Nekromanti Speltråd Zombies i Bergsfors

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
OBS! Här får endast folk som har anmält sig och gjort en karaktär i anmälningstråden skriva!

Det var mer eller mindre en vanlig dag i Bergsfors, i alla fall till en början för ingen visste att det som startade idag skulle för evigt förändra allas liv

Bergsfors har på senare tid varit skakade av en serie mord, sammanlagt sex mord har skett dem senaste fyra veckorna, i media har man valt att kalla dem för "Triangelmorden" då en symbol i form av en triangel har på olika sätt alltid varit medverkande vid alla mord. Även ett mystiskt rån av en blodbuss skedde i början av förra veckan. Vad någon ska med stora mängder blod till är det ingen som vet, och dådet förbryllar både polis och media.



Jesper

Jesper sträcker på sig ifrån trästolen han sitter på, det har inte varit en särskilt stressig dag, fredagarna är sällan det. I verkstaden är det nu bara Axel som fortsätter hamrandet. I bakgrunden hörs ljudet ifrån verkstadens radio som ständigt är på fastän man sällan hör något över maskinerna och hammrandet. Radion är som vanligt inställd på den lokala stationen ”Smash FM 105,6”.

Sigurd som är en av Jespers närmaste vänner i verkstaden kommer ut ifrån toaletten.

”Vi ses gubbar! Ha en gó helg!” Sigurd smet sedan ut genom dörren eftersom han skulle med ett tåg till hans dotter i Uppsala.

Samtalet fortsätter mellan gubbarna mestadels om vad som ska göras i helgen.
Plötsligt reser sig Göran, han är en av de yngre på verkstaden, bara ett par år äldre än Jesper.
Göran kliver snabbt bort till Axel och stoppar hans hammrande, han ropar till de andra.
”Höj radion!”

Ifrån radion hörs:

”Ursäkta om jag avbryter mitt i låten men alla måste höra det här. Just nu utanför vårat fönster, mitt i centrum ser jag en syn som är totalt obegriplig. Jag.... jag..... jag vet inte ens hur jag kan beskriva det jag ser. Jag såg precis två män hoppa på en tredje och mer eller mindre bita och riva ihjäl honom.
Nu verkar det dock som om han reser sig igen.......och......va fan, VAD I HELVETE!!??
Han har nu gett sig på en kvinna som verkar ha gått fram för att hjälpa honom.
Folk håll er inomhus, för något är jävligt skumt just nu, människor springer åt alla håll här utanför.
Håll er inomhus och lås dörrarna!”

Gubbarna runt verkstaden sitter helt stumma.
”Vad fan händer?” Säger Axel chockat.

Jimmy

På andra våningen av tre står Jimmy lutad mot räcket bakom sig i väntan på att celldörren ska öppnas, bredvid honom på båda sidor står intagna i väntan på samma sak. Bakom honom är det så klassiska utrymmet som täcker ifrån golvet hela vägen upp till taket, antagligen mestadels till för att en vakt kan stå på bottenvåningen och se alla celler.
”Dörrarna öppnas” Hörs en röst ropa, dörrarna glider sen upp.
Jimmy kliver in i sin cell, lunchen var ingen höjdare, det är den sällan men den går ner.
Jimmy sätter sig ner och slår på teven, eftermiddagstv är oftast inte något att ha, speciellt inte på dem få kanaler som är tillgängliga att kolla på.
Plötsligt inser Jimmy att celldörren fortfarande är öppen, dem brukar vanligtvis stängas direkt efter de intagna går in.
En vakt springer snabbt förbi utanför dörren tätt följd av en till, plötsligt ramlar en av dem rakt in i Jimmys cell, hans batong rullar iväg nån halvmeter in i cellen. Ifrån halsen rinner det en stor ström av blod, vakten grabbar halsen med båda händerna och försöker stoppa blödningen.

Lunde

Vid ett gammalt café på stationsgatan sitter Lunde och tar en kopp kaffe. Stationsgatan är en tvärgata till Kungsgatan som är huvudgatan i Bergsfors, vid södra änden slutar den vid tågstationen. Den är ganska lågt trafikerad vilket gör den till ett bra ställe att sitta och njuta av eftermiddagssolen.
Lunde bläddrar i tidningen, Bergsforstidningen förkortat BFT är kanske inte den bästa tidningen i Sverige, men det är alltid en viss känsla att bläddra i den dem få gånger Lunde kommer hem. Tidningen har dock haft en hel del att skriva om med alla mord som skett samt det mystiska rånet av blodbussen som skedde i början på förra veckan.

Frida som Lunde gick i grundskolan med som nu jobbar på Caféet kommer fram.
”Påtår kanske?” säger hon och håller fram en kaffekanna.
Utan att direkt vänta på svar börjar hon hälla upp.
En motor som går i högvarv får Lunde att vända sig om, ifrån Kungsgatan kommer en kombi i hög fart.
Bilen får sladd och rammar nästan dem sittande vid caféet men hamnar i stället på andra sidan gatan rätt in i väggen. Tutan tjuter konstant och motorn ryker.
”Vi måste hjälpa dem!” ropar Frida och springer mot bilen.
”Ring ambulans!”


