Nekromanti Star Wars D6 REUP på Lulu

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Jag har laddat upp en svartvit PDF för tryck av Star Wars D6 WEG REUP på Lulu för de som är intresserade. Hittade inga bra omslag som funkade (de flesta var för små) så slängde ihop ett eget.

Omslag: http://imgur.com/a/dpNbu
Spelet på Lulu: http://www.lulu.com/shop/luke-skywal...-23139578.html

Frakt är på ca £5 eller mer om man vill spåra och sånt. Ett tips är att vänta in rabatt, men boken ligger trots sina 500+ sidor bara på £12. Svartvit inlaga, omslag i färg. Mjukpärm. Format; US Letter

Ps. Det är självkostnadspris.

Edit: Jag har inte något eget ex än och har aldrig tryckt via lulu tidigare så jag kan inte säga något om kvalitén.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,959
Location
Ludvika
"så jag slängde ihop ett eget"...

Det är så fint att jag faktiskt blir lite tårögd!
 

Dunderklumpen

Veteran
Joined
1 Jan 2017
Messages
178
Har du fått hem produkten än? Är mycket intresserad av hur den blev. Hårdpärm eller mjukt dito?

Sjukt snyggt omslag, som sagt!
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Dunderklumpen;n230590 said:
Har du fått hem produkten än? Är mycket intresserad av hur den blev. Hårdpärm eller mjukt dito?

Sjukt snyggt omslag, som sagt!

Nej, jag slängde upp det precis nu. Beställer hem ett gäng till mig + spelgrupp tänker jag men måste kolla med dem först. Det är vad Lulu kallar "perfect bind paperback" och är väl vad vi brukar kalla mjukpärm. Men nu kollade jag lite snabbt och "hårdpärm" ligger på £21 och det skulle inte vara så svårt att fixa nu när jobbet är gjort.
 

Dunderklumpen

Veteran
Joined
1 Jan 2017
Messages
178
Måns;n230591 said:
Men nu kollade jag lite snabbt och "hårdpärm" ligger på £21 och det skulle inte vara så svårt att fixa nu när jobbet är gjort.
Skulle du råka göra en för hårdpärm också så vore det väldigt intressant att se den! :)
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,368
Hur klarar inlagan sig i gråskala? Är PDFen du lagt upp i sv/v eller i färg?

Edit: Hittade Previewfunktionen. Ser helt okej ut. Eventuell färgkodning försvinner ju, men det kanske inte är så mycket sådant?
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Dunderklumpen;n230592 said:
Skulle du råka göra en för hårdpärm också så vore det väldigt intressant att se den! :)

Visade sig tyvärr att omslaget är betydligt större så då funkar inte underlaget. Får i så fall bli en hardcover edition med annat omslag. Om jag orkar... :)
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Paal;n230593 said:
Hur klarar inlagan sig i gråskala? Är PDFen du lagt upp i sv/v eller i färg?

Sv/v. Hittade ingen i färg som Lulu ville ta emot samt att de skulle gå på närmare 1000kr. Men Filen heter typ "lulu print ready" så någon har gjort det tidigare gissar jag. Jag vet inte mer än att det verkar läsbart på skärm :)
 

ragngand

Swordsman
Joined
22 Sep 2011
Messages
466
Ser det inte ut att vara ett formatfel, att designen är US letter och nu på A4 blir högermarginalen kapad, åtminstone om man tittar på preview?
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
ragngand;n230596 said:
Ser det inte ut att vara ett formatfel, att designen är US letter och nu på A4 blir högermarginalen kapad, åtminstone om man tittar på preview?

Ooops! Ska genast kolla!
 

Dunderklumpen

Veteran
Joined
1 Jan 2017
Messages
178
Ska finnas något på d6holocron.com (tror jag om jag minns adressen rätt) som ska vara optimerat för Lulu (har kikat på det förr men inte printat något). Finns lite länkar till omslag som ska vara anpassade för den sizen också men då jag är helt hopplös på allt vad gäller publikation så har jag inte vågat chansa... :)

Denna blog verkar också ha lite om det hela:

http://waveyourgeekflag.blogspot.se/2015/04/star-wars-d6-reup-re-updated.html

Säkert gamla nyheter för er. :)
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Dunderklumpen;n230598 said:
Ska finnas något på d6holocron.com (tror jag om jag minns adressen rätt) som ska vara optimerat för Lulu (har kikat på det förr men inte printat något). Finns lite länkar till omslag som ska vara anpassade för den sizen också men då jag är helt hopplös på allt vad gäller publikation så har jag inte vågat chansa... :)

Denna blog verkar också ha lite om det hela:

http://waveyourgeekflag.blogspot.se/...e-updated.html

Säkert gamla nyheter för er. :)

Jo, har kollat in dem, men fick tyvärr inte den filen att funka. Ett problem är att det finns hur många PDF:er som helst så det är svårt att testa alla... :)

Edit: Nej, sorry, det är de filerna jag har använt :)
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
ragngand;n230596 said:
Ser det inte ut att vara ett formatfel, att designen är US letter och nu på A4 blir högermarginalen kapad, åtminstone om man tittar på preview?

Det är inte så att du har råkat zooma in i previewn? :)
 

ragngand

Swordsman
Joined
22 Sep 2011
Messages
466
Hejsan, nej ingen inzoomning alls, ser det ok för dig på alla sidor så kanske det bara är något fel med min webbläsare?
 

Paal

Imaginär fantast
Joined
10 Nov 2011
Messages
1,368
ragngand;n230611 said:
Hejsan, nej ingen inzoomning alls, ser det ok för dig på alla sidor så kanske det bara är något fel med min webbläsare?

Min preview var satt till inzoomat läge som default och det såg ut som du beskrev, när jag klickat ut några snäpp så såg allt bra ut
 

Dunderklumpen

Veteran
Joined
1 Jan 2017
Messages
178
Är det bara på min skärm som omslagets bakside-text är näst intill oläslig? Svart mot svart och jättesmala bokstäver i övrigt?
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Dunderklumpen;n230614 said:
Är det bara på min skärm som omslagets bakside-text är näst intill oläslig? Svart mot svart och jättesmala bokstäver i övrigt?

Kan nog vara svårt på skärm. Ingen aning om hur det blir i tryck. Det här är vad som står (jag ansåg inte att texten var så viktig och det gick inte göra den mer lättläslig utan att det skulle sett fult ut, eller jag fixade det inte iaf, men nog delvis av lättja):

Experience the vast scope and sweeping power of the greatest space fantasy of all time!

Struggle against the awesome might of the evil galactic Empire, fly faster-than-light spacecraft, trade blaster fire with Imperial stormtroopers, fight lightsaber duels, and tap the mystic Force which binds all living things together. Explore a galaxy of a billion suns, each with wonders and dangers of its own -- a universe of dire peril, where Rebels fight desperately against the eternal night of Imperial oppression.

In Star Wars: The Roleplaying Game, you will face overwhelming odds, hard choices, impossible challenges -- but if you meet them bravely, you will triumph, for the Force is with you always.
 

Dunderklumpen

Veteran
Joined
1 Jan 2017
Messages
178
Kan nog vara min skärm också. Den har inte den bästa färgåtergivningen...

Håller tummarna för att det blir snyggt åt er! :)
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Jag har beställt några ex till spelgruppen. När de dyker upp får ni se hur det blev.
 
Top