PROMOTION Spelkongress 23 - En legend återuppstår!

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,874
Location
Marjura
Jag tycker det tillförde en del spänning dela lokal, men - jag håller också delvis med. Större problem tyckte jag det var med tiden, spelade i 10-gruppen och där var det lite så och så med start/sluttid. Borde varit en gemensam signal så att tiden hölls. En lärdom till nästa år :)
Jo, håller med om att delad lokal var bra för spänningen iom tidspressen etc, men kanske uppdelat på två salar nästa gång pga hörbarhet.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,221
Tror också en breddning hade varit önskvärd till nästa år. 1 eller 2 till av Ligans spel och andra lokaler där det hade varit lättare att dela upp sig. Att ta några små steg mot ett lite mer "vanligt" konvent.
 

Professor T

The Fun Guy From Yuggoth
Joined
25 Sep 2023
Messages
363
Location
Stockholm
Tror också en breddning hade varit önskvärd till nästa år. 1 eller 2 till av Ligans spel och andra lokaler där det hade varit lättare att dela upp sig. Att några små steg mot ett lite mer "vanligt" konvent.
Jag skulle inte bli förvånad om det är så. Uppfattningen var att de var så nöjda med eventet att de redan kunde säga de skulle köra 2024 - avslutades offciellt med uttalandet om att vi skulle ses nästa år. Misstänker då - att det kanske är ngt annat spel som ligger i fokus, eller att det kanske finns utrymme för fler i en något större lokal. Här var det rätt maxat i panelrummet minst sagt.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,874
Location
Marjura
Det kommer nog nästa år. Gillade för övrigt verkligen lokalen, har bara varit där på julbord några gånger tidigare, men den har klara Hogwartsvibbar och jag ser gärna en fortsättning där istället för någon trist skola/konferenslokal. Kanske köra panelerna i nuvarande spelsal och sprida ut spelandet?
 
Last edited:

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,221
Misstänker då - att det kanske är ngt annat spel som ligger i fokus, eller att det kanske finns utrymme för fler i en något större lokal.
Ja, fast jag tror att ska de få det att också växa och bli en bas för spridande av deras spel (vilket väl borde vara ambitionen) är det nog svårt att få det hållbart om det "bara" ska rotera runt att lyfta upp ett visst spel. Mer diversifiering och "vanligt" spelande kryddat med ett starkt, men kanske lite mer utspritt, scenprogram tror jag är melodin.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,874
Location
Marjura
Bara Ligan inte ˋtapparˋ kvalitetskontrollen med för många o spretiga arrangemang. Det sjunkande tornet tar nog priset som det mest välproducerade conäventyret i Sverige. Sådan ambitionsnivå ser jag gärna framöver också, istället för något som panikskrivits natten innan.
 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,221
Bara Ligan inte ˋtapparˋ kvalitetskontrollen med för många o spretiga arrangemang. Det sjunkande tornet tar nog priset som det mest välproducerade conäventyret i Sverige. Sådan ambitionsnivå ser jag gärna framöver också, istället för något som panikskrivits natten innan.
Nä verkligen. Och jag efterfrågar inte något spretigt, utan tänker mig helt klart något som under den närmaste framtiden fortsätter vara deras plattform för deras spel. Men att nästa år kan man spela DoD och tex Coriolis, man har paneler som handlar spelen lite mer allmänt, eller djupdyker i ett tredje spel etc.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,874
Location
Marjura
Ett extra pluspoäng till var att det fanns utskrivna kartor i rätt storlek för standees etc till Det sjunkande tornet. Underlättade rejält, och då inte bara för ev strider, utan faktiskt
även för gåtlösande och visual cues etc
Sådana kartor ser jag gärna att det ordnas utskrivbart fortsatt för kommande kongressäventys (och givetvis även för äventyrsplatskartorna till Drakkejsarkampanjen också - de större kartorna kan förslagsvis delas upp).
 
Last edited:

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,874
Location
Marjura
Missade några paneler i början. Sades det något om fortsättningen på Uppvaknandet av E.P Uggla? Dvs när kommer nästa del?
 

Professor T

The Fun Guy From Yuggoth
Joined
25 Sep 2023
Messages
363
Location
Stockholm
Noterade dock att vissa av kartorna kanske visade lite mer än tänkt . Men det var klart en bidragande faktor till
Missade några paneler i början. Sades det något om fortsättningen på Uppvaknandet av E.P Uggla? Dvs när kommer nästa del?
Jag missade den panelen, men hört någon (vem?!) säga att det kommer en bok nästa år.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,551
Location
Fallen Umber
Det var i alla fall ett utmärkt trevligt arrangemang, även bortsett från quizet. (Det var för övrigt _Bevingad_ mantikora som borde varit rätt svar, men jag skrev "Mantikora (med vingar)" så jag kan inte bråka för mycket.) Det är alltid så kul att prata med alla gamla och nya vänner, liksom babbla på scen. Stort tack till Ligans team! Jag är bara lite besviken att jag missade att byta några ord med Fredrik Malmberg men han försvann så fort. Jag såg honom i alla fall på avstånd.
 
Top