rundan:

Analyser kring Eksem, Bearnie. Nämner HJK, Zebulon, Vimes och Åstrand.

Sammanfattning av Lindenius och Purgatory

Sammanfattning av Vicotnik

Sammanfattning av HJK

Röstomgång said:
6 - Vandraren: Eksem, Lindenius, Anders Åstrand, Banarok, Måns, Bearnie
4 - Bearnie: Basenanji, Vimes, Han, Zebulon
2 - Banarok: krank, Vicotnik
1 - Björn den gode: Purgatory
1 - Craygh: Björn den gode
1 - Han: Vandraren
1 - HJK: Poseur
1 - Purgatory: Craygh
1 - Vimes: HJK
Röstomgång said:
Lindenius (5): krank, Vimes, Purgatory, Craygh, Basenaji
Craygh (3): Björn den gode, Eksem, Lindenius
Eksem (2): Bearnie, Han
Bearnie (1): Zebulon
Zebulon (1): HJK
/Han som ska följa upp med några korta tankar
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
En lite analys av Anders Åstrand och hans deltagande
Återigen kan formateringen bli lusting pga att jag inte kan förhandsgranska.

Tycker att det är läskigt att avslöja raserna, tror att färgerna bara finns där som falvour medan raserna har större betydelse.

Var nr 3 på att dreva mot vandraren och i det drevet hittar vi: Eksem, Lindenius (Imperialist), Anders Åstrand, Banarok, Måns (Rebell), Bearnie (Rebell). Frågan då om vi kan hitta fler imperialister i drevet. Förutom Måns och Bearnie så består drevet utav endast låg profilspelare, sånna som inte gjort mycket väsen av sig.

Anders Åstrand said:
Jag har skummat igenom allt, men inte analyserat noga (helt ärligt är det alldeles för rörigt för mig så här tidigt i spelet för att kunna göra det på ett vettigt sätt (Jag såg att vissa av er tycker att det är ett scum-tell att säga så, så om jag vore imperialist skulle jag knappast ha gjort det)).
Detta är ett knepp som imperialister mycket väl kan använda sig av. Framför allt att påpeka att "ja jag vet att det är skumt, men jag gör det ändå."

Anders Åstrand said:
Att Han var bland de första med att outa färg tyder snarare på att han har information om färgerna, och eftersom ingen rebell har sagt något om att de vet något om färgerna, trots påtryckningar, tyder det på att han är imperialist.
Här hänger jag inte med i AÅ's resonemang. Först påpekar han att Han är först ut med att outa sin färg och troligtvis har information om färgerna och då ingen rebell har sagt något om färgerna så är tydligen Han imperialist? Vore det inte bättre om Han höll den informationen för sig själv då om han var imperialist?

Anders Åstrand said:
Dessutom var det Basenanji som ville att vi alla skulle skriva upp vilka fem vi misstänkte mest. Sådan data är verkligen guld värd för imperialisterna för att välja vem som ska mördas. (De som många misstänker är ju bra för dem att ha kvar i spel)
Ett bra påpekande men informationen går även att använda åt andra hållet, det ger väktaren/helaren möjlighet att beskydda de som inte står på listan. Sen kan man alltid gå tillbaka och kolla vem som har nominerat vilka, i detta lägge så vore det bra om någon kunde kolla om Lindenius gjorde någon lista och vilka han nominera och vilka av dem som är kvar i livet.

Lindenius said:
Jag är U-3PO och röd 3
Jag kan granska om folk är humana eller drioda.

Anders Åstrand är Human.
Hävdar att AÅ är Human, detta är inget som Anders Åstrand bekräftat eller förnekat, utan någon som står som bekräftat i Hellzon's excel fil, vore bra om någon robot kunde verifiera om det är korrekt eller om Lindenius har ljugit om det hela.
Kan här notera att jag synade Hellzon men för närvarande håller jag på de uppgifterna för att eventuellt kunna gå ut och bekräfta ett eventuellt avslöjande från Hellzon.

Anders Åstrand said:
Jag tror att det är bra om jag outar min info så att vi inte ödslar den här rundan på att misstänka mig pga inaktivitet. Någon som är emot?
Vill gå ut med sin info för att vi inte ska 'ödlsla' tid på honom. Ett smidigt sätt att avväpna den sittuation han själv har satt sig i pga sin frånvaro. Som det ser ut nu så har hel del personer gått ut med info om sig många har till och med lämnat ut mer eller mindre all info om sig, så nu börjar det bli lättare för imperialister att ljuga och anta roller.

