Nekromanti Sparlåga

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,286
Location
Örebro
Det var kanske inte det här beslutet som jag hade hoppats de skulle härma från Järnringen. :gremfrown:
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
Razzo said:
Tråkigt - nu verkar epoken med riotminds totalt slut..

http://riotminds.se/
Mycket, mycket tråkigt. Riotminds har varit en av de viktigaste aktörerna på den svenska scenen, och är en av anledningarna till att folk fortfarande spelar rollspel i Sverige idag.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,616
Location
Rissne
Tråkigt, men inte förvånande.

Riot har gjort mycket för att få in folk i hobbyn, och det är trist att se aktörer försvinna. Oavsett vad jag personligen tyckt om Riot.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
Magnus Edlund said:
Razzo said:
Tråkigt - nu verkar epoken med riotminds totalt slut..

http://riotminds.se/
Betyder detta att onlinetjänsten floppade? Man misstänker ju.

Jävligt tråkigt i vilket fall. Rollspelssverige är bra mycket fattigare nu.
Jag läser det snarare som att grabbarna inte har tid att driva den.
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,533
Location
Stockholm
Vitulv said:
Magnus Edlund said:
Razzo said:
Tråkigt - nu verkar epoken med riotminds totalt slut..

http://riotminds.se/
Betyder detta att onlinetjänsten floppade? Man misstänker ju.

Jävligt tråkigt i vilket fall. Rollspelssverige är bra mycket fattigare nu.
Jag läser det snarare som att grabbarna inte har tid att driva den.
Jag tänker som så, att om något går bra så blir man ofta peppad att fortsätta. Men visst, jag fattar verkligen att man kan tappa ork och lust och tid att göra något som funkar väl.
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
Magnus Edlund said:
Vitulv said:
Magnus Edlund said:
Razzo said:
Tråkigt - nu verkar epoken med riotminds totalt slut..

http://riotminds.se/
Betyder detta att onlinetjänsten floppade? Man misstänker ju.

Jävligt tråkigt i vilket fall. Rollspelssverige är bra mycket fattigare nu.
Jag läser det snarare som att grabbarna inte har tid att driva den.
Jag tänker som så, att om något går bra så blir man ofta peppad att fortsätta. Men visst, jag fattar verkligen att man kan tappa ork och lust och tid att göra något som funkar väl.
Jag kan tänka mig att onlinetjänsten kanske var ett försök för Theo och company att försöka växla ned på tempot och utgifterna lite, utan att för den delen döda spelet, men att man efter ett tag insåg att även den tog för mycket tid.

Men då gissar jag bara.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Vitulv said:
Jag kan tänka mig att onlinetjänsten kanske var ett försök för Theo och company att försöka växla ned på tempot och utgifterna lite, utan att för den delen döda spelet, men att man efter ett tag insåg att även den tog för mycket tid.

Men då gissar jag bara.
Jag gissar nåt åt det hållet också.. Jag tror (baserat på att jag jobbat på stora webb-byråer) att få en kommersiell onlinetjänst att lyckas så kräver det minst lika mycket tid och kraft som att ge ut tryckta böcker. Det är ett j-la jobb helt enkelt, i timmar räknat och övrigt engagemang. Men trist att de inter orkade (?).

Undrar vad de tänker göra med varumärkena. Alltså alla tre: DoD, Trudvang respektive Götter.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,900
Location
Port Kad, The Rim
Arfert said:
Jag gissar nåt åt det hållet också.. Jag tror (baserat på att jag jobbat på stora webb-byråer) att få en kommersiell onlinetjänst att lyckas så kräver det minst lika mycket tid och kraft som att ge ut tryckta böcker. Det är ett j-la jobb helt enkelt, i timmar räknat och övrigt engagemang. Men trist att de inter orkade (?).

Undrar vad de tänker göra med varumärkena.
Riotminds beslut ska nog ses som slutet på svenskt rollspelandes fjärde epok. >>>>

Jag håller med Arfert här. Att driva en proffsig webbpubliceringtjänst kräver rejält med jobb. (Jag jobbade med förberedelser för en sådan på ett tidigare jobb. Den skulle förbruka så mycket mantimmar att projektet aldrig lyfte från ritbordet.)

Drakar och Demoner är ett varumärke med fortsatt kraft. Det är klart intressant att hålla koll på vart det tar vägen.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Jag höjer en bägare och tackar Theo, Magnus et al för att de var delaktiga i att blåsa liv i den Svenska rollspelshobbyn igen.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Dante said:
Jag höjer en bägare och tackar Theo, Magnus et al för att de var delaktiga i att blåsa liv i den Svenska rollspelshobbyn igen.
Indeed - verkligen! :gremdrink:

Och trots att jag inte brytt mig så mycket personligen om vad Riot gjort sedan man gick från DoD6 till DoDT, då jag aldrig hängde med i den övergången, så känner jag mig faktiskt lite ledsen. Det känns helt enkelt synd att det ska behöva vara så.

Men som Mekanurg skrev är Drakar & Demoner i sig starkt. Det kommer att ta nya vägar - förhoppningsvis. Därmed är jag lika orolig för att det inte blir något nytt bra av det som jag hoppas på att det kommer ett rejält uppsving i framtiden. Rollspels-Sverige är trots allt inte sig själv utan Drakar & Demoner i faggorna.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Mekanurg said:
Drakar och Demoner är ett varumärke med fortsatt kraft. Det är klart intressant att hålla koll på vart det tar vägen.
Skulle köpa det direkt. Om det var till salu. Men ack, har inga pengar. Vet precis vad jag skulle göra med det, dock.
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,900
Location
Port Kad, The Rim
Arfert said:
Mekanurg said:
Drakar och Demoner är ett varumärke med fortsatt kraft. Det är klart intressant att hålla koll på vart det tar vägen.
Skulle köpa det direkt. Om det var till salu. Men ack, har inga pengar. Vet precis vad jag skulle göra med det, dock.
Samma här: många idéer men inga pengar.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Mekanurg said:
Arfert said:
Mekanurg said:
Drakar och Demoner är ett varumärke med fortsatt kraft. Det är klart intressant att hålla koll på vart det tar vägen.
Skulle köpa det direkt. Om det var till salu. Men ack, har inga pengar. Vet precis vad jag skulle göra med det, dock.
Samma här: många idéer men inga pengar.
Du och Arfert får gå ihop helt enkelt. Ni får ta ett mindre lån vardera och tillsammans slå vakt om Drakar & Demoner. :gremwink:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Mekanurg said:
Arfert said:
Mekanurg said:
Drakar och Demoner är ett varumärke med fortsatt kraft. Det är klart intressant att hålla koll på vart det tar vägen.
Skulle köpa det direkt. Om det var till salu. Men ack, har inga pengar. Vet precis vad jag skulle göra med det, dock.
Samma här: många idéer men inga pengar.
Känner du några risk-kapitalister? :gremsmile: Ska vi slå oss ihop?
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
Arfert said:
Undrar vad de tänker göra med varumärkena. Alltså alla tre: DoD, Trudvang respektive Götter.
*Drömmer sig tillbaka några år till då vi här på forumet och på forumsölarna fantiserade om ett Trudvang d20*
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,900
Location
Port Kad, The Rim
Arfert said:
Känner du några risk-kapitalister? :gremsmile: Ska vi slå oss ihop?
Jag känner tyvärr ingen som riskerar pengar på rollspel. :gremsuck:

Men om möjligheten yppar sig, samarbetar jag gärna.
 
Top