Nekromanti Star Wars D6 REUP på Lulu

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Har också fått mitt. Ser mycket bra ut. Bra jobbat Måns!
Nu till frågan jag väckte halvvägs in i tråden!
Ska vi planera en Star Wars REUP sittning med oss som köpt boken på GothCon nästa år? Hade det inte varit en trevlig avslutning på detta gemensama äventyr?
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,107
Location
Tindalos
Någon som har en gällande rabattkod? Tänkte köpa 2 exemplar.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,020
Location
Ereb Altor
Lightshy;n236098 said:
Har också fått mitt. Ser mycket bra ut. Bra jobbat Måns!
Nu till frågan jag väckte halvvägs in i tråden!
Ska vi planera en Star Wars REUP sittning med oss som köpt boken på GothCon nästa år? Hade det inte varit en trevlig avslutning på detta gemensama äventyr?
Jag är ju aldrig på gothcon så jag vågar inte lova något men visst hade det varit kul!
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
Om det är nån som jag känner (eller iaf har träffat IRL & inte är osams med) som vill ha mitt ex så kan dom få den.
Orkar inte böka med kuvert, frimärken etc utan vi kan väl ta det när vi ses.
 

aramil88

Veteran
Joined
8 May 2017
Messages
10
är det hyffsat smidigt att få pdf:er tryckta via Lulu.com?
Btw. la precis en beställning på boken, ser riktigt nice ut ;)
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,020
Location
Ereb Altor
aramil88;n237630 said:
är det hyffsat smidigt att få pdf:er tryckta via Lulu.com?
Btw. la precis en beställning på boken, ser riktigt nice ut ;)
Det beror helt och hållet på underlaget. Du behöver en PDF och ett omslag (jpg eller liknande). Och dessa måste vara i rätt storlek och med bra upplösning. Har du det så är det superenkelt. Måste du fixa och trixa kan det bli meckigt men det beror på hur duktig du är på layout/bildhantering. Så det är svårt att ge ett svar på.

Själv är jag supernöjd med kvalitet och pris. Leveransen tog 3 veckor, men överlag gillar jag Lulu.
 

aramil88

Veteran
Joined
8 May 2017
Messages
10
Måns;n237653 said:
Det beror helt och hållet på underlaget. Du behöver en PDF och ett omslag (jpg eller liknande). Och dessa måste vara i rätt storlek och med bra upplösning. Har du det så är det superenkelt. Måste du fixa och trixa kan det bli meckigt men det beror på hur duktig du är på layout/bildhantering. Så det är svårt att ge ett svar på.

Själv är jag supernöjd med kvalitet och pris. Leveransen tog 3 veckor, men överlag gillar jag Lulu.

tänkte testa med andra pdf:er som andra fans har skapat till spel, tex, Mass Effect AGE.. nått tips eller särskilt man ska tänka på?
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,020
Location
Ereb Altor
aramil88;n237660 said:
tänkte testa med andra pdf:er som andra fans har skapat till spel, tex, Mass Effect AGE.. nått tips eller särskilt man ska tänka på?
Omslagsbild på minst 300ppi är väl det enda egentligen. Och kolla så att storleken finns på Lulu. De har inte alla format.
 

aramil88

Veteran
Joined
8 May 2017
Messages
10
Måns;n237681 said:
Omslagsbild på minst 300ppi är väl det enda egentligen. Och kolla så att storleken finns på Lulu. De har inte alla format.

tack för svar :)
då är det bara till och testa och se hur det går :p
 

2097

deleta mitt konto tack
Joined
20 Sep 2014
Messages
3,643
2097;n236201 said:
Om det är nån som jag känner (eller iaf har träffat IRL & inte är osams med) som vill ha mitt ex så kan dom få den.
Orkar inte böka med kuvert, frimärken etc utan vi kan väl ta det när vi ses.
Drar tillbaka detta, .
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,020
Location
Ereb Altor
Måns;n230581 said:
Jag har laddat upp en svartvit PDF för tryck av Star Wars D6 WEG REUP på Lulu för de som är intresserade. Hittade inga bra omslag som funkade (de flesta var för små) så slängde ihop ett eget.

Omslag: http://imgur.com/a/dpNbu
Spelet på Lulu: http://www.lulu.com/shop/luke-skywal...-23139578.html

Frakt är på ca £5 eller mer om man vill spåra och sånt. Ett tips är att vänta in rabatt, men boken ligger trots sina 500+ sidor bara på £12. Svartvit inlaga, omslag i färg. Mjukpärm. Format; US Letter

Ps. Det är självkostnadspris.
Tänkte meddela att lulu plockat ner boken och raderat mitt konto (efter att någon anmält innehållet) så den går inte längre att köpa, och jag kommer naturligtvis inte lägga upp det igen. Det var ju en tidsfråga, och jag förstår att det hände. Vill bara understryka att jag inte tjänade några pengar på att använda material som inte var mitt och vad jag kunde se så var det enskilda gejmers som köpte egna ex, så risken att någon tjänat pengar (eller för den delen förlorat pengar) är under noll.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Måns;n266595 said:
Tänkte meddela att lulu plockat ner boken och raderat mitt konto (efter att någon anmält innehållet) så den går inte längre att köpa, och jag kommer naturligtvis inte lägga upp det igen. Det var ju en tidsfråga, och jag förstår att det hände. Vill bara understryka att jag inte tjänade några pengar på att använda material som inte var mitt och vad jag kunde se så var det enskilda gejmers som köpte egna ex, så risken att någon tjänat pengar (eller för den delen förlorat pengar) är under noll.
Och nu är de få köpta exen värda massor på andrahandsmarknaden! ;)
 
Top