Nekromanti Speltråd Zombies i Bergsfors

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Mikael/Lollo

Oskadd, men omtumlad efter kraschen. Jag vet bara en sak; att jag måste härifrån. Jag vevar ner rutan och klättrar upp ur bilen. De snabbaste zombisarna är redan vid bilen. Jag hoppar ner på andra sidan bilen från dem sett. Sedan försöker jag försvinna i mörkret. Bågen ligger kvar i bilen, men jag har utan att ens tänka på det fått med mig kofoten och jag har ett koger med pilar som sitter i bältet. Jag ser Sasha en bit framför mig.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Lunde/Sam

Jag får tag i Rutgers händer och ser i ögonvrån hur något skickar gnistor genom luften sekunden innan ett skott hörs och jag ser Bengt...
Jag darrar till, för trött för att orka skrika, även om skrika är allt jag vill göra. Inte Bengt... Inte Bengt...
När Rutger ligger på taket och takluckan är noga stängd, fastkilad med skruvmejseln, reser jag mig upp och kliver iväg över de hala takpannorna. Kvinnan ligger stilla men andas rosslande, så hon lever.

Regnet blandas med mina tårar när jag söker efter Lollo och Sacha. Han skulle komma tillbaka. Han lovade att hans skulle komma tillbaka!
Då ser jag honom. Han springer från ett bilvrak en bit bort.

"LOLLO!" Skriker jag och viftar med armarna. "LOLLO KOM HIT!"
Åh, snälla, söta. Skynda dig hit.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Djurparken

Zombierna fortsätter jakten på Lollo som nu är till fots.
Den våta marken, kombinerat med regnet och mörkret gör även enkla steg till en utmaning.
Vartannat steg halkar Lollo och hans fötter glider iväg åt något håll, han lyckas hålla sig uppe men tappar fart.
Som tur är så är det samma för zombierna, till och med värre. Deras motorik verkar inte vara som den var när de var människor.
Flera av zombierna faller helt, och ännu fler faller över dem.

Lollo har nu fått en lucka, tjugo meter till närmsta zombie.
Lollo har också kommit ikapp Sasha som springer för livet.


På taket ser Sam, Rutger och Jessica hur Lollo springer en bit bort, det blir svårare och svårare för varje sekund att se honom i mörkret.
Jessica ligger, hela nedre delen av hennes kropp är blodig av skottskadorna i benen.
Hon håller hårt runt de värsta såren.
Vad ni än gör så lova att ni inte lämnar mig.
säger hon samtidigt som hennes blick flackar fram och tillbaka.

Även om de flesta zombier satte efter Lollo och Sasha är det ändå några som har insett att det finns människor på taket.
Fem stycken zombies har tagit position nedanför taket. De sträcker sina armar mot trion som är däruppe, ytterligare några till är på väg fram ifrån långsidan på huset.
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Mikael/Lollo

Jag springer ikapp Sasha och försöker driva på honom. Vi drar ifrån ytterligare en bit, springer förbi ett buskage och snubblar nästan över en liten elbil av parkarbetarmodell. Den står övergiven mitt på en öppen yta. Antagligen har föraren blivit dragen ur sätet av zombies.

Zombisarna försöker springa rakt genom buskaget. Det ger oss lite extra tid. Jag stannar och kollar efter nycklarna och de är i. Jag startar och Sasha sätter sig bredvid mig. När jag trycker plattan i mattan som morfar brukade säga, går bilen tillräckligt snabbt för att hålla undan för zombisarna som just bryter sig genom buskarna.

