Varulv SpringSmash23 - Runda 1

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Ett par av er har varit på Impetigo (med all rätt så som han försöker få ut mig varje spel ;))
Nej men skämt o sido så är det en sak Impetigo har gjort vilket jag inte ser att en ulv skulle vinna på i längden att göra. Nämligen att försöka gröna sina medspelare genom att driva ifall någon har samma utryck som undertecknad. Ifall det är fallet gör det både mig och den andra spelaren grönade vilket hade varit en enorm uppförsbacke att jobba uppför ifall du är ulv.
Alltså inte bara att hugga på andra utan faktiskt ge sina medspelare en chans att bli grönade inför gruppen vilket gynnar byn.
När jag tänker finns förstås chansen att sista ulven hade kunnat gröna mig och därmed försöka dra med sig själv vilket hade varit ett vågat move. Tror dock sannolikheten är bra mycket större att vår sista ulv vill få ut/dreva ut spelare än att gröna folk i byn.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,685
Location
Oktoberlandet
Gissar att ulvarna inte fått mer än vad vi själva har. Vi har ju till exempel fått se varandras startposter. Det skulle alltså vara om vi hittar ledtrådar i Basses stora startpost som "språkvetenskap 40hp" spåret eller något liknande.
@Octagonal kan du visa Impetigos minst 3 tydliga från Basse att det är bestämt 2 ulvar från start i spel. 👍
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
PM till ulvar
Du är en Gammal Stofil (dvs varulv) och din uppgift är att nattmörda respektive rösta ut Framgångstågare så du och din kompanjon är minst lika många som Framgångstågarna. Du och din ulvkompis får prata med varandra i PM. Din ulvkompis är: XXX
Här blir det ganska tydligt att den som fått ulv pm har en kompanjon. Alltså bör dessa rimligtvis vara två stycken.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Fortsatt står det liknande fler gånger i ulvarnas pm så det får vi nog säga är fastställd info
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Sidd är du förvirrad ulv som inte förstått att erat pm gått ut till allmänheten kanske? 👹
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,685
Location
Oktoberlandet
Sidd är du förvirrad ulv som inte förstått att erat pm gått ut till allmänheten kanske? 👹
Eller så har jag inte som ni andra kanske missat att gräva ner mig i just Ulvarnas PM eftersom jag inte fått det Av Basse.

Men visst även SiddSolen har sina fläckar sorry
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,387
Vadå Sidd?

Jag tror det bara är 2.

Kan du läsa av nånstans tydligt så jag får hjälp 🙏
Ah, jag tolkade din och @Impetigo härva kring ulvantalet som att du var osäker på hur många de var.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,685
Location
Oktoberlandet
Det var här tanken väcktes, bara för övertydlighet.
Jag hade ju inte lusläst ulvarnas PM bakom spoilertaggen tillräckligt nogrant så jag såg inte i Basses startposter att det så tydligt att det skulle röra sig om just 2 ulvar.
Sen så trodde jag att det var 2 med tanke på spelbalansen (antalet spelare)och hur spelet hittills varit.

Dock tänkte jag när Impetigo skrev typ 1a ulv och 2:a ulven blir utröstad att vadå ”kan det vara fler sen”?
Med 50% chans för nattmord så lyfte jag funderingen.
Men med tanke på att vi inte har Siare eller Väktare så lutar spelbalansen mot 2 ulvar.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,387
Jag hade ju inte lusläst ulvarnas PM bakom spoilertaggen tillräckligt nogrant så jag såg inte i Basses startposter att det så tydligt att det skulle röra sig om just 2 ulvar.
Sen så trodde jag att det var 2 med tanke på spelbalansen (antalet spelare)och hur spelet hittills varit.

Dock tänkte jag när Impetigo skrev typ 1a ulv och 2:a ulven blir utröstad att vadå ”kan det vara fler sen”?
Med 50% chans för nattmord så lyfte jag funderingen.
Men med tanke på att vi inte har Siare eller Väktare så lutar spelbalansen mot 2 ulvar.
Ja, jag har alltid utgått ifrån att det är två ulvar med tanke på att spelet bara kommer hålla på typ 3-4 rundor.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Jag räknade förresten på sannolikheten att ingen fått ett gemensamt uttryck med Octa och landade på ca 12%, inte <5% som jag överslagsräknade tidigare.
 

Majk

Veteran
Joined
7 Nov 2020
Messages
118
Hitta Nya Vägar
Framgångsorienterad
Jag känner att...

Skulle önska att @Anthrox outar efter mig.
 
Top