Varulv [Snapphanarna] Runda 4

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Inte katastrof om Vimes skickas iväg men hade förstås tagit mig själv före. Är det så enkelt att Martin, Andersson och Basse är snapphanarna så måste även Vimes vara god som ni har varit inne på.

Eftersom inte Andersson panikat och dementerat anklagelserna tolkar jag det som en dansk som lite har gett upp. Hade någon rödat mig vet jag ju att den personen är på danskarnas sida och hade förstås riktat tillbaka anklagelserna och börjat dreva.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Inte direkt rödande kanske men Vimes har inte riktigt styrt upp spelet som denne brukar. Inga riktiga gräv nånstans vilket hör till ovanligheterna. Nu är det förstås inte heller ett vanligt varulvsspel med utröstning men fortfarande något jag tänkt lite på.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Inte direkt rödande kanske men Vimes har inte riktigt styrt upp spelet som denne brukar. Inga riktiga gräv nånstans vilket hör till ovanligheterna. Nu är det förstås inte heller ett vanligt varulvsspel med utröstning men fortfarande något jag tänkt lite på.
Jag håller med. Den där Vimes har inte riktigt vart sig själv!

Jag tror Vimes lite tillbakalutade lir har tre förklaringar:
1. Inte ett vanligt varulvsspel
2. Genesis har tagit ledartröjan och varit byns motor, och han har gjort det med den äran. Vimes är en i grunden rätt bekväm person och har inte känt något skriande behov av att "styra upp" när andra redan gör det.
3. Han har haft lite dåligt med tid på grund av lite mycket på jobbet. Igår var han till exempel på resande fot (åkte faktiskt igenom Örebro, men stannade förstås inte för att bidra till stadens ekonomi utan slet bara på vägarna).
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Andersson verkar ju uppenbart röd så mitt förslag är trots allt:

Impetigo, BB, Sidd, Genesis,Vimes
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
RÖST: NEJ

Det är ju klart som korvspad att Genesis, Impetigo och Biobunker snyggt planerat för det här sedan R1! Okej, Impetigo var lite snabb och slarvig i början, men ulvlaget lyckades därefter samla sig snyggt. Eller så är det Genesis och Sidd som ulvlag. Jag kommer inte acceptera något lag med Genesis i om det så innehåller Gandhi, Moder Teresa och Jesus!
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,740
Location
Göteborg
Det är ju klart som korvspad att Genesis, Impetigo och Biobunker snyggt planerat för det här sedan R1!
Vi är så jäkla duktiga att vi till och med lyckades få Sidd att påstå att Andersson saboterade förra uppdraget, trots att de bägge är gröna! Klart som korvspad! :gremgrin:
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Skratta ni bara! Att Sidd har lutat oss alla är ju självklart! Jag förstår att Andersson inte orkar försvara sig mot alla elaka lögner som kastas i hans riktning! Stackars Andersson!
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Hade ju föredragit mig själv framför Vimes i förslaget men förslaget får anses tillräckligt bra!!

RÖST: JA
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,553
Sidds patsy ska det ju stå, även om en snoppduo med Sidd och Genesis inte är otänkbar.
Jag nominerade Andersson i brist på bättre alternativ. Jag trodde då och är fortfarande rädd för att Raggar-Basses grönande av Vimes är en bluff.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Jag nominerade Andersson i brist på bättre alternativ.
Möjligtvis i brist på bättre förnuft!
Och Genis nominerade Snapphanen Andersson😵
Jag ser hellre ett annat alternativ än Vimes.

Bara för att Genesis snott åt sig Korpralskapet så betyder inte det att denne inte ska lyssna på manskapet!

/Moralbefäl Sidd
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Tycker inte ni andra det är ytterst märkligt att Vimes ifrågasätter ett förslag och låssas inte sett att det behövdes 2 snapphanar för att det skulle sabbas?
Vi riskerar mer om vi tar med Vimes än om vi tar med Andersson!
Räkna statistik på det ordentligt👍

@Impetigo du kan fundera påt om att ta över taktpinnen.
Jag vill inte att Martin ska ta över om vi inte lyckas nu.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,740
Location
Göteborg
Vi riskerar mer om vi tar med Vimes än om vi tar med Andersson!
Är det här ett erkännande att du är snapphane? Du sade ju att du spionerade på Andersson och såg honom sabotera. Hur kan Vimes vara värre än någon som är bekräftat dansk?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Tycker inte ni andra det är ytterst märkligt att Vimes ifrågasätter ett förslag och låssas inte sett att det behövdes 2 snapphanar för att det skulle sabbas?
Vi riskerar mer om vi tar med Vimes än om vi tar med Andersson!
Räkna statistik på det ordentligt👍

@Impetigo du kan fundera påt om att ta över taktpinnen.
Jag vill inte att Martin ska ta över om vi inte lyckas nu.
Eller vänta: det gör ju inget å byta ut 1 röd mot en annan.

RÖST: JA
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Är det här ett erkännande att du är snapphane? Du sade ju att du spionerade på Andersson och såg honom sabotera. Hur kan Vimes vara värre än någon som är bekräftat dansk?
Sitter på familjefika å smyger på telefonen så det blev ju feltänk förståss. Sorry.
 
Top