Vi börjar köra i en vid cirkel som ska ta oss tillbaka till huset där de andra är. Det ryms som mest en person till så jag har till och med en sämre flyktbil än den förra. Å andra sidan är den tystgående och lyset är inte på. Det ger oss en chans att ta oss fram obemärkta. De andra kanske har lyckats ta sig ut efter min avledande manöver tidigare. Annars kanske vi kan hitta något tappat vapen och göra ett nytt försök. Jag väjer för några djur som går på vägen, ett vårtsvin och en surikat tror jag, och kör vidare med huvudet fullt av planer och en känsla av att jag just sett någonting helt absurt till och med för en dag som denna. Är jag på väg att svimma av? Nåja. Ingen idé att oroa sig i förväg. Hakuna matata...
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Rutger

Jag ser på Jessica där jag ligger och reser mig sakta upp. Jag tar min sönderstrimlade tröja efter tigern och försöker förbinda hennes skottskador. Bengt borde göra det här... Bengt, jag spänner åt när jag knyter till "förbanden" och Jessica grimaserar illa... skit också.
"Förlåt" jag fortsätter och gör färdigt så gott jag kan.

Sedan reser jag mig upp och går mot Lunde och kikar ner från hustaket på alla zombies.
"Blir nog svårt att komma hit med de där under oss. Backa tillbaka lite så ska jag se om jag kan lura dem bort från stegen i alla fall."

Jag för lite oväsen och verkar få zombiernas uppmärksamhet och rör mig mot den sida av huset som är längst ifrån stegen och ser hopen zombies följa med som en grupp hungriga gamar cirklar över ett döende djur.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Lunde/Sam

Jag tystnar och slänger en blick på Rutger. Försöker hålla fokus både på honom och på Lollo samtidigt men min blick dras hela tiden mot Lollo. Han och pojken verkar tillryggalägga lite avstånd till zombierna men är det nog?
Om de kan ta sig upp på taket så kanske vi kan vänta tills morgonen ger oss fördelen av i alla fall se vad vi håller på med... om de kan ta sig upp på taket.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Djurparken

Det är något absurt över det hela när Lollo kommer körandes helt tyst med zombies som jagar honom och Sasha där de sitter i sin elbil.
Lollo kommer närmare och närmare huset, i månskenet ser han hur Sam och någon annan kvinna är på taket nära kanten, de har en liten grupp zombies nedanför sig men de tycks följa Rutger som leder dem bort ifrån de andra.

Lollo passerar sin tidigare bil. Pickupen står fortfarande på sin kant, två zombies går nära den, känner på den med sina blodiga händer.
När Lollo kör förbi vrider de sig sakta, som om de hörde att det var något som svischade förbi men de förstod liksom inte riktigt vad det var.

Släpet som numera ligger ner skakar till ett par gånger innan det med ett högt brak går sönder och en stor best springer ut.
Direkt stångar noshörningen ner ett par zombies när han rusar vansinnigt i en rak linje utan nån som helst tanke på vad som kan vara i vägen.
Lollo får gira den lilla bilen när noshörningen är nära att springa in i dem.
Noshörningen fortsätter sin bärsärk och springer rakt mot huset, gruppen zombies som Rutger lockat med sig flyger åt alla håll, som bowlingkäglor som blir träffade av ett bowlingklot.
Den stora noshörningen fortsätter sen med att krocka rakt in i huset. Ett stort hål i hörnet blir där noshörningen springer in.
Rutger har svårt att hålla balansen på taket när allt noshörningen rusar runt därinne. Taket känns allt mer och mer ostabilt.

Några sekunder senare dundrar noshörningen ut på långsidan av huset och får med sig ett gäng zombies även den här gången.
Det verkar inte som om noshörningen har någon tanke på att sluta sin galna framfart.
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Mikael/Lollo [Ghostrider!]

Jag svänger så hårt att "bilen" nästan välter för att undvika noshörningen. Det är som när man slår ner ett getingbo på marken och det kommer en massa arga getingar, men den här gången var det ett jätte-jättestort bo med bara en, men en jättelik geting och den är jätte-jättearg. Som kontrast glider jag och Sasha ljudlöst fram mot huset. Plötsligt dyker en zombie upp framför oss, men den tittar mot noshörningen och ser oss inte alls. Jag svänger lätt och drämmer till den i huvudet med kofoten. Den sjunker ihop utan ett ljud. Nedanför stegen är det tomt nu. Jag skriker hest till de på taket att komma ner, att det här är vår chans.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Lunde/Sam

Jag har följt den otroliga färden som Lollo och Sascha gjort mot huset med stigande spänning och när de svänger in i de djupare skuggorna nära huset så vänder jag mig mot Rutger.

