Nekromanti Speltråd Zombies i Bergsfors

Gamgolfi

Veteran
Joined
5 Jun 2011
Messages
142
Location
Borås
Anchorman said:
Lenny

Den blodige mannen kliver upp på motorhuven och därifrån slänger sig rätt på Lenny som helt oförberett åker ner i marken med ett rejält duns.
Lenny sätter defensivt upp sina armar och lyckas om än lite krångligt att ta sig upp. Mannen är gammal och inte särskilt stark, men verkar otroligt bestämd i att göra vad det nu är han försöker göra, han rör sig mot Lenny ytterligare en gång.
"För fan!" utbrister Lenny medan han sakta backar åt vänster, med ett mål i tanken. Dyka in i bilen och dra fort som fan.
Mannen följer efter Lenny, som börjat gå runt bilen, noga med följa mannen med blicken. Garden är fortfarande uppe och aktiv.
Väl på förarsidan av bilen, sänker Lenny snabbt garden för att öppna förardörren och snabbt kliva in, stänga förardörren och starta bilen.
Bilen startar motvilligt, med bilen startar även radion, Lenny kastar en snabb blick på mannen innan han lägger i en växel och får bilen i rörelse.
Höger framdörr stänger sig lätt när bilen tuggar igång och rör sig framåt.

Lenny vrider upp ljudet på radion, som är inställd på "Smash FM 105,6" innan han tar fram ett cigarett-paket som ligger i mitt-konsolen på bilen och tänder denna.
Lenny navigerar bilen in mot centrum, med mannen i tankarna tillsammans med att han måste skaffa flera cigaretter.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Nicola kastar en irriterad blick mot Mikaels ryggtavla framför fönstret, precis som hon med Lindas hjälp lyckas säkra händerna bakom ryggen på knarkaren. Det är en klättrarknop, den typen kan hon knyta sedan hon tagit klättrarcertifikatet. Zombie-knarkaren är ordentligt fastgjord till händer och fötter och kan mest bara ligga och morra.
"Du," säger Nicola mot Mikael där han står och filmar, "du kanske ska backa lite..."
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Jimmy

På andra våningen av tre står Jimmy lutad mot räcket bakom sig i väntan på att celldörren ska öppnas, bredvid honom på båda sidor står intagna i väntan på samma sak. Bakom honom är det så klassiska utrymmet som täcker ifrån golvet hela vägen upp till taket, antagligen mestadels till för att en vakt kan stå på bottenvåningen och se alla celler.
”Dörrarna öppnas” Hörs en röst ropa, dörrarna glider sen upp.
Jimmy kliver in i sin cell, lunchen var ingen höjdare, det är den sällan men den går ner.
Jimmy sätter sig ner och slår på teven, eftermiddagstv är oftast inte något att ha, speciellt inte på dem få kanaler som är tillgängliga att kolla på.
Plötsligt inser Jimmy att celldörren fortfarande är öppen, dem brukar vanligtvis stängas direkt efter de intagna går in.
En vakt springer snabbt förbi utanför dörren tätt följd av en till, plötsligt ramlar en av dem rakt in i Jimmys cell, hans batong rullar iväg nån halvmeter in i cellen. Ifrån halsen rinner det en stor ström av blod, vakten grabbar halsen med båda händerna och försöker stoppa blödningen.


Jimmy tittar på honom, fryser till i några sekunder, en miljard tankar strömmar genom hans huvud. Vaktens försök till att andas blir till hostningar. Jimmy tittar på honom, Anders, plit fittan hette Anders. Blodpölen rinner ut över golvet och börjar närma sig Jimmys bruna KVV-tofflor. Han funderar snabbt om han ska försöka hålla igen såret, med hans blod på händerna hade han fått skulden för vad boggdans grabbar har gjort. För om det är någon som har gjort det här är det dom. Han tar ett stort kliv över honom ut i gången och ropar lojt. "Jag tror Anders har skurit sig"...
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Anchorman said:
Jesper

Fortfarande i chockat och förvirrat tillstånd över allt som händer och vad han har hört på radion springer Jesper med full fart mot Sigurd.
Sigurd som nu lyckats ta sig upp på fötterna förstår att något underligt pågår och vänder sig om.
När han får syn på de två galningar som nu är påväg mot honom ramlar han nästan ner igen, men han tar istället kontrollen och ställer sig redo för att slänga sin kraftiga arm i ett slag.
Första slaget träffar rätt i nyllet på den första och med farten av hans springande och Sigurd slag faller han med kraft bakåt och slår huvudet i marken.
Den andra tacklar dock ner Sigurd som hamnar på rygg.
Nu är Jesper framme med kniven i hand.

