Varulv [Snapphanarna] Runda 3

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Ok jag synar den mest opålitlige Kronobergaren BB7 alltså om inget värre alternativ kommer upp på banan👍
Varför ska du syna bb? Det är ju Andersson som är nytillkommen och behöver synas.

Bb är väldigt grönad av spele: Om basse är ulv hade hans bästa drag i r2 varit att låtsas syna sin ulvkompis bb och gröna honom. Det gjorde han inte vilket starkt talarför att basse och bb inte är ulvkompisar.

Om basse är ulv (det är han) är bb med allta största sannolikhet grön.

Andersson är mig veteligen inte alls grönad av spelet och delar ut förmågorna suboptimalt vilket är rödande.
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Nu lutar jag ju som jag tidigare skrev åt att Genesis är grön, MEN det var ju lite oklart kring mäsken så om han trodde att han skulle behöva skriva offentligt kan han ju ha valt att inte sabba.

Måste väl erkänna att Sidd rimligtvis blir grönare för varje uppdrag han inte sabbar
Ja, basses listiga mäskdrag stänker osäkerhet över både Genesis (”trodde han att han var mäskad?!”) och Sidd (”trodde HAN att Genesis var mäskad!!??”).

Well played, Frank Erichsen! @Basenanji
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Mäsken är mycket riktigt använd, det var jag som missade att återrapportera resultatet:

@Genesis verkade för att uppdraget skulle lycklas!
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,590
Ok. Mäskgate är ur vägen.
Varför väljer snopphane-Basse att ge just mäsken till Genesis och varför siar han Vimes?
Jag är nojjig att det ena är en brunsmetning och att det andra är en dubbelbluff.
Sen kommer 91:an in och ger myterikortet till Genesis…känns som Genesis och Vimes sitter med varsitt supervapen
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Att Vimes hänger ut Martin och Basse får anses som aningen grönande då onda laget kommer behöva två för att sabba nästa uppdrag. Förutsatt att Basse och Martin alltså är det. Kvar finns rimligtvis bara Andersson som måste vara snapphane ifall det stämmer.

Är Basse god så har vi stora problem men det är kanske en framtida fundering att jobba på om det går åt skogen.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Fick en idé nu säg gärna vad ni tänker om den. Det hade varit smart att låta det gå till sista omgången för att testa Vimes färg. Testar vi olika nomineringar mellan mig och Andersson tillsammans med super 4an kommer Vimes om det blir ett helt grönt lag behöva använda sin förmåga och bryta nomineringsprocessen. Förutsatt att denna är ond. Vilket som jag har förstått det skulle bli offentligt. Känns som att vi borde kunna få ut nånting nu när team Danmark måste sabba nästa uppdrag.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,682
Location
Oktoberlandet
Läser detta som Snapphanarnas nu mer desperata drag att röra om i gryta
Nu lutar jag ju som jag tidigare skrev åt att Genesis är grön, MEN det var ju lite oklart kring mäsken så om han trodde att han skulle behöva skriva offentligt kan han ju ha valt att inte sabba.

Måste väl erkänna att Sidd rimligtvis blir grönare för varje uppdrag han inte sabbar
Försöker du smöra nu också din slashas.
Funkar visserligen men jag ändrar mig inte så lätt!
/Moralbefäl Sidd den Rättrådige
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Jag minns det som i går! I går 11.26.
Bah. Jag skrev roliga danska ord i mitt inlägg i varje fall.

Men jag ändrar nog till att Martin och Basses snoppkompis är Andersson istället. Octo - hade han varit snoppis med Martin och Basse - hade ju gett upp och inte suttit och spånat i olika taktiska upplägg med kungabrev och snoppfällor.

...

Eller så är Octo och Andersson snoppisar med Basse, och Martin är osnoppig.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,696
JAAAAA! Vi klarade det! Nu är det bara ne till sedan är den här matchen en seger till unde bältet! Grymt! Jag har mina dubier runt Andersson som jag nog vill kolla in lite mer. Han och Martin har väl föröskt tävla om vem som kan delta så lite som möjligt?

Mäsken gavs till Genesis! Jag är faktiskt inte alls säker på att Genesis, sin rika svada till trots, är en helt ren spelare. Däremot verkar de andra vara det.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,696
RÖST: NEJ

Klart rödande fördelning av förmågor.
Lite flashbacks till korpral basse…
Impe! Utveckla detta är du hygglig! menar du att genesis och Sidd är ovärdiga kandidater? På vilka grunder då?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,696
Om basse är ulv (det är han) är bb med allta största sannolikhet grön.
Det är jag inte! Det ska bli så gött att få säga "Vad var det jag sa!" när det här spelet är över så ni anar inte!
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Om man tänker att mäskandet gör att man fortfarande inte helt kan lita på mig så är det såklart tekniskt så. Men eftersom Basse knappast hade mäskat sin snappkompis så måste man i så fall också tänka att Basse är grön. Han och jag kan knappast vara danskar tillsammans.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,696
Jag tyckte det var finurligt att ge mäsken till en spelare som var ny i gänget. Sedan är jag ju så himla grillad av Genesis att..tja, jag kanske var lite sur och så. Kanske.

@Genesis hur ser du på Anderssons utdelning av förmågor? Vad säger det dig om Andersson? Är han chill?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,682
Location
Oktoberlandet
Det är jag inte! Det ska bli så gött att få säga "Vad var det jag sa!" när det här spelet är över så ni anar inte!
Om vi 4 som faktiskt genomför uppdrag nu antas vara gröna svenskar.
Vilka är de 3 snapphanarna tycker du?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,696
Nu har jag fullt upp, men ska rösta någon gång under kvällen. Dessutom gäller det ju att inte Lamottifiera spelet. Ses!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,682
Location
Oktoberlandet
Jag tyckte det var finurligt att ge mäsken till en spelare som var ny i gänget. Sedan är jag ju så himla grillad av Genesis att..tja, jag kanske var lite sur och så. Kanske.

@Genesis hur ser du på Anderssons utdelning av förmågor? Vad säger det dig om Andersson? Är han chill?
Andersson har delat ut förmågorna till de två spelare som spelat mest grönt👍
Borde visserligen gett mig båda men det tänkte inte korpralen på.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Förvarning: Om vi röstar igenom Anderssons förslag så kommer jag nästa runda att använda min förmåga och ta över korpralskapet för att förhindra att Martin får några specialare att dela ut till sina kompisar.
Jag är för detta.
 
Top