PROMOTION Spelkongress 23 - En legend återuppstår!

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,874
Location
Marjura
Att Ligan inte lagt in en blänkare plus länk om spelkongressen på drakarochdemoner.se?
 

Gutte

Warrior
Joined
15 Apr 2020
Messages
249
Mycket paneler och andra saker idag. Är det något som spelas in och ges ut som pod eller på youtube i efterhand?
 

vonVogel

Veteran
Joined
31 Aug 2020
Messages
25
Om någon är kvar tills de annonserar vinnaren i DoD-SM så får ni gärna lägga upp resultatet! Jag kunde inte stanna så länge.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,023
Location
Sthlm
Finns det något efter-häng? Slutade just jobbet och har gamla stan mellan jobb och hem
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,874
Location
Marjura
Föredömligt bra arr.

Allt flöt på bra, tyckte jag. Rappa och informativa föredrag med frågestunder. Både första- o tredjepartare på plats tog sig tid till diskussioner etc, både i lokalen och på scenen. Utmärkta moderatorer. Mycket spännande släpp på gång. Trevliga besökare.

180+ spelade Det sjunkande tornet enligt infon vid prisutdelningen! Tror inte någon som ville spela inte fick plats. Roligt och klurigt scenario under tidspress!

Framförallt en gedigen insats av alla SL:s - att leda 3 pass på raken för allt från totala nybörjare till ruttade forever GMs på max 2h per pass… 😜

PS spelledaren för min grupp imponerade även på mig med 39 års egen ’erfarenhet’ av gebitet! Kommer att sno några tricks - kudos!

PPS litet minus att sista ölen såldes precis innan prisutdelningen och till den som stod framför mig i baren. Demonslag på den…
 
Last edited:

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Föredömligt bra arr.
Håller med! Bra bemannat av Ligans rödskjortor ... :O ... ingen fara, ingen dog i personalen ... mycket folk, mycket surr och liv och många som stannade och hälsade och pratade! Lite synd att det ändå var så många, jag hann bara byta några ord med @Badmojo till exempel, och med @Bifur och @luddwig. Men det var kanske 300 personer där räknat på hela dagen, och det var många som spelat förr men som börjat igen nu, en del nybörjare som ville spela mer, och så de som spelat sedan Hedenhös.

Ser redan fram emot nästa år och Ligan har redan tankar på hur Spelkongress 24 kan bli ännu bättre!
 

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
504
Kul att läsa lite rapporter från eventet här och på discord. Dykit upp en del både väntade och oväntade nyheter. Ska se om jag lyckas ta mig upp nästa år.

Kanske finns någon anledning jag inte vet om men annars tycker jag det var lite synd att det verkar funnits personer som varit beredda att filma panelerna men fått nej. Hade varit kul att se för de som inte kunde besöka (även om det blivit i efterhand).
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,874
Location
Marjura
En möjlig förbättring till nästa år är att inte alla spelgrupper sitter i samma sal. Det blev lite surrigt o bakgrundsbrusigt. Å andra sidan fanns det några ljudliga saker under scenariot som gjorde att man förstod om man låg efter eller före övriga grupper… :)
 

Professor T

The Fun Guy From Yuggoth
Joined
25 Sep 2023
Messages
363
Location
Stockholm
En möjlig förbättring till nästa år är att inte alla spelgrupper sitter i samma sal. Det blev lite surrigt o bakgrundsbrusigt. Å andra sidan fanns det några ljudliga saker under scenariot som gjorde att man förstod om man låg efter eller före övriga grupper… :)
Jag tycker det tillförde en del spänning dela lokal, men - jag håller också delvis med. Större problem tyckte jag det var med tiden, spelade i 10-gruppen och där var det lite så och så med start/sluttid. Borde varit en gemensam signal så att tiden hölls. En lärdom till nästa år :)
 
Top