Med den ena galningen sänkt känner Jesper att situationen är något mindre hotfull. Han känner att ett knivmord kanske inte är högst upp på sin "100 saker du måste göra" lista, utan tar lite extra sats och lägger all kraft han har på att tackla den kvarvarande knäppgöken rakt i bröstet.
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Rutger

Anchorman said:
Rutger

Med välpackad väska ger sig Rutger och Hanna iväg efter Jennie.
Korridoren dem kommer in i leder till en nödutgång som leder ut ur skolan, även ett soprum och vaktmästarens rum ligger längs den här korridoren.
Jennie står upptryckt mot en vägg med vaktmästaren händer runt axlarna, hon gör sig bästa för att hålla honom borta men det hjälper föga vaktmästaren kommer nära och biter Jennie rätt i halsen, blod sprutar upp mot väggen bakom henne.
Med ett skrik faller Jennie ihop på golvet.
Vaktmästaren vänder sig med blodig mun och galen blick mot Rutger och Hanna.

Riktig Zombiefilm var det verkligen, tänker Rutger när han ser scenen framför sig, för inget annat skulle kunna göra så att Janne skulle göra det han just hade gjort. Han tittar snabbt på Jennies livlösa kropp, hennes ansikte är vridet i fasa, hennes ögon är klara som kristall och bara stirrar rakt ut i tomma intet samtidigt som blodet sipprar sakta ut ur hennes hals.
Rutger mumlar något ohörbart. Han motar in Hanna mot väggen samtidigt som han sparkar Janne över Jennies kropp och han faller ner. Han ser i ögonen på honom att det där inte den Janne han känner samtidigt som han motar in Hanna i vaktmästarens rum. För en gångs skull är han glad över att nödutgången går genom arbetsrummet för det ger en till skyddande dörr. När väl Hanna är inne i rummet vänder sig Rutger snabbt om och använder sin provisoriska eldkastare på högen som ligger där. Sakta faller tårarna ner för kinderna samtidigt som elden flammar tag i dem båda, men han vet att ingen av dem skulle vilja skada någon på skolan och detta verkar vara det säkraste han kan göra. Sedan går han in i vaktmästarens kontor och stänger dörren genom att luta sig mot den samtidigt som han torkar kinderna med högerarmen. Han låser den och stoppar Hanna som vill försöka få med sig Jennie, som tur är verkar hon inte sett vad han just gjorde. Men hon har rätt mycket annat att tänka på.

Skit, de måste härifrån. Han letar reda lite snabbt på tejp och tejpar fast ett par av gummibjörnarna han har på rören och stänger sedan försiktig lådan med provrören. Som tur är är det en vadderad låda gjord för att kunna bära flaskor utan att de ska gå sönder. Sedan tar han tag i Hannas hand och leder henne ut ur skolans källare, upp för trappan som leder till en dörr på baksidan av skolgården. Tårarna rinner ner för hennes kinder hela vägen men hon tvingar sig själv att vara tyst då hon inser att det bästa de kan göra är att försöka hålla sig gömda.

