Arfert said:Det behövs ett Drakar och Demoner i butik för svenska rollspels skull. Däremot behövs inte Eon på samma sätt, det är bara kul om det också finns.
Arfert said:Det behövs ett Drakar och Demoner i butik för svenska rollspels skull. Däremot behövs inte Eon på samma sätt, det är bara kul om det också finns.
Jo, precis. Kan inte göra annat än att hålla med om att det är så. Drakar & Demoner är Sveriges rollspelsikon varken man vill det eller inte. Det så att säga brännmärkte väl den svenska spelhobbyn under 80-talet, inte minst.Arfert said:Arfert said:Det behövs ett Drakar och Demoner i butik för svenska rollspels skull. Däremot behövs inte Eon på samma sätt, det är bara kul om det också finns.
Det jag menar är att känner en icke rollspelare till ett spel så är det troligen DoD. Det är synonymt med just rollspel för många. Och en naturlig startpunkt.
Ram said:Precis. Och den svarte riddaren med morgonstjärnan.
Det behövs ett Drakar och Demoner i butik för svenska rollspels skull. Däremot behövs inte Eon på samma sätt, det är bara kul om det också finns.
Poseur said:Det jag syftade på var: när började folk uppföra sig väl på wrnu?
Ymir said:Det behövs ett Drakar och Demoner i butik för svenska rollspels skull. Däremot behövs inte Eon på samma sätt, det är bara kul om det också finns.
okeeeeeeeej....plis explain... Vad är det för egenskaper exakt som gör DoD så oumbärligt? För jag kan då inte se några.
Arfert said:Arfert said:Det behövs ett Drakar och Demoner i butik för svenska rollspels skull. Däremot behövs inte Eon på samma sätt, det är bara kul om det också finns.
Det jag menar är att känner en icke rollspelare till ett spel så är det troligen DoD. Det är synonymt med just rollspel för många. Och en naturlig startpunkt.
Bra sagt! Det behövs ett flaggskepp.
Vad gäller Drakar och Demoner, vore det kul med en nystart, kanske både åter till rötterna, och en viss anpassning till tidsandan, så att det blir ett spel som både gamla uvar (som jag) och nya förmågor kan samlas kring. Eller är det en utopi?
Och det har vart med både unga och medelålders. Som är en möjlig konsument av rollspel, antingen till sig själv eller till sina barn.