"Rutger!" Väser jag. "Skynda dig!"

Jag slänger en blick på kvinnan som om det vore första gången jag såg henne. Vem är hon egentligen?

"Rutger hjälper dig... va tyst bara..." Viskar jag och börjar klättra ner för stegen igen så fort jag kan.
Jag hoppar sista biten och med ett kliv är jag framme vid Lollo och leksaksbilen och pojken.

"hjälten på sin vita springare..." viskar jag och lägger armarna om Lollos hals. "Du kom tillbaka..."
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Rutger

Jag snubblar till när noshörningen stormar genom huset men lyckas hålla mig på hustaket. Jag har åtminstone lyckats få med mig de zombies som stod vid huset till den andra sidan från stegen.

Jag reser mig upp och ser Lunde på väg mot stegen och Jessica bara ligger där. Jag rusar fram emot henne men hon verkar fortfarande väldigt svag ifrån hennes blodförlust. Jag drar fram en av de buntband jag tog av dörrvaktaren när jag band fast honom och sätter runt handlederna på Jessica då hon inte verkar orka hålla fast sig själv och trär dem över mitt huvud. Sedan beger mig mot stegen och börjar klättra försiktigt ner med henne hängandes över min rygg.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Djurparken

Noshörningen fortsätter sin bärsärk. Zombies flyger åt alla håll när den ursinnigt rusar fram. Efter att ha sprungit ett par varv runt i zombiehorden tar den fart och springer iväg ifrån området, dunsarna i marken avtar samtidigt som noshörningen kommer längre och längre bort ifrån gruppen.

Området ser nu ut som ett slagfält, zombies ligger utspridda överallt, vissa döda andra levande men med kroppar som är vridna på onaturliga sätt.
Regnet fortsätter ösa ner och blixtrar blandas med åskmuller i den mörka natten.

Lollo, Sasha och Sam har tagit plats i bilen, Rutger som bär på Jessica kommer ner ifrån stegen som knappt hänger kvar längre sen noshörningen dundrade in i huset.
Rutger låter Sam hålla fast Jessica, själv håller han fast i kanten på bilen d det inte finns fler platser kvar i bilen.

Några zombies har märkt av bilen och börjar närma sig men de flesta verkar ovetande och vandrar bara runt mållöst.

[LÄS OFF-TOPIC]
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Mikael/Lollo

Jag kör i första hand bort från baracken och alla zombies. Steg två blir att hitta en zombiefri väg ut från djurparken. Jag pekar mot Jessica: "Vem är det?"
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Rutger

Jag tittar ner på Jessica som ligger där halvt medvetslös.
"Hon heter Jessica... Hon... är en av soldaterna här vid zoot."

Jag fortsätter hålla mig i på elbilen, har bara en fot på den men det får räcka, går snabbare än att springa i alla fall.
"Men vi måste här ifrån, ut ur bergfors. Det måste finnas något sätt vi kan ta oss förbi militären."
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Lunde/Sam

"Det finns det!" Utbrister jag och lägger en hand på Lollos lår.
"Bortanför industriområdet på öster, innan Stora vägen. Det finns en liten skogsväg där, en återvändsgränd, den leder upp till ett hygge. Jag och Jimmy och Jesper och Axel åkte dit för att leta efter Jimmys flicka. Jag och Jimmy tog oss genom skogen, förbi militärens linjer, han hade en kompis som bor i en stuga i skogen. Det tog oss en stund och springa genom skogen men om vi bara tar oss dit så borde vi kunna ta oss till stugan."

Jag pratar fort och forcerat och tittar mellan Lollo och Rutger.

"Det är vår enda chans! Det har funkat tidigare!"
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Mikael/Lollo

Rutger
Jag tittar ner på Jessica som ligger där halvt medvetslös.
"Hon heter Jessica... Hon... är en av soldaterna här vid zoot."
"Vad!? Är hon en av dem?" Jag försöker knuffa ut henne ur bilen, men jag klarar det inte med en hand och med med ögonen på vägen framför mig. "Rutger, hon är inte värd det. Bilen orkar inte!"