Rutger öppnar försiktigt dörren ut mot bakgården och ser sig omkring så försiktigt han kan.
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Mikael (Lollo):

Mikael slutar filma, backar ett par steg och drar ut sprinten ur brandsläckaren (av typ skumsläckare). "Men vad är det som händer? Nån ny drog eller? De verkar inte bli superstarka av det i alla fall" tillägger han med en blick på den bundna killen som just fått spö av en tjej. "Alltså du är ju superfit men..."
 

yjoben

Veteran
Joined
5 Jan 2012
Messages
48
Location
trollhättan
Elfsborg-piken.. love it Ursäkta min inaktivitet, jobba och idag sportquiz samt att jag inte fattade att spelet låg i en annan tråd än anmälningstråden! xD skall bättra mig!
Erdan

Erdan går in till köket för att se vad som hänt. Han tänker att modern och sonen löser det på något sätt. Det var ju trots allt Pappa Abbas restaurant så han kände sig tvungen att kolla upp vad som hände i köket.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Iskaral said:
Mikael (Lollo):

Mikael slutar filma, backar ett par steg och drar ut sprinten ur brandsläckaren (av typ skumsläckare). "Men vad är det som händer? Nån ny drog eller? De verkar inte bli superstarka av det i alla fall" tillägger han med en blick på den bundna killen som just fått spö av en tjej. "Alltså du är ju superfit men..."
Nicola kastar en snabb blick på Mikael och snörper omedvetet på munnen. "Snyggt." Säger hon avmätt och fortsätter, "Komplimang och förolämpning på samma gång. Riktigt vasst."
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Lunde

Väl inne i caféet står alla chockade och stirrar ut, synen dem alla ser är totalt obegriplig.
Tjejen som satt i baksätet sitter fortfarande fast i bältet och verkar inte förstå hur hon tar sig loss, i klädbutiken har den haltande kvinnan brottat ner och bitit stora bett i en av de butiksanställda, kvinnan har sedan rest sig upp och verkar ha blivit en likadan som dem andra.
Ytterligare fyra har kommit gående och alla har nu sammlats utanför.
Vi måste härifrån! skriker en äldre man
Nej, vi barrikerar oss och väntar på hjälp svarar en annan
Lunde ser hur Frida storgråter, hon känner själv att det är nästan omöjligt att hålla tillbaka gråten.
Vad är det som händer?

Lenny

På radion är det ingen musik, bara djen som ständigt pratar.
Om jag inte visste bättre så skulle jag kalla dem här för zombies överallt är dem, håll er borta från centrum. Eller vad vet jag, det kanske är samma i hela Bergsfors, kanske hela Sverige hela världen.
Plocka upp vapen och barrikera er, för det här är något helt sjukt


[Skriv gärna vart du är påväg, vart i centrum, vad ska du göra där?]

Jimmy

När Jimmy kliver ut på catwalken möts han av en minst sagt skrämmande syn. Ytterligare en vakt ligger bara några meter till höger även denna blodig. Ovan honom står fången som hade cellen bredvid, hans uttryck och utseende är dock helt annorlunda mot vad det brukar vara, hans ansikte är blodigt och Jimmy kan nästan svära på att han har ändrat ögonfärg.
Höga skrik hörs och bråk verkar utbryta lite överallt.
Innan Jimmy hinner fundera mer på saken ser han att vakten med det vidriga såret i halsen har rest sig upp.

Jesper

Med en ordentlig tackling flyger galningen iväg, dock lyckas galningen få tag i Jespers ena handled och drar med honom ner.
Jesper flyger med huvudet före och han känner hur ögonbrynet knäcks och hur blodet börjar forsa ut.
Jesper syn blir suddig och hörseln försvinner till och från. Han tror sig dock utskilja Axel med en hammare i näven, nästa märker han hur han blir släpad i armhålorna in tillbaka verkstaden. Väl där blir han satt på en stol, synen och hörseln börjar komma tillbaka men hela ansiktet är blodigt efter det spruckna ögonbrynet.