Bengt

På Cidervägen som ligger i östra Bergsfors ligger husen tätt, envåningshus och tvåvåningshus samsas om varandra, även ett och annat dubbelhus ligger här. Här är stämmningen mellan grannarna ganska god och stämmningen är bra, mestadels bor här barnfamiljer och äldre.

På baksidan av Cidervägen 12 står Bengt Agren och försöker få igång en gräsklippare, kanske blir det den sista klippningen som behövs göras i år.
Grannen Leif kikar över häcken och skrattar lite lätt. ”Dags för en ny kanske” säger han lite arrogant.
Bengt ignorerar honom som så många gånger förut.
Mobilen ringer och efter lite fumlande så svarar Bengt.
”Bengt Agren”
”Tjenare farsan, det är Lars. Blivit lite ändringar i schemat så jag har en timme över här i Bergsfors kom ner så tar vi en kaffe på stationen, jag bjuder.”
Innan Bengt hinner svara hörs ett högt skrik ifrån huset mittemot. Både Bengt och Leif ser förbryllade ut.


Rutger

Rutger står i kemihallen i Bergsfors gymnasium, det är fortfarande drygt tjugo minuter tills nästa klass kommer. Kemihallen ligger i källaren i gymnasiet.
Överlag är det inte mycket elever som rör sig i källarlokalerna när det inte är lektioner här.
Rutger hör höga fotsteg ifrån våningen ovanför, det verkar som om folk springer runt.
”Underligt” säger Rutger tyst för sig själv.
Dörren till salen smälls hastigt upp, två tjejer ifrån ettan springer in och smäller igen dörren efter sig, dem låser och säger till Rutger.
”Hjälp oss, du måste hjälpa oss!”
Både tjejerna ser totalt panikslagna ut, och den ena har ett fult sår på ena underarmen.

Lenny

Lenny glider ut ifrån hans bil. Han knäcker knogarna och plockar upp Cola flaskan som stogvid höger bakdäck. Han tar en klunk och blickar ut över industriområdet Tallinge.
Två alkisar sitter en bit bort och sjunger nån gammal skröna, det är svårt att utröna något ord i skrovlandet.
En brandbil med sirenerna tjutandes på högsta volym blåser förbi. Andra bilen på bara ett par minuter, verkar vara mycket att göra den här Fredagseftermiddagen.

Lenny hör hur någon närmar sig över grusplanen på andra sidan bilen.
När Lenny vänder sig om ser han hur en äldre man står helt still och stirrar på honom.
Mannen är blodig ifrån munnen och ner över flanellskjortan, han säger ingenting men ger ifrån sig små stöningar och grymtningar.

Erdan

På den armeniska restaurangen ”Abbas” sitter Erdan och njuter av en god lunch på Fredagseftermiddagen. Mittemot sig har han sin gode vän materialförvaltaren Steve.
Snacket under lunchen har mestadels gått om gårdagens match emot Elfsborg, givetvis blev det en enkel 4-0 seger för BFF. Elfsborg har ju spelat ganska dåligt på sistone och ingen blir förvånad om dem nu kommer åka ner till Superettan.

Restaurangen ligger på Bäckvägen, som heter så på grund utav den bäck som flyter längs med den, bäcken som tidigare var en fors, närmare bestämt den fors som Bergsfors har fått sitt halva namn ifrån. Längs med Bäckvägen ligger flera caféer och restauranger.
Bäckvägen ligger två parallell gator nedanför huvudgatan Kungsgatan där de flesta affärer inne i centrum ligger.

Abbas är just nu ganska fullt och ett tjugotal gäster sitter och äter lunch, förutom ett fan i äldre tonåren som bett om en autograf har lunchen varit väldigt lugn.
Samtidigt som Erdan stoppar in den sista biten av grillad äggplanta hörs tumult ifrån köket, grytor rasar och glas krossas. Detta följs av ett högt skrik som verkar komma ifrån två personer.
Samtidigt som detta händer börjar även ett bråk bryta ut i hörnet längs in, den ena verkar vara han som bad om en autograf tidigare. Den andre verkar orimligtvis vara dennes mor.

Nicola

I en stor gymlokal nära Bergsfors centralstation står Nicola och tränar dagens gympass.
Gymmet är som vanligt vid den här tiden relativt tomt, med endast dem mer dedikerade gymmarna som försöker klämma in något gympass på lunchen som är där, eller som i Nicolas fall som ska jobba natt.
Radion spelar högt som vanligt, stationen är givetvis ”Smash FM 105,6” som är Bergsfors mest populära lokalradiostation.
Nicola och flera andra på gymmet vänder sig om när receptionisten börjar ropa efter någon som verkar ha gått in utan att ha något giltigt gymkort.
Personen är en man runt tjugo års ålder, hans ansiktsuttryck är totalt stelt och han stirrar konstant endast rakt fram. Som väktare har Nicola sett och tagit hand om flera knarkare, symptomen verkar vara det samma här.
När receptionisten går fram för att stoppa honom blir hon istället nedtacklad av mannen.
Skrikandes gör hon sitt bästa för att hålla mannen ifrån sig.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Anchorman said:
Nicola

