Konvent Spelkongress 25 - 18/10 Gamla Riksarkivet

Jag har uppfattat det som ganska mycket modifierat, kan ha fel. Jag kan tycka det vore udda att behålla samma scenario i en "uppgradering" där FL nog gärna ser. även om de poängterar att det inte är nödvändigt, att spelare som har ursprungsversionen invesrterar i den nya. Utan att byta eller vad jag uppfatytat, kraftigt förändra, upplevelsen av äventyret borde vara att skjuta sig själva lite i foten gällande kundnöjdhet på återvändare.

Nåja...jag kommer få testa det på kongressenn och se hur det känns (även om jag räknar med att det kortas rejält där)
Bättre hade nog varit att lägga det uppdaterade som en fri pdf, och välja ett annat introscenario till Evolved. Men syftet är väl att lära ut grunden i cinematic play, dolda agendor, hur androider funkar, alien attacker och ha det i en välkänd miljö vilket underlättar för GM etc och då kanske det är mycket arbete/svårt att krysta fram ett liknande engångsscenario?

Är man, som jag, galen nog att köpt sponsorbiljett (eller fått den på annat sätt), så är det nu dags att besvara ett formulär man fått i mailen.
Bara en vänlig påminnelse, så ni inte missar det om ni fått den i ngn skräpkorg eller ngt

Last edited:
Idag (nästan på klockan också) är det TVÅ veckor kvar till Spelkongresspuben som kickar igång en, vad jag kallt räknar med, underbar kspelkongresshelg!
Här ska spelas, snackas med andra rollspelare, drickas en och annan god öl och rent krasst bara ha det jäkligt gott!!
Ser from mot det som F

Väl mött i vimlet, på puben, kongressen och kaosen vid spelborden ;)

Peppen kan börja!

(Vore det inte coolt o grymt om forumknapparna kunde distribueras på Forumpuben dagen innan, och stolt bäras på Kongressen, @Dante o @Magnus Seter ? ).
De tillverkas säkert i ett land långt, långt borta, så postiljoner tvingas göra en resa värdig Frodo och Sam med dem....vilket alas gör att jag tror det är en omöjlighet, även om questen skulle startat igår ;)

Ni som varit på tidigare fria ligans spelkongress, hur stor/liten är chansen att det blir plats pga avhopp till olika spelpass?
När väl sårbarheten i kropp & sinne hade sjunkit efter livshändelser och jag lyckades bestämma mig för att delta i Alien Evolution så var de slut.

Ni som varit på tidigare fria ligans spelkongress, hur stor/liten är chansen att det blir plats pga avhopp till olika spelpass?
När väl sårbarheten i kropp & sinne hade sjunkit efter livshändelser och jag lyckades bestämma mig för att delta i Alien Evolution så var de slut.
Mig veterligen så återbetalas inte platser, så chansen är väll att någon säljer sin biljett...men gissningsvis få...och de som inte kan spela passet säljer nog helst hela sin bokning med entre och allt...

BTW... @Badmojo vi ska visst "Hyrsvärda" DoD ihop också....Robby som var med oss och spelade väsen förra året (officeren som din falska präst kom bra överens med) är också med ;)
Så vi kör 2 pass ihop då omn jag förstått det hela korrekt ;)

Back