Rutger

Rutger och Hanna öppnar försiktigt dörren som leder ut till baksidan av skolgården. Intill väggen står Rutgers cykel. Parkeringen ligger ungefär 150m rakt fram kanske bättre att satsa på att kunna "låna" en bil av någon annan, då en cykel känns ganska riskfylld just nu.
Vägen dit dock är allt annat en enkel, ett tiotal människor springer runt som yra höns med lika många av "dem galna" efter sig.
Hanna drar en djup suck och vänder sig till Rutger
Va fan ska vi göra? säger hon men en hopplöshet i rösten

Erdan

Väl inne i köket möts Erdan av en märklig syn, diskaren George står med en stekpanna i höger näve han står redo i attackposition.
Han flög på mig ifrån ingenstans, men jag lyckades stänga in honom i walk in kylen! Men den jäveln han bita mig i armen först. George flåsar tungt
Gömt bakom spisen står en av servitörerna ihopkrymt
Steve som följde efter in står med ett förvånat uttryck.
Öööh va? är allt Steve lyckas få fram

Nicola och Mikael

Patrik som har fått sin arm bandagerad börjar plötsligt grymta och flänga sina armar vilt omkring sig, han plockar upp en hantel och kastar den flera meter samt slår frenetiskt mot en av gymmaskinerna. Plötsligt skriker han med huvudet vänt mot taket, direkt efter det vänder han sig mot en av de andra gymmarna och flyger på honom helt oprovocerat. Samtidigt lyckas mannen utanför fönstret krossa rutan och slänga sig in.

Mikael lyckas med nöd och näppe vrida sig ur mannens första anfall.
Nicola som ändå är van att hantera hot och slagsmål situationer sitter helt förbryllad och chockad.
Mannen under henne kommer i alla fall inte gå någonstans, men det verkar som om dem alla kommer ha större problem att tänka på nu.
 

yjoben

Veteran
Joined
5 Jan 2012
Messages
48
Location
trollhättan
Erdan

Väl inne i köket möts Erdan av en märklig syn, diskaren George står med en stekpanna i höger näve han står redo i attackposition.
Han flög på mig ifrån ingenstans, men jag lyckades stänga in honom i walk in kylen! Men den jäveln han bita mig i armen först. George flåsar tungt
Gömt bakom spisen står en av servitörerna ihopkrymt
Steve som följde efter in står med ett förvånat uttryck.
Öööh va? är allt Steve lyckas få fram

Erdan

Erdan ber Steve att ta fram förstahjälpenkitet som finns någonstans i köket för att se om Georges mest akuta sår. Erdan frågar samtidigt killen som attackerade George; Vafan handlar dehär om?
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Anchorman said:
Jesper

Med en ordentlig tackling flyger galningen iväg, dock lyckas galningen få tag i Jespers ena handled och drar med honom ner.
Jesper flyger med huvudet före och han känner hur ögonbrynet knäcks och hur blodet börjar forsa ut.
Jesper syn blir suddig och hörseln försvinner till och från. Han tror sig dock utskilja Axel med en hammare i näven, nästa märker han hur han blir släpad i armhålorna in tillbaka verkstaden. Väl där blir han satt på en stol, synen och hörseln börjar komma tillbaka men hela ansiktet är blodigt efter det spruckna ögonbrynet.

Jesper torkar blodet ur ansiktet så gått det går, och känmer när han gör det att en rätt skaplig flik har fläkts upp vid hans vänstra ögonbryn.

"Helvetes jävla pissfitta!" Svär han när han av misstag stryker ett grusigt finger rakt genom såret. En ny fors med blod öppnar upp och rinner ner i Jespers ögon.

"Åh, men sitt still din jävla ärthjärna." Hör han Axel säga. Jesper känner ett tryckförband läggas direkt på såret. "Håll i det där. Tryck hårt."
Jesper gör som han blir tillsagd, och under tiden får han ansiktet torkat med en blöt, men tyvärr rätt kall handduk.

"Så, ställ dig upp, gå in i omklädningsrummet och sätt dig i duschen så kommer jag alldeles strax och lägger om såret."

Axel lyfter upp Jesper ur stolen och knuffar Jesper lite försiktigt mot omklädningsrummet.

"M-men Sigurd?"
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Jimmy

När Jimmy kliver ut på catwalken möts han av en minst sagt skrämmande syn. Ytterligare en vakt ligger bara några meter till höger även denna blodig. Ovan honom står fången som hade cellen bredvid, hans uttryck och utseende är dock helt annorlunda mot vad det brukar vara, hans ansikte är blodigt och Jimmy kan nästan svära på att han har ändrat ögonfärg.
Höga skrik hörs och bråk verkar utbryta lite överallt.
Innan Jimmy hinner fundera mer på saken ser han att vakten med det vidriga såret i halsen har rest sig upp.