I en stor gymlokal nära Bergsfors centralstation står Nicola och tränar dagens gympass.
Gymmet är som vanligt vid den här tiden relativt tomt, med endast dem mer dedikerade gymmarna som försöker klämma in något gympass på lunchen som är där, eller som i Nicolas fall som ska jobba natt.
Radion spelar högt som vanligt, stationen är givetvis ”Smash FM 105,6” som är Bergsfors mest populära lokalradiostation.
Nicola och flera andra på gymmet vänder sig om när receptionisten börjar ropa efter någon som verkar ha gått in utan att ha något giltigt gymkort.
Personen är en man runt tjugo års ålder, hans ansiktsuttryck är totalt stelt och han stirrar konstant endast rakt fram. Som väktare har Nicola sett och tagit hand om flera knarkare, symptomen verkar vara det samma här.
När receptionisten går fram för att stoppa honom blir hon istället nedtacklad av mannen.
Skrikandes gör hon sitt bästa för att hålla mannen ifrån sig.
Nicola är snabbt fram och rycker tag i killen bakifrån. Hon tar under armhålorna och står bredbent när hon rycker honom från receptionisten. Eftersom han är vild försöker hon hålla fast honom genom att träda sina händer bakom hans nacke i ett polisgrepp.

"Lugn.. Lugn!" Nicola kämpar med att hålla den vildsinte killen still medan hon med ansträngd röst försöker få honom att lugna sig. "Är du okay, Linda?" hon ägnar receptionisten en snabb blick medan hon försöker tvinga ned knarkaren på mage utom räckhåll för någon annan.
 

Gamgolfi

Veteran
Joined
5 Jun 2011
Messages
142
Location
Borås
Anchorman said:
Lenny

Lenny glider ut ifrån hans bil. Han knäcker knogarna och plockar upp Cola flaskan som stogvid höger bakdäck. Han tar en klunk och blickar ut över industriområdet Tallinge.
Två alkisar sitter en bit bort och sjunger nån gammal skröna, det är svårt att utröna något ord i skrovlandet.
En brandbil med sirenerna tjutandes på högsta volym blåser förbi. Andra bilen på bara ett par minuter, verkar vara mycket att göra den här Fredagseftermiddagen.

Lenny hör hur någon närmar sig över grusplanen på andra sidan bilen.
När Lenny vänder sig om ser han hur en äldre man står helt still och stirrar på honom.
Mannen är blodig ifrån munnen och ner över flanellskjortan, han säger ingenting men ger ifrån sig små stöningar och grymtningar.

"Är det något jag kan hjälpa dig med?" säger jag medan jag skruvar på korken till min flaska, som jag har en stadig befattning om i högerhand.
Jag påbörjar att öppna höger framdörr, för att lasta in min flaska.
"Du ser ut som att du har sett bättre dagar, hehe" säger jag med lite lätt skämtsam ton.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Lunde

Anchorman [B said:
Lunde[/B]

Vid ett gammalt café på stationsgatan sitter Lunde och tar en kopp kaffe. Stationsgatan är en tvärgata till Kungsgatan som är huvudgatan i Bergsfors, vid södra änden slutar den vid tågstationen. Den är ganska lågt trafikerad vilket gör den till ett bra ställe att sitta och njuta av eftermiddagssolen.
Lunde bläddrar i tidningen, Bergsforstidningen förkortat BFT är kanske inte den bästa tidningen i Sverige, men det är alltid en viss känsla att bläddra i den dem få gånger Lunde kommer hem. Tidningen har dock haft en hel del att skriva om med alla mord som skett samt det mystiska rånet av blodbussen som skedde i början på förra veckan.

Frida som Lunde gick i grundskolan med som nu jobbar på Caféet kommer fram.
”Påtår kanske?” säger hon och håller fram en kaffekanna.
Utan att direkt vänta på svar börjar hon hälla upp.
En motor som går i högvarv får Lunde att vända sig om, ifrån Kungsgatan kommer en kombi i hög fart.
Bilen får sladd och rammar nästan dem sittande vid caféet men hamnar i stället på andra sidan gatan rätt in i väggen. Tutan tjuter konstant och motorn ryker.
”Vi måste hjälpa dem!” ropar Frida och springer mot bilen.
”Ring ambulans!”



Lunde får upp mobilen ur fickan och rusar efter Frida medan hon slår 112.
"Hallå? Ja, det är en bilolycka i korsningen stationsgatan-kungsgatan... De körde in i Bittens klädaffär... Frida! Hur verkar det vara med dom?"
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Rutger

Anchorman said:
Rutger
Rutger står i kemihallen i Bergsfors gymnasium, det är fortfarande drygt tjugo minuter tills nästa klass kommer. Kemihallen ligger i källaren i gymnasiet.
Överlag är det inte mycket elever som rör sig i källarlokalerna när det inte är lektioner här.
Rutger hör höga fotsteg ifrån våningen ovanför, det verkar som om folk springer runt.
”Underligt” säger Rutger tyst för sig själv.
Dörren till salen smälls hastigt upp, två tjejer ifrån ettan springer in och smäller igen dörren efter sig, dem låser och säger till Rutger.
”Hjälp oss, du måste hjälpa oss!”
Både tjejerna ser totalt panikslagna ut, och den ena har ett fult sår på ena underarmen.

