Varulv Spionchefens Hemlighet: vi skapar spelet!

Mm. Har du nån idé om vad man skulle kunna göra då? Ska man kanske ha med ett textmaterial (spionrelaterat) som ulvarna bara känner till delvis?
Jag vet inte. Paradoxalt nog tror jag ändå att det funkar bättre med kortare deadlines, men det är mest baserat på känsla

Äsch, du har rätt. Jag vet inte riktigt. vad man kan göra dock: det vore cool om nattmord var optional, men om det är med blir ju likvideringen lite onödig?

Hm, vad skulle man kunna göra?
Kanske om spionchefen är immun mot mord. Men eftersom det finns en väktare (eller nåt annat sätt för morden att faila) så kan inte förrädarna vara säkra på att de hittat chefen även om mordet failar.

All information där man som designer tänker "varför skulle X inte outa det här direkt?" ska vara öppen.

Eller så lägger man in något i stil med "om X outar Y så kommer motståndarsidan att få det lättare". Typ "jaha, då nattmördar vi givetvis X den här rundan".

I det här spelet skulle allt vara över om spionchefen dör, så det känns inte bra. Avbryt spåret och ändra designen.

---

Idé utan betänketid:
Om/när spionchefen röstas ut får denne ta med sig en annan deltagare i fallet. Sedan slumpas en ny spionchef utan bland kvarvarande.

Fundering: nattmordsförmågan kräver att en ulv använder den öppet i tråden. D.v.s. priset för att nattmörda är att avslöja sig. Då hamnar vi nära den design Häger använde i Devil's Reef.

Jag gillar grundidéen här, där alla bybor känner spionchefen och spionchefen vet vem MU är. Byn har lite fördel i jämförelse med Devil's Reef, å andra sidan buffas ulvarna av MU-upplägget. Tror det kan bli bra.

Ska fundera på MU-meny.

I det här spelet skulle allt vara över om spionchefen dör, så det känns inte bra.
Jag vet inte, kan nog tänka mig att det skulle vara en feat i det här spelet. Men visst, det kan bli ett ovanligt kort parti det kan det...

Back