"DU GER FAN I MIG! FATTAR DU DET?!" ropar Jimmy till vakten som går hasande emot honom. Pliten reagerar inte på orden utan börjar stöna och fräsa och med snabba ryckningar tar han sig upp. Det är uppenbart att om inte Jimmy gör något så kommer han bli nästa tuggleksak. Han tar av sig tofflorna och tar dom i handen och börjar springa ner för catwalken. Hela tiden sökande med blicken efter fler.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Lunde
Väl inne i caféet står alla chockade och stirrar ut, synen dem alla ser är totalt obegriplig.
Tjejen som satt i baksätet sitter fortfarande fast i bältet och verkar inte förstå hur hon tar sig loss, i klädbutiken har den haltande kvinnan brottat ner och bitit stora bett i en av de butiksanställda, kvinnan har sedan rest sig upp och verkar ha blivit en likadan som dem andra.
Ytterligare fyra har kommit gående och alla har nu sammlats utanför.
Vi måste härifrån! skriker en äldre man
Nej, vi barrikerar oss och väntar på hjälp svarar en annan
Lunde ser hur Frida storgråter, hon känner själv att det är nästan omöjligt att hålla tillbaka gråten.
Vad är det som händer

Lunde lyssnar med växande panik på telefonsignalerna, ingen svarar hos Morgan. Hon vandrar av och an på golvet och slänger vilda blickar ut genom fönstret, sväljer gråten och stoppar ner telefonen i fickan igen.
Hon går fram till Frida, skakar om henne lite.
"Frida, se till att alla håller sig lugna, gå in i de inre rummen så ni inte syns."
"Vad då?" Hulkar Frida. "Vad ska du göra?"
"Jag..." Lunde drar ett djupt andetag. "Jag måste till Morgan. Lås efter mig."
Lunde och Frida går till caféets bakdörr, Lunde smiter ut och står tryckt mot väggen några ögonblick. Låset klickar till. Hon börjar springa längs gatan, tillbaka mot Morgans.

[Edit: Missade att det stod folk utanför. Tar bakdörren istället ju! :gremsmile: Bring 'em on!]
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Mikael (Lollo):

Mikael kan inte tro sina ögon när killen slår in fönstret och angriper honom. Tack och lov kickar zumbaträningen in och han vrider sig undan attacken med ett smidigt danssteg. Mikael riktar munstycket mot fönsterkillen och tömmer hela brandsläckaren över honom. Sedan tar han brandsläckaren i båda händerna och stöter med den mot huvudet på honom.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Erdan

Steve som håller på att lägga om såret tittar lite förbryllat mot Erdan
Han hör dig nog inte så bra igenom kyldörren... säger han lite nedlåtande
Bråket inne i restaurangen verkar eskalera mer och mer, och en snabb titt visar att det är fler inblandade nu än vad det var tidigare.
George börjar vrida sig kraftigt och lägger en rejäl spya på golvet framför sig, han kastar stekpannan med rejäl kraft in i väggen och flyger sedan på Steve och trycker upp han mot väggen.

Jesper

Jesper som fortfarande är aningen snurrig möts av ett bekant ansikte.
Det krävs mer än så för att sänka mig! säger Sigurd med brandyxan liggandes över ena Axeln.
In och plåstra om dig nu, så ska vi barrikadera det här ställer, källarfönsterna är ju inte stora men det finns säkert nån jävel som kan smita in där.

Rösten på radion fortsätter prata:
Om jag inte visste bättre så skulle jag kalla dem här för zombies, överallt är dem, håll er borta från centrum. Eller vad vet jag, det kanske är samma i hela Bergsfors, kanske hela Sverige hela världen.
Plocka upp vapen och barrikera er, för det här är något helt sjukt

[Hur ser resten av byggnaden ut? Jag vet att det ligger en halv våning under marken så jag antar att det är saker som ligger ovanför?]

