Re: NY RÖST: Bearnie
Eksem said:
eftersom jag i förra rundan uttryckligen sade att jag ville ha kvar Bearnie en runda till och rösta ut någon som jag var rätt säker på var Rebell.
Eh, va?

(min emfas)
Problemet jag har är att både Eksem och Bearnie tillhör Gold, om vi ska köra på teorin "En imperialist per färg".
Här är vad jag fick ut när folk pratade om Måns:
Måns till Zebulon said:
Du kommer ju inte att bli utröstad den här rundan, men för laget är det bättre att du blir det än Han Solo eller Leia.
Kudos till dig,
Måns. Roligt skrivet
Zebulon tycker
Måns är en rebell.
Eksem friar både Måns, mig, Zebulon och Björn den Gode. Dock väldigt tidigt in på spelomgången. Sida 5 av 15 med mina visningsinställningar.
Vimes misstänker Måns för att Måns säkrar Vimes.
HJK misstror Måns som är "lite anti till idéer".
Bearnie: "Måns - hoppar på drevet mot mig väldigt sent, och det han har att komma med är substanslöst." Detta skriver han väldigt sent in i spelomgången, drygt 1,5 timmar mot spelomgångens slut.
Jag hade en teori men som nu verkar korkad. Jag tror att Måns åkte ut för att flera personer säkrade honom. Något jag
också snackade om. Grejen är att jag tror inte folk är säkrade bara för att de friar Måns, snarare tvärtom. Vidare, om jag hade varit maffia, hade jag tänkt att rösta ut någon som jag säkrade för att ta bort misstankarna från mig själv. Grejen är att jag misstänkte Eksem. Nackdelen är att han skrev detta väldigt tidigt in i spelomgången och jag undrar om maffia-medlemmarna verkligen väljer offer såpass tidigt.
Det här får mig också att fundera lite kring Bearnie. Om han var imperiesoldat och visste att Måns skulle åka, varför skrev han då det han gjorde om Måns? Han måste ha förstått att det skulle vändas mot honom, eller?
Just nu står jag och väger mellan
Eksem och
Bearnie där båda tillhör Gold. Eksem sade det där konstiga om att rösta ut en rebell i första citatet ovan men har skrivit vettiga saker i den här andra tråden (bland annat om att inte outa ras) och (o)säkrade Måns väldigt tidigt. Jag saknar dock hans analyser som jag påträffade när jag ögnade igenom de gamla varulvstrådarna. Den första gav ju inte så mycket. Dessutom så misstänkte jag honom på en teori som baserades på "Om jag varit en varulv så...".
Bearnie är alltid skum ...

(se tidigare argument) ... men skrev det där på slutet när han borde veta att det vänds mot honom. Vilka mer är i Gold?
Åstrand känns säkrad för mig. Skarpa analyser, bland annat hackat på mig två gånger med rätta.
krank måste jag följa upp.
/
Hon som funderade på att skita i att posta det här inlägget, då det gav bajs