Ezping Orm
Hero
Nu när spelarbokens innehåll är färdigskrivet kanske man kan få en liten preview på vad den kommer att innehålla? Är framförallt intresserad att veta mer om den utvecklade regelmekaniken.
Vad avser du? Är det något särskilt du tänker på?Ezping Orm;n126492 said:Är framförallt intresserad att veta mer om den utvecklade regelmekaniken.
Kanske de alternativa reglerna (t.ex. bragder, bärförmåga, rykte, stridsmanövrer och träffområden?) eller elityrkena? Kanske någon av de 10 nya utrustningskvaliteterna (20 om du räknar in de mystiska).CapnZapp;n128945 said:Vad avser du? Är det något särskilt du tänker på?
Kanske det kanske... hey you're not Ezping!!pappa;n128971 said:Kanske de alternativa reglerna (t.ex. bragder, bärförmåga, rykte, stridsmanövrer och träffområden?) eller elityrkena? Kanske någon av de 10 nya utrustningskvaliteterna (20 om du räknar in de mystiska).
Jag var helt enkelt nyfiken på stycket om att "utveckla regelmekaniken" som Järnringen skrev om i ett tidigare blogginlägg. Gillar Symbaroum men tror att det skulle passa mig och min spelgrupp ännu bättre med några tilläggsregler (t.ex. ett bättre initiativsystem, fler icke-stridsfokuserade fördjupningar och att ta bort att alla SLPs har lika många poäng i egenskaperna). Känns också som att grundreglerna lider av dåligt upplägg och hoppas på att det blir lite tydligare iom Spelarboken.Spelarens Handbok blir viktig på många sätt. Den erbjuder förstås spelarna en större möjlighet att skapa och utveckla fräna rollpersoner, men den bidrar också mycket till att utveckla spelvärlden och regelmekaniken (det senare på valfri basis förstås). De spelgrupper som har deltagit i testningen har varit fullständigt lyriska, vilket får oss att hoppas att Symbaroum ska få ännu mer pondus i kampen om titeln som Sveriges största fantasyrollspel!