Konvent Spelkongress 25 - 18/10 Gamla Riksarkivet

Det var en fantastisk kongress! Jag optimerade för att spela mycket och hann spela alla tre scenariona. Speciellt Alien blev riktigt bra. Det var en kombination av bra scenario, väldigt bra spelledare och en grupp som klickade trots att de flesta av oss inte träffats förut. (Alla spelledarna jag hade var bra, men i Alien-scenariot klickade allt).

Dock gjorde det ju att jag missade alla panelsamtal. Var det något speciellt som sades under Nyheter och Frågestunds-punkten (dvs som inte täcktes av Mina Mardrömmars stad, Trudvang och de andra som hade egna punkter)?

Det var en fantastisk kongress! Jag optimerade för att spela mycket och hann spela alla tre scenariona. Speciellt Alien blev riktigt bra. Det var en kombination av bra scenario, väldigt bra spelledare och en grupp som klickade trots att de flesta av oss inte träffats förut. (Alla spelledarna jag hade var bra, men i Alien-scenariot klickade allt).

Dock gjorde det ju att jag missade alla panelsamtal. Var det något speciellt som sades under Nyheter och Frågestunds-punkten (dvs som inte täcktes av Mina Mardrömmars stad, Trudvang och de andra som hade egna punkter)?
Finns bra referat (och bilder) här: https://rollspelarenblog.wordpress.com/2025/10/19/spelkongress-25/

Last edited:
Var det fler som hörde om att ett nytt geografiskt område till The One Ring ska släppas eller har @Gutte inbillat sig? :)
Ja, fast inte mer än det. Nepitello antydde att Ligan skulle tillkännage något, men det gjorde de inte. Tänkte att jag skulle pressat honom på middagen men kom inte åt (läs: fastnade med andra trevliga människor).

Jag tror inte att det var sagt att det var en geografisk expansion, men det verkar ju inte otroligt.

Back