Rutger rör sig mot dem och försöker få dem att lugna ner sig men vad det än är som skrämt upp dem så verkar han inte få dem att slappna av. Han rör sig mot dörren för att kolla vad det är som händer med de ställer sig i vägen och motar in honom i klassrummet. Rutger inser att han inte kommer kunna lyckas få se vad det är som skrämt dem så mycket men något verkar galet med tanke på allt springande han hör på övervåningen.

Han andas ut, ger dem ett avslappnat leende och motar mot ett par stolar som tjejerna kan sätta sig på. Han hämtar förstahjälpenlådan som finns i rummet. Tjejerna verkar lugna ner sig lite men tittar oroligt mot dörren hela tiden som fortfarande är låst. Rutger tar Jennies arm, vänder upp och börjar göra rent såret med decifieringsmedel.
"Så, Jennie, Hanna, vad är det som försigår där ute?"
Tjejerna tittar på varandra...
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Anchorman said:
Jesper

Jesper sträcker på sig ifrån trästolen han sitter på, det har inte varit en särskilt stressig dag, fredagarna är sällan det. I verkstaden är det nu bara Axel som fortsätter hamrandet. I bakgrunden hörs ljudet ifrån verkstadens radio som ständigt är på fastän man sällan hör något över maskinerna och hammrandet. Radion är som vanligt inställd på den lokala stationen ”Smash FM 105,6”.

Sigurd som är en av Jespers närmaste vänner i verkstaden kommer ut ifrån toaletten.

”Vi ses gubbar! Ha en gó helg!” Sigurd smet sedan ut genom dörren eftersom han skulle med ett tåg till hans dotter i Uppsala.

Samtalet fortsätter mellan gubbarna mestadels om vad som ska göras i helgen.
Plötsligt reser sig Göran, han är en av de yngre på verkstaden, bara ett par år äldre än Jesper.
Göran kliver snabbt bort till Axel och stoppar hans hammrande, han ropar till de andra.
”Höj radion!”

Ifrån radion hörs:

”Ursäkta om jag avbryter mitt i låten men alla måste höra det här. Just nu utanför vårat fönster, mitt i centrum ser jag en syn som är totalt obegriplig. Jag.... jag..... jag vet inte ens hur jag kan beskriva det jag ser. Jag såg precis två män hoppa på en tredje och mer eller mindre bita och riva ihjäl honom.
Nu verkar det dock som om han reser sig igen.......och......va fan, VAD I HELVETE!!??
Han har nu gett sig på en kvinna som verkar ha gått fram för att hjälpa honom.
Folk håll er inomhus, för något är jävligt skumt just nu, människor springer åt alla håll här utanför.
Håll er inomhus och lås dörrarna!”

Gubbarna runt verkstaden sitter helt stumma.
”Vad fan händer?” Säger Axel chockat.

Jesper höjer på ena ögonbrynet när han hör radions påstående.

"Folk som biter ihjäl varandra på gatan? Driver de med oss eller? De har ju haft smash-blåsningen redan idag."

Jesper fiskar trots det kvickt upp telefonen och ringer en kompis som jobbar på radion. Adam lär veta om det bara är ett försenat första aprilskämt.

Under tiden det ringer ser Jesper till att skynda efter Sigurd och se om han kan hindra honom från att åka en stund.

Bara tills Jesper vet om det är på allvar eller inte.

"SIGURD!" Vrålar han så högt han kan, och sneglar åt brandyxan som hänger ovanför chefens kontorsdörr medan han går mot framdörren.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Nicola

Även fast mannen vrider och slänger sig åt alla håll lyckas Nicola få ner honom på magen.
Mannen dreglar och verkar även blöda från munnen.
Linda reser sig upp, då hon själv är i bra form så lyckades hon hålla bort mannen ganska bra och verkar inte ha fått några skador.
Tack för hjälpen! säger hon aningen anfådd, antagligen av stressen snarare än ansträgningen.
Håll fast honom så ringer jag polisen
Ytterligare en av männen på gymmet kommer fram och hjälper hålla ner mannen, snubben på golvet går ingenstans.
Radion bryter plötsligt mitt i låten.
Radiorösten säger stressat:
”Ursäkta om jag avbryter mitt i låten men alla måste höra det här. Just nu utanför vårat fönster, mitt i centrum ser jag en syn som är totalt obegriplig. Jag.... jag..... jag vet inte ens hur jag kan beskriva det jag ser. Jag såg precis två män hoppa på en tredje och mer eller mindre bita och riva ihjäl honom.
Nu verkar det dock som om han reser sig igen.......och......va fan, VAD I HELVETE!!??
Han har nu gett sig på en kvinna som verkar ha gått fram för att hjälpa honom.
Folk håll er inomhus, för något är jävligt skumt just nu, människor springer åt alla håll här utanför.
Håll er inomhus och lås dörrarna!”



Lenny

Den blodige mannen kliver upp på motorhuven och därifrån slänger sig rätt på Lenny som helt oförberett åker ner i marken med ett rejält duns.
Lenny sätter defensivt upp sina armar och lyckas om än lite krångligt att ta sig upp. Mannen är gammal och inte särskilt stark, men verkar otroligt bestämd i att göra vad det nu är han försöker göra, han rör sig mot Lenny ytterligare en gång.