Jimmy

[Skrev en fråga till dig i off-topic svara gärna]

Med snabba steg springer Jimmy längs med catwalken, vid ett par tillfällen får han hoppa över kroppar som ligger i vägen.
Plötsligt blir han stoppad av en hand i bröstet.
Tro mig, du vill inte gå åt det hållet! säger mannen som stoppat honom.
Du kommer aldrig ta dig fram till trappan, vi får klättra ner och vi får klättra snabbt.
Mannen som Jimmy bara sett ett par gånger gånger slänger sig över räcket och börjar klättra ner.
Skynda dig för fan!

Lunde

[Tänkte också på det när jag läste det först, bra självförtroende att hoppa ut bland massa zombies. Vart bor Morgan, skriv gärna så jag vet vart du är påväg.]

Lunde tar ett par djupa andetag och försöker lugna ner sig.
Hon har kommit ut bakom caféet i en gränd, ett par soptunnor står här men inte mycket mer. Gränden verkar tom åt båda håll, ena vägen leder ut till framsidan av caféet. Andra hållet ska leda ut till nästa gata där en mataffär och ett parkeringshus för centrum ligger.
Om inget har ändrats sedan sist hon var här givetvis.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Jimmy

[Skrev en fråga till dig i off-topic svara gärna]

Med snabba steg springer Jimmy längs med catwalken, vid ett par tillfällen får han hoppa över kroppar som ligger i vägen.
Plötsligt blir han stoppad av en hand i bröstet.
Tro mig, du vill inte gå åt det hållet! säger mannen som stoppat honom.
Du kommer aldrig ta dig fram till trappan, vi får klättra ner och vi får klättra snabbt.
Mannen som Jimmy bara sett ett par gånger gånger slänger sig över räcket och börjar klättra ner.
Skynda dig för fan!
Jimmy tar sig snabbt ner för sidan och håller vid ett par tillfällen på att tappa greppet. Tillslut tvingas han hoppa den sista biten ner och han landar rakt på de klarröda bordet i matsalen. I matsalen ser det tomt ut och Jimmy tittar förbryllat på sin räddare. Jimmy:

Vad fan är det för jävla ful-tjack folk har tagit, jag behöver något att skydda mig med.
Dörren till köket står på vid gavel, Jimmmy tar sig snabbt in och sliter åt sig den största kniven som finns där inne och tar sig snabbt ut till mannen igen.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Anchorman said:
Nicola och Mikael

Patrik som har fått sin arm bandagerad börjar plötsligt grymta och flänga sina armar vilt omkring sig, han plockar upp en hantel och kastar den flera meter samt slår frenetiskt mot en av gymmaskinerna. Plötsligt skriker han med huvudet vänt mot taket, direkt efter det vänder han sig mot en av de andra gymmarna och flyger på honom helt oprovocerat. Samtidigt lyckas mannen utanför fönstret krossa rutan och slänga sig in.

Mikael lyckas med nöd och näppe vrida sig ur mannens första anfall.
Nicola som ändå är van att hantera hot och slagsmål situationer sitter helt förbryllad och chockad.
Mannen under henne kommer i alla fall inte gå någonstans, men det verkar som om dem alla kommer ha större problem att tänka på nu.
Nicola sitter alltså helt förbryllad och chockad ett par ögonblick medan filmer som 28 dagar rusar genom huvudet på henne och tankar som 'Det kan inte stämma, eller kan det det?' krigar mot varandra. Så drar hon sig själv på fötter och kastar ett snabbt ögonkast mot Linda. Hon söker någon sorts samförstånd innan hon sätter sig själv i rörelse. Intill receptionen finns avdelningen med fria vikter och Nicola rycker åt sig en skivstång innan hon vänder. Den måste väga minst tio kilo och är otymplig men adrenalinet kombinerat med fem dagar i veckan av hårda gympass gör att den känns nästan som det övningssvärd hon är van vid. För att kunna manövrera i gymmet har hon stången fattad intill kroppen. Medan hon snabbt rör sig mot Mikaels överfallare går hon över detaljerna i huvudet; människor som är galna, förvandlas genom bett, bits, inte kan kommunicera, ger sig inte, verkar inte känna smärta. Det måste vara zombies. Men ändå, hon kan lätt döda en människa med sin skivstång...