Anders Åstrand said:
Jag har även en magkänsla av att det passar fluffet väldigt bra med kända namn att claima för imperialisterna. Att de fått information om att den och den hålls fången i dödsstjärnan eller något annat.
Med tanke på att både Han Solo, R2-D2 och Luke Skywalker är ute och alla har varit rebeler så är jag skeptisk till att imperiet skulle ha fått 'kända' namn att gömma sig bakom. När vi spela Batman och Co så fick vi endast veta att ett namn var ledigt och det var ett relativt okänt namn. Sen så har jag svårt att tro att Feu skulle ge imperiet kända namn att gömma sig bakom, tror att det skulle göra det för svårt för oss då. Samt så skulle namnet i så fall sakna betydelse i fall imperiet kan gömma sig bakom alla namn. Eller är jag helt ute och cycklar nu?

Anders Åstrand said:
Bäst att jag häver ur mig en röst tidigt här nu för att det inte ska bli som förra rundan.

Jag är som sagt väldigt oinläst på läget, men röstar på Han ändå av flera skäl. Bråket™ och Namn-fadäsen t.ex.

Röst: Han

Observera dock att rösten troligen inte är slutgiltig och dessutom sjukt dåligt underbyggd.
En av de första rösterna från Anders Åstrand och för mig ser det mest ut som en slumpröst. Det var detta som fick mig att gå tillbaka och granska Anders Åstrand på nytt. Som han själv påpekar är den dåligt underbyggd och just nu baseras den på Bråket mellan BDG och Han samt att Han råkade skriva fel namn i ett inlägg, läser man den story han posta samt Han's karaktärsbeskrivning på wikin, så ser man att se stämmer överens, detta är något som Anders Åstrand verkar ha missat helt, och med tanke på att Han posta sin story ett bra tag innan han skrev fel namn.

Röst: Anders Åstrand
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,520
Location
Helsingborg
Ok, nu till vad jag lärde mig från förra rundan. Att avslöja namn gav jack shit. Lindenius hade ett falskt namn. Därför kan jag inte utesluta Vicotnik, som jag dessutom känner tillhör den tredje parten (DTP). Jag gillar teorin om att det är en mördarrobot som vill ta ihjäl människorna då det stämmer bra överens med att Vicotnik är robot och tidigt avslöjade det för att skapa ett drev till att vilja avslöja raserna. Jag använde samma teknik när jag ville att folk skulle ta upp färg-kampen i runda 1.

Varför valdes Bearnie av den tredje parten? Jag tror Basenanji hade rykt oavsett men det känns konstigt att ta ut Bearnie då han var misstänkt och DFP borde väl vilja hjälpa imperialisterna ett tag? Jag tycker dock att Bearnie friades när Craygh kom ut med sin information, då Bearnie kändes väldigt ärlig när han verkligen ville fria Craygh. Det var massor av personer innan och efter Bearnie som avslöjade att de var människor, så varför Bearnie?

Vi har också teorin om att roboten bara vill ta ut ledarna och då tror jag att Basenanjis information sänkte Bearnie, tyvärr. Vi har att 50% av kvarvarande ledare är imperialister men om DTP är ute efter ledarna bör vi inte avslöja kodnamnen. Utifrån vad Basenanji skrev så kommer inte ledarnas kodnamn att avlöjas under spelets gång.

Anders Åstand, Banarok och Vicotnik röstade inte förra omgången. Mest en kommentar, ingen anklagelse. Utöver det var det bara Hellzon som av naturliga skäl inte röstade. Välkommen in i gemet, förresten. :gremsmile:

/Han som har på känn vilken karaktär som borde pinga som imperialist, om det finns någon sådan
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Så vad hände igårkväll, det började ungefär 18.34 när krank postar sin analys av mig och kommer fram till att han borde rösta på Lindenius.

Röstningsläget är nu:
Craygh (6): Björn den gode, Eksem, Vimes, Vicotnic, Purgatory, krank
Bearnie (2): Zebulon, Craygh
Björn den gode (2): Lindenius, Basenaji
HJK (1): Han
krank (1): Bearnie
Zebulon (1): HJK
Inte röstat: Anders Åstrand, Banarok, Poseur

Bearnie hakar på 19.39 med att rösta på Lindenius
19.51 krank röstar på Lindenius
20.04 Craygh presterar vad som kommer vissa sig vara ett överlevande försvar:
Tja, om jag ska tala för mig själv så har jag till en början inte bidragit med särskilt mycket, me i alla fall outat färg relativt tidigt. På senare tid har jag dock vart klart mer aktiv och försökt upplysa folk om att deras drev mot Bearnie var grundlöst och att folk borde tänke igenom det, samt det att Zebulon faktiskt inte gjort sig förtjänt av den villkorslösa tillit han åtnjutar.
[/quite], det torde vara klart för vem som helst att det här är en ganska lökig analys och hade Lindenius varit god så hade Craygh varit så död nu. Men nu var han ju ond så mer om vad det betyder senare.