Lunde

Frida står helt stilla när hon kommer fram, hon sätter sakta upp handen emot munnen och backar ett par steg.
Lunde kommer fram och ser samma som frida ser, föraren ligger med huvudet mot tutan, ögonen är uppspärrade och stirrar rakt fram, inga livstecken alls.
Personen som satt på passagerarsidan har flygit igenom rutan och in i klädaffären som bilen körde rakt in i, hon ligger helt still och kroppen är böjd på sätt den inte borde vara böjd på.
En kvinna antagligen runt 18år sitter i baksätet, bakom föraren. Vid första anblick verkar hon helt död, men sakta verkar det som om hon vaknar till liv. Hon vrider sig lite lätt och ger ifrån sig små stöningar.

Rösten på telefonen svarar:
Ok, vi ska försöka få dit en ambulans så snart vi kan, det kan dock ta ett tag, det verkar som om extremt många behöver våran hjälp idag. Gör vad ni kan, försök stoppa alla blödningar, så kommer vi så snart vi kan.

Rutger

Skrik hörs med jämna mellanrum ifrån korridorerna utanför, springandet ifrån våningen ovanför fortsätter.
Jennie klagar lite lätt när det svider av decifieringsmedlet.
Hanna svarar:
Asså, jag vet verkligen inte, det är helt sjukt! Folk springer runt som galningar och slår och biter varandra, det är precis som någon zombiefilm typ.

Jesper

Telefonen tutar irriterande upptaget även vid en andra upprigning händer samma.
Sigurd som är påväg mot bussen vänder sig om förvånat.
Ja, vad är det? Jag har bråttom!
Samtidigt ser Jesper runt 100 meter till vänster om Sigurd två människor komma springades i väldig fart, dem verkar springa rakt mot Sigurd.
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Anchorman said:
Jesper

Telefonen tutar irriterande upptaget även vid en andra upprigning händer samma.
Sigurd som är påväg mot bussen vänder sig om förvånat.
Ja, vad är det? Jag har bråttom!
Samtidigt ser Jesper runt 100 meter till vänster om Sigurd två människor komma springades i väldig fart, dem verkar springa rakt mot Sigurd.

Jesper kör ner liren i fickan.

"Axel!" Ropar han så högt han kan. "Axel har nåt sorts anfall! Hjälp! Fort!"

Jesper gör sig redo att dra arbetskniven ur fickan om det radion ropar skulle vara sant.

"Skynda förihelvete!" Skriker han desperat medan de två gestalterna kommer närmare.
Jesper tackar sin lyckliga stjärna att Sigurds knän fortfarande är bra, och ber att det ska räcka för att få honom innanför dörren.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Lunde
Frida står helt stilla när hon kommer fram, hon sätter sakta upp handen emot munnen och backar ett par steg.
Lunde kommer fram och ser samma som frida ser, föraren ligger med huvudet mot tutan, ögonen är uppspärrade och stirrar rakt fram, inga livstecken alls.
Personen som satt på passagerarsidan har flygit igenom rutan och in i klädaffären som bilen körde rakt in i, hon ligger helt still och kroppen är böjd på sätt den inte borde vara böjd på.
En kvinna antagligen runt 18år sitter i baksätet, bakom föraren. Vid första anblick verkar hon helt död, men sakta verkar det som om hon vaknar till liv. Hon vrider sig lite lätt och ger ifrån sig små stöningar.

Rösten på telefonen svarar:
Ok, vi ska försöka få dit en ambulans så snart vi kan, det kan dock ta ett tag, det verkar som om extremt många behöver våran hjälp idag. Gör vad ni kan, försök stoppa alla blödningar, så kommer vi så snart vi kan
.

"Men shit, här." Lunde hivar över telefonen till Frida. "Prata med SOS."
Sedan går Lunde fram till bilen och börjar prata med tjejen i baksätet.
"Hej Gumman. Hur mår du? Kan du ta dig ut?" Lunde känner prövande på bakdörren, den går upp med en protest... och lite våld.
"Kom, försök ta dig ut, kom här." Lunde sträcker sig in i bilen mot tjejen för att hjälpa henne ut.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Anchorman said:
Nicola

Även fast mannen vrider och slänger sig åt alla håll lyckas Nicola få ner honom på magen.
Mannen dreglar och verkar även blöda från munnen.
Linda reser sig upp, då hon själv är i bra form så lyckades hon hålla bort mannen ganska bra och verkar inte ha fått några skador.
Tack för hjälpen! säger hon aningen anfådd, antagligen av stressen snarare än ansträgningen.
Håll fast honom så ringer jag polisen
Ytterligare en av männen på gymmet kommer fram och hjälper hålla ner mannen, snubben på golvet går ingenstans.
Radion bryter plötsligt mitt i låten.
Radiorösten säger stressat:
”Ursäkta om jag avbryter mitt i låten men alla måste höra det här. Just nu utanför vårat fönster, mitt i centrum ser jag en syn som är totalt obegriplig. Jag.... jag..... jag vet inte ens hur jag kan beskriva det jag ser. Jag såg precis två män hoppa på en tredje och mer eller mindre bita och riva ihjäl honom.
Nu verkar det dock som om han reser sig igen.......och......va fan, VAD I HELVETE!!??
Han har nu gett sig på en kvinna som verkar ha gått fram för att hjälpa honom.
Folk håll er inomhus, för något är jävligt skumt just nu, människor springer åt alla håll här utanför.
Håll er inomhus och lås dörrarna!”
Nicola har satt ett knä i ryggen på mannen och håller honom skickligt på plats med minimal ansträngning. När radions besked strömmar ut i rummet tittar Nicola med viss oro mot Linda som stannat vid receptionen. Deras blickar möts i spänd tystnad innan Linda hastigt plockar upp telefonluren och knappar in numret till polisen. Medan Linda kopplats upp på det överbelastade telefonnätet försöker Nicola få ut något från knarkaren. "Vad tror du att du sysslar med, hörru? Det finns inget för dig här, jävla miffo." När hon inte får svar får hon ett bekymra ansiktsuttryck. "Fattar du vad du håller på med eller?"