När hon når fram till zombien som anfallit Mikael är det som att något klickat på plats i henne. Det här är ju något hon övat inför hela livet. Utan att vara medveten om att hon förberett sig för just detta förrän nu. Hon känner sig plötsligt uppfylld av detta opåverkbara faktum, denna klarhet. Hela hennes liv är en rak stig som leder upp till just detta ögonblick. Övertygelsen uppfyller hennes, kopplar handlingen fri från känslor och yttre intryck. Allt är ett när hon svingar sitt vapen mot zombiens överkropp.
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Rutger
Rutger

Rutger och Hanna öppnar försiktigt dörren som leder ut till baksidan av skolgården. Intill väggen står Rutgers cykel. Parkeringen ligger ungefär 150m rakt fram kanske bättre att satsa på att kunna "låna" en bil av någon annan, då en cykel känns ganska riskfylld just nu.
Vägen dit dock är allt annat en enkel, ett tiotal människor springer runt som yra höns med lika många av "dem galna" efter sig.
Hanna drar en djup suck och vänder sig till Rutger
Va fan ska vi göra? säger hon men en hopplöshet i rösten

Rutger tittar ner på Hanna lugnande även om han känner nu när adrenalinet lugnar ner sig lite att det är ganska panikartat.
"Vi får försöka hitta någonstans dit vi kan försöka belägra oss för tillfället. Skolan verkar ha slagits ganska hårt."
Rutger tittar ut och försöker se om Janne har parkerat nära som han brukar, han tänker om det finns någon bil nära med nycklar i så kan det nog vara hans eftersom dels åker han mycket med bilen för att fixa material och liknande och dels är de precis utanför hans verkstad.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Jimmy

Med kniv i hand kommer Jimmy utspringande.
Vad tycker du, vi måste härifrån folk verkar helt galna, se bara där. mannen pekar lite längre bort i matsalen.
Synen är minst sagt förvånade, en vakt slåss mot en annan vakt.
Att vi intagna hoppar på vakter har ju hänt, men det där är bara konstigt. Det är någonting som inte stämmer, detta är inget vanligt upplopp. Vi måste fan härifrån, några förslag?

Nicola och Mikael

Mikael täcker gubben med skummet ifrån släckaren, förblindad var det inga större problem att smälla till honom i huvudet med släckaren och han faller till marken. Ett slag ifrån Nicolas skivstång avslutar jobbet.
Dock verkar det som om fler av de zombieliknande människorna hoppar efter genom fönstret, helt plötsligt är det närmare ett halvt dussin av dem inne i gymmet.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Jimmy

Med kniv i hand kommer Jimmy utspringande.
Vad tycker du, vi måste härifrån folk verkar helt galna, se bara där. mannen pekar lite längre bort i matsalen.
Synen är minst sagt förvånade, en vakt slåss mot en annan vakt.
Att vi intagna hoppar på vakter har ju hänt, men det där är bara konstigt. Det är någonting som inte stämmer, detta är inget vanligt upplopp. Vi måste fan härifrån, några förslag?

Som tur är, detta är ingen fort direkt. Vi tar plitarna och tar oss ut på gården, de har nycklar på sig till dörren, sen är det bara att klättra över muren. Kommer snutarna så är det bara att säga att vi blev anfallna av dom här pundarna. Det måste vara något skit i vattnet. Du tar han till höger. Jag tar den andra.

Plitara som slåss har särat på sig lite och den ryckiga av dom försöker resa sig upp. Jimmy tar upp en stol och börjar jogga mot pliten som reser sig, slänger stolen mot plitens ben, så att han faller omkull och ställer sig sedan hotande över honom och säger

Ge hit nycklarna plit-råtta

Han slänger sedan en snabb blick mot hur det går för den andra killen. Ta honom då!!!
 
Top