Varulv [Snapphanarna] Spelet är slut!

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
Jag tycker att Resistance utan förmågor är rätt tråkigt och väldigt swingy, lite som vaniljvarulv utan faction reveal on death.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
@Basenanji
Vilken tyngdlyftningsklubb i Stockholm hade årsmöte i torsdags?
Jag satt å goglade runt å hittade inget, förbundet om en vecka och Sollentuna nån vecka senare.
Sidd har du några bilder från familjefikat?

Photos or it didn’t happen
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Jag tycker att Resistance utan förmågor är rätt tråkigt och väldigt swingy, lite som vaniljvarulv utan faction reveal on death.
Det är väl lite ett sånt spel som stagnerar när man kört det med samma grupp ett tag. Vi har kört en del med expansionerna som ger andra roller. De tycker jag har utjämnat oddsen en hel del.
Jag är dock också av åsikten att det är rejält swingy, speciellt när folk lärt sig hålla masken 😁
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Väldigt bra arrat @RasmusL (y)

Resistance fungerade definitivt i detta format. Krävdes kanske mycket från SL med alla tider men som spelare gick det bra!! Bra blandning mellan fluff fluff och olika spelmekaniker. Tydligt med vems runda det var och liknande med kartor vilket uppskattas. Kändes genomtänkt!

Tycker själv Resistance blir lite roligare med förmågor. Något oförutsägbart som kan hända och det går att spela på. Sen går ju dessa alltid att begränsas åt olika håll. Framförallt gällande hur många som tillkommer gruppen varje runda.

Sist men inte minst så mycket bra spelat av mina bybovänner. Jag kunde mest sitta med popcornen bredvid när ni jagade fram alla danskar och genomförde uppdragen!!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Ja, stort tack till Rasmus! (Även om jag inte såg de fantastiska snapphanebreven!) Resistance är ett fint spelkoncept, men det kräver sin SL att få det att funka på forum. Bra jobbat!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
(Och förlåt för att vi skrev så mycket om snoppar! Fluffet här handlar ju, precis som du påpekat både i starten och i slutet, om ett dassigt kapitel i svensk historia (de flesta kapitlen i den tidigmoderna europeiska historien är rätt dassiga visserligen)).
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
(Och förlåt för att vi skrev så mycket om snoppar! Fluffet här handlar ju, precis som du påpekat både i starten och i slutet, om ett dassigt kapitel i svensk historia (de flesta kapitlen i den tidigmoderna europeiska historien är rätt dassiga visserligen)).
Jag är iaf okej med att skoja med svåra grejer så länge vi vet att det finns ett allvar där någonstans i botten :)
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,550
Pluralis majestatis? :gremgrin:
Till Vimes försvar var jag nog delaktig i det även om jag nog inte nådde upp till samma nivå.
Å andra sidan lär jag inte kunna åka till Danmark eller umgås med pölsesvin, jag menar danskar.
Och jag har nog glömt att tacka @RasmusL för fint arrangemang.
 
Last edited:
Top