Eftersom hon fått hjälp med nedhållningen av den här killen förmedlar hon i korta ordalag att de bör vända på honom, vilket de tillsammans gör. De får killen på rygg och håller honom nere medan de försöker få kontakt med honom.
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Skrik hörs med jämna mellanrum ifrån korridorerna utanför, springandet ifrån våningen ovanför fortsätter.
Jennie klagar lite lätt när det svider av decifieringsmedlet.
Hanna svarar:
Asså, jag vet verkligen inte, det är helt sjukt! Folk springer runt som galningar och slår och biter varandra, det är precis som någon zombiefilm typ.

Rutger tittar upp när Hanna beskriver läget därute. Han rör sig fram emot katedern och öppnar upp sin bärbara dator och försöker kolla upp någon nyhetssida. Han tänker att någon troligen ringt in detta men han vill försöka se hur allvarligt det är.
På katedern står en brännare som är full, fyra provrör och ett par påsar gummibjörnar. Han har också sin väska där med joggingkläder och dushateralier eftersom han springer till jobbet och brukar dusha innan första lektionen.

Under tiden som han kollar upp situationen pratar han lugnt till tjejerna.
"Som en zombiefilm säger du? Ja jag hoppas inte de som slåss ner reser sig och följer med anfallarna." säger Rutger med ett leende på läpparna.

"Men hur är situationen utanför? Kanske ska vi försöka smita ut genom branddörren och ta oss ifrån skolan? Verkade det som att de var på droger eller liknande? Ja, det är ju i alla fall bra att ni kom ifrån dem, hoppas de flesta gör det. Jag förstår inte varför man oprovocerat skulle anfalla skolan bara sådär. Men tur ändå att ni kom undan med ett rivsår."
Rutger talar hela tiden lugnt till tjejerna för att försöka hjälpa dem att lugna ner sig.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Jesper

Sigurd får ett förbryllat uttryck men börjar springa tillbaka.
När det bara är ett tjugotal meter kvar snubblar Sigurd till och hamnar på knäna.
Det blir nu ganska uppenbart för Jesper att Sigurd inte kommer hinna in innan de två andra kommer ikapp honom.

Lunde

Tjejen verkar vakna mer och mer till liv. Med ett ryck vrider hon huvudet och kollar direkt mot Lunde, plötsligt börjar hon skrika och spotta frenetisk, hon sträcker armarna mot Lunde i ett försök att få ett grepp runt halsen, bilbältet hindrar henne dock att nå hela vägen fram.
Lunde får en mindre chock och kliver ett par steg tillbaka, i ögonvrån ser Lunde hur kvinnan som satt på passagerarsidan otroligt har rest sig.
Med en bakåtvriden axel och ett haltande ben rör hon sig mot bilen.

Vi, vi måste gå, något är fel här! säger Frida skräckslaget

Nicola och Mikael

[Ni är nu två spelare så ni behöver inte alltid vänta på mina uppdateringar utan kan konversera och liknande med varandra]

Mikael som har hållt sig lite i bakgrunden när all galenskap har skett på gymmet, kliver nu fram till Nicola, som tillsammans med en annan man som Mikael har lärt känna som Patrik fått galningen på rygg.

"Knarkaren" eller vad han nu är ligger på rygg och vrider sig frenetiskt han försöker ständigt lyfta nacken och försöka bita.
Efter många försök och lite klantighet av Patrik lyckas mannen bita Patrik i höger handled.
Förargad backar Patrik bak
Hämta bandage! skriker han åt Mikael
Nicola tar ett nytt grepp om "knarkaren" och håller fast honom hårt, antagligen bättre att göra det själv tänker hon.
Någonting rör sig utanför fönstret vilket får Nicola att vrida huvudet och kolla ut.
Utanför fönstret springer och går flertalet runt som verkar lida av samma sak som mannen under Nicola.
En av dem springer fram galet mot fönstret och börja slå frenetiskt, små sprickor i fönstret börjar komma fram.


Rutger

Medans Rutger väntar på att datorn ska vakna upp börjar brandlarmet i skolan tjuta, i samma veva täcks glasrutan i dörren där Hanna och Jennie klev in ifrån av en elev i trean helt blodig och skrikandes.
Han slår och sparkar allt han kan mot dörren.
Tjejerna reser sig snabbt upp.
Vi måste härifrån nu Rutger! säger Hanna panikslaget.
Jennie vägrar vänta och springer ut genom den andra dörren.
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Anchorman said:
Jesper

Sigurd får ett förbryllat uttryck men börjar springa tillbaka.
När det bara är ett tjugotal meter kvar snubblar Sigurd till och hamnar på knäna.
Det blir nu ganska uppenbart för Jesper att Sigurd inte kommer hinna in innan de två andra kommer ikapp honom.