Lunde/Sam
"Det finns det!" Utbrister jag och lägger en hand på Lollos lår.
"Bortanför industriområdet på öster, innan Stora vägen. Det finns en liten skogsväg där, en återvändsgränd, den leder upp till ett hygge. Jag och Jimmy och Jesper och Axel åkte dit för att leta efter Jimmys flicka. Jag och Jimmy tog oss genom skogen, förbi militärens linjer, han hade en kompis som bor i en stuga i skogen. Det tog oss en stund och springa genom skogen men om vi bara tar oss dit så borde vi kunna ta oss till stugan."

Jag pratar fort och forcerat och tittar mellan Lollo och Rutger.
"Det är vår enda chans! Det har funkat tidigare!"
"Okej okej, men vi måste ta oss ut från djurparken först" Jag stirrar rakt framåt in i mörkret och kramar Lundes hand på mitt lår.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Lunde/Sam

Jag kryper fram till Lollo och lyfter upp pojken i mitt knä så att det blir mer plats där bak åt Rutger och kvinnan. Stryker Lollo över armen med en arm om pojken som lutar sig mot mig.
"Vi kommer ut samma väg vi kom in, Lollo, och sen tar vi oss till skogen."
Jag slänger en blick bakåt.
"Om hon inte kan hålla jämna steg med oss lämnar vi henne."
Jag flätar in mina fingrar i Lollos och för hans hand mot min mun och kysser lätt hans handrygg.

"Jag är så glad att du kom tillbaka."
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Mikael/Lollo

Lunde/Sam
"Jag är så glad att du kom tillbaka."
"Jag kom tillbaka för dig" Jag håller Lundes hand och känner mig på något konstigt sätt lycklig samtidigt som jag bara vet att något hemskt kommer att hända när som helst nu.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Lunde/Sam

Jag tittar på Lollo genom mörkret som är sommarnatt i Bergsfors. En ljummen natt med regn och åska. Hade det varit under vilka andra omständigheter som helst hade jag... vad hade jag? Legat och lyssnat på regnet?
Funderat på nästa resa med bussarna? Planerat nästa projekt med Morgan? Morgan... Jag drar till mig handen och snyftar till. Torkar mig i ansiktet med baksidan av handen och tvingar fram ett leende och möter Lollos blick som hastigast.

"Hade jag haft chansen... att göra om något som hänt i natt..." Viskar jag. "Så hade jag inte dragit mig undan dig i ambulansgaraget..."
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Rutger

- "Rutger, hon är inte värd det. Bilen orkar inte!"

Jag tittar ner på Jessica när han säger så där. Är det verkligen så enkelt att bara skicka någon till zombisarna? De är soldater, troligen bara blivit beordrade att skydda en plats eller något, vet de ens vad som skulle hända för 24 timmar sedan?

Nä, jag tänker inte slänga av henne, elbilen fortsätter framåt och vi verkar ha kommit ifrån zombisarna så jag ser ingen anledning att slänga av henne. Jag tittar upp lite och ser mot Lunde och Lollo men fortsätter vara tyst. Vänder mig där bak där jag står och tittar bakåt istället. Jag vill inte hoppa av elbilen men de kan få prata så mycket i fred som går.
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Cissi said:
Lunde/Sam

Jag tittar på Lollo genom mörkret som är sommarnatt i Bergsfors. En ljummen natt med regn och åska. Hade det varit under vilka andra omständigheter som helst hade jag... vad hade jag? Legat och lyssnat på regnet?
Funderat på nästa resa med bussarna? Planerat nästa projekt med Morgan? Morgan... Jag drar till mig handen och snyftar till. Torkar mig i ansiktet med baksidan av handen och tvingar fram ett leende och möter Lollos blick som hastigast.

"Hade jag haft chansen... att göra om något som hänt i natt..." Viskar jag. "Så hade jag inte dragit mig undan dig i ambulansgaraget..."
*sitter tyst någon sekund, skrattar till och skakar på huvudet* "Jag blev helt knäckt!"
 
Top