20.17 Vimes plockar bort sin röst från Craygh och säger att han kan tänka sig att rösta på Lindenius, Bearnie eller Craygh.
20.23 Purgatory tar bort sin röst från Craygh
20.23 Banarok röstar på ingen
20.29 Craygh säger att han litar på mig, ehm va?
20.29 Vimes röstar på Lindenius
20.32 Purgatory röstar på Lindenius
20.32 Craygh röstar på Lindenius
20.40 Basenanjo röstar på Lindenius
21.03 Bearnie röstar på Eksem
21.11 Vicotnik röstar på ingen
21.22 Han röstar på Eksem

Det slutar alltså med:
Lindenius (5): krank, Vimes, Purgatory, Craygh, Basenanji
Craygh (3): Björn den gode, Eksem, Lindenius
Eksem (2): Bearnie, Han
Bearnie (1): Zebulon
Zebulon (1): HJK

Så vad kan vi då läsa ut av det här? Det beror faktiskt ganska mycket på vilket lag Craygh spelar för. Men om vi till att börja med antar att Craygh är god:
Då har krank seglat högst upp på min goda lista, vilket känns skönt då som ni kanske vet det är en spelare jag har svårt att lita på i vanliga fall. Men liksom om det finns ett stabilt drev mot en rebell och det inte är många timmar kvar så går man inte in för att dreva ut en imperialistkompis (eller ja alltså det kan man ju göra men fram till runda 6 eller så så tror jag inte att jag får bättre skäl att lita på någon än det här:).
Jag är inte lika säker Vimes och Purgatory jag tycker ändå det är lite märkligt att gå vägen via röst ingen, men jo om Craygh är god så är nog dom här två också goda även om det finns lite mer tveksamhet där än med krank.
Det går inte att säga något alls om Han då han 8 minuter innan draget är slut röstar på Eksem, det kan vara en rebell som ärligt menar det han säger, men då är det lite väl sent, det kan vara en imperialist som röstar på en imperialistkompis för att plocka fram det som alibi senare (han vet ju att eksem inte åker nu ändå), och det kan vara en imperialist som bara slumpar ut sin röst för att förvirra lite "Om jag hade varit imperialist så hade jag väl röstat på Lindenius ändå i det läget för att inte få blickarna på mig-försvaret"

Om Craygh är ond däremot
Då kommer faktiskt saken i ett helt annat läge, för i det läget så är det inte alls jättekonstigt om imperialisterna vänder mot en annan imperialist. Visst det hade nog varit smartare av dom ändå att vända mot en rebell, (och jag tror därför inte att krank (och Bearnie duh), är imperialister ändå), men för dom som hakar på så kan dom lätt ha resonerat att "en av oss kommer åka ut, då ser det bättre ut om jag röstat på den som dör eftersom det då verkar som att jag var en bidragande orsak till att vi fick ut en imperialist"
Det betyder alltså att krank ändå är på min goda lista (fast inte riktigt lika mycket) men att jag tycker Vimes och Purgatorys agerande är jätteskumt. Om Craygh är ond tror jag minst en av dessa är ond.

Allmän kommentar, är att tyvärr så säger oss de sista rösterna på Lindenius ingenting, det är oftast första och sista rösten som är mest intressant men i det här fallet när de sista rösterna var Craygh (som förstås röstar så oavsett allt) och Basenanji, som är död.

I nästa inlägg kommer jag gå igenom Lindenius inlägg, efter det kommer nog ett inlägg om vem som ska dö, om jag hinner (jag tror dom här analyserna är det viktigaste jag kan göra just nu nämligen).
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,520
Location
Helsingborg
Ok, jag lärde mig något mer. Nu var förvisso Basse ledare men han hade uppenbarligen två förmågor, en aktiv och en passiv. Det får mig att fundera kring robotarnas värdelösa förmågor om att outa människa eller robot bara är en del av sanningen.

Är det en fördröjning på en runda för DTP? Zebulon avslöjade tidigt i runda ett att han var människa och var av mina sökningar att döma även den enda som avslöjade det. Nä, det kan inte vara en fördröjning då Zebulon borde ha varit den som åkte då. Varför åkte han inte redan i runda 1?

/Han som kom på det sista stycket medan han skrev inlägget
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Varför tycker du att det är skumt att jag är relativt säker på att du är rebell? Jag är inte direkt dum i huvudet och antar rakt av att alla som misstänker mig är imperialister.
 
Top