"Helvete!"

Jesper vänder sig in till verkstaden och skriker in till de andra: "HJÄLP! Sigurd är i fara!"

Han drar sedan sin kniv och börjar springa mot Sigurd för att hjälpa honom upp.

"Upp med dig Sigurd! Ta dig in i verkstan! Fort!"

Jesper springer allt vad han orkar mot Sigurd i hopp om att få den gamle mannen på fötter och iväg mot verkstaden innan de två personerna når fram.
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Rutger

Anchorman said:
Rutger

Medans Rutger väntar på att datorn ska vakna upp börjar brandlarmet i skolan tjuta, i samma veva täcks glasrutan i dörren där Hanna och Jennie klev in ifrån av en elev i trean helt blodig och skrikandes.
Han slår och sparkar allt han kan mot dörren.
Tjejerna reser sig snabbt upp.
Vi måste härifrån nu Rutger! säger Hanna panikslaget.
Jennie vägrar vänta och springer ut genom den andra dörren.

Skit, Rutger slänger ner datorn så den får fortsätta ladda, han plockar rören tillbaka i behållaren men låter det som han har smällt i dem vara kvar med korkarna på. Snabbt slänger han brännaren i ytterfacket av ryggsäcken och slangen håller han framför sig, men inte innan han plockar upp sin sprejflaska. Visst, han tänker kanske inte tända eld på någon men kan vara avskräckande för han har ingen aning om vad som händer. Så "beväpnad" med en provisorisk eldkastare, rör med kaliumklorat och gummibjörnar har han nu en ryggsäck på ryggen och springer efter tjejerna. Dock välter han ett skåp med oanvända provrör och liknande för dörren. Visst, det gör lite ont att förstöra skolmaterial men den där eleven verkar galen och han vill inte ha honom efter sig.

"Hanna, ta med bransläckaren vid dörren så rör vi oss efter Jennie, det är bäst om vi håller ihop så vi får skynda efter henne och försöka komma någonstans där vi är säkra."
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,970
Location
Linköping
Bengt

På Cidervägen som ligger i östra Bergsfors ligger husen tätt, envåningshus och tvåvåningshus samsas om varandra, även ett och annat dubbelhus ligger här. Här är stämmningen mellan grannarna ganska god och stämmningen är bra, mestadels bor här barnfamiljer och äldre.

På baksidan av Cidervägen 12 står Bengt Agren och försöker få igång en gräsklippare, kanske blir det den sista klippningen som behövs göras i år.
Grannen Leif kikar över häcken och skrattar lite lätt. ”Dags för en ny kanske” säger han lite arrogant.
Bengt ignorerar honom som så många gånger förut.
Mobilen ringer och efter lite fumlande så svarar Bengt.
”Bengt Agren”
”Tjenare farsan, det är Lars. Blivit lite ändringar i schemat så jag har en timme över här i Bergsfors kom ner så tar vi en kaffe på stationen, jag bjuder.”
Innan Bengt hinner svara hörs ett högt skrik ifrån huset mittemot. Både Bengt och Leif ser förbryllade ut.
Han heter Bengt Ågren, inte Bengt Agren! :gremwink:
- Jag måste kolla en sak med grannen, säger Bengt lite förvirrat i telefonen, jag hör av mig.
Han lyckas lägga på luren till slut och tänker inombords "det borde inte heta smartphone, det borde heta dumbphone". Yngsta dottern köpte alltid nymodigheter i julklappar och liknande. Det var inte så att Bengt inte gillade att lära sig nya saker, han lät bara helst bli när det inte behövdes.

Bengt vände sig mot Leif. En i grannkvarteret hade haft inbrott förra veckan och alla i området hade pratat om grannsamverkan sedan dess.
(B) Kom, vi går och ser vad som hänt.
(L) Det verkade komma från familjen Nilssons hus.
De började gå över gatan.
(L) Vafan, deras dörr står öppen. Dom som är sådana pedanter skulle aldrig lämna den så!
(B) Jag ser. Vi går till dörren.
Väl framme så ropar Leif in genom dörren.
(L) Inger! Börje! Är ni där?!
Bengt noterar något på trappan. Det ser ut som några droppar blod.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Anchorman said:
Nicola och Mikael

[Ni är nu två spelare så ni behöver inte alltid vänta på mina uppdateringar utan kan konversera och liknande med varandra]

Mikael som har hållt sig lite i bakgrunden när all galenskap har skett på gymmet, kliver nu fram till Nicola, som tillsammans med en annan man som Mikael har lärt känna som Patrik fått galningen på rygg.

