PROMOTION Spelkongress 23 - En legend återuppstår!

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,221
Såg samma sak nu precis. Kul. Lätt ett besök om inget annat tvingande dyker upp i schemat. Hoppas det är starten på ett varaktigt konvent i Stockholm.
 

Cernunnos

Veteran
Joined
18 Apr 2017
Messages
68
Location
STHLM & Andra Världar
Det här ser jag fram emot.

Såg samma sak nu precis. Kul. Lätt ett besök om inget annat tvingande dyker upp i schemat. Hoppas det är starten på ett varaktigt konvent i Stockholm.
Hoppas jag med, vore skojigt med ett varaktigt konvent i Stockholm också.

Visst var väl första spelkongress 83? Eller var det 84?
Vill minnas att jag hade en tröja, röd till färgen med Mutant fordon och text Spelkongress 82 eller 83. Kongressen var ute i Handen precis vid tåget, i den där rödaaktiga byggnaden. Men kanske minnet sviker och det stod 84 på tröjan. Kommer ihåg 85 när den bruna pappboxen med DoD Gigant som kunde vinnas eller förköpas eller hur det nu var.
 
Last edited:

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,874
Location
Marjura
Biljetterna är släppta nu!
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,023
Location
Sthlm
Tävlar man i DoD ensam? Får man spela med sitt vanliga konvents-lag? Blir man tilldelad en grupp och måste leva med att spela med någon som man inte synkar med?
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Tävlar man i DoD ensam? Får man spela med sitt vanliga konvents-lag? Blir man tilldelad en grupp och måste leva med att spela med någon som man inte synkar med?
Från Facebook-eventet:

Hur långt upp trollkarlens torn hinner ni innan det sjunker under vågorna? I det specialskrivna äventyret “Det sjunkande tornet” av Nils Karlén tävlar vi i SM i Drakar och Demoner. Det finns tre spelpass att välja på, men anmäl dig bara till ett tillfälle. Biljetterna är individuella. På plats fördelas alla deltagare till tillgängliga spelbord, och vi försöker så långt möjligt låta alla som vill spela ihop göra det. Kom i god tid till spelpasset!
Som jag förstår det är det alltså individuell anmälan och så fördelas man på grupper. Om man har ett gäng så försöker de fixa det.
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,874
Location
Marjura
Kanske det går att dra ihop några forumiter i en grupp? Jag bokade upp mig på det sista passet.
 
Joined
1 Feb 2013
Messages
667
Location
Nibiru
Tävlar man i DoD ensam? Får man spela med sitt vanliga konvents-lag? Blir man tilldelad en grupp och måste leva med att spela med någon som man inte synkar med?
Yes, anmälan är individuell men målet är låta folk som vill spela ihop göra det så långt det är möjligt. Spelare fördelas till bord/SL på plats. Själva tävlingen är per spelgrupp.
(Nu ska kanske inte tävlingsmomentet tas på alltför stort allvar - huvudsyftet är att spela för att ha skoj :) )
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,874
Location
Marjura
Bidde lyxpass..... hade inte tänkt gå alls från början......men som vanligt hanmar jag i allt eller inget..... :p
Skippar dock spelpassen och dräller/lyssnar på panelerna under dagen och #exklusiv middsgs buffe" (vad fan det nu innebär) på kvällen :p
Pizza eller kinamat var väl de ursprungliga alternativen?
 

Badmojo

Old’s cool
Joined
21 Sep 2011
Messages
1,874
Location
Marjura
Vi körde rätt mycket burgare... typ sybillagrillen.... dubbel 200 grammare med ost ;)
 

Professor T

The Fun Guy From Yuggoth
Joined
25 Sep 2023
Messages
363
Location
Stockholm
Jag kommer vara på plats och har bokat in mig på 10-passet, fick tyvärr nobben som SL och lyckades inte få med mig någon ur mina egna gruppe som sällskap. Hyrsvärd anyone? :LOL:
 
Top