Nekromanti STAR WARulvsSpel - Episod III

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
461
Location
Helsingborg
Re: Analys av Han Den Där.

Farao vad en del har varit inaktiva den här rundan!
Känns trist att de skall kunna svepa in och påverka utfallet den här rundan utan att man har chansen att ifrågasätta det.

Jag ändrar dock inte min röst utan ser hur det utvecklar sig.
Tyvärr kommer jag inte komma in mer ikväll utan jag får läsa om detta imorgon bitti.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Re: Analys av Han Den Där.

okey jag har gått igenom vimes och trots att han verkar göra mindre smarta kommentarer ibland verkar han rebellsk, mycket pga rösten på lindenius.

av tågen lutar jag nog mer mot eksem eftersom jag tycker han spelar undvikande men så spelade han förra spelet också är det bara hans sätt och spela kanske? förra gången siade jag honom det första jag gjorde eftersom han skriver på ett sätt som mest hntar om vad han tycker istället för säga det rakt ut.
jag slänger rösten nu och tar bort den ifall jag tycker han verkar god.

jag har ingen lust att direkt rösta ut c3po, kan vi inte bara reboota honom eller något? antivirus, någon?

zeb vågar jag inte rösta på helt enkelt för att han spelar så annorlunda och jag tror inte riktigt en IMP skulle göra så, jag tror zeb skulle hoppa in i skuggorna och tala mindre.

Röst:eksem
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Re: Analys av Han Den Där.

Jag har haft fullt upp med annat i flera dagar nu, så jag beklagar inaktiviteten. Dock har jag försökt hänga med så gott det går.
Det finns väl inte jättemycket att säga egentligen, Eksem-tåget verkar hålla i sig vilket jag är nöjd med. Ifall han visar sig att vara rebell är vi ju nästan säkra på att Anders Åstrand är imperialist och kan således plocka honom i nästa runda.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: Analys av Han Den Där.

Jag har inget bättre för mig, så jag listar alla som är kvar och vilket intryck jag spontant har av dem just nu. Jag har säkert missat viktiga grejer de gjort och så. Jag gör det mest för min egen skull, för att se vilka jag tror är gröna och så.


Anders Åstrand: Röstade inte förra vändan; smått oförlåtligt (en ogenomtänkt röst är bättre än ingen röst). Misstänks av Vicotnik, röstar på Han. Inaktiv, gul i min bok. (standard trafiklyse: grön-gul-röd)

Banarok: Skriver en del, men jag har inte direkt fått någon uppfattning om honom. Gul.

Björn den gode: Troligen grön.

Craygh: Ingen aning.

Eksem: verkar få en del röster, men jag vet inte - jag får inget ping på radarn.

Han: Verkar rätt vettig. Gulgrön.

HJK: Ingen aning.

Hellzon: Analyserar en del, får gult lyse.

Purgatory: Pushar väldigt starkt för en färgteori jag är djupt skeptisk till. Gul.

Vicotnic: Svåranalyserad. Gulgrön tills vidare.

Vimes: Rundans mest långsökta teori. Gulröd.

Zebulon: Grön, av tidigare angivna orsaker.


Så, öh, det vore dumt att inte rösta.

Röst: Vimes

Har som sagt inga klara rödblippar här, så det får bli som det blir.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Analys av Han Den Där.

Vimes: Rundans mest långsökta teori. Gulröd.
Är det verkligen så långsökt? Om vi bara ser till de karaktärer vi vet har varit med respektive det namn vi vet att en imp har bluffat med är det otvetydigt: piloter och en ickepilot.

Men visst, kvällens frånfall kommer väl antingen vederlägga min teori eller stärka den.

Nu ska jag gå igenom vad som skrivits.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Re: Analys av Han Den Där.

jag hade vimes som nr1 misstänkt innan jag gick tillbaka alla posts för att kolla hur han röstat och betett sig, han har betett sig som precis vilken vanlig bybo som helst, men han ger mig fortfarande en dålig magkänsla och skulle jag bara lita på den vet jag inte vart vi skulle ta vägen.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: Analys av Han Den Där.

Vimes said:
är det otvetydigt: piloter och en ickepilot.
Nej, för du bygger om definitionen av "pilot" tills den blir så tunn att den blir oanvändbar. Det känns mer som att du har en teori som du sedan våldar in - letar man efter ett specifikt mönster kommer man att se detta mönster överallt. det är precis som siffran 23. Eller 5.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Analys av Han Den Där.

krank said:
Vimes said:
är det otvetydigt: piloter och en ickepilot.
Nej, för du bygger om definitionen av "pilot" tills den blir så tunn att den blir oanvändbar. Det känns mer som att du har en teori som du sedan våldar in - letar man efter ett specifikt mönster kommer man att se detta mönster överallt. det är precis som siffran 23. Eller 5.
Inte vad gäller de bekräftade rollerna.

Vad gäller de claimade rollerna håller jag med om att definitionen blir svår att hålla ren. Den skulle behöva utvidgas för att alla dessa roller inte ska vara bluff (och med tanke på att det handlar om 5 stycken roller verkar det orimligt att alla dessa är bluffar). Dock finns det grader här.

Största problemet är den roll Eksem claimat. Den är liksom för lökig för att vara en bluff (heck, den är inte ens en good guy).

Så jag tänker inte pusha på att rollerna betyder något innan vi får se kvällens skörd.
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Re: Analys av Han Den Där.

Jag tror att det skulle kunna ligga något litet i Vimes teori, men som sagt så får vi se hur det går ikväll innan det går att avgöra något.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Rösträkning

Zebulon: 2 (HJK, Craygh)
Eksem: 5 (Björn den gode, Han, Purgatory, Hellzon, Banarok)
Anders Åstrand: 2 (Vicotnik, Eksem)
Han: 1 (Anders Åstrand)
Craygh: 1 (Vimes)
Vimes: 1 (krank)

Det är inte lätt det här. Eksem ser ut att åka, och jag är inte direkt övertygad om att han är ett bättre val än säg Anders Åstrand eller Craygh.

Om man kollar på vilka som röstar på vilka blir jag inte så mycket klokare. Den enda som jag upplever som helgrön är Krank, och han röstar på mig.

BDG och Purgatory uppfattar jag som i varje fall halvgröna. Hellzon och Banarok har jag i princip ingen uppfattning om.

Vicotnik, som röstar på AÅ har bidragit med schyssta sammanställningar och en del halvlökiga analyser av spelare. På något vis känns det inte riktigt som att han har varit en del av rebelldiskussionen, men jag har inte studerat honom så nära.

Jag tror ändå att jag hellre röstar på AÅ än Eksem. AÅ har i princip inte bidragit ett skvatt med något. Kommenterat ett fåtal saker, hänger fortfarande kvar i första rundans BDG-Han-bråk och nu på senare tid urskuldat att han inte varit med så mycket. Antingen är han en rebell med lite tid eller så är han en fuling som verkar komma undan med detta som alibi.

Röst: Anders Åstrand
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Rösträkning

Alltså (med en halvtimme kvar):

Zebulon: 2 (HJK, Craygh)
Eksem: 5 (Björn den gode, Han, Purgatory, Hellzon, Banarok)
Anders Åstrand: 3 (Vicotnik, Eksem, Vimes)
Han: 1 (Anders Åstrand)
Vimes: 1 (krank)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Re: Rösträkning

Jo, man tycker det...

Eksem verkar ju vara på väg att hängas, och han är inte här längre, så de som röstat på honom är kanske nöjda med tingens ordning.

Jag noterar f.ö. att Vicotnik har stått som online rätt så länge nu, utan att skriva något. (Vilket ju inte säger så mycket kanske).
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Re: Rösträkning

Vad man kan lära av detta är att man ska kämpa emot som Bernie om man vill vara kvar. Folk ändrar inte röster på eget bevåg.

Häng gärna på mitt drev mot Zebulon. :gremsmile:
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Rösträkning

Vimes said:
Jo, man tycker det...

Eksem verkar ju vara på väg att hängas, och han är inte här längre, så de som röstat på honom är kanske nöjda med tingens ordning.

Jag noterar f.ö. att Vicotnik har stått som online rätt så länge nu, utan att skriva något. (Vilket ju inte säger så mycket kanske).
Har sidan uppe och uppdaterar den då och då för att se om det skrivs något nytt. Gör samma sak på jobbet, så man kan se mig mer eller mindre online hela dagarna. Men sen betyder det inte att jag alltid är vid datorn.
 
Top