"Knarkaren" eller vad han nu är ligger på rygg och vrider sig frenetiskt han försöker ständigt lyfta nacken och försöka bita.
Efter många försök och lite klantighet av Patrik lyckas mannen bita Patrik i höger handled.
Förargad backar Patrik bak
Hämta bandage! skriker han åt Mikael
Nicola tar ett nytt grepp om "knarkaren" och håller fast honom hårt, antagligen bättre att göra det själv tänker hon.
Någonting rör sig utanför fönstret vilket får Nicola att vrida huvudet och kolla ut.
Utanför fönstret springer och går flertalet runt som verkar lida av samma sak som mannen under Nicola.
En av dem springer fram galet mot fönstret och börja slå frenetiskt, små sprickor i fönstret börjar komma fram.
"...Tror ni det är nån sorts masspsykos..?" Nicolas röst är lite skakig, och hennes blick skiftar från galningen utanför dörren till mannen vid hennes fötter, och åter till gatan utanför. Så drar hon sakta slutsatser kring deras nuvarande belägenhet. "Linda, lås dörren!" Hennes röst är gäll, mer desperat än hon tänkt sig men Linda inser snabbt allvaret. Hon krafsar åt sig nyckelknippan bakom disken och springer fram till dörren. "Vi måste binda den här med nåt!" Nicola riktar sig till Mikael och Patrik men ser dem upptagna och vänder sig då snabbt till Linda istället som precis fått fatt på rätt nyckel och vridit om. Linda snurrar runt för att med vitt uppspärrade ögon stirra tillbaks på Nicola, adrenalinet bubblar i henne. Hon nickar hastigt och rusar in i gymnastiksalen. Hon är snart tillbaks med ett hopprep och de börjar försöka säkra knarkaren genom att bakbinda denne.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Jesper

Fortfarande i chockat och förvirrat tillstånd över allt som händer och vad han har hört på radion springer Jesper med full fart mot Sigurd.
Sigurd som nu lyckats ta sig upp på fötterna förstår att något underligt pågår och vänder sig om.
När han får syn på de två galningar som nu är påväg mot honom ramlar han nästan ner igen, men han tar istället kontrollen och ställer sig redo för att slänga sin kraftiga arm i ett slag.
Första slaget träffar rätt i nyllet på den första och med farten av hans springande och Sigurd slag faller han med kraft bakåt och slår huvudet i marken.
Den andra tacklar dock ner Sigurd som hamnar på rygg.
Nu är Jesper framme med kniven i hand.

Rutger

Med välpackad väska ger sig Rutger och Hanna iväg efter Jennie.
Korridoren dem kommer in i leder till en nödutgång som leder ut ur skolan, även ett soprum och vaktmästarens rum ligger längs den här korridoren.
Jennie står upptryckt mot en vägg med vaktmästaren händer runt axlarna, hon gör sig bästa för att hålla honom borta men det hjälper föga vaktmästaren kommer nära och biter Jennie rätt i halsen, blod sprutar upp mot väggen bakom henne.
Med ett skrik faller Jennie ihop på golvet.
Vaktmästaren vänder sig med blodig mun och galen blick mot Rutger och Hanna.

Bengt

Bengt och Leif går med försiktiga steg in i huset, med skriket och blodet dem såg verkar det helt klart som att något inte står rätt till.
Leif plockar upp en metalljustake som stod på en byrå alldeles innanför dörren.
Bengt höjer lite lätt på ögonbrynen.
Man vet aldrig säger Leif tyst
Blodspår leder upp för trappan, med tysta steg går dem två gubbarna upp.
OVanför trappan ligger grannfrun med ansiktet neråt, blod ligger i en pöl runt omkring henne, hon verkar till synes livlös.
Börje står upp ett par meter bakom henne blodig från topp till tå, han har vad som ser ut som en kökskniv intryckt i höger axel.
Sakta rör han sig mot Leif och Bengt
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Lunde

Tjejen verkar vakna mer och mer till liv. Med ett ryck vrider hon huvudet och kollar direkt mot Lunde, plötsligt börjar hon skrika och spotta frenetisk, hon sträcker armarna mot Lunde i ett försök att få ett grepp runt halsen, bilbältet hindrar henne dock att nå hela vägen fram.
Lunde får en mindre chock och kliver ett par steg tillbaka, i ögonvrån ser Lunde hur kvinnan som satt på passagerarsidan otroligt har rest sig.
Med en bakåtvriden axel och ett haltande ben rör hon sig mot bilen.

Vi, vi måste gå, något är fel här! säger Frida skräckslaget

Lunde rycket åt sig telefonen och skjuter Frida framför sig in i cafeét.
"Det är nog bäst att ni skickar polisen också, det är något som inte stämmer."
Inne i cafeét uppmanar Lunde Frida att låsa dörren och tittar ut på gatan utanför.
"Vi stannar här tills polisen kommer. Jag ska bara ringa min morbror."
Lunde slår numret till Morgan och väntar nervöst på att signalerna ska gå fram.
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Mikael (Lollo):
Jag hämtar förband i gymmet. Jag tar med brandsläckaren också. "Öh tjejen (till Nicola) Vi kanske ska dänga till den där killen med den här (brandsläckaren)? Så att han lugnar sig lite. Jag lägger förband på Patrik. "Shit mannen. He got You good" säger jag till Patrik med ett osäkert leende och försöker låta som att jag har mitt shit together.
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
När jag är klar går jag mot fönstret med brandsläckaren. "Faan det här är bara...Det här är bara såå sjukt" Jag tar upp mobilen för att ringa en kompis på lokal-TV, men ändrar mig och börjar filma istället. För att få med det upprepar jag "Faan det här är bara...Det här är bara såå